چشم اندازفوردنیسانهیوندای

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

یک واقعیت مد این است که آدم های خوش تیپ به یک خودرو با ظاهری خوب نیاز دارند تا با تیپ و لباس آنها هماهنگ باشد. طراحی باعث می شود که مصرف گرایی به سمت کوپه های لوکس، خودروهای اسپرت، کمپانی اپل… و کراس اورهای سایز متوسط گرایش داشته باشد. گاهی اوقات اعداد و اولویت ها شما را از خرید ماستنگ GT و یا اینفینیتی Q60 که ماشین موردنظرتان هم هست باز می دارد. باتوجه به بازار خودرو و بخش های عجیب و غریب آن پیدا کردن خودرویی که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فیزیکی با ان ارتباط برقرار کنید کار آسانی نیست. به عنوان مثال، پونتیاک آزتکی که براساس مینی ون مونتانا طراحی شده بود تا یک دهه بعد از توقف تولید آن هم کراس اوور خوبی محسوب میشد اما بخاطر طراحی اشتباهش در تاریخ گم شد. به هر حال مطمئنیم که این اتفاق برای سه خودرویی که در این مطلب مقایسه می کنیم اتفاق نمی افتد.

2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
هر سه خودرو در نقطه اول یکسانند یعنی طراحی پایه دیفرانسیل جلو همراه با آپشن محبوب سیستم انتقال قدرت AWD. رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی این خودروها، چهره ای تنومند به این خودروها بخشیده است. با مشاهده قطعات بکار رفته در کابین خودرو، رد پای یک خودروی سایز متوسط را می بینیم. برای این که فضای بار مناسبی فراهم باشد و خودرویی به نسبت دراز تحویل نشود و از همه مهمتر خودرو جذاب باقی بماند برای هیچ کدام از این خودروها صندلی های ردیف سوم تعریف نمی شود. همانطور که در اسم سانتافه و اج ذکر شده این خودروها ادعای سواری اسپرت دارند. هیوندای سانتافه اسپرت با سیستم تعلیق جدید و تنظیم الکتریکی قدرت فرمان وارد میدان شده، نسل دوم فورد اج اسپرت که در دیربورن میشیگان تولید شده موتور قدرتمندی زیر کاپوت دارد و نیسان مورانوی پلاتینیوم آخرین نسل کراس اوورهای با تجربه، آماده رقابت با این دو خودرو است.

2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
جایگاه سوم: فورد اِج اسپورت AWD
فورد اِج که نسل اول آن از سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده برخلاف مورانو بخت و اقبال خوبی نداشته و بیشتر ضرر داشته تا سود و متاسفانه امروز هم ورق برنمی گردد.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
فورد اِج با سه موتور مختلف عرضه می شود، سواری با فورد اج با دو موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری و چهارسیلندر ۲.۰ لیتری اکوبوست به سواری اسپرتی تبدیل می شود. هرچند فورد در این مقایسه در رتبه ی سوم ایستاده، اما عملکرد موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری اکوبوست این خودرو بسیار حیرت انگیز است، این موتور همان عملکرد استثنایی در F-150 را تکرار کرده و باعث شده که اج ۲ تنی تنها در ۵.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با چنین موتور قدرتمندی مصرف سوخت معقول ۱۲.۷ لیتر در شهر،۹.۷ در جاده و ۱۱.۳۶ درحالت ترکیبی را ثبت کرده است.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
تغییرات بوجود آمده در این خودرو باعث شده که خودرو سواری اسپرتی داشته باشد، سخت تر شدن ۱۰ درصدی فنرها نسبت به مدل پایه اج، سخت تر شدن ۱۵ درصدی میله های ضد چرخش و تیونینگ مناسب کمک فنرها مثال هایی از تغییرات سیستم تعلیق هستند. همانطور که انتظار می رفت این خودرو نسبت به سانتافه اسپرت و مورانو سواری خشک تری داشت اما این خودرو در جاده های صاف عملکرد انعطاف پذیری داشت. در دست اندازهای جاده هم کابین خودرو واقعا به لرزه می افتاد؛ اما نقطه ی قوت این خودرو موتور قدرتمند آن است و حداقل برای مشتاقان قدرت و سرعت نقطه اتکایی محسوب می شود. در برخی دیدگاه ها می بینیم که این خودرو را رقیب پورشه ماکان S می دانند چرا که این خودرو نه تنها زمان ۲۶.۲ ثانیه ای برابر با ماکان S را در تست فیگر ایت ثبت می کرد بلکه شتاب جانبی حدودی ۰.۸۳g تا ۰.۸۷g را تحمل می کرد؛ بنابراین رانندگی حیرت انگیزی را در مونت پالومر تجربه خواهیم کرد به طوری که در طول مسیر هر کدام از این دو خودرو توانایی سبقت از یکدیگر را دارند.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
اِج ۴۴ هزار دلاری عملکردی بسیار عجیب دارد چرا که از طرفی با سرعت بالا و سواری لذت بخش، خودروی مناسبی برای مشتریان کوپه ها و سدان های پر سرعت است اما از طرف دیگر از پس برخی کارهای ساده ای که یک خودرو انجام می دهد برنمی آید. روکش های اسپرت از جنس چرم جیر صندلی های خودرو را پوشش داده و قابل تنظیم بودن پشتی صندلی همه چیز را راحت کرده است. دنده ی خودرو هم وجهه ای شیک دارد که ناخود آگاه شما را به یاد F-150 (بهترین تراک سال) می اندازد. البته استفاده از این دنده مشکل است-جا زدن دنده ها تا حدی مبهم است که برای انتخاب دنده ی عقب ممکن است چندین بار خودرو را در حالت خلاص قرار دهید- تعویض دنده بین D و S می تواند به طور قابل ملاحظه ای گیج کننده باشد، لحظاتی در رانندگی هم در شهر بوجود می آید که نسبت فرمان پذیری به چرخش از حالت طبیعی خارج می شود.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
طراحی داخلی و کیفیت مواد بکار رفته در کابین این خودرو در کلاس بالایی قرار گرفته اما استفاده از دکمه های کوچک در طرفین کنسول وسط، بسیار عذاب آور است، صفحه نمایش وسط این خودرو هم نسبت به هیوندای و نیسان در سطح پایین تری قرار دارد. همگام ساز کنسول وسط عملکرد ضعیفی دارد (که اصلا قابل اعتماد نیست) و خودرو را در جاده ها از حرکت باز می دارد. سینک ۳ که همگام ساز جدید فورد است در فورد اسکیپ ۲۰۱۶ و فیستا استفاده می شود و فورد وعده داده که این سیستم سریعتر خواهد بود و اینترفیس بهتری خواهد داشت.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
کوین جرج، مدیر بخش طراحی فورد اِج در مورد طراحی بیرونی خودرو گفت:”ما نمی خواستیم که محصولمان را از نو بسازیم و می خواستیم قطعات خوب را کنار هم قرار دهیم.”
اما از دیدگاه ما اِج طراحی عضلانی و مدرنی دارد که در این طراحی فورد حاضر نشده هیچ ریسکی را در قبال آن به جان بخرد.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
درنهایت این نسل از اِج، بهترین نسل تولید شده از سری این خودرو تا به حال است، فضای زیاد و گستره عملکرد این خودرو خصوصا در قسمت تعلیق و موتور شش سیلندر قسمت های مورد علاقه ی ما بود با این حال اگر پکیج کلی این خودرو هم مثل موتور آن منحصر به فرد بود، خودروی کاملی را پیش روی خود می دیدیم.

جایگاه دوم: هیوندای سانتافه اسپرت ۲.0T آلتیمیت AWD
اولین دیدار با سانتافه اسپرت ۲۰۱۳ با کنترل درهم خودرو و فرمان پذیری نه چندان مناسب این خودرو تجربه جالبی نبود؛ اما مدل ۲۰۱۵ این خودرو با ریزپردازنده ۳۲ بیتی الکتریکی فرمان برای فرمان پذیری دقیق تر، طراحی دوباره جلو و عقب برای سختی جانبی بیشتر و هندسه تعلیق عقب بهبود یافته نظر ما را به خود جلب کرد.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
نتیجه این تغییرات، عملکرد بهتر خودرو بود؛ اما این تغییرات باعث نشد که زمان ثبت شده در مونت پالمر کاهش یابد چرا که این تغییرات بیشتر در زمینه ارتباط خودرو با راننده بود و تغییر بزرگی در اعداد و ارقام قدرت موتور حاصل نشده بود. نسل جدید این خودرو مثل مدل قبل این خودرو زمان ۲۷.۷ ثانیه را در تست فیگر ایت ثبت کرد. این مدل شتاب جانبی ۰.۸g را تحمل می کرد و از لحظه تخته کردن پدال ترمز در سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تا رسیدن به توقف کامل نیز خودرو ۳۷.۱۹ متر روی آسفالت کشیده می‌شد که حالا در مدل ۲۰۱۵ تبدیل به اعداد ۰.۷۸g و ۳۷.۸۰ متر شده است. فرمان پذیری و رانندگی خودرو چه درگیر آن باشید و یا نه همچنان شما را به خود جذب می کند. موتور چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۶۵ اسب بخار نیرو برای شهر و جاده به نظر کافی است. این خودرو به خوبی نشان می دهد که هندلینگ و دینامیک عالی اولویت اصلی طراحی این خودرو نبوده است.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
شاید این مسئله، ویژگی خوبی باشد اما به نظر ما این ویژگی نا امیدکننده است. مشتریان نسل فعلی و نسل پیشین سانتافه عملکرد رانندگی را در انتهای اولویت های خود قرار می دهند. ارزش و قیمت از اولویت های اصلی سانتافه است به طوری که قیمت این خودرو نقطه قوت آن محسوب می شود. قیمت ۳۸۳۷۰ دلاری این خودرو که امکانات زیادی هم دارد ۵۵۸۵ دلار کمتر از مورانو و ۶۴۹۰ دلار کمتر از اج است. مشتریان این خودرو با پرداخت کمتر از ۴۰ هزار دلار صاحب خودرویی با فضایی بزرگ و ویژگی های زیادی می شوند، صندلی های راحت و بلند یکی از ویژگی های شاسی بلندها و کراس اورهاست که خریداران را برای خرید این خودروها تحریک می کند. آگاهی از قیمت خرید، دلیل اصلی خرید این خودرو است و خرید سانتافه که عملکردی مناسب و قابل قبول دارد کاری معقول و منطقی است.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
باوجود موتور محدود شده خودرو-ثبت زمان ۹.۳ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زمان بدی نیست اما بیشتر از دو کراس اور دیگر است، البته سانتافه دیفرانسیل جلو در ۸.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد-سانتافه کمی از حالت اسپرت خارج شده اما این خودرو می تواند بیشتر از یک خودروی روزمره باشد. سانتافه با مصرف ۱۱.۹۴ لیتر در شهر، ۸.۸۸ لیتر در جاده و ۱۰.۵۵ لیتر بنزین به صورت ترکیبی در صد کیلومتر از لحاظ مصرف در کنار مورانو قرار می گیرد. با ۴۳۵۰ دلار دیگر و با پکیج آلتیمیت تمام آیتم های این خودرو فراهم می شود. صندلی های جلو و عقب گرم شونده، سنسورهای پارک، حافظه صندلی راننده و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ویژگی های این خودرو هستند. صندلی های این خودرو باوجود ساختار سفت، راحت هستند، کنترل ساده کنسول وسط، فضای زیری مناسب و دید مناسب شیشه های جلو کاملا دلپذیر است. کابین خودرو هم از نظر عایق بودن صدا عملکرد خوبی داشت به طوریکه در تست تخت گاز تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، صدای ۲۰.۷ دسی بلی توسط دستگاه درون کابین ثبت شد که ۱۸ درصد پایین تر از مورانو و ۲۳ درصد پایین تر از اج بود.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
نشریه هیوندای در مورد طراحی بیرونی این خودرو اعلام داشت که “طراحی بیرونی سیال گونه ی خانواده کراس اور سانتافه با استناد به تاثیر حرکت سرکش طراحی کانسپت جدید استورم اج ساخته شده است. این طرح نشانگر تصویر دینامیک و قدرت طبیعت حین تشکیل طوفان است. طراحان هیوندای با سه میله شش ضلعی در جلوپنجره، چراغ های LED جلو قوی، کمربند بالارونده، اسپویلر سقف و چراغ عقب های کمانی یک حرکت ثابت را به تصویر کشیدند.”

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
اما از دید ما باوجود محافظه کاری افراطی هیوندای، سانتافه طراحی مناسبی دارد که مشابه سایر کراس اورها است. جلوپنجره و خطوط روی بدنه زیبایی خودرو را دوچندان کرده و باعث شده که در نگاه اول این خودرو نسبت به اج و مورانو کوچکتر به نظر برسد.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
اغلب اوقات در خرید خودرو باید منطقی تر از چیزی باشیم که هستیم و اسیر احساسات این تجربه نشویم. سانتافه جدید نشان داد که می تواند انتخابی معقول و به جا باشد.

جایگاه اول: نیسان مورانو
در وهله اول طراحی بیرونی و استیل نسل سوم مورانو نگاه ها را به خود جلب می کند، عملکرد موتور خودرو درست پشت سر نسل پیشین این خودرو قرار می گیرد اما نسل جدید با کیفیت بهتر، این قضیه را پشت سر می گذارد.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
این اولین بار نیست که مورانو جایگاه اول را از آن خود می کند، پیش تر مورانو در بررسی دیگر موتورترند، مورانو میتسوبیشی اندیور و تویوتا هایلندر را کنار زده بود و در آن بررسی هم جایگاه اول را تصاحب کرده بود. مورانو با سواری راحت، کابین آرام و ویژگی های دیگر، مخلوط خوبی از همه چیز است که هم از لحاظ کاری مناسب است و هم از لحاظ تفریحی. این خودرو درست مثل نسل اول در سال ۲۰۰۳ احساس خوب خودرویی اتوماتیک و هندلینگ عالی را به شما القا می کند و به طرز جالبی در جاده ها شناور می شود.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
این خودرو در پیچ ها کمی به مشکل برمی خورد و می لرزد اما این مشکل به هیچ عنوان کنترل خودرو را سخت نمی کند، جالب اینجا بود که حتی با سرعت بالا در پیچ و با ثبت زمان ۲۷.۸ ثانیه ای در تست فیگر ایت و متوسط شتاب جانبی ۰.۶۴ به مشکل بر نمی خوریم. بالا و پایین رفتن از جاده های مونتن پالمر در کالیفرنیای جنوبی که بعضی از خودروها را دچار دردسر می کند با این خودرو یک تفریح جالب است و مورانو مثل بیوک لاکراس ۲۰۱۲ یکی از بهترین خودروهای سریع سرگرم کننده در این جاده محسوب می شود. دینامیک این خودرو بسیار حیرت انگیز است. کنترل پایداری مناسب این خودرو گستره مانور آن را بالا می برد. این خودرو در مسابقات درگ ذاتا بالانس خوبی دارد و با گیربکس CVT نیروی ۲۶۰ اسب بخاری را به چرخ ها منتقل می کند. مورانو با موتوری شش سیلندر تنها در ۷.۴ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد که البته این زمان در مورانو دیفرانسیل جلو به ۷.۰ ثانیه کاهش می یابد. فرمان هیدرولیکی این خودرو که به صورت الکتریکی کنترل می شود با کمی تاخیر عمل می کند که باعث می شود فرمان سفت تر از آن چیزی که انتظار داشتیم باشد.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
مورانو در میان رقبا، بهترین طراحی داخلی را دارد و سیستم مسیریابی آن با وجود صفحه نمایش بزرگ و گرافیک مناسب یکی از بهترین سیستم های مسیریابی است. صندلی های این خودرو بسیار راحت هستند، فضای پا هم بسیار بیشتر از دیگر خودروهاست بطوریکه شاید بتوان گفت هیچ خودروسازی چنین محیطی را برای سرنشین فراهم نمی کند. در رقابت عددی فضای پا مهیا شده در صندلی های عقب مورانو با ۳۸.۷ اینچ عقب تر از اج با ۴۰.۶ و سانتافه اسپرت با ۳۹.۴ قرار گرفته اما از لحاظ چشمی اصلا اینطور نیست و این قضیه کاملا برعکس است. بهترین راه برای مشتریان بالقوه این خودروها، چک کردن حضوری خودروهاست. تمام این کراس اورها فضای بار بزرگی دارند و مورانو که در مدل پلاتینیوم صندلی های تاشونده. ای دارد، نسبت به دیگر کراس اورها چاق تر هم به نظر می رسد و از لحاظ فضای بار در جایگاه مقایسه برتری نسبی دارد.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
شیرو ناکامورا مدیر خلاق و معاون مدیرعامل نیسان در مورد طراحی بیرونی این خودرو اعلام کرد “یکی از دلایل اصلی طراحی بیرونی و داخلی مورانوی جدید بالا بردن تجربه ی راننده است که این امر در تضاد با سنگینی و بزرگی خودروهای سنتی اسپرت و کاربردی است. این طراحی ما را به سمت آیرودینامیک پیشرو و سه عنصر کلیدی در طراحی های آینده هدایت کرد. طراحی جلو و عقب V شکل، چراغ های مختص نیسان و خطوط سقف شناور”

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
از دید ما شجاعت نیسان و طراحی با اصالتش قابل تحسین است اما جلو پنجره مشبک موسوم به نیش دندان، چراغ های عقب برجسته و یا ستون C غیر ضروری این خودرو چنگی به دل نمی زند.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
جدا از مواد و قطعات عجیب بکار رفته در کابین، طراحی داخلی خودرو بسیار مناسب است و نیسان تلاش کرده تا استیل بهتر و مواد مرغوب‌تری را در کنار هم قرار دهد. در طراحی مورانو، دید خودرو با ستون A ضخیم و ستون B و ستون C عجیب، فدای استیل خودرو شده است؛ اما با پرداخت ۴۳۹۵۵ دلار، مورانو با پکیج تکنولوژی (شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار و سانروف پانوراما) همراه با سیستم انتقال قدرت AWD و مصرف سوخت ۱۱.۵۹ لیتر در شهر، ۸.۷۸ لیتر در جاده و ۱۰.۳۲ لیتر بنزین در حالت ترکیبی در صد کیلومتر با تمام کاستی‌ها در صدر این مقایسه قرار بگیرد.

فورد اج اسپرت AWD هیوندای سانتافه اسپرت ۲.0T آلتیمیت AWD نیسان مورانو پلاتینیوم AWD
پیشرانه/شاسی
محل قرارگیری موتور موتور-جلو, AWD موتور-جلو, AWD موتور-جلو, AWD
نوع موتور Twin-turbo 60deg V6, iron block/alum heads Turbocharged I-4, alum block/head ۶۰deg V6, alum block/heads
نسبت سوپاپ به سیلندر DOHC, 4 سوپاپ/سیلندر DOHC, 4 سوپاپ/سیلندر DOHC, 4 سوپاپ/سیلندر
حجم موتور ۲,۶۹۴cc ۱,۹۹۸cc ۳,۴۹۸cc
نسبت تراکم ۱۰.۰:۱ ۹.۵:۱ ۱۰.۳:۱
قدرت ۳۱۵hp @ 4,750rpm ۲۶۵hp @ 6,000rpm ۲۶۰hp @ 6,000rpm
گشتاور ۴۷۵nm @ 2,750rpm ۳۶۵nm @ 1,750rpm ۳۲۵nm @ 4,400rpm
حد قرمز دور موتور ۶,۰۰۰ rpm ۶,۷۵۰ rpm ۶,۵۰۰ rpm
نسبت وزن به قدرت ۶.۳۵kg/hp ۶.۸kg/hp ۷.۱kg/hp
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک CVT
اکسل/نسبت رانندگی نهایی ۳.۱۶:۱/۲.۳۴:۱ ۳.۵۱:۱/۲.۷۱:۱ ۴.۶۸:۱/۱.۷۹:۱
سیستم تعلیق، جلو; عقب Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar
نسبت فرمان پذیری ۱۷.۷:۱ ۱۵.۰:۱ ۱۸.۳:۱
ترمز جلو; عقب ۱۳.۶-اینچی دیسکی بادی; ۱۲.۴-اینچی دیسکی بادی, ABS ۱۲.۶-اینچی دیسکی بادی; ۱۱.۹-اینچی دیسکی, ABS ۱۲.۶-اینچی دیسکی بادی; ۱۲.۱-اینچی دیسکی بادی, ABS
رینگ ها ۲۰-اینچی , آلیاژ آلومینیوم ۷.۵ x 19-اینچی , آلیاژ آلومینیوم ۷.۵ x 20-اینچی , آلیاژ آلومینیوم
تایرها ۲۴۵/۵۰R20 102V M+S هانکوک ونتوس S1 Noble2 ۲۳۵/۵۵R19 101H M+S کانتیننتال کراس کانتکت LX Sport ۲۳۵/۵۵R20 102H M+S بریجستون دوئلر H/P Sport AS
اندازه ها
فاصله محوری ۲.۸۵ متر ۲.۷ متر ۲.۸۲ متر
فاصله دو چرخ جلو/عقب ۱.۶۵/۱.۶۴ متر ۱.۶۳/۱.۶۴ متر ۱.۶۴/۱.۶۴ متر
طولxعرضxارتفاع (متر) ۴.۷۸ x 1.93 x 1.74 ۴.۶۹ x 1.88 x 1.68 ۴.۹۰ x 1.91 x 1.696
فاصله از زمین ۲۰.۳ سانتی متر ۱۸.۵ سانتی متر ۱۷.۵ سانتی متر
محیط چرخش ۱۲ متر ۱۰.۹ متر ۱۱.۸ متر
وزن اعلام شده ۲۰۰۰ kg ۱۸۰۸ kg ۱۸۳۷ kg
نسبت تقسیم وزن جلو/عقب ۶۰/۴۰% ۵۷/۴۳% ۵۸/۴۲%
طرفیت بکسل ۹۰۸ kg ۱۵۸۹ kg ۶۸۱ kg
ظرفیت ۵ ۵ ۵
فضای سر جلو/عقب ۴۰.۲/۴۰.۳ in ۳۸.۲/۳۷.۴ in ۳۸.۱/۳۷.۸ in
فضای پا جلو/عقب ۴۰.۵/۴۰.۶ in ۴۱.۳/۳۹.۴ in ۴۳.۶/۳۸.۷ in
فضای شانه جلو/عقب ۶۰.۳/۶۰.۵ in ۵۹.۴/۵۸.۳ in ۵۹.۶/۵۸.۸ in
حجم بار پشت صندلی های جلو/عقب ۷۳.۴/۳۹.۲ cu ft ۷۱.۵/۳۵.۴ cu ft ۶۹.۹/۳۹.۶ cu ft
نتایج بررسی
شتاب تا سرعت به کیلومتر
۰-۴۸ ۱.۸ ثانیه ۳.۲ ثانیه ۲.۹ ثانیه
۰-۶۴ ۲.۸ ۴.۸ ۴.۲
۰-۸۰ ۴.۱ ۶.۷ ۵.۷
۰-۹۶ ۵.۷ ۹.۳ ۷.۴
۰-۱۱۲ ۷.۵ ۱۲.۳ ۹.۴
۰-۱۲۹ ۹.۷ ۱۵.۸ ۱۱.۹
۰-۱۴۵ ۱۲.۳ ۲۰.۴ ۱۵.۰
۰-۱۶۱ ۱۵.۵ ۱۸.۸
گذر از ۷۲ تا ۱۰۴ ۳.۱ ۵.۱ ۳.۴
یک چهارم مایل ۱۴.۳ ثانیه @ ۱۵۴ kmh ۱۷.۰ ثانیه @ ۱۳۳ kmh ۱۵.۶ ثانیه @ ۱۴۸ kmh
مسافت توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳۶.۵۷ متر ۳۷.۷۹ متر ۳۵.۰۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۷g (متوسط) ۰.۷۸g (متوسط) ۰.۸۲g (متوسط)
تست فیگر ایت ۲۶.۲ ثانیه @ ۰.۷۲g (متوسط) ۲۷.۷ ثانیه @ ۰.۶۳g (متوسط) ۲۷.۸ ثانیه @ ۰.۶۴g (متوسط)
دور موتور آخرین دنده در سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۱,۶۰۰ rpm ۲,۰۰۰ rpm ۱,۲۰۰ rpm
اطلاعات مصرف
قیمت پایه $۴۰,۴۹۰ $۳۸,۲۴۵ $۴۱,۴۸۵
قیمت خودرویی که بررسی شد $۴۵,۰۰۰* $۳۸,۳۷۰ $۴۳,۹۵۵
پایداری/کنترل کشش Yes/yes Yes/yes Yes/yes
کیسه های هوا دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی جلو دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی راننده دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی راننده
گارانتی اصلی ۳ سال/۳۶,۰۰۰ مایل ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل ۳ سال/۳۶,۰۰۰ مایل
گارانتی پیشرانه ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل ۱۰ سال/۱۰۰,۰۰۰ مایل ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل
امداد جاده ای ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل ۵ سال/نامحدود
حجم باک ۷۲ لیتر ۶۶ لیتر ۷۲ لیتر
مصرف سوخت اعلام شده EPA شهری/جاده/ترکیبی ۱۳.۸۴/۹.۸/۱۱.۷۶ لیتر ۱۳.۰۷/۹.۸/۱۱.۲ لیتر ۱۱.۲/۸.۴/۹.۸ لیتر
انرژی مصرفی در شهر/جاده ۱۹۸/۱۴۰ kW-hrs/100 miles ۱۸۷/۱۴۰ kW-hrs/100 miles ۱۶۰/۱۲۰ kW-hrs/100 miles
تولید CO2 ۰.۹۹ lb/mile ۰.۹۶ lb/mile ۰.۸۲ lb/mile
مصرف سوخت واقعی شهری/جاده/ترکیبی ۱۲.۷/۹.۷/۱۱.۶ لیتر ۱۱.۹۴/۸.۸/۱۰.۵۵ لیتر ۱۱.۸۹/۸.۷۸/۱۰.۳۲ لیتر
سوخت پیشنهادی سوپر معمولی معمولی
2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۴ دیدگاه‌ها

  1. Lambo

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ولی به نظرم کیا سورنتو بهتره سانتافه هست.در کل اج هم بهترشه فقط گرونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (853 ديدگاه)

      جلو پنجره سانتافه چقدر شبیه فورده فقط کرومش کرده بنظر من فورد بهتره چون قدرت موتور و شتاب بهتری داره در ضمن 200 کیلو از دو تای دیگه سنگین تره ولی نباید از طراحی زیبای مورانو گذشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یک ایتالیایی

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من نخونده میگم مورانو بهتره.ایج اونقدر من گفتم چراغای عقبش زشته بالاخره درستشون کرد.ممنون فورد جان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      کلا که کیا خیلی بهتر و پخته نر از هیوندای عمل کرده
      ولی نیسان مورانو و ماکسیمای جدید نشون دهنده توانایی طراحی خوب ژاپن هستش و همین طور مزدا جدید . ج خوبی به منتقدین ظاهر پسند که همیشه میگن ژاپنی بی روح و کسل و …
      مورانو و ماکسیما جدید حس متفاوتی دارن چه داخل کابین و چه خارج کابین.

      نویسنده هم فک کنم با فورد کلا مشکل داشته ، ماشین مطمئنا بهتر از این همه انتقادی هست که بهش وارد شده.

      هیوندای هم مثه همیشه و همونطور که تو متن اشاره شده ( این خودرو به خوبی نشان می دهد که هندلینگ و دینامیک عالی اولویت اصلی طراحی این خودرو نبوده است) صرفا دنبال طراحی دلفریب هستش و اعداد و ارقام کاملا نشون میده یک خودروی بسیار تنبل در مقابل رقیبای کلاس خودش هست و فقط میتونه با قیمت پایین و قیافش مشتری جذب کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mds

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    این مورانوی جدید واقا طراحیش از اون دوتا یه سرو گردن بالاتره!
    سانتافه هم انصافا خیلی شیکه

    امیدوارم بعد از لغو تحریم ها مورانوی جدید رو هم در جاده های کشور ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ميلاد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فقط نیسان مورانو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mj

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واقعا مورانو جدید دوست داشتنی و زیباست
    از افتخارات ژاپن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. داود

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مورانو زیباست و چه میکنه این ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدحسین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    مقایسه خوبی بود با اطلاعاتی کامل و واضح.. سپاس از جناب نیک سیرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فردین بهادری نژاد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    درسته هی از کره ای ها ایراد میگریم ولی انصافا طراحی سانتافه زیباس
    گرچه تو این سه تا مورانو حرف اول رو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان از تبریز

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    سلام به همگی
    دو سال پیش عید برا یکی از صمیمی ترین دوستم از منطقه ازاد ارس سانتافه خریدیم به قیمت 36 هزار دلار
    که فول اپشن ترین و اولین سانتافه جدید وارد شده به منطقه بود موتور 3.3 لیتری و ترمز برمبو 7نفره 12 تا ایر یگ داشت
    یکی بچه های پاساژمونم فورد اج پایه (کم اپشن )
    به قیمت 25 هزار دلار خریده بود
    هردوتاشونو هم رونده بودم
    از نظر قیافه و اپشن سانتافه خوب بود ولی از نظر نرمی شتاب و کیفیت رانندگی جان خودم فورد خیلی سرتر بود
    من نمیدونم چرا برچسب خشک بودن رو به. اج چسبوندند داخل سانتافه از صندلی هاش گرفته تا سیستم تعلیقش تمامی دست انداز های کوچیک رو به سرنشینها انتقال میداد
    ولی وقتی سوار فورد میشدم کاملا حس امریکایی بودن و محکم بودن ماشین به ادم انتقال میشه
    از نظر شتاب هم که اصلا قابل مقایسه نبودند
    فورد قورتش میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      هر روز وقتی از خونه میرم مغازه با این صحنه مواجه میشم
      مال همسایمونه هر روز اینجوری پارک میکنه
      منو بکشنم جرأت نمیکنم اینجوری ماشینو پارک کنم

      http://8pic.ir/images/dk65bt5j5jopdizzzqlh.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی(ساروی)

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        سامان جان به شخصه از عکسای باحالی که واسه ما میذاری تشکر میکنم واقعا ممنونم بعضی هاشون خیلی باحالن همیشه از این کارا بکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان از تبریز

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          قربان شما داداش وظیفمونه
          من یکی از ادمین های پیج ماشین بازهای تبریز هستم و از اینجور عکسها خیلی زیاد دارم
          به واسطه یکی از دوستام به منطقه ازاد ارس خیلی نیرم و اثر ماشینهارو سوار شدم
          از چلنجر گرفته تا پورش ماکان
          ولی خیلیا فک میکنند من بلوف میزنم همیشه 2 یا 3 نفر هم هستند که فقط دیسلایک میدن
          البته من برا لایک گرفتن اینجا نیومدم من فقط میام اینجا یه کم تبادل افکار و تجربه بکنیم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  9. AHMADREZA

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    نیسان مورانو بعد فورد و بعد سانتافه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من اگه قرت انتخاب داشتم هیچوقت برند هیوندایی رو انتخاب نمیکردم
    مورانو خیلی عالیه از هرنظر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mds

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      مطمعن باش من هم حتی اگه ملیونر بودم اولین انتخابم برند هیوندای بود خودش هم اول جنسیس بعد سانتافه گرند چون عاشق هیوندای و کشور کره هستم ،بعد هم بی ام و و اودی آلمان، ژاپنم که هیچ حسی ندارم به برنداش ، نیسان و لکسوس خوب طراحی میکنن و لی من علاقه ای ندارم به کمپانی های ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        احتمالا سریال جومونگ روی شما تاثیر گذاشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mds

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (219 ديدگاه)

          باور کن من حتی یکبارم این سریالو ندیدم اصلا من علاقه ای به فیلمای تاریخی ندارم و بنظرم فیلم و سریالای همه کشورها بی مزه و بی معنی اند دلیل علاقه ی من بخاطر فرهنگ بالای مردمشونه . در واقع از لحاظ فرهنگ و ادب اروپایی ها رو میزان تو جیب کوچیکشون خیلی آدمای خوش اخلاق خوش رفتار دلسوز و نازنینی هستن دلیل پیشرفت سریعشون هم به این دلایل هست نمیخوام بگم همشون فرشتن در هر کشوری خوب و بد وجود داره ولی اینا کمترین آمار فساد مالی و مردمی رو بین تمام کشورها دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          واقعا به نظر شما فرهنگ کره ای ها برتر از ژاپنیاست ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mds

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (219 ديدگاه)

          از دید من بله برترند ولی دیدگاه بقیه هم قابل احترام می باشد :mrgreen:

          فقط لطفا اینقدر دیسلایک نزنید، چتونه! ببینید لایک و دیسللیک هم فرهنگ میخواد هر کسی نظر و سلیقه ی خودشو داره منم هیوندای و کیا رو دوست دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سامورایی

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (182 ديدگاه)

          mds خواهش میکنم از کره که برای جلب توجه کردن از طرف آمریکا دست به هر کاری میزنه طرفداری نکن کره هر چی داره از آمریکاست باز هم هنوز یک صدم ژاپن نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شاسی

        ۲۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (104 ديدگاه)

        دقیقا منم باهات موافقم دوست عزیز، اولین اولویت من برای خرید طراحی داخلی و خارجی زیبا س..بعدش جادار بودن و مصرف سوخت پایین هست و کیفیت و کارایی در مقابل قیمت مناسب خودرو… من هم انتخاب اولم سانتافه هست چون همه خواسته هام رو برطرف میکنه، بعدش فورد هست که طراحی خوب و فضای داخلی خوبی داره، و بعد از اینها مورانو رو انتخاب میکنم چون با اینکه طراحیش خوبه ولی به شدت اغراق‌آمیز هست و در بعضی موارد مثل طراحی پشت خودرو خنده داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان از تبریز

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      از عکس پروفایلت خجالت بکش که نیسانه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مورانو واقعا زیبا هس مخصوصا داخلش،قبلا گفتم باز هم میگم مورانو تو این کلاس خیلی عالی هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      عزیزم توی فرهنگ کره کپی کردن مشکلی نداره اینو می تونی از کمپانیاشون بفهمی ولی ژاپنی ها فرهنگ غنی تری دارند و بسیار با ادب هستن پدر من چند سال پیش ژاپن بوده و خیلی خوشش اومده بود از مردمانش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۲۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        ژاپنیا اگه فرهنگ غنی داشتن تو جنگ جهانی دوم اون بلاها رو سر کره ایا و بقیه کشورا نمیاوردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامورایی

          ۲۸ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (182 ديدگاه)

          ژاپنیها مخصوصا سامورایی ها الگوی مردمان جهان هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. شایان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    با اینکه از ماشینهایه ژاپنی خوشم نمیاد ولی انصافا نیسان یه سرو گردن بالاتر از فورد بود اون کره ای که هیچی کلا بنده نیسانو بهتر از تویوتا میدونم مخصوصا طراحی هاش خیلی سنگین تر از بقیه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      بله بله من تو ژاپنی ها با اینفینیتی و نیسان حال میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    مورانوی جدید واقعا فوق العاده است، گرچه در نمای پشت میشد بهتر کار کنه ولی در نمای بغل با انحناهایی که داره واقعا عالیه. از طرف دیگه باید توان بیشتری کسب میکرد، گرچه کیفیت بالا رفته اما بهتر بود توانش از 265 اسب نسل قبل بهتر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد13

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    هر 3تا عالین اما پشت فورد و نیسان بنظرم خیلی قشنگ نیست. البته فورد که فقط تو مناطق ازاد هست از نزدیکم مدل قدیمیشو دیدم قشنگ بود. دوستان یه سوال چطوری که با این همه پیشرفتی که این شرکتا دارن نتونستن هنوز مصرف سوخت خودروهاشونو به شاسی بلند های بنز و بی ام و برسونن؟ دوستی بهم میگفت بنزو بی ام و در همین شرایط مصرف سوختشون از 9 تجاوز نمیکنه درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد13

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      کامنت من سوالی بود بعضی کاربرا دیگه جواب نمیدن دیس لایک میرنن عجب فضای گوهرباری هست اینجا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. JDM eat sleep

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من با نظر رامتین جان موافقم باید موتورش عملکرد بهتری داشت چون نیسان خالق موتورهای پر بازده هستVR38DETT -RB26.باید اعتراف کنم موتور اکوبوست فورد منو شگفت زده کرده
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ALiHidden

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نیسانو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    تو کلاس suv ها ، امریکایی یه چیز دیگه اس .
    پس انتخاب اول من علیرغم دلایل ! عنوان شده در مقاله فورد اج هستش
    هر چند مورانو ی جدید و حتی سری قدیمی اش هم وسوسه کننده اند….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      البته تو فول سایز ها آمریکا حرف اولو میزنه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      باهات موافقم
      منم اول اج رو انتخاب میکنم بعد مورانو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Ahmad..F12

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    مهدی جان ممنون عالی بود

    اولاً حضور سانتافه در بین بزرگان رو تحسین میکنم

    اولین انتخاب من فورد إج هستش، بعد نیسان مورانو و بعد هیوندای سانتافه

    چون تریم اسپرت در این سه خودرو انتخاب شده، پس باید دنبال ویژگیهای اسپرتی و پرفورمنس بالا

    بگردیم که الحق و الانصاف فورد همه چی رو تموم کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. پویان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هیچ شاسی بلندی ندیدم شتاب مورانو رو داشته باشه. وحشتناکه. البته نسل دومش رو سوار شدم. حداقل در مقایسه با سانتافه که تست کردم غورتش میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      تستش بالا هست – شتاب ادج کلا یه سر و گردن جلوتر از مورانو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احسان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (252 ديدگاه)

    FORD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. luis

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    مهدی جان ممنون خیلی زیبا و جذاب ازت تشکر میکنم که در اصل مطلب دخل و تصرف نکردی عادلانه و منصفانه مقاله رو ترجمه کردی. مورانو به جرات اوله در این تست و لی خیلی دوستان نظرات دیگه ای دارن که نظر شخصیشونه مهم اینه که نظرات شخصی در ترجمه ها وارد نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فقط نیسان وفورد…محشرن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Nissan...Japan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بنظرم خودرو های کره ای فقط از نظر ظاهری قابل مقایسن که باز از نظر ظاهری هم من نمیپسندمشون.جایگاه دوم قطعا باید مال فورد میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیرحسین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    مشخصات فورد که از سانتافه بسیار بهتر بود.هم شتاب ماشین و هم شتاب جانبی
    چرا سوم شد؟؟؟
    فورد بسیار زیبا و متشخص هست.تفاوت فورد با سانتافه چیزی شبیه تفاوت یک مدیر شیک پوش با تین ایجرهای آلاف تو مراکز خرید هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من بلکل با این مقاله مخالفم واقعا فورد اج اون چیزی نیست که تو این مقاله گفته و داره ذهن مردم و خراب می کنن فورد اج ماشینی نرم ، قدرتمند و سیستم تعلیق عالی بوده تا سال 2015 و فیس قدیمش پس باید وقتی بروز رسانی میشه بهتر بشه بطور منطقی ولی اینجا برعکس این موضوع گفته شده و من اصلا قبولش ندارم با اینکه هنوز این نسلش و تست نکردم ، سانتافه هم ماشین خوبیه ولی باید در رتبه سوم باشه چون ماشینی لش ، بی کیفیت بدون هیچ گونه لذت رانندگی هستش و خودم هم 2.4 و هم 3.3 شو به دفعات زیاد تست کردم که میگم و می مونه مورانو که حرفی باقی نزاشته ولی با جایگاهش مخالفتم اج بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. RETOLEX

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    مورانو که عالیه( چراغ های بومرنگیش فوقالعاده قشنگه)
    حق اج از اینا بیشتر بود. ( یه ماشین با ابهت و مردونه و البته با عملکرد بسیار خوب . واقعا خوبببب)
    سانتافه هم که کپی اج بود (,ولی ماشین خوش استایلی هست )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علیرضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    به نظر من نتیجه بررسی درست بود. سانتافه با وجود اینکه شباهت هایی به فورد اج داره اما از نظر عملکرد و ارگونومی یه سر و گردن از اون بالاتره. نیسان مورانو هم که با اختلاف از جفتشون بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      کاملا موافقم … مورانو خیلی کامله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      جناب علیرضا هر سه خودروی حاضر در مطلب شایسته اند اما این شباهت که شما میفرمایی هنگام معرفی نسل جدید سانتافه به عنوان کپی از فورد اج شناخته میشد در ضمن اج از لحاظ شتاب و عملکرد بهتر از دو خودروی دیگر بود.
      شخصاً معتقدم همه چی آپشن نیست و این نکته و قیمت کمتر و گارانتی بالای سانتافه دلیل برتریش بر فورد اج بود.
      فورد در این کلاس با وجود مدل اج کاملاً معنای واقعی یک SUV رو نشون داد چرا که واقعاً از لحاظ عملکرد و اسپورت بودن سر آمده.
      مورانو هم خودروی ارزنده ای است به خصوص کابین زیباش باعث این قضیه است.
      نمیگم سانتافه خودروی ضعیفی است به هیچ وجه اما نظر بنده اینه که از دو خودروی دیگر امتیاز های کمتری داره.
      با این حال وقتی منبع مطلب Motor trend باشه حرفی توش نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (593 ديدگاه)

        من مدت های طولانی با سانتافه رانندگی کردم. وقتی که بعد از سانتافه توی فورد اج نشستم انظار داشتم که چیز بهتری رو ببینم. اما ضعف های اج در زمینه طراحی و ارگونومی بدجوری توی ذوق میزد. اگه چنین طراحی مشکل دار و ارگونومی بدی رو توی سانتافه میدیدم میگفتم کره ایه، تجربه ای نداره. اما از فورد چنین چیزی بعید بود. لازمه که اشاره کنم اج تقریبا یک شکست برای فورد محسوب میشه و چندان استقبالی ازش نشده. به این جمله متن دقت کنید:
        “فورد اِج که نسل اول آن از سال 2007 وارد بازار شده برخلاف مورانو بخت و اقبال خوبی نداشته و بیشتر ضرر داشته تا سود و متاسفانه امروز هم ورق برنمی گردد.”

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. امیر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اگرعملکرد اسپرتی رو بسنجیم فورد خیلیم با ابهته ولی مورانو دل فریبه بد جور سورنتو هم میبود عالی میشد مقایسه در کل اول فورد بعد مورانو بعد سانتافه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. RAYAN

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چرا موتور مورانو هیچ تغییری نکرده؟؟؟ عجیبه که قدرت موتورش 15 اسب بخار کمتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توی طراحی ظاهری مورانو واقعا زیبا تر و جذابتره. انتخاب من نی سان مورانو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا