هیوندای

معرفی هیوندای ولوستر N اسپورت جدید

اولین محصول هیوندای با برند N که برای بازار آمریکا تدارک دیده شده به‌صورت رسمی و پیش چشم اصحاب رسانه در پیست نوربرگ رینگ آلمان معرفی شد.


هیوندای ولوستر N 2019 که اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد پرفورمنس ترین خودروی تاریخ این شرکت در آمریکا خواهد بود.


از آنجایی که فرایند توسعه این خودرو در مرکز تست نوربرگ رینگ هیوندای صورت پذیرفته بنابراین معرفی رسمی آن در جهنم سبز نیز سورپرایز کننده نیست.


آلبرت بیرمن مدیر بخش پرفورمنس محصولات هیوندای می‌گوید:

ولوستر N باعث می شود هیوندای از نظر لذت رانندگی خالص به سطح جدیدی در آمریکا برسد. این خودرو مثالی دیگر از توانایی‌های هیوندای در ساخت خودرویی اسپورت و هیجان‌انگیز با دینامیک سواری سرگرم‌کننده و قیمتی مناسب می‌باشد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که از تکنولوژی تزریق مستقیم سود برده و قدرت تخمینی ۲۷۵ اسب بخاری در دور ۶ هزار را تولید می‌کند. گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری ولوستر N از دورهای ۱۴۵۰ تا ۴۷۰۰ پیشرانه در دسترس می‌باشد. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی با فواصل تعویض کوتاه و عملکرد هماهنگی دور پیشرانه متصل شده است. گیربکس یاد شده همچنین دارای حلقه‌های سنکرون پوشیده شده از کربن و متریال دنده تقویت‌شده‌ای است که باعث تعویض دنده‌های نرم‌تر و نیروی کمتر برای تعویض می شود.


این قوای محرکه با یک سیستم اگزوز فعال ترکیب می شود. اگزوز موردبحث صدای عصبی‌تری در حالت N رانندگی تولید می‌کند. همچنین یک رزوناتور صدای الکترونیکی وجود دارد که صدای طبیعی پیشرانه را افزایش می‌دهد.


شاسی هیوندای ولوستر N جدید با اکسل به اصطلاح حس قدرت N بهینه شده است. به لطف طراحی ویژه، گشتاور پیشرانه توربوی این خودرو با نرمی و راندمان بالا به سطح زمین منتقل می شود. ژئومتری اکسل جلو نیز برای دقت بیشتر در هنگام خروج از پیچ بهینه شده درحالی‌که سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب خاص این خودرو بوده و استحکام بالاتری دارد.

Hyundai Veloster
سیستم تعلیق این خودرو که به‌صورت الکترونیکی کنترل می شود دارای حالت متمرکز روی پیست N و سیستم کنترل انتقال جرم است که دایو خودرو در زمان ترمز گیری را کاهش داده و کنترل حرکات بدنه را بهبود می‌بخشد. این خودرو همچنین به یک دیفرانسیل لغزش محدود با سیستم هدایت گشتاور مجهز شده است.

هیوندای مشخصات فنی دقیق و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری ولوستر N را زمان نزدیک شدن به عرضه در نمایندگی‌های آمریکا اعلام خواهد کرد.


ولوستر N از ماه سپتامبر و در کره روی خط تولید خواهد رفت و در سه‌ماهه پایانی سال جاری وارد بازار آمریکا خواهد شد. مشتریان خواهند توانست از بین چهار رنگ بدنه مشکی، سفید، قرمز و آبی یکی را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Centenario

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خیلی عالیه و زیباس ولی کاش رو طراحی عقبش بیشتر کار میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    قدرت سری n برگرفته از m پاور بی ام دبلیو توسط استاد طراحی و ترکیب انجین و گیربکس بی ام دبلیو آلیرت بیرمان آلمانی طراحی شده که قبلا روی کیا استینگر کار کرده بود و خودرویی جهت رویارویی با بی ام دبلیو پورش و آئودی ساخته و پرداخته پس نمیشه ایرادی بهش گرفت طراحی زیبای ولستیر 2018 با دستان پرتوان پسپیتر شرایر آلمانی صورت گرفته که جایزه فرمان طلایی طراحی جهان در سال 2014 به خودش اختصاص داد نمیشه پشت کیس و کاممیوتر تبلت یا موبایل نشست بدون کوچکترین اطلاعی و حرفهای بزرگ زد و از طراحی هیوندای ایراد گرفت بنظرم زیبا کارآمد و با کیفیت هیوندا کیا خریداران زیادی به خودش ولستر سری N جلب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اتفاقآ خیلی راحت میشه ایراد گرفت جناب سان مارتین.کامنتا رو ملاحضه کنید تو قسمت های مختلف سایت
      کسایی که میان تو این سایت یا دکترای طراحی خودرو دارن یا طراح و تولیدکننده انجینن یا تو بقیه حوزه های خودرویی دستی بر آتش دارن
      اینجا کسی بی خود و بی جهت کامنت نمیذاره??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. shirko

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا