هیوندای

مقایسه طراحی جنسیس G70 قبل و بعد از فیس‌لیفت

با اینکه جنسیس G70 از نظر میزان فروش در آمریکا به پای خودروهای مشهوری همچون ب ام و سری ۳ و مرسدس C کلاس نرسیده اما سال پیش بهتر از رقبایی همچون آلفارومئو جیولیا و جگوار XE عمل کرده است.

قطعاً نمی‌توان دراین‌باره اظهارنظری قطعی داشت اما به نظر می‌رسد خریداران از ظاهر اسپورت و قیمت رقابتی G70 استقبال کرده‌اند.

در حال حاضر قیمت مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو از ۳۶ هزار دلار شروع شده و با این پول خودرویی ۲۵۲ اسب بخاری به دست می‌آورید. این در حالی است که نسخه پایه جیولیا و یا XE به ترتیب ۳۹,۴۰۰ و ۳۹,۹۰۰ دلار قیمت داشته و قدرت آن‌ها بیش از ۲۸۰ اسب بخار نیست.

بنابراین به سختی می‌توان درباره این نکته که G70 خرید خوبی است مباحثه کرد و اگر شما جدیدترین زبان طراحی این برند کره‌ای را دوست داشته باشید احتمالاً سال آینده شاهد عملکرد بهتر G70 در بازار آمریکا خواهید بود.

زمانی که G70 برای اولین بار عرضه شد از استایل الهام گرفته از G80 و G90 قدیمی سود می‌برد. البته این خودرو برخلاف برادران خود از چهره‌ای گیراتر سود برده بود و دارای ویژگی‌هایی همچون کاپوت عضلانی، ورودی‌های هوای عملکردی، گلگیرهای نسبتاً پهن و دو خروجی اگزوز بود.

زبان طراحی جدید جنسیس “ظرافت تنومند” نام داشته و به نظر می‌رسد روی خودروهای این برند جواب داده است. این خودرو از جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های جلو و عقب چهارتایی و طراحی گیراتر سپر سود می‌برد. در واقع جنسیس به دنبال ساده کردن همه‌چیز بوده چیزی که در فلسفه طراحی مرسدس نیز دیده شده است.

از دیگر تغییرات G70 فیس لیفت می‌توان به خارج کننده‌های هوای پشت چرخ های جلو و دیفیوزر همرنگ بدنه اشاره کرد. جنسیس همچنین جای نگه‌دارنده قاب پلاک روی سپر را تغییر داده و بنابراین صندوق‌عقب ظاهر یکدست‌تری پیدا کرده است.

اما کابین در چه وضعیتی است؟ جدای از عرضه G70 2022 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی که دارای به‌روزرسانی از راه دور است، سیستم‌هایی همچون اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود داشته و به این لیست باید شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را نیز اضافه کرد.

واقعیت این است از دیدن مجدد غربیلک فرمان مدل قبل از فیس لیفت در G70 2022 کمی تعجب کردیم. همین مسئله درباره طراحی کنسول مرکزی نیز صدق می‌کند. البته تعجب ما به خاطر این نیست که طراحی مدل قبلی از رده خارج بوده بلکه شما وقتی دستی بر سر و روی یک خودرو می‌کشید بهتر است طراحی کابین را نیز به‌روزتر کنید.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که G70 با آغاز مدل سال ۲۰۲۲ دیگر گیربکس دستی را نخواهد داشت هرچند به نظر نمی‌رسد این موضوع خیلی برای مشتریان مهم باشد.

جنسیس اعلام کرده نسخه پایه G70 فیس لیفت بجای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری پایه قبلی از نیروگاه ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر سود خواهد بود. این حرکت قطعاً باعث جذاب‌تر شدن نسخه پایه این خودرو می‌شود. احتمالاً نسخه پرچم‌دار هم با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسبی در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. XLE

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بچه ها قرعه کشی ساعت ۹ بود
    نتایجو کی میزنن؟

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. AMIR-REZA

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      من که برنده نشدم….
      خدا لعنت کنه اینها رو دقیقا دو سه سال پیش (در مورد یه قرن قبل نمیگم فقط دو سه سال !) این لگن ساز ها با هزار التماس و خواهش و با هزار طرخ فروش فوری و اقساطی ماشین به ما میدادن حالا یکاری کردن که نمیخوام اینو بگم ولی متاسفانه ما داریم با هزار خواهش و تمنا ماشین از اونا میگیریم و اون ***** ها هم تا جا داره منت میزارن……
      خدا لعنت کنه باعث و بانی این اوضاع رو….

      موافقم 31
      مخالفم 3
  2. AMG_S73///

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    ولی بنظر من نسل قبلش بهتر بود

    موافقم 1
    مخالفم 12
  3. ممد ژانگولر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا شده
    برای کسانی که تویوتا اکونومی دارند و قصد تبدیل به ۳ لول بالاتر و داشتن خودروی لاکچری دارن خیلی خوبه
    ولی خوب به قول تویوتا سوارهای تو ایران( تویوتا فقط آب و روغنه و بس ) !?
    احتمالا بقیه ماشینهای دنیا خشک کار میکنن ??

    موافقم 32
    مخالفم 13
    1. میثم

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      چند سال دیگه که عمده ماشینا برقی هستن و نه آب دارن و نه روغن، تویوتا سوارا چی میخوان بگن؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. ممد ژانگولر

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        نفرمایید میثم جان
        تویوتا قدیسه
        تو ایران از تویوتا بتی ساختن که هیچ وقت نمیشکنه
        ?

        موافقم 25
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          آره
          از تویوتا بت ساختن
          برای همینه تمام ۸ میلیون خودروی تولیدیش در ایران فروش میره و نه هیچ کجا از جهان .

          چقدر سخته کسی که خودش را به خواب زده را بیدار کنی و نه کسی که خواب رفته .

          چقدر زشته این خالی‌بندی‌ها برای کسی که در پدال کامنت گذاشته و نه برنامه صبح بخیر ایران .

          متاسفم برای پدال که شما کاربرش هستی که حتی چنین حقیقتی در مورد تویوتا را در برابر این‌ کاره‌های سایت ، کِتمان و تحریف میکنی .

          پدال ، لطفاً (( سانسور نکن )) ، توهین نکردم ، حقیقت سانسور نداره .

          موافقم 13
          مخالفم 20
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      چه جالبه که دَم از تویوتا میزنه اما از نمای بقل که نگاه میکنید ، بخصوص لچکی‌ها انگاری خود لکسوس is هست .

      اما جالبه که طبق گفته طرف ، جنسیس از بوگاتی هم بالاتره .

      اما جدایه از این مباحث ، فیس‌لیفتش زیبا شده ولی چه هیف که اینقدر رقیب سرشناس و نامدار داره که کسی به جز عِده معدودی فکر خرید جنسیس به سرشون نمی‌زنه .

      موافقم 12
      مخالفم 17
    3. حسین

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      مشتری تویوتا هیچوقت سوار بزک شده کره ای نمیشه ژانگولر چون به جز پشیمانی حاصل دیگه ای براش نداره

      موافقم 4
      مخالفم 8
  4. Malt hill

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    جذاب

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. sina

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    بر خلاف هیوندای که تو طراحی هی از این شاخه به اون شاخه می پره جنسیس کاملا در مسیر خلق یه هویت و امضا خاص حرکت میکنه. اینو بیشتر دوست دارم

    موافقم 25
    مخالفم 6
  6. Hadi

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    لکسس is سگش به این میارزه…

    موافقم 21
    مخالفم 36
    1. Abbas.Lambo

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      چه نظر منطقی و فوق کارشناسی!!!
      حاجی پشت کدومش نشستی که با این قاطعیت بیانات صادر میکنی؟
      من نمیگم کدوم خوبه کدوم بهتره چون حتی از نزدیکم ندیدمشون(البته اگه جناب عالی نیای بگی تو یکی از مناطق ثروتمند آمریکا زندگی میکنی و گاراژ خونت پر از لامبو و فراریه)هیچوقت با این قاطعیت چیزی رو تخریب نمیکنم،دقیقا زیر پست هوندا پاسپورت هم چنین نظر درخشنده ای ارائه دادی پروفسور

      موافقم 26
      مخالفم 10
      1. Hadi

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        اتفاقا باید بهت بگم هم پشت is نشستم هم پشت جنسیس اون موقع اسمش G80 نبود و این G70 هم نبود ولی وقتی سوار is میشی اون موقع معنی پرستیژ و کیفیت ساخت و اصالت رو متوجه میشی…
        و گر نه من آدمی نیستم که بدون تجربه از ماشینی ازش نظر بدم…
        اونیم که شما در مورد هوندا پاسپورت میگی من اون سانتافه و سورنتو با هوندا crv که رقیب نزدیک هم هستن مقایسه کردم پاسپورت که دیگه جای خود داره…

        موافقم 5
        مخالفم 9
    2. مهدی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (141 ديدگاه)

      ”سگش میارزه”
      خیلی تعبیر خز و ضایعی شده

      موافقم 5
      مخالفم 7
  7. مهزیار

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (441 ديدگاه)

    کاش دوتا از طراحاشونو میدادن مرسدس از این اوضاع خارجشون کنه

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. AMH-mc20

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      انصافا بی ام و طراحی هاش خوبه ولی بنز تک و توک خوب در میان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Alireza

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    قبل فیس لیفتش خوشکل تره و ظریف تر

    موافقم 9
    مخالفم 11
  9. سورنا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    انصافا خیلی خوشگل و با ابهت شده یعنی اگه مثل بنز و بی ام و و … برندش هم بزرگ بود میشد گفت اولین انتخاب هرکسی میشد
    از بس زیبا و عالی در اومده آدم باورش نمیشه کره ایه :(
    خدایا به کدامین گناه تو ایران به دنیا اومدم :(

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. Malt hill

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      فک کنم گناه پدرانمان

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. سورنا

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        سعی کن بی عرضگی خودمونو گردن یکی دیگه نندازیم : )
        به قول بیل گیتس اگر فقیر به دنیا اومدی تقصیر تو نیس ولی لگه فقیر از دنیا رفتی تقصیر خودته
        سرنوشت مارو خودمون رقم میزنیم نه کسی دیگه : )

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. AMH-mc20

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          چه جمله ای!! تحت تاثیر قرار گرفتم!! ولی ایرا ن کلا معادلاتش فرق میکنه اینجا سرمایه نداشته باشی بدبختی و بدبخت میمونی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. aslani

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نسل قبلی چقد آلفارومئو جولیاس از بغل

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جالبه که از دیدن غربیلک تکراری این شوکه شده ولی کل داشبورد تکراری و خسته کننده بی ام و رو که در تمامی مدلهای سالهای اخیرش هست ندیده و حالش بد نشده

    موافقم 2
    مخالفم 5
  12. مانی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    استاد رو مشق میکنه
    یه بیرون نرم و ساده و عضلانی و درون کمنظیر و عالی‌

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا