چشم اندازفوردنیسانهیوندای

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

یک واقعیت مد این است که آدم های خوش تیپ به یک خودرو با ظاهری خوب نیاز دارند تا با تیپ و لباس آنها هماهنگ باشد. طراحی باعث می شود که مصرف گرایی به سمت کوپه های لوکس، خودروهای اسپرت، کمپانی اپل… و کراس اورهای سایز متوسط گرایش داشته باشد. گاهی اوقات اعداد و اولویت ها شما را از خرید ماستنگ GT و یا اینفینیتی Q60 که ماشین موردنظرتان هم هست باز می دارد. باتوجه به بازار خودرو و بخش های عجیب و غریب آن پیدا کردن خودرویی که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فیزیکی با ان ارتباط برقرار کنید کار آسانی نیست. به عنوان مثال، پونتیاک آزتکی که براساس مینی ون مونتانا طراحی شده بود تا یک دهه بعد از توقف تولید آن هم کراس اوور خوبی محسوب میشد اما بخاطر طراحی اشتباهش در تاریخ گم شد. به هر حال مطمئنیم که این اتفاق برای سه خودرویی که در این مطلب مقایسه می کنیم اتفاق نمی افتد.

2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
هر سه خودرو در نقطه اول یکسانند یعنی طراحی پایه دیفرانسیل جلو همراه با آپشن محبوب سیستم انتقال قدرت AWD. رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی این خودروها، چهره ای تنومند به این خودروها بخشیده است. با مشاهده قطعات بکار رفته در کابین خودرو، رد پای یک خودروی سایز متوسط را می بینیم. برای این که فضای بار مناسبی فراهم باشد و خودرویی به نسبت دراز تحویل نشود و از همه مهمتر خودرو جذاب باقی بماند برای هیچ کدام از این خودروها صندلی های ردیف سوم تعریف نمی شود. همانطور که در اسم سانتافه و اج ذکر شده این خودروها ادعای سواری اسپرت دارند. هیوندای سانتافه اسپرت با سیستم تعلیق جدید و تنظیم الکتریکی قدرت فرمان وارد میدان شده، نسل دوم فورد اج اسپرت که در دیربورن میشیگان تولید شده موتور قدرتمندی زیر کاپوت دارد و نیسان مورانوی پلاتینیوم آخرین نسل کراس اوورهای با تجربه، آماده رقابت با این دو خودرو است.

2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
جایگاه سوم: فورد اِج اسپورت AWD
فورد اِج که نسل اول آن از سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده برخلاف مورانو بخت و اقبال خوبی نداشته و بیشتر ضرر داشته تا سود و متاسفانه امروز هم ورق برنمی گردد.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
فورد اِج با سه موتور مختلف عرضه می شود، سواری با فورد اج با دو موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری و چهارسیلندر ۲.۰ لیتری اکوبوست به سواری اسپرتی تبدیل می شود. هرچند فورد در این مقایسه در رتبه ی سوم ایستاده، اما عملکرد موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری اکوبوست این خودرو بسیار حیرت انگیز است، این موتور همان عملکرد استثنایی در F-150 را تکرار کرده و باعث شده که اج ۲ تنی تنها در ۵.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با چنین موتور قدرتمندی مصرف سوخت معقول ۱۲.۷ لیتر در شهر،۹.۷ در جاده و ۱۱.۳۶ درحالت ترکیبی را ثبت کرده است.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
تغییرات بوجود آمده در این خودرو باعث شده که خودرو سواری اسپرتی داشته باشد، سخت تر شدن ۱۰ درصدی فنرها نسبت به مدل پایه اج، سخت تر شدن ۱۵ درصدی میله های ضد چرخش و تیونینگ مناسب کمک فنرها مثال هایی از تغییرات سیستم تعلیق هستند. همانطور که انتظار می رفت این خودرو نسبت به سانتافه اسپرت و مورانو سواری خشک تری داشت اما این خودرو در جاده های صاف عملکرد انعطاف پذیری داشت. در دست اندازهای جاده هم کابین خودرو واقعا به لرزه می افتاد؛ اما نقطه ی قوت این خودرو موتور قدرتمند آن است و حداقل برای مشتاقان قدرت و سرعت نقطه اتکایی محسوب می شود. در برخی دیدگاه ها می بینیم که این خودرو را رقیب پورشه ماکان S می دانند چرا که این خودرو نه تنها زمان ۲۶.۲ ثانیه ای برابر با ماکان S را در تست فیگر ایت ثبت می کرد بلکه شتاب جانبی حدودی ۰.۸۳g تا ۰.۸۷g را تحمل می کرد؛ بنابراین رانندگی حیرت انگیزی را در مونت پالومر تجربه خواهیم کرد به طوری که در طول مسیر هر کدام از این دو خودرو توانایی سبقت از یکدیگر را دارند.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
اِج ۴۴ هزار دلاری عملکردی بسیار عجیب دارد چرا که از طرفی با سرعت بالا و سواری لذت بخش، خودروی مناسبی برای مشتریان کوپه ها و سدان های پر سرعت است اما از طرف دیگر از پس برخی کارهای ساده ای که یک خودرو انجام می دهد برنمی آید. روکش های اسپرت از جنس چرم جیر صندلی های خودرو را پوشش داده و قابل تنظیم بودن پشتی صندلی همه چیز را راحت کرده است. دنده ی خودرو هم وجهه ای شیک دارد که ناخود آگاه شما را به یاد F-150 (بهترین تراک سال) می اندازد. البته استفاده از این دنده مشکل است-جا زدن دنده ها تا حدی مبهم است که برای انتخاب دنده ی عقب ممکن است چندین بار خودرو را در حالت خلاص قرار دهید- تعویض دنده بین D و S می تواند به طور قابل ملاحظه ای گیج کننده باشد، لحظاتی در رانندگی هم در شهر بوجود می آید که نسبت فرمان پذیری به چرخش از حالت طبیعی خارج می شود.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
طراحی داخلی و کیفیت مواد بکار رفته در کابین این خودرو در کلاس بالایی قرار گرفته اما استفاده از دکمه های کوچک در طرفین کنسول وسط، بسیار عذاب آور است، صفحه نمایش وسط این خودرو هم نسبت به هیوندای و نیسان در سطح پایین تری قرار دارد. همگام ساز کنسول وسط عملکرد ضعیفی دارد (که اصلا قابل اعتماد نیست) و خودرو را در جاده ها از حرکت باز می دارد. سینک ۳ که همگام ساز جدید فورد است در فورد اسکیپ ۲۰۱۶ و فیستا استفاده می شود و فورد وعده داده که این سیستم سریعتر خواهد بود و اینترفیس بهتری خواهد داشت.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
کوین جرج، مدیر بخش طراحی فورد اِج در مورد طراحی بیرونی خودرو گفت:”ما نمی خواستیم که محصولمان را از نو بسازیم و می خواستیم قطعات خوب را کنار هم قرار دهیم.”
اما از دیدگاه ما اِج طراحی عضلانی و مدرنی دارد که در این طراحی فورد حاضر نشده هیچ ریسکی را در قبال آن به جان بخرد.

2015 Ford Edge Sport AWD
۲۰۱۵ Ford Edge Sport AWD
درنهایت این نسل از اِج، بهترین نسل تولید شده از سری این خودرو تا به حال است، فضای زیاد و گستره عملکرد این خودرو خصوصا در قسمت تعلیق و موتور شش سیلندر قسمت های مورد علاقه ی ما بود با این حال اگر پکیج کلی این خودرو هم مثل موتور آن منحصر به فرد بود، خودروی کاملی را پیش روی خود می دیدیم.

جایگاه دوم: هیوندای سانتافه اسپرت ۲.0T آلتیمیت AWD
اولین دیدار با سانتافه اسپرت ۲۰۱۳ با کنترل درهم خودرو و فرمان پذیری نه چندان مناسب این خودرو تجربه جالبی نبود؛ اما مدل ۲۰۱۵ این خودرو با ریزپردازنده ۳۲ بیتی الکتریکی فرمان برای فرمان پذیری دقیق تر، طراحی دوباره جلو و عقب برای سختی جانبی بیشتر و هندسه تعلیق عقب بهبود یافته نظر ما را به خود جلب کرد.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
نتیجه این تغییرات، عملکرد بهتر خودرو بود؛ اما این تغییرات باعث نشد که زمان ثبت شده در مونت پالمر کاهش یابد چرا که این تغییرات بیشتر در زمینه ارتباط خودرو با راننده بود و تغییر بزرگی در اعداد و ارقام قدرت موتور حاصل نشده بود. نسل جدید این خودرو مثل مدل قبل این خودرو زمان ۲۷.۷ ثانیه را در تست فیگر ایت ثبت کرد. این مدل شتاب جانبی ۰.۸g را تحمل می کرد و از لحظه تخته کردن پدال ترمز در سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تا رسیدن به توقف کامل نیز خودرو ۳۷.۱۹ متر روی آسفالت کشیده می‌شد که حالا در مدل ۲۰۱۵ تبدیل به اعداد ۰.۷۸g و ۳۷.۸۰ متر شده است. فرمان پذیری و رانندگی خودرو چه درگیر آن باشید و یا نه همچنان شما را به خود جذب می کند. موتور چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۶۵ اسب بخار نیرو برای شهر و جاده به نظر کافی است. این خودرو به خوبی نشان می دهد که هندلینگ و دینامیک عالی اولویت اصلی طراحی این خودرو نبوده است.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
شاید این مسئله، ویژگی خوبی باشد اما به نظر ما این ویژگی نا امیدکننده است. مشتریان نسل فعلی و نسل پیشین سانتافه عملکرد رانندگی را در انتهای اولویت های خود قرار می دهند. ارزش و قیمت از اولویت های اصلی سانتافه است به طوری که قیمت این خودرو نقطه قوت آن محسوب می شود. قیمت ۳۸۳۷۰ دلاری این خودرو که امکانات زیادی هم دارد ۵۵۸۵ دلار کمتر از مورانو و ۶۴۹۰ دلار کمتر از اج است. مشتریان این خودرو با پرداخت کمتر از ۴۰ هزار دلار صاحب خودرویی با فضایی بزرگ و ویژگی های زیادی می شوند، صندلی های راحت و بلند یکی از ویژگی های شاسی بلندها و کراس اورهاست که خریداران را برای خرید این خودروها تحریک می کند. آگاهی از قیمت خرید، دلیل اصلی خرید این خودرو است و خرید سانتافه که عملکردی مناسب و قابل قبول دارد کاری معقول و منطقی است.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
باوجود موتور محدود شده خودرو-ثبت زمان ۹.۳ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زمان بدی نیست اما بیشتر از دو کراس اور دیگر است، البته سانتافه دیفرانسیل جلو در ۸.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد-سانتافه کمی از حالت اسپرت خارج شده اما این خودرو می تواند بیشتر از یک خودروی روزمره باشد. سانتافه با مصرف ۱۱.۹۴ لیتر در شهر، ۸.۸۸ لیتر در جاده و ۱۰.۵۵ لیتر بنزین به صورت ترکیبی در صد کیلومتر از لحاظ مصرف در کنار مورانو قرار می گیرد. با ۴۳۵۰ دلار دیگر و با پکیج آلتیمیت تمام آیتم های این خودرو فراهم می شود. صندلی های جلو و عقب گرم شونده، سنسورهای پارک، حافظه صندلی راننده و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ویژگی های این خودرو هستند. صندلی های این خودرو باوجود ساختار سفت، راحت هستند، کنترل ساده کنسول وسط، فضای زیری مناسب و دید مناسب شیشه های جلو کاملا دلپذیر است. کابین خودرو هم از نظر عایق بودن صدا عملکرد خوبی داشت به طوریکه در تست تخت گاز تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، صدای ۲۰.۷ دسی بلی توسط دستگاه درون کابین ثبت شد که ۱۸ درصد پایین تر از مورانو و ۲۳ درصد پایین تر از اج بود.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
نشریه هیوندای در مورد طراحی بیرونی این خودرو اعلام داشت که “طراحی بیرونی سیال گونه ی خانواده کراس اور سانتافه با استناد به تاثیر حرکت سرکش طراحی کانسپت جدید استورم اج ساخته شده است. این طرح نشانگر تصویر دینامیک و قدرت طبیعت حین تشکیل طوفان است. طراحان هیوندای با سه میله شش ضلعی در جلوپنجره، چراغ های LED جلو قوی، کمربند بالارونده، اسپویلر سقف و چراغ عقب های کمانی یک حرکت ثابت را به تصویر کشیدند.”

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
اما از دید ما باوجود محافظه کاری افراطی هیوندای، سانتافه طراحی مناسبی دارد که مشابه سایر کراس اورها است. جلوپنجره و خطوط روی بدنه زیبایی خودرو را دوچندان کرده و باعث شده که در نگاه اول این خودرو نسبت به اج و مورانو کوچکتر به نظر برسد.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
اغلب اوقات در خرید خودرو باید منطقی تر از چیزی باشیم که هستیم و اسیر احساسات این تجربه نشویم. سانتافه جدید نشان داد که می تواند انتخابی معقول و به جا باشد.

جایگاه اول: نیسان مورانو
در وهله اول طراحی بیرونی و استیل نسل سوم مورانو نگاه ها را به خود جلب می کند، عملکرد موتور خودرو درست پشت سر نسل پیشین این خودرو قرار می گیرد اما نسل جدید با کیفیت بهتر، این قضیه را پشت سر می گذارد.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
این اولین بار نیست که مورانو جایگاه اول را از آن خود می کند، پیش تر مورانو در بررسی دیگر موتورترند، مورانو میتسوبیشی اندیور و تویوتا هایلندر را کنار زده بود و در آن بررسی هم جایگاه اول را تصاحب کرده بود. مورانو با سواری راحت، کابین آرام و ویژگی های دیگر، مخلوط خوبی از همه چیز است که هم از لحاظ کاری مناسب است و هم از لحاظ تفریحی. این خودرو درست مثل نسل اول در سال ۲۰۰۳ احساس خوب خودرویی اتوماتیک و هندلینگ عالی را به شما القا می کند و به طرز جالبی در جاده ها شناور می شود.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
این خودرو در پیچ ها کمی به مشکل برمی خورد و می لرزد اما این مشکل به هیچ عنوان کنترل خودرو را سخت نمی کند، جالب اینجا بود که حتی با سرعت بالا در پیچ و با ثبت زمان ۲۷.۸ ثانیه ای در تست فیگر ایت و متوسط شتاب جانبی ۰.۶۴ به مشکل بر نمی خوریم. بالا و پایین رفتن از جاده های مونتن پالمر در کالیفرنیای جنوبی که بعضی از خودروها را دچار دردسر می کند با این خودرو یک تفریح جالب است و مورانو مثل بیوک لاکراس ۲۰۱۲ یکی از بهترین خودروهای سریع سرگرم کننده در این جاده محسوب می شود. دینامیک این خودرو بسیار حیرت انگیز است. کنترل پایداری مناسب این خودرو گستره مانور آن را بالا می برد. این خودرو در مسابقات درگ ذاتا بالانس خوبی دارد و با گیربکس CVT نیروی ۲۶۰ اسب بخاری را به چرخ ها منتقل می کند. مورانو با موتوری شش سیلندر تنها در ۷.۴ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد که البته این زمان در مورانو دیفرانسیل جلو به ۷.۰ ثانیه کاهش می یابد. فرمان هیدرولیکی این خودرو که به صورت الکتریکی کنترل می شود با کمی تاخیر عمل می کند که باعث می شود فرمان سفت تر از آن چیزی که انتظار داشتیم باشد.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
مورانو در میان رقبا، بهترین طراحی داخلی را دارد و سیستم مسیریابی آن با وجود صفحه نمایش بزرگ و گرافیک مناسب یکی از بهترین سیستم های مسیریابی است. صندلی های این خودرو بسیار راحت هستند، فضای پا هم بسیار بیشتر از دیگر خودروهاست بطوریکه شاید بتوان گفت هیچ خودروسازی چنین محیطی را برای سرنشین فراهم نمی کند. در رقابت عددی فضای پا مهیا شده در صندلی های عقب مورانو با ۳۸.۷ اینچ عقب تر از اج با ۴۰.۶ و سانتافه اسپرت با ۳۹.۴ قرار گرفته اما از لحاظ چشمی اصلا اینطور نیست و این قضیه کاملا برعکس است. بهترین راه برای مشتریان بالقوه این خودروها، چک کردن حضوری خودروهاست. تمام این کراس اورها فضای بار بزرگی دارند و مورانو که در مدل پلاتینیوم صندلی های تاشونده. ای دارد، نسبت به دیگر کراس اورها چاق تر هم به نظر می رسد و از لحاظ فضای بار در جایگاه مقایسه برتری نسبی دارد.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
شیرو ناکامورا مدیر خلاق و معاون مدیرعامل نیسان در مورد طراحی بیرونی این خودرو اعلام کرد “یکی از دلایل اصلی طراحی بیرونی و داخلی مورانوی جدید بالا بردن تجربه ی راننده است که این امر در تضاد با سنگینی و بزرگی خودروهای سنتی اسپرت و کاربردی است. این طراحی ما را به سمت آیرودینامیک پیشرو و سه عنصر کلیدی در طراحی های آینده هدایت کرد. طراحی جلو و عقب V شکل، چراغ های مختص نیسان و خطوط سقف شناور”

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
از دید ما شجاعت نیسان و طراحی با اصالتش قابل تحسین است اما جلو پنجره مشبک موسوم به نیش دندان، چراغ های عقب برجسته و یا ستون C غیر ضروری این خودرو چنگی به دل نمی زند.

2015 Nissan Murano Platinum AWD
۲۰۱۵ Nissan Murano Platinum AWD
جدا از مواد و قطعات عجیب بکار رفته در کابین، طراحی داخلی خودرو بسیار مناسب است و نیسان تلاش کرده تا استیل بهتر و مواد مرغوب‌تری را در کنار هم قرار دهد. در طراحی مورانو، دید خودرو با ستون A ضخیم و ستون B و ستون C عجیب، فدای استیل خودرو شده است؛ اما با پرداخت ۴۳۹۵۵ دلار، مورانو با پکیج تکنولوژی (شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار و سانروف پانوراما) همراه با سیستم انتقال قدرت AWD و مصرف سوخت ۱۱.۵۹ لیتر در شهر، ۸.۷۸ لیتر در جاده و ۱۰.۳۲ لیتر بنزین در حالت ترکیبی در صد کیلومتر با تمام کاستی‌ها در صدر این مقایسه قرار بگیرد.

فورد اج اسپرت AWD هیوندای سانتافه اسپرت ۲.0T آلتیمیت AWD نیسان مورانو پلاتینیوم AWD
پیشرانه/شاسی
محل قرارگیری موتور موتور-جلو, AWD موتور-جلو, AWD موتور-جلو, AWD
نوع موتور Twin-turbo 60deg V6, iron block/alum heads Turbocharged I-4, alum block/head ۶۰deg V6, alum block/heads
نسبت سوپاپ به سیلندر DOHC, 4 سوپاپ/سیلندر DOHC, 4 سوپاپ/سیلندر DOHC, 4 سوپاپ/سیلندر
حجم موتور ۲,۶۹۴cc ۱,۹۹۸cc ۳,۴۹۸cc
نسبت تراکم ۱۰.۰:۱ ۹.۵:۱ ۱۰.۳:۱
قدرت ۳۱۵hp @ 4,750rpm ۲۶۵hp @ 6,000rpm ۲۶۰hp @ 6,000rpm
گشتاور ۴۷۵nm @ 2,750rpm ۳۶۵nm @ 1,750rpm ۳۲۵nm @ 4,400rpm
حد قرمز دور موتور ۶,۰۰۰ rpm ۶,۷۵۰ rpm ۶,۵۰۰ rpm
نسبت وزن به قدرت ۶.۳۵kg/hp ۶.۸kg/hp ۷.۱kg/hp
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک CVT
اکسل/نسبت رانندگی نهایی ۳.۱۶:۱/۲.۳۴:۱ ۳.۵۱:۱/۲.۷۱:۱ ۴.۶۸:۱/۱.۷۹:۱
سیستم تعلیق، جلو; عقب Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar
نسبت فرمان پذیری ۱۷.۷:۱ ۱۵.۰:۱ ۱۸.۳:۱
ترمز جلو; عقب ۱۳.۶-اینچی دیسکی بادی; ۱۲.۴-اینچی دیسکی بادی, ABS ۱۲.۶-اینچی دیسکی بادی; ۱۱.۹-اینچی دیسکی, ABS ۱۲.۶-اینچی دیسکی بادی; ۱۲.۱-اینچی دیسکی بادی, ABS
رینگ ها ۲۰-اینچی , آلیاژ آلومینیوم ۷.۵ x 19-اینچی , آلیاژ آلومینیوم ۷.۵ x 20-اینچی , آلیاژ آلومینیوم
تایرها ۲۴۵/۵۰R20 102V M+S هانکوک ونتوس S1 Noble2 ۲۳۵/۵۵R19 101H M+S کانتیننتال کراس کانتکت LX Sport ۲۳۵/۵۵R20 102H M+S بریجستون دوئلر H/P Sport AS
اندازه ها
فاصله محوری ۲.۸۵ متر ۲.۷ متر ۲.۸۲ متر
فاصله دو چرخ جلو/عقب ۱.۶۵/۱.۶۴ متر ۱.۶۳/۱.۶۴ متر ۱.۶۴/۱.۶۴ متر
طولxعرضxارتفاع (متر) ۴.۷۸ x 1.93 x 1.74 ۴.۶۹ x 1.88 x 1.68 ۴.۹۰ x 1.91 x 1.696
فاصله از زمین ۲۰.۳ سانتی متر ۱۸.۵ سانتی متر ۱۷.۵ سانتی متر
محیط چرخش ۱۲ متر ۱۰.۹ متر ۱۱.۸ متر
وزن اعلام شده ۲۰۰۰ kg ۱۸۰۸ kg ۱۸۳۷ kg
نسبت تقسیم وزن جلو/عقب ۶۰/۴۰% ۵۷/۴۳% ۵۸/۴۲%
طرفیت بکسل ۹۰۸ kg ۱۵۸۹ kg ۶۸۱ kg
ظرفیت ۵ ۵ ۵
فضای سر جلو/عقب ۴۰.۲/۴۰.۳ in ۳۸.۲/۳۷.۴ in ۳۸.۱/۳۷.۸ in
فضای پا جلو/عقب ۴۰.۵/۴۰.۶ in ۴۱.۳/۳۹.۴ in ۴۳.۶/۳۸.۷ in
فضای شانه جلو/عقب ۶۰.۳/۶۰.۵ in ۵۹.۴/۵۸.۳ in ۵۹.۶/۵۸.۸ in
حجم بار پشت صندلی های جلو/عقب ۷۳.۴/۳۹.۲ cu ft ۷۱.۵/۳۵.۴ cu ft ۶۹.۹/۳۹.۶ cu ft
نتایج بررسی
شتاب تا سرعت به کیلومتر
۰-۴۸ ۱.۸ ثانیه ۳.۲ ثانیه ۲.۹ ثانیه
۰-۶۴ ۲.۸ ۴.۸ ۴.۲
۰-۸۰ ۴.۱ ۶.۷ ۵.۷
۰-۹۶ ۵.۷ ۹.۳ ۷.۴
۰-۱۱۲ ۷.۵ ۱۲.۳ ۹.۴
۰-۱۲۹ ۹.۷ ۱۵.۸ ۱۱.۹
۰-۱۴۵ ۱۲.۳ ۲۰.۴ ۱۵.۰
۰-۱۶۱ ۱۵.۵ ۱۸.۸
گذر از ۷۲ تا ۱۰۴ ۳.۱ ۵.۱ ۳.۴
یک چهارم مایل ۱۴.۳ ثانیه @ ۱۵۴ kmh ۱۷.۰ ثانیه @ ۱۳۳ kmh ۱۵.۶ ثانیه @ ۱۴۸ kmh
مسافت توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳۶.۵۷ متر ۳۷.۷۹ متر ۳۵.۰۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۷g (متوسط) ۰.۷۸g (متوسط) ۰.۸۲g (متوسط)
تست فیگر ایت ۲۶.۲ ثانیه @ ۰.۷۲g (متوسط) ۲۷.۷ ثانیه @ ۰.۶۳g (متوسط) ۲۷.۸ ثانیه @ ۰.۶۴g (متوسط)
دور موتور آخرین دنده در سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۱,۶۰۰ rpm ۲,۰۰۰ rpm ۱,۲۰۰ rpm
اطلاعات مصرف
قیمت پایه $۴۰,۴۹۰ $۳۸,۲۴۵ $۴۱,۴۸۵
قیمت خودرویی که بررسی شد $۴۵,۰۰۰* $۳۸,۳۷۰ $۴۳,۹۵۵
پایداری/کنترل کشش Yes/yes Yes/yes Yes/yes
کیسه های هوا دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی جلو دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی راننده دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی راننده
گارانتی اصلی ۳ سال/۳۶,۰۰۰ مایل ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل ۳ سال/۳۶,۰۰۰ مایل
گارانتی پیشرانه ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل ۱۰ سال/۱۰۰,۰۰۰ مایل ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل
امداد جاده ای ۵ سال/۶۰,۰۰۰ مایل ۵ سال/نامحدود
حجم باک ۷۲ لیتر ۶۶ لیتر ۷۲ لیتر
مصرف سوخت اعلام شده EPA شهری/جاده/ترکیبی ۱۳.۸۴/۹.۸/۱۱.۷۶ لیتر ۱۳.۰۷/۹.۸/۱۱.۲ لیتر ۱۱.۲/۸.۴/۹.۸ لیتر
انرژی مصرفی در شهر/جاده ۱۹۸/۱۴۰ kW-hrs/100 miles ۱۸۷/۱۴۰ kW-hrs/100 miles ۱۶۰/۱۲۰ kW-hrs/100 miles
تولید CO2 ۰.۹۹ lb/mile ۰.۹۶ lb/mile ۰.۸۲ lb/mile
مصرف سوخت واقعی شهری/جاده/ترکیبی ۱۲.۷/۹.۷/۱۱.۶ لیتر ۱۱.۹۴/۸.۸/۱۰.۵۵ لیتر ۱۱.۸۹/۸.۷۸/۱۰.۳۲ لیتر
سوخت پیشنهادی سوپر معمولی معمولی
2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
2015 Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
۲۰۱۵ Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport
منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۴ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . من میون اینها اول نیسان . اما بیشتر دنبال تویوتا بودم .
    انصافا توعی که تویوتا در شاسی بلندها برای همه مناطق داره . هیچ برندی نداره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      تویوتا تو این کلاس ، راو4 و هایلندر رو داره
      البته هایلندر به این ماشینا بیشتر میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    مقایسه بین
    فورد-مورانو-سانتافه؟
    مگه میشه ؟

    مگه داریم؟

    به هیچ وجه من الوجوع قابل قیاس نیستند.
    البته با احترامی که برای مورانو قائلم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (105 ديدگاه)

      میخوای فورد رو با سایپا مقایسه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      با ایران خودرو چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      دیگه با پارس خودرو راضی شو تو رو جون من

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۲۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      با سلام خدمتعزیزان پدالی.
      خداییش تیم ارزیابی چجوری تشخیص داد که فورد پشت سر سانتافه و مورانو قرار میگیره!
      حالا چون هیوندا و نیسان در ایران موفق بودند و به دلیلی نزدیکی بازار این مملکت رو تصاحب کردن شما باید بیای اینجوری جانبدارانه مطلب بزاری،خداوکیلی بازم مورانو سواری و قابلیت هاش نزدیکه به فورد اما خداییش فورد رو پشت سانتافه قرار دادن دیگهظلم بزرگیه که دیگه یه نوجوان عشق ماشین هم با مقایسه امار و اطلاعاتی که موجوده متوجست که فورد در لبل بالاتری قرار داره،توروخدا در مطالبی که قرار میدهید اون بخش بازاریابی و سوق دادن ملت به خرید محصول مورد نظر خودتون رو فراموش کنید، من هنوزم در هنگم که چطور فورد با اون حجم موتور کم و شتاب و مصرف سوخت فوق العادش نسبت به مورانو و سانتافه پشتشون قرار گرفته!
      بعد نویسنده خودش اعتراف کرده که فورد جادارتره اما بقول خودش چون مورانو فقط جادارتر نشون میده اونم از منظر خودش پس جادارتره!!یعنی تخیلی مخ ملتو میزنن وسوقشون میدهند به خرید برند مورد همکاری خودشون!
      عاقلان میدانند بیخیال. .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. نیتا

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        این مقایسه و تو امریکا انجام دادتد و ایشون باز نویسیش کرده!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. فرهاد کرمستجی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    طراحی نیسان همون اغراق شرقی رو داره و لی نسبت به سانتافه ترجیح می دم ولی اج شکیل تر هستش. طراحی داخل مورانو دوست داشتم ولی قدرت اج گویا خیلی بالاتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فقط فورد و مورانو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    حالا که اینجوریه بگذارید بگمممممممممممممممممممممممممممم-

    فقط مورانو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بدخواه مورانو کیه؟

    اگه جرئت داری بیا دروازه غار؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارمان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    همه دوستان از مورانو و خوبیاش گفتن هیچ عیبی به جز افروود ضعیف در این ماشین نیست کاشی تو افرود یکم توانا تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ESI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (387 ديدگاه)

    فقط فورد عجب شتابی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. pejman

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چرا سانتافه رو با این 2 تا ماشین بزرگ مقایسه کردین به نظرمن جای سانتافه باید راو4 بود چون تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      pejman جان چون راو فور با موتور 3.5 سی سی یا کلا پیشرانه حدود 250 به بالا اراعه نمیشه و به همین دلیل قیمتش هم نمیشه مقایسه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاسی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      بهتر بود میگفتی تویوتا راو ۴ هم با این خودرو ها مقایسه میشد، چون هنوز سانتافه در برابر راو۴ چیزی کمتر نداره. دیگه دوره برند بازی گذشته دوست متعصب من

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        شاسی عزیز من به شخصه تو انتخاب تن ماهی هم برند رو ملاک قرار میدم !
        شما هم حتما دوغ مورد علاقتون نام و برند خاصی داره
        شک نکنید که توی ماشین هم برند ملاک هست اما قبول دارم که نباید تعصبی روش قضاوت کرد .
        با این حال اگه همین مورانو رو تاتا موتور میداد بیرون کسی روش مطالعه نمیکرد این اسم برند نیسان و البته کمپانیهای بزرک هست که باعث میشه شما تا سر حدی بدونی داری چه جور جنسی خریداری میکنی
        اگه دوره ی برند بازی سر اومده بود سهام تویوتا هم با سایپا در بازار جهانی یکی بود. رقابت و پیش رفت گاها نه از سر دل سوزی بلکه برای بالا بردن نام یک برند بوده برند همیشه تجربیاتی رو یدک میکشه که شما رو از نوع محصول با خبر میکنه و این بزرگترین خاصیت بازار در دنیاست برند (نام تجاری)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حسن

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی نمای روبروی مورانو خیلی قلدره ،
    و چقدر چراغ های جلوی”اج” شبیه “دنا” ست !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    هیچکدوم فقط lexus nx ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. kasra

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نطرمن مقایسه سانتافه بانیسان وفورداشتباهه چون درحدشون نیست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاسی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      دقیقا میدونی دلیل در حد شون نیست تو که میگی چیه؟ بگو ما هم بدونیم
      چقدر بده بخاطر تعصب به یک برند یکی دیگه رو تخریب کنی چون رقیب جدیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. kiarash

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اول سانتافه بعدش jac s5 همین و همین

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. bmw

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من سانتافه از هیچ لحاظی با این دوتا قابل مقایسه نیست شاید فقط فضای داخلیش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. mehrdad

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما که مورانو 2011 سوار شدیم عالی بود این جدیدش دیگه فک کنم فوق العاده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من سوار سانتافه 2400 و مورانو مدل 2009شدم به نظرم سانتافه. در حدی نبود که بخوای باهاش مقایسه کنی البته سانتافه ماشین بدی نیست. ولی حس رانندگی با مورانو خیلی بهتر از سانتافه بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رحمتی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من نیسان تیانا دارم قبلا هم سوناتا داشتم.فقط میخام بگم هیچ ماشین کره ای دوباره تکرار میکنم هیچ ماشین کره ای قابل قیاس با ماشینهای ژاپنی نیستند.نیسان که دیگه فوق العاده است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. بهزاد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    در مورد فورد به جز مدل موستانک اطلاعی ندارم اما مقایسه سانتافه با مورانو مثل مقایسه سوشی با فلافله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مانی

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یه 2008 دارم سربالایی ماشالله هزار ماشالله پرواز میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فورد اج از همه اش زیباتر و قدرتمند تره
    1قدرت موتور 3700 شتاب 6.8هشت ثانیه تا100سرعت
    2تیپ خیلی خوبی داره کاملا خشن و مردانه و مقاومت تره
    3تولید آمریکاست و فــــــورد
    دوستان لطفا خودتون بگید فورد از همه بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا