کیاهیوندای

مقایسهٔ هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

هیوندای توسان (ix35) و کیا اسپورتیج از پرفروش‌ترین SUV های کامپکت کره‌ای هستند که چند سالی است در ایران حضور دارند و با محدودهٔ قیمتی تقریباً مشابه، قشر عظیمی از خریداران به‌خصوص جوان‌ترها را به خود جذب کرده‌اند. ابتدا با نگاهی اجمالی، بیاییم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج
مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج
هیوندای توسان AWD:
شروع قیمت در بازار ایران از ۱۶۰ میلیون تومان (از ۲۱,۶۵۰ دلار تا ۲۷,۹۵۰ دلار)، به‌علاوه هزینه‌های جاری. پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی، چهار سیلندر، با قدرت ۱۸۲ اسب بخار ۲۴۰ نیوتن متر. گیربکس خودکار شش سرعته، میانگین مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه ای ۲۳۳ گرم بر کیلومتر و در حالت عادی FWD می‌باشد.

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage
کیا اسپورتیج AWD:
شروع قیمت در بازار ایران از ۱۵۸ میلیون تومان (از ۲۱,۹۰۰ دلار تا ۲۹,۶۰۰ دلار)، به علاوهٔ هزینه‌های جاری. پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی، چهار سیلندر، با قدرت ۱۸۲ اسب بخار ۲۴۰ نیوتن متر، گیربکس خودکار شش سرعته، میانگین مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه ای ۲۲۵ گرم بر کیلومتر و در حالت عادی FWD می‌باشد.
خب، همان‌طور که دیدید، این دو خودرو در نمای کلی، بیش از آنچه که فکر کنید به هم شبیه هستند. حال بیایید کمی ریزبینانه‌تر به این دو SUV کامپکت نگاه بیاندازیم.

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

ارزش

هیوندای
توسان نسبت به رقبا، خودرویی تقریباً ارزان‌تر است (شروع قیمت راو ۴ از ۲۵,۰۴۶ دلار)، اما در این مقایسه، به لحاظ مشخصات فنی، پایین‌تر از کیا قرار دارد. ویژگی‌های استاندارد این خودرو شامل یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، نویگیشن ماهواره‌ای، کنترل خودکار تهویهٔ مطبوع، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، محدود کنندهٔ نور آینهٔ دید عقب، بلوتوث تلفن و جریان‌های صوتی، صندلی‌های جلو برقی و استارت دکمه‌ای و آلیاژ فول سایز زاپاس یدکی.

کیا
اسپورتیج اخیراً ۱,۹۰۰ دلار افزایش قیمت را داشته است، با این حال، این مبلغ اضافی به خوبی شمارا قانع می‌کند. چراکه به‌صورت استاندارد. علاوه بر آپشن های هیوندای، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن در هر دو ردیف، سنسورهای پارک جلو و عقب، یک سیستم صوتی پیشرفته اینفینیتی، با ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر و زاپاس یدک آلیاژی فول سایز را همراه دارد.
*برنده: کیا*

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

داخلی

هیوندای
هرچند که میزان تجمل در کابین کم است و شما را مبهوت نمی‌کند ولی درمجموع، هیوندای یک کابین متقاعدکننده را ارائه می‌دهد. جنس صندلی‌ها ترکیبی از چرم و تودوزی‌های پارچه‌ای است و بسیاری از قطعات داشبورد و پنل درب‌ها از پلاستیک سخت ساخته شده است. صندلی‌ها نسبت به کیا، کمتر احساس امنیت را به شما القا می‌کند به‌خصوص برای سرنشینان صندلی عقب. هیوندای اعلام کرده است که این یک پکیج کاربردی است و فضای داخلی را قوی، مناسب و معقول برای ذخیره‌سازی همه‌جانبه مهیا ساخته‌ایم. دو واسط تغذیهٔ ۱۲ ولتی هم وجود دارد و صندلی‌های عقب با یک مکانیزم جلو و عقب کردن دو مرحله‌ای ارائه شده است. متاسفانه برای ردیف عقب هیچ دریچهٔ هوایی تعبیه نشده است.

کیا
کابین کیا احساس مجلل‌تری دارد و گویی از طراح آگاه‌تری برخوردار بوده است. صندلی‌ها با پوشش کامل چرم با دوخت سفید استاندارد، هم برای جلو و هم سرنشینان عقب مهیا شده‌اند. طرح داشبورد سودمندتر و تمیزتر به نظر می‌رسد و با استفاده از مواد نرم‌تر و ابزارهای نمایشگر و کنسول مرکزی، از لحاظ بصری ظاهری جذاب‌تر و شیک‌تر را به نمایش می‌گذارد. حتی در مورد فضای ذخیره‌سازی نیز هم‌تراز با هیوندای است، که با محفظه‌هایی بر روی درب‌های جلو و عقب، کنسول وسط جادار و نگه‌دارنده فتجان، فضای کافی را برای وسایل ارائه می‌کند. در اسپورتیج هم برای ردیف عقب، دریچه‌های هوا وجود ندارد.

*برنده: کیا*

پیشرانه و عملکرد فنی

هیوندای
ix35 از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی GDI جفت شده با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته بهره می‌برد. هیوندای از این پیشرانه، ۱۸۲ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور مفید بیرون کشیده است، هرچند به نظر می‌رسد قدرت خروجی برای این حجم از موتور پایین‌تر از حد انتظار است اما در جاده قدرت کافی و خوبی در اختیارتان می‌گذارد. انجام مانورهای شتاب و سبقت‌گرفتن رضایت‌بخش است و سر و صدای ناچیزی را به کابین می‌رساند. ولی به طرز محسوسی در صعود از سربالایی‌ها، صدای خرخر کردن به گوش می‌رسد. یک مشکل دیگر این است که موتوری تشنه‌تر از دیگر موتورهای چهار سیلندر در دنیای واقعی دارد، اما این تشنگی زیاد نیست. توسان در مدت ۹.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در نهایت به سقف سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

Hyundai Tuscon ix35 2015
کیا
اسپورتیج هم همانند هیوندای از یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی با تزریق مستقیم سوخت GDI، و جفت شده به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این پیشرانه، همانند توسان ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و اسپورتیج را ظرف مدت ۹.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و بیشینه سرعت آن ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

KIA Sportage dashboard
*برنده: هردو خودرو امتیاز یکسان*

کیفیت رانندگی

هیوندای
توسان ix35 در اواخر سال گذشته با تأکید مجدد بر تنظیم سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری به‌روز شد. نتیجه آن هم یک بستهٔ سخت و سفت تعلیق است که کمی محکم‌تر از اسپورتیج عمل می کند. البته هنوز هم تا حدودی گلایه‌هایی در بحث فرمان‌پذیری وجود دارد و کماکان شنیده می‌شود، که احساس سنگین بودن خودرو و سفتی فرمان در سرعت‌های پایین و فاقد بازخورد سریع را به راننده القاء می‌کند.

کیا
کیا در مورد کیفیت رانندگی پرادعا است. این ادعا برای راننده صحیح و برای سرنشینان غلط است. فرمان‌پذیری و هندلینگ اسپورتیج به خوبی صورت می‌گیرد و ثبات و پایداری خوبی در جاده و مسیرهای پر پیچ‌وخم دارد. احساس چابک بودن در اطراف شهر کاملاً خوشحال‌کننده است و در حد متوسط در طول رانندگی رضایت‌بخش است و مانند هیوندای، طبیعت رانندگی بدون سروصدا و دلپذیری دارد. اما برای سرنشینان، مخصوصاً در ردیف عقب، سفتی و خشکی ناراحت‌کننده ای وجود دارد.

*برنده: هردو خودرو امتیاز یکسان*

خدمات پس از فروش و هزینه‌های سرویس

هیوندای
هیوندای برای توسان، پنج سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد. در هر سرویس هم ۳۹۹ دلار هزینهٔ تعمیر و نگهداری و سرویس‌های دیگر می‌شود که برای سه سال اول یا ۴۵,۰۰۰ کیلومتر سفر می‌باشد (در ۳ فاصلهٔ زمانی ۱۲ ماهه، ۱۵,۰۰۰ کیلومتر جدا از هم).

کیا
کیا همچنین یک گارانتی پنج ساله بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد که برای پنج سال اول یا ۷۵,۰۰۰ کیلومتر می‌باشد (در ۵ فاصلهٔ زمانی ۱۲ ماهه، ۱۵,۰۰۰ کیلومتر جدا از هم)، که بستهٔ کیا به‌طور متوسط ارزان‌تر است و به ارزش ۳۷۹.۸۰ دلار در هر سرویس می‌باشد.
*برنده: کیا*

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

حکم

هیوندای
بسته سودمند هیوندای توسان که هزاران نفر از خریداران استرالیایی را جذب خود کرده است، در اینجا از لحاظ ارزش خرید، و هزینه‌های سرویس، نمی‌تواند راضی‌کننده باشد.

Hyundai-ix35-2014-rear
کیا
به‌سختی می‌توان بین اسپورتیج و توسان تفاوت، مزیت و یا معایبی پیدا کرد، با این حال، در حالی که کمی گران‌تر از توسان می‌باشد، ولی به‌مراتب ارزش بیشتری دارد و در اینجا گوی سبقت را از ix35 می‌رباید.
*برنده: کیا*

KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
[polldaddy poll=8705136]

منبع: Drive.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. tina

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در حال حاضر سانتافه دارم و واقعا عالیه میخوام یه ماشین دیگه هم بگیرم که خیلی گیجم کرده لطفا راهنماییم کنید بین ولستر،آزرا،اپتیما،اسپرتیج و توسان گیر کردم ممنون میشم کمکم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظر من آزرا بگیرید از همش بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. پدرام

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام داداش من که اسپورتیج دارم باهاش خیلی راحتم اسپورتیج بگیری بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. marya

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آزرا یا اپتیما

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. ali ebadi

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حتما اپتیما بگیر.2014 یا 2015 .اگه 2016 بگیری که عالیه..

      موافقم 1
      مخالفم 1
    5. مهدی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (493 ديدگاه)

      عجب!!!! اخه این ها داخل ۳ کلاس مختلف هستند لطفا بفهمید چی رو با چی مقایسه میکنید و حتی قیمت ها هم با هم تفاوت فاحش دارند……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. اشکان

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آزرا بگیر هم بهتره چون یه شاسی داری

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. NimA

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اسپورتیج خیلی شیک تره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. علیرضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من دوتاشو سوار شدم ولی واقعا اسپورتیج هم هندلینگش بهتره هم قیافه اش به طور کلی اسپورتیج بهتره من که خیلی ازش راضی ام خدا هم ازش راضی باشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. احمد

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپورتیج قیافش صد شرف داره به توسان بین ماشینای تو این رده قیمت اسپورتیج از همشون سره . یه شاسی بلند متفاوت هست ک اثرش گیر نمیاد ….

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. امین

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من توصیه میکنم به منابع معتبر تری مراجعه کنید
    آمار و ارقام گذاشته شده رو تو سایتهای دیگه بررسی کنید.
    این توضیحات از یک ادم کیا سواره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. reza

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من میخوام ماشین شاسی بلند بخرم خیلی هم تحقیق کردم ولی باز هم موندم چی بخرم بین سانتافه اسپورتیج ix35 موندم
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یه اسپورتیج سوارم و فقط وفقط از صندلی هاش راضی نیستم از همه لحاظ عالیه با سانتافه 2015هم کورس گذاشتم اسپورتیج 2013 اول شد

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهسا

        ۲۲ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من هیوندای توسان سوار شدم و دارم و همین طور سوار اسپورتیج شدم ، ظاهر اسپورتیج زیبا تره ولی خیلییی خشک هست
        من توسان رو ترجیح میدم
        و درسته اینها توضیح های یه آدم کیا سواره چون نکات مثبت توسان رو اصلا در نظر نگرفتن

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. اشکان

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سانتافه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. پویا

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    2016 را دیدید بد میگید هیوندا

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. mehrtash

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ix35 دارم
    لطفا کسانی که اطلاعات ندارن حرف نزنن
    کسی که ix35 شرکتی سوار شه به اسپورتیج نگاه نمیکنه
    کسانی که ix35 سوار میشن خاصن
    من با خیلیا درگ زدم
    سرعت،سواری،کلاس،وخاص بودنی کهix35داره اسپورتیج صد سالم تلاش کنه نخواهد داشت هر وقت درگ زدین مسابقه افرود رفتین بعد بیاین اینجا حرف بزنید

    درود بر ix35
    درود بر هیوندای

    موافقم 7
    مخالفم 5
  9. بهرام

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دو خودرو هیچ فرقی با هم ندارند و انتخاب آنها کاملا سلیقه ای است.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. عمو پورنگی

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپرتیج همونه که ریکی مارتین تو کلیپش تبلیغ میکرد لابد خوبه دیگه
    توسانم تو کلیپ امیر تتلو

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. hojat mohammadi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی که این مطالب گذاشته از هیوندا هیچ اطلاعاتی نداره من توسان دارم 2015 صندلی تمام چرمه چهار گرمکنه که اینجا بد گفتن بعد از ان هم اسپورتیج سانروفش باز نمیشه کامل و فقط بالا میاد در صورتی که توسان کامل باز میشه بعد صندلی عقبش خیلی خشکه و دید اصلا نداری ولی توسان مناسب تره ار نظر نرمی فرمون هم مثل هم هسنت و در کل از نظر سرعت و موتور کپی هم هستن ممنون که خوندین

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. ali

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام من یه اسپورتیج 2016 دارم نه از اون gt lin ها که هنوز نیومدند
    اپشن هایی که اسپورتیج از تو سان بیشتر داره :
    فرمون 3 حالته گرمکن عقب و سرد کن جلو رو هم داره مانیتور بزرگ چراغ های led کمربند سقفی و …
    خالا اون هایی کا توسان داره و اسپورتیج نداره :
    بی کیفیت زشت خشک کم اپشن جاپای کم صندوق کوچیک
    امیدوارم توضیحات خوبی باشه
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 4
  13. صابر

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم پراید هم میتونه گزینه خوبی باشه…
    پنج شش دنده و گیربکس عالی… شتاب بسیار زیاد که موتور از ماشین جا می مونه.صندلی ها عالی و بسیار راحت.. تودوزی چرم و درجه هفت… مصرف فوق العاده و تنظیم دوحالته فرمون که بی نظیره. هندلینگ خوب و کلا ماشین مناسبیه…اونایی که میخوان اسپورتیج بخرن میتونن بجاش 5-6تا پراید بخرن

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ببخشید بعدشم توی تصادف پراید باید لاششون رو از توش در بیارن…همین ادعای مثل شما بارطرز فکر پایین باعث شده امار کشته بالا باشه…سوار شو اقا

      موافقم 3
      مخالفم 1
  14. فرهاد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اسپورتیج عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. فرهاد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به چند دلیل اسپورتیج رو ترجیح می دم:
    1- استحکام بیشتری داره و نسبت به توسان کمتر به تعمیر نیاز داره.
    2- awd هستش. یعنی چهار چرخش هوشمنده.
    3- ظاهرش خیلی جذاب تر و شیک تر هست.
    4- فرمان سه حالته داره . که البته تو حالت نرمال هوشمند عمل میکنه . یعنی تو سرعت کم نرمه و تو سرعت زیاد سفت تر میشه.
    5- امتیاز ایمنی تو تصادف بهتری داری.
    از نظر موتور و آپشن های دیگه با توسان برابره

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. Faezeh.farahani

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تا به امروز موهاوی،اسپورتیج و سانتافه داشتم و الان ix55 دارم و فوق العاده راضی ام

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. Arash

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایون لطفا واقع گرا باشید من اسپورتیج ٢٠١٣ داشتم الان ix35 2015 دارم اسپورتیج از لحاظ فضای داخلى خیلى کوچیکتره و از لحاظ نرمى توسان خیلى بهتره ولى از لحاظ شتاب اسپورتیج بهتره بقیه لحاظ توسان بهتره??
    خواهشن تا وقتى که در ix35 نشسته اید در موردش قضاوت نکنید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. پروين

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپورتیج در مقابل توسان خیلی خشکه ، به راحتی با یک رانندگی کوتاه با هر دو ماشین این رو متوجه میشوید .بقیه مواردش سلیقه ای است چون آپشنها مشابه است .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. سعید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.محقق و نویسنده این مطلب به نظر میاد که یا خودش اسپورتیج داره و یا اینکه صرفا برای این خودرو تبلیغات میکنه.چون واقعا یه طرفه و به دور از انصاف نظر داده.هر کسی اگه این دو خودرو را داشته میتونه کاملا تفاوت سواری این دو رو احساس بکنه.۱- از نظر ساپورت لوازم یدکی هیوندا خیلی بهتر از کیا هست۲-توسان واقعا سواری نرم تری نسبت به اسپورتیج داره ۳-تعلیق اسپورتیج سر پیچها بهتر از توسان ۴- کابین ماشین کاملا سلیقه ای هست.که به نظر من کابین توسان زیباتر از اسپورتیج.و در کل میشه گفت که هر دو ماشین مثل هم هستند و هیچ کدوم مزیت چشم گیری نسبت به اون یکی نداره.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  20. حمید

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.کلاس دوتاش یکیه…من بشخصه خودرویی که توی شهر و خیابون فراوون باشه نمیپسندم…ماشین باید تک باشه…
    تو این رنج میتسوبیشی گزینه بهتریه…و خیلی بیشتر میشه بهش اطمینان کرد.نیسان قشقایی هم بعدش

    موافقم 0
    مخالفم 2
  21. رحیم

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپورتیج بخرید و لذت آنرا ببینید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. دکتر قاسمی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تعصب رو هر چی . کورکورانه و نادانی عمدی بهمراه میاره. چهان سوم یعنی چهان تعصب حتی روی خودرو. اگر تعصب بزاریم کنار هر دو خودرو در یک گلاس هستند. و فقط انتخاب انها سلیقه ای هست. توسان سواری راحتری داره. ولی اسپرتیچ تعلیق بهتری تو پیچیدن داره. کلا تفاوت چشمگیری ندارن و با توجه به خرید سهام کیا توسط هیوندا کلا سیاست این هست که با هم تفاوت نداشته باشن و بازار هم خراب نکنن. کمی مطالعه به خودم توصیه می کنم. همه تون دوست دارم تعصب بزارین کنار از زندگی لذت ببریم.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  23. M.A.S

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من توسان دارم خیلی عالی تر از اسپورتیج هست
    خیلی نرم تر از اسپورتیج هست
    اسپورتیج حالت جمع تری داره که فضای داخلی ماشینو کم تر میکنه
    ولی توسان راحت تر و از لحاظ فنی عالیه و تو جاده در شتاب و سرعت و… کم نمیاره و رو بورس تره همینطور زید تر و از نظر مردم بهتره.
    من توسان دارم و خیلی راضی هستم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  24. سامان اس

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من خودم هم اسپورتج و هم توسان دارم. اسپورتج از لحاظ قیافه خیلی سرتر از توسان هست.چراغ جلوی توسان خیلی بده.دید سرنشینان داخل اسپورتج نسبت به بیرون کمتر از توسان هست.ولی با این حال خودم به شخصه بیشتر با اسپورتج بیرون میرم فقط به خاطر زیبایی که داره.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  25. علیرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اسپرتیج خیلی خیلی خشکه.دید داخلش افتضاحه.ردیف عقب که بشینی کمرت خرد میشه ولی توسان خیلی نرمتره.از بقیه لحاظ عین همن.به جز قیافه که خداییش اسپرتیج از هر ماشین شاسی بلند دیگه ای خوشکلتره.ی طراحی تکرار نشدنی داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. محمد علی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یعنی چی می گین اسپرتیج بهتره از نظر من توسان خیلی بهتر و شیک تر و زیباتر از اسپرتیج هستش

    موافقم 2
    مخالفم 2
  27. مهندس سرخابی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برا سفرهای طولانی سواری نرمی که توسان داره اسپرتیج هرگز نداره ،ظاهر اسپورتیج، اسپرتی و با کلاسه، ولی توسان جا اوفتاده و سنگین و باکلاس
    کلا هر دوماشین خوبند شک نکنید ولی هر کس نسبت به سلیقه و تیپ شخصیتی خودش باید انتخاب کنه

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا