هیوندای

معرفی فیس‌لیفت هیوندای i20، چهرهٔ تازه، تکنولوژی‌های جدید

هیوندای برای مدل ۲۰۱۹ هاچ‌بک i20 خود را مورد یک فیس‌لیفت جزئی قرار داده است. طی این فیس‌لیفت، i20 از چهرهٔ تازه و فناوری‌های جدیدی برخوردار شده است. این نسل از i20 از سال ۲۰۱۰ به بازار آمده است اما حالا با این فیس‌لیفت و به‌روزرسانی که استایل، تکنولوژی و ایمنی آن‌را ارتقاء داده است، توانایی رقابت خود را در بازار حفظ خواهد کرد. در نمای جلویی i20 جدید هیوندای جلوپنجرهٔ آبشاری معروف خود را ارائه کرده که تفاوت نسبتاً چشمگیری را با نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ایجاد کرده و نمای منحصربه‌فردی به آن بخشیده است. در این نما همچنین در سپر هم تغییراتی اعمال شده است.

در نمای عقبی اما حجم تغییرات بیشتر است به‌نحوی‌که چراغ‌ها و سپر تغییر کرده و جا پلاک نیز از درون سپر به روی درب صندوق بار انتقال پیدا کرده است. برای i20 فیس‌لیفت همچنین گزینه‌های رینگ‌های ۱۵ و ۱۶ اینچی جدیدی هم ارائه شده است. علاوه بر این، حالا رنگ‌های بیرونی جدیدی همچون قرمز گوجه‌ای و آبی قهرمان به همراه سقف مشکی‌رنگ نیز برای خودرو قابل سفارش است. i20 همچنان در سه نسخهٔ مختلف هاچ‌بک پنج‌در، کوپهٔ سه‌در و اکتیو ارائه می‌گردد.

همانند بیرونی، در داخل i20 مدل ۲۰۱۹ نیز ویژگی‌های جدیدی ارائه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم آبی‌رنگ به همراه دوخت برجسته اشاره کرد؛ اما غیر از این‌ها، برای مهندسین هیوندای بیشتر ارتقاء تکنولوژی خودرو اهمیت داشته است. به همین دلیل برای i20 یک نمایشگر هفت اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده که از کارپلی اپل و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. این برای اولین بار است که چنین فناوری‌ای برای این خودرو ارائه شده است. مدل‌های بالاتر همچنین به سیستم Display Audio هم مجهز شده‌اند که شامل ناوبری و سرویس خدمات آنلاین می‌شود.

علاوه بر این، در کنسول مرکزی یک شارژر USB تعبیه شده و ایمنی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است به‌نحوی‌که i20 به جدیدترین فناوری ایمنی هیوندای بنام SmartSense مجهز شده است. این سیستم شامل مواردی چون هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و هشدار توجه راننده و حتی نوربالای خودکار می‌شود. البته بیشتر این تجهیزات ایمنی با پرداخت هزینهٔ اضافی ارائه می‌گردند.

تمامی مدل‌های i20 از کوپه گرفته تا اکتیو به‌صورت استاندارد به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری توربوشارژ مجهز هستند که در مدل مجهز به گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در نمونهٔ مجهز به گیربکس شش سرعتهٔ دستی این عدد به ۱۲۰ اسب بخار می‌رسد. همچنین برای اولین بار در نسخهٔ ۱۰۰ اسب بخاری موتور ۱ لیتری، امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم فراهم شده است. علاوه بر این، امکان سفارش یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری با سطوح قدرت مختلف ۷۵ اسب بخار و ۸۴ اسب بخار هم وجود دارد. تمامی مدل‌های i20 به سیستم توقف حرکت هم مجهز شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عالیه. اما فقط یه نظر شخصی: نمای عقب مدل قبلی که جاپلاک رو سپر بود رو بیشتر دوست داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    دوستان بنظر شما (بخصوص اونایی که تجربه دارن) ماشینایی مثل این برای دست اندازهای تهران مناسبه؟ کفش گیر نمیکنه؟ احساس میکنم ماشینای سواری از یه سالهایی به اینور خیلی ارتفاعشون کمتر شده و زیاد بدرد خیابونای تهران نمیخورن. مثل مزدا 3. الانترا رو هم تجربه کردم و زیاد خوشم نیومد اگه ماشین پر باشه خیلی باید مراقب باشی. من دوست ندارم ماشین سوسولی باشه. فکر میکنم تمام سواریها و هاچبکهای وارداتی اکثرا اینطوری باشن. در کل فکر کنم زیاد به درد آدمی مثل من که حوصله دست انداز نداره نمیخورن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Yaser1986

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (76 ديدگاه)

      میثم جان کل جاده های کشورو دست انداز گرفته تو شهر ما اومدن کمربندی زدن که بشه شهر رو دور زدو تو ترافیک شهر گیر نکنی بی وجدانا انقد توش دست انداز زدن که آدم حاضر تو ترافیک بیوفته ولی اونوری نره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10060 ديدگاه)

    نمای عقب قبلی i20 زیباتره به نظر من.
    و یه چیزی که هست اینه که خریدار باید یکم عاقلتر باشه و با یه ارتفاع بیشتر و هندلینگ کمتر و چسبوندن پلاستیک بیشتر و برچسب مثلاً کراس پول بیشتری نده . مثل ساندرو استپ وی که واقعاً یکم فکر کنید برای ۴تا آتا آشغال پلاستیکی باید نسبت به هاچبک ساندرو بیش از ۱۰ میلیون پول پرداخت کنی و این واقعععععاً مسخرس و باید یه اِسکن مغزی از خریدار گرفت یا به پولی که داره میده شَک کرد.
    اگه اشتباه میگم قانعم کنید چون دود از سر آدم بلند میشه.
    حالا اگه وارداتی بود میگفتیم خب پولمون بی ارزشه و ازین جور حرفا ولی آخه ماشینی که از رده خارج شده و تو ایران مثلاً نوبرانست? باید اینقدر اختلاف قیمت داشته باشه با هاچبکش و همون آپشنها.
    جداً مسخرشو در آوردن و مردم هم با خرید کردنشون مهر تائید به این دزدی میزنن که هرچی سرشون بیاد حقشونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    طراحی بیرونی از عالی م فراتر طراحی داخلی افتضاح النترا همینطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا