هیوندای

همه آنچه که درباره هیوندای i20 2020 می‌دانیم

سوپرمینی هیوندای i20 برای آمریکایی‌ها چندان شناخته‌ شده نیست چراکه جای خالی آن در این بازار بزرگ با مدل ارزان‌قیمت اکسنت پر شده است. البته این خودرو در بازارهای اروپایی و آسیایی حضوری پررنگ دارد. خوشبختانه به زودی نسل جدید این خودرو با اهدافی جاه‌طلبانه تولید خواهد شد.


خب ظاهر این خودرو چگونه خواهد بود و چه انتظاراتی باید از آن داشته باشیم؟ بیایید پیش از رونمایی رسمی این خودرو نگاهی به آنچه که انتظار داریم بیندازیم.

هیوندای i20
نسل فعلی i20 یک سوپرمینی با ظاهری نسبتاً جذاب است که عموم مردم آن را دوست دارند. همین روند در نسل جدید هم ادامه خواهد یافت و i20 جدید از جدیدترین زبان طراحی هیوندای که در نسل جدید سوناتا و الانترا دیده شده سود خواهد برد و به همین خاطر زوایای تیزتری خواهد داشت.

استایل جلوی این خودرو تحت تأثیر جلوپنجره‌ی آبشاری بزرگ قرار خواهد گرفت و چراغ‌های LED تیز و مه شکن‌های چندضلعی نیز آن را احاطه خواهند کرد.


خط شانه‌ی عمیق و تیزی نیز از گوشه‌ی چراغ جلو به چراغ‌های عقب کشیده خواهد شد و نمای عقب نیز پذیرای چراغ‌های LED افقی و خیزهای عمیقی خواهد بود.

اگرچه هیوندای ابعاد جمع‌وجور و طراحی ۵ درب این خودرو را حفظ خواهد کرد اما سرنشینان شاهد فضاسازی بهتر به ویژه در عقب و کیفیت بهتر بخش داخلی خواهند بود.

از نظر تکنولوژی باید گفت i20 جدید از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، ناوبری، بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار خواهد بود. طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده همچون پیشگیری از خروج از مسیر، هشدار توجه راننده، ترمز اضطراری، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… نیز در این خودرو وجود خواهد داشت.


انتظار می‌رود سوپرمینی کوچک کره‌ای‌ها پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی نسل فعلی را به همراه داشته باشد و در کنار آن با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو هم عرضه شود. برخی بازارها همچون هند پذیرای مدل‌های دیزلی نیز خواهند بود. نیروی پیشرانه‌ها از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخه‌ای جلو منتقل خواهد شد.

افرادی که خواهان خودرویی سریع اما ارزان هستند باید منتظر مدل احتمالی N پرفورمنس باشند. گفته شده این خودرو در صورت تولید از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با قدرت فراتر از ۲۰۰ اسب برای رقابت با فولکس‌واگن پولو GTI و فورد فیستا ST استفاده خواهد کرد.

با استایلی تیز، تکنولوژی‌های بیشتر و کابینی بهتر، هیوندای i20 باید به جنگ خودروهایی همچون فولکس‌واگن پولو، فورد فیستا، اوپل کورسا، رنو کلیو، سوزوکی سوئیفت، هوندا جاز، پژو ۲۰۸، مزدا ۲ و تویوتا یاریس برود.


این خودرو در نسخه‌های ۵ درب و اکتیو قدبلند عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود نسخه‌ی ۳ درب آن نیز دوباره عرضه شود. احتمالاً این خودرو اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ahmadreza 2002

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    ولی به نظرم سه دربش تولید نشه بهتره
    چون تا حدود ریادی با مدل ولستر هم پوشانی دارن
    اگرچه اون رو یه کوپه میئونه هیوندای و اینو یه سوپر مینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Roham

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (728 ديدگاه)

      منظور از سه در بودن، چیزی شبیه وبستر نیست رفیق
      تعداد در ها با احتساب در صندوق بار بیان میشه
      به بیان ساده ولستر چهار در حساب میشه
      یا به عنوان مثال 206 موجود در ایران پنج در حساب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۱۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        متوجه هستم عزیز
        برا همین عرض کردم «تا حدودی»
        ولستر رقیب مسقیم فکر نمی کنم داشته،باشه و بیشتر با کوپه های ارطون مقایسه میشه فکر کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. car lover

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    دقت کردین سوپر مینی ها دارن شبیه ام پی وی ها میشن؟؟
    ب ام و سری یک(البته سوپر مینی نیست ولی بهر حال)
    فورد فیستا(سه درش که هیچی)
    رنو کلیو
    i20
    چرا؟؟
    بد نیست البته…
    ارتفاعشون ی ذره زیاد شده شیب کاپوتم کم شده شبیه مینی ون شدن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    هیوندای طراحی هاش قابل قبوله توهر سگمنت / ولی باید یه فکری به حال سیستم تعلیق بکنه به نظر میاد که تو همه مدل هاش مشترکه و کوب داره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا