رنوهیوندای

مقایسه هیوندای آوانته و رنو مگان

خودروهای مگان ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک و هیوندا آوانته دنده اتومات می توانند گزینه مناسبی برای کسانی باشند که بدنبال ماشینی در محدوده قیمت  ۲۸ تا ۳۱ میلیون تومان می گردند.

hyundai avante

این دو خودرو که یکی از آنها مدتی است مونتاژش در کشور آغاز و دیگری به تازگی وارد خط تولید شرکت پارس خودرو شده علاوه بر آنکه در یک محدوده قیمتی قرار دارند از لحاظ فنی نیز دارای شباهت هایی هستند. شرکت پارس خودرو که ابتدا مونتاژ مگان ۱۶۰۰سی سی در نوع دستی را آغاز کرده بود اواخر سال گذشته مونتاژ مدل ۲۰۰۰این خودرو را نیز در دستور کار قرار داد، بدین ترتیب واردات این خودرو در هر دو مدل متوقف شد. بر همین اساس هر دو خودرو به موتور ۲۰۰۰سی سی مجهز هستند با این تفاوت که مگان با این موتور توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت را دارد اما آوانته با همین موتور می تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند.از سوی دیگر شما با مگان می توانید سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید در حالی که آوانته به شما این فرصت را می دهد تا سقف ۲۴۰ کیلومتر در ساعت پدال گاز را بفشارید.همچنین با وجود آنکه این دو خودرو از حجم مشترک موتور بهره می برند اما آوانته برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۸.۱ ثانیه زمان است در حالی مگان برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است.

megan

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از آن دارد که مگان در شرایط بهتری نسبت به آوانته قراردارد، به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر بنزین می سوزاند، در حالی که آوانته برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸.۲ لیتر بنزین است.اما از لحاظ تجهیزات ایمنی این دو خودرو در یک سطح قراردارند به طوری که هر دو خودرو به ایربگ و ABS مجهز هستند که این امر موجب شده آنها از لحاظ ایمنی در سطح قابل قبولی قرار گیرند. آوانته اتومات که تحت لیسانس شرکت هیوندای کره در کرمان خودرو مونتاژ می شود، هم اکنون با قیمت ۲۸ میلیون تومان و مگان ۲۰۰۰ نیز با قیمتی برابر ۳۲ میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قابل ذکر است که این خودروها از نسل پیش تولیدات سازندگان آنها می باشد و بجاست که مونتاژ کنندگان یا وارد کنندگان عزیز نیز به جامعه ایرانی احترام نهاده و کالاهای از رده خارج را عرضه ننمایند. گرچه ممکن است در بازار داخلی با توجه به محدودیتهای فراوان همین کالاها نیز با استقبال قابل توجهی مواجه شوند!

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    گالانتم رو میخوام بفروشم موتورش باز نشده اوتومات گیربکس رو 5 ساله انداختم هنوز عالیه چند لکه رنگ خودم کردم بی رنگ خریدم پر شتاب و مثل نو راه میره مصرف هم تو جاده 7 تاست تو شهر مثل پژو و سمنده اگه کسی میخواد بش بندازم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی کریمی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من سال 87 اوانته خریدم برای پدرم تا الان هم که چند سال میگذره با همون صفرش هیچ فرقی نکرده عجیب ماشینیه این ماشین هرچی از خوبیش بگم کمه اگر کرمان به جای این چینی ها اوانته میزد الان بعید میدونم کسی ماشینی دیگه میخرید افسوس که داریم رو به فنا ویش میریم

    موافقم 0
    مخالفم 5
  3. حمید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من 8 ماهه آوانته اتوماتیک مدل 87 گرفتم
    خیلی بین آوانته و مگان دودل بود و بررسی کردم
    موقع خرید چند تا آوانته و چند تا مگان 2000 تست و رانندگی کردم ولی به آوانته رضایت دادم به این دلایل:
    1- زیر پای خیلی عالی و روانی داره و با کمترین نیش گاز، ماشین دور بر می داره که مگان تنبل تر به نظرم رسید.
    2- گیربگس آوانته خیلی هوشمنده و سریع واکنش نشون میده به نحوی که احساس میکنی بین خواسته ای که از ماشین داری و عکس العمل گیربگس ، کاملا هماهنگی وجودداره ولی مگان دراین باره دیرتر واکنش نشان می داد.امسال که با ماشین مسافرت رفتم تفاوت این عکس العمل رو خصوصا در سبقتهای شاخ به شاخ میشه فهمید.
    3- آوانته زیربندی نرم تری داره و مسلط تر به جاده نشون میده ولی مگان رو اینطوری ندیدم.
    4- هزینه ی خاصی بجز بروزسانی موارد مصرفی ماشین نداشتم ولی از قرار هزینه های مصرفی مگان بیشتره.
    ولی چند تا از برتری های مگان هم قابل ذکره :
    1- طراحی زیباتر و چشم نوازتری داره هم بیرون و هم داخل اتاق(بجز لیور دنده)
    2- پسرعموم این ماشین رو داره میگه اول فرمان و ترمز این ماشین رو ساختند بعد خودش رو یعنی سیستم فرمان و ترمز غیر قابل انکاری داره
    3- بازار دست دوم بهتری داره
    امیدوارم نظرم مفید و بدون تعصب بوده باشه

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا