تویوتاچشم اندازکیاهیوندای

مقایسهٔ سدان‌های مطرح بازار: کرولا، سراتو و النترا

دو کره ای حاضر در این مقایسه، برای از میدان به در کردن تویوتا کرولایی که بهترین سدان کامپکت در بازار است، دست به کار شده‌اند. حالا با ورود یازدهمین نسل کرولا، پادشاه سابق دستکش‌های خود را به دست کرده و دوباره وارد رینگ شده است. این یک نبرد سخت بوده و کرولا باید در توصیف واژه‌هایی مانند مشخصات فنی و قیمت با رقبا مبارزه نماید.

تویوتا کرولا 1.6 پرستیژ در برابر کیا سراتو 1.6 EX و هیوندای الانترا 1.6 پریمیوم
تویوتا کرولا ۱.۶ پرستیژ در برابر کیا سراتو ۱.۶ EX و هیوندای الانترا ۱.۶ پریمیوم
باید خاطر نشان ساخت که الانترا، خودروی زیبا و ظریف هیوندای است که دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی قابل خرید در سگمنت سدان های کامپکت شده است و در طرف دیگر کیا سراتوی جدید قرار دارد که همانند برادر خود یعنی ریو ۴ در، عناصری از لوکس بودن و استایل زیبا را پیشنهاد می‌دهد، عناصری که سلف آن هیچگاه نداشت.

2014 hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
2014 Toyota Corolla Sedan ZR
۲۰۱۴ Toyota Corolla
2014 Kia Cerato
۲۰۱۴ Kia Cerato
بنابراین، ما نمونه‌هایی از این خودروها را با موتور ۱.۶ لیتری و برچسب قیمت زیر ۲۵۰ ۰۰۰ R تهیه نموده‌ایم تا ببینیم که کدام خودروساز می‌تواند ادعای فروش بهترین خودروی بالانس شده در این سگمنت را داشته باشد.

نمای خارجی
در اصل، مسالهٔ زیبا شناختی نمی‌تواند به صورت قاطع بیان شود و این در مورد خودروهای خانوادگی نمود بیشتری دارد. مردم قاعدتاً به سوی خودروهایی با طراحی خنثی و عادی جذب نمی‌شوند و ما نیز به عنوان خریدار خودرو، نسبت به انتخاب خودروهایی که پرچم سفید را بالا می‌آورند بی میل هستیم. خوشبختانه، هر سه خودروی حاضر در اینجا، نمای ظاهری خوبی دارند.

در حالی که ترکیب استایل کهنه و تعداد زیاد رندرهای گیج کنندهٔ کرولا، نوید محصول جذابی را نمی‌داد اما خودروی جدید قطعاً نمای جذاب و دلپذیری دارد.
شکاف جلوپنجرهٔ کرومی همراه با هواکش‌هایی که به طرف چراغ‌های جلو کشیده شده‌اند و خطوط مرتب به کار رفته در کاپوت و جناحین خودرو و همچنین طراحی موج دار چراغ‌های عقب با خط سقف منحنی تکمیل می‌شود و ترکیب رضایت بخشی از خطوط منحنی و صاف را به نمایش می‌گذارد. همهٔ این موارد کرولا را دینامیک و مجلل نشان می‌دهد.
استایل انحنایی الانترا در بررسی چند سال پیش این خودرو گیرا و مناسب بود. در مقایسهٔ پهلو به پهلو با کرولا و سراتو، الانترا کمی قدیمی و سال خورده به نظر می‌آید. البته برای این سال فیس لیفتی وجود دارد که شامل دی لایت های تیغه ای به عنوان مشخصهٔ امروزهٔ هیوندای و تیره تر شدن چراغ‌های ترمز در عقب است. اما مهم‌ترین نقص الانترا، رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی آن است که آنرا در مقایسه با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی دو رقیب دیگر کمی ارزان تر نشان می‌دهد.
اما در مقابل این LED های در روز روشن سراتو است که چشم‌ها را می‌رباید. سراتو اسپرت تر به نظر می‌آید، جوان پسند تر است و با احتیاط بین طراحی انحنا دار وپیچیدهٔ هیوندای و طراحی چهار گوش تویوتا گام بر می‌دارد.
نمای داخلی
نکتهٔ قابل توجه این است که فاصلهٔ بین محور جلو و عقب در هر سه خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است. اگر چه که استفادهٔ واقعی از فضا در این سه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که کره ای‌ها هنوز در حال کار بر روی فضای پای عقب در خودروهای خود هستند، فضای صندوق عقب و فضای کاربردی الانترا به طور قابل توجهی جادار تر از سراتو است. هیوندای همچنین به طرز محسوسی جایگاه رانندگی اسپرت تری دارد.
تویوتا دارای کابینی بسیار جادار است و همچنین صندلی راننده ای دارد که محدودهٔ خوبی برای تنظیم ارتفاع دارد و باعث می‌شود که سریعاً موقعیت رانندگی خود را بیابید. در این موارد تویوتا از رقبا پیش می‌افتد. فضای پای عقب نیز خوب است و فضایی حداقل برابر با ۶۵ میلی متر بیشتر از رقبا را فراهم می‌کند که این مورد به خاطر ترکیب خوب صندلی‌هایی که نازک تر از نسل قبل هستند و قابلیت حرکت ۷۰ میلی متری دارند به وجود آمده است.
علاوه بر این، گنجایش صندوق کرولا با الانترا برابر است و زمانی که صندلی‌های عقب جابجا شوند بیشتر نیز می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که کرولا از دستگیرهٔ بستن صندوق عقب محروم است.
در رابطه با کابین تیز کرولا، برخی از آزمایش کننده‌ها احساسی دوگانه داشتند. کابین با قطعات صخره مانند و با طراحی ردیفی که یادآور لکسس است با استفاده از سطوح نرم به حد کمال می‌رسد و احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند.
اما در نهایت، “Finish” کلی کابین آنرا در ردهٔ پایین تری قرار می‌دهد. تودوزی درها در خودروی استفاده شده در تست (و دیگر کرولاهایی که آزمایش کردیم)، نقش ضعیفی در نگهداری پانل‌ها داشتند، مخصوصاً آن‌هایی که کلیدهای بالابرها را احاطه می‌کردند.
جزئیات کوچک مثل کفپوش نازک و شل در صندوق عقب نیز کمک می‌کند تا احساس کنیم که کیفیت مشاهده شده در کرولا نمی‌تواند با کره‌ای ها رقابت کند.
اکثر آزمایش کننده‌ها داشبورد الانترا را بیش از حد شلوغ یافتند و کنترل‌های تهویهٔ کوچک آنرا رنج آور توصیف کردند. اما کیفیت مشاهده شده آشکارا بهتر از کرولا است و این خودرو احساس گران تر بودن بیشتری دارد. تنها جنبه‌هایی که از این جلال و شکوه می‌کاست، مواد استفاده شده از جنس “اورِتان” برای غربیلک فرمان و دسته دنده بود. دو خودروی دیگر یعنی کرولا و سراتو در این موارد از چرم سود جسته بودند.
در مورد کابین سراتو، حتی عیب و نقص کمتری وجود دارد که احساس بهتری از کابین الانترا را به شما انتقال می‌دهد. جزئیات، مانند تریم فیبر کربن در هماهنگی با کلیدهای تنظیمات سیستم صوتی ارگونومیک بوده و ترکیبی منطقی را به وجود می‌آورند. همهٔ این موارد به اضافهٔ کنترل‌های فرعی خوانا و روشن، کابین سراتو را بهترین مکانی می‌سازند که شما می‌خواهید در آن باشید. اگر چه فضای پای عقب کیا کاملاً با کرولا یکی نیست اما خیلی هم تنگ نیست و فضای عقب نیز دارای مجموعهٔ دریچه‌های هوای مخصوص خود است.
رانندگی و دینامیک
تویوتا سرمایه گذاری بزرگی را انجام داده است تا رانندگی با کرولا بیشتر از قبل لذت بخش باشد. مرکز ثقل پایین تر به همراه کمک فنرهای تجدید نظر شده باعث شده‌اند تا کرولا حرکت تیز و دقیقی در جاده‌های پرپیچ و خم داشته باشد و همهی این موارد به کنترل بهتر حرکات بدنه در سر پیچ‌ها کمک می‌کند. حتی با وجود رینگ‌های ۱۶ اینچی، سواری این خودرو نرم و انعطاف پذیر است اما باید گفت که با شکوه ترین نوع سواری در بین این سه خودرو نیست.

Toyota Corolla EU-Version 2014
Toyota Corolla EU-Version 2014
تشویق اصلی برای الانترا است که اکثر عیوب جاده را خنثی و بی اثر می‌کند. این آرامش و خونسردی زمانی تکمیل می‌شود که بدانیم کابین الانترا بهتر از دو خودروی دیگر در برابر صدای موتور و جاده عایق شده است.

2014 Hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
اگر چه سواری سراتو تقریباً در حال تعادل با کرولا است، اما سیستم فرمان آن باعث عقب ماندن سراتو می‌شود. تجربه‌های تست تست بیانگر عدم دقت فرمان آن بود که باعث ایجاد حسی شبیه عدم آگاهی از چرخ‌های جلو می‌گشت. فرمان الانترا در سرعت‌های پایین تر کمی سنگین تر احساس می‌شد.
در توافق کامل با هندلینگ کرولا، سیستم فرمان برقی آن اگر چه کمی سبک و مصنوعی حس می‌شد اما در عمل دقیق تر از کره ای‌ها بود.

Kia Cerato EX
Kia Cerato EX
عملکرد و کارایی
با توجه به وزن مشابه سه خودرو و نیروی محرکهٔ تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری، تفاوت‌هایی بین عملکرد آن‌ها وجود دارد. موتور ۱.۶ لیتری کرولا بهترین خروجی خود را در دورهای بالا ارائه می‌دهد، جایی که متاسفانه صدای آن بی ارزش و مزخرف می‌شود. خوشبختانه، دور موتور در سرعت‌های بزرگراهی به حد کافی پایین می‌آید. در رانندگی شهری، احتیاج است که گیربکس تعییر وضعیت داده شود تا موتور سر حال نگاه داشته شود. گیربکس شش دندهٔ آن، بر خلاف گیربکس کره ای‌ها که تا حدی دنده‌های لاستیک مانند دارد، جذاب و دقیق است.
بر روی کاغذ، دنده‌های کوتاه تر کرولا باید اثری زیان آور بر روی مصرف سوخت داشته باشد اما در طی تست مصرف ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به دست آمد که بسیار قابل احترام است. هر چند، ماهیت موتور کرولا احتمالاً برخی از این مزیت‌ها را بی اثر می‌کند و دیده شد که در پشت سر همتایان خود قرار گرفت.
سیستم ترمز کمکی جامع کرولا، استواری خود را در توقف‌های چند باره در طی تست نشان داد. مجموعهٔ ترمز ABS-EBD سراتو خیلی در طی توفق ها ضعیف نبود اما تیم ما نوعی از وقفه و یا تردید را در سیستم ترمز در یکی از تست‌ها تجربه کردند. ترمزهای کرولا به طرز محسوسی، آرامش خاطر بیشتری از کیا ایجاد می‌کنند اما باید اشاره کرد که ترمزهای کیا بهتر از هیوندای است.
ارزش در برابر پول پرداختی
در مواجه با این بخش، شما به سختی می‌توانید خودروهای هم قیمت با ساخته‌های کره ای را پیدا کنید که تا این حد امکانات داشته باشند اما متغیرها بین این دو خودرو غیر عادی است! برای مثال، در حالی که سراتو سیستم تهویهٔ تک ناحیه ای و سیستم روشنایی خودکار چراغ‌ها را دارد، الانترا با تهویهٔ دو منطقه ای و برف پاکن های خودکار تلافی می‌کند!
اما سراتو با سطح گسترده تری از ویژگی‌های ایمنی (ایربگ های جلویی، کناری و پرده ای در برابر آیتم‌های جلویی دو تایی الانترا) و کروز کنترل و رینگ‌های آلیاژی جلو می‌افتد.
گیج کننده ترین بخش در مورد الانترا، این است که فاقد بلوتوث و RDS است. با توجه به اینکه تویوتا دارای این ویژگی‌ها می‌باشد (همچنین دارای نمایشگر TFT است که کره ای‌ها فاقد آن هستند. کیا بلوتوث دارد اما فاقد RDS است.) جای تعجب است که چرا هیوندای از بکار بردن این امکانات که باعث آسایش و ایمنی بیشتر می‌شود اجتناب کرده است.
خلاصهٔ آزمایش
صحبت دربارهٔ تعیین برندهٔ نهایی بسیار دشوار است زیرا هر سه خودرو در اصل، همان شرایط مورد نیاز برای این کلاس را با روش‌های مخصوص به خودشان به اشتراک می‌گذارند. بنابراین در این مورد اولویت‌های خریدار و نوع تصمیم گیری وی نقش اساسی در انتخاب خودروی برتر خواهد داشت.
اگر راحتی و ظرافت اولویت‌های اصلی شما هستند و مواردی مانند از دست رفتن ویژگی‌های مطلوب و ایمنی خودرو چندان شما را نگران نمی‌کند، الانترا انتخاب خوبی است. اگر ایمنی و تا اندازه ای لذت رانندگی و اعتبار سازنده برای شما مهم هستند، تویوتا کرولا را انتخاب نمایید.
اگر خواهان بهترین استفاده از پول خود و همچنین چهرهٔ اسپرت تر هستید، سراتو شما را مجذوب خود خواهد کرد.
در این سگمنت خودرویی، مقررات خاص مربوطه وجود دارد اما در نهایت قیمت نهایی تعیین کننده خواهد بود. نظرات تیم آزمایش زمانی که لیست جدید قیمت‌ها رونمایی شد به صورت گسترده ای تغییر کرد. به عنوان یک خودروی تمام و کمال، کمی مخالفت با الانترا وجود دارد. مشکل الانترا مربوط به قیمت بالای آن است در حالی که فاقد برخی ویژگی‌ها همچون رینگ آلیاژی و برخی امکانات داخلی است و همچنین کمبود نسبی ویژگی‌های ایمنی و احساس رانندگی یکنواخت در آن مشاهده می‌شود.
تجربهٔ رانندگی کرولا و جاداری کابین آن به همراه ویژگی‌های ایمنی، کمی آن را از کره‌های جلو می‌اندازد اما قیمت مدل پریمیوم آن با “Finish” نسبتاً پایین و تجهیزات استاندارد نسبتاً کمش همخوانی ندارد. اعتبار و خوش نامی کرولا و سازمان فروش گستردهٔ تویوتا به هر تازه واردی این شانس را می‌دهد تا با تقلید و رقابت با آن به موفقیت برسد. اما در این سگمنت جایی که رقبا جهش‌های بزرگی را انجام می‌دهند، تویوتا کمی آرام تر با تازه واردها برخورد کرده است!
گفتن این نکته ساده است که قیمت سراتو به عنوان یک مسالهٔ تعیین کننده می‌باشد اما راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که در قلمرو سدان های ۱.۶ لیتری، سراتو اکثر رقبا را مغلوب می‌کند.
مهم‌ترین نکتهٔ قابل ذکر در رابطه با کیا مربوط به تغییر رویهٔ کره ای‌ها در ساخت محصولات است. هیچ یک از دو خودروی الانترا و سراتو، خودروهایی عادی با تجهیزات زیاد نیستند که قیمت فوق العاده پایینی هم داشته باشند. کیا در رابطه با دینامیک رانندگی، اندکی در برابر کرولا کم می‌آورد اما در رابطه با واژه ای مثل راحتی، شانه به شانهٔ کرولا حرکت می‌کند و در توصیف واژه‌هایی مانند قیمت و احساس یک محصول با ارزش از کرولا جلو می زند.
هنوز پرچم تویوتا در رابطه با گسترهٔ وسیع محصولات و اعتبار و خوش نامی در اهتزاز است اما در رابطه با این بخش ویژه از خرید “این کیا است که احساس بیشتری را بر می‌انگیزد.”

انتخاب شما کدام است؟
با توجه به مزایا و معیب هر کدام از این سدانهای مطرح بازار، و البته با در نظر گرفتن پارامترهای خرید در ایران، شما کدام یک از این خودروها را بیشتر می پسندید؟
[polldaddy poll=8215619]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸۱ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سراتو از همشون بهتره ولی کیفیت کرولا رو قبول دارم 1-کرولا 2-کیا سراتو3-الانترا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط کرولا
    مخصوصا حس رانندگیش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سراتو داشتم راضی نبودم . انتقال صدای لاستیک و چرخ و برخورد هوا به داخل خودرو بسیار زیاد است که ارزش خرید آن را در برابر پول پرداختی کم می نماید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کاملا قبول دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اون حتما از سراتو سایپا به درد نخور ها بوده

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. حمید

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم النترا داشتم و هم سراتو
    واقعاً سراتو بهتر -دلایل هم که مشخص : اولا حجم موتور و قدرت موتور بالاتر و دوماً زیبایی بیشتر که قابل مقایسه با التنرا نیست وسوماً اتاق زیباتر وجادارتر آن
    اما خدایی این راه نرفتن النترا خیلی تو مخ بود فقط صدا می داد و راه نمیرفت صفر بود این بودا-برا همین فروختمش
    :(

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMG

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سلطان کرولا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من این مقاله فقط برای کوبیدن النترا بود.
    النترا همه ی آپشن هایی که شما گفتی نداره رو داره.نویسنده مقاله فکر کنم تا حالا سوار النترا نشده.!!!!!!!!!!!!
    کی گفته ترمز هاش بده؟؟؟؟؟!!!!!!!
    کی گفته راه نمیره؟؟؟؟!!!!!!
    کی گفته خشکه؟؟؟؟!!!!!!
    کی گفته داخلش خسته کنندس؟؟؟؟!!!!!
    بابا جووون من کرولا در مقابل سراتو و النترا هیچ حرفی واسه گفتن نداره.( البته منظورم تو بازار ایرانه)
    خسته کننده داخل زشت و بی کیفیت کرولای ژاپنیه نه النترا.
    خشک مزدا نیو ٣ ژاپنیه هست که سوارش میشی کمر درد میگیری نه سراتو و النترا.( اونایی که سوار شدن مزدا نیو ٣ میدونن من چی میگم(

    موافقم 0
    مخالفم 3
  6. بهزاد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من چیزی که سراتو رو شاخص می کنه قدرت موتور بالا (نسبت اسب بخار به لیتر به مراتب بالاتر از دو ماشین دیگر) و شیفتر های پشت فرمون است. این دو فاکتور در کنار مابقی فاکتور ها که کم و بیش یکسان اند من را برای خرید سراتو به اندازه کافی متقاعد می کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آقا محمد یهو بیا بگو کلا ژاپنیا به درد جرز لای دیوار میخورن. خودتو راحت کن دیگه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امین

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام فقط النترا
    سراتو و کرولا قیافه ندارن که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین فرهمند

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابای من هم سراتو داره هم النترا . النترا سرعت نداره که فقط رخ داره به نظر من بدرد نمیخوره برای همین همش با سراتو محصول سایپا میره کارخونه میاد با اینکه باید بعد از خرید 7میلیون تومان بدی اپشن ببندی که بازم می ارزه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما سراتو نیو 2016 داریم…ینی فقط میتونم بگم عااااااالللللییییهههههههه…
    سراتو سایپا در مقابل سراتو کیا هیچه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فدرا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای مهدی که به تازگی سراتو 2016 رو از اطلس خوردرو یا وارداتی خریدی، میخواستم بدونم:
      1- سراتو جدید بال عقب داره؟
      2- در ضمن واقعا کابینش صدای بیرون رو منتقل میکنه به داخل کابین؟
      3- سیم بکسل رو از اول داره بعنوان قطعات همراهش؟
      4- کف ماشین موکته یا چرمه یا هیچ روکشی نداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد باقر

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ۱هفته ای میشه النترا ۲۰۱۴ (۱۸۰۰cc) با ۳۸ هزار کارکرد خریداری کردم.از هر لحاظ رضایت کامل دارم وخواهش میکنم بدون تجربه سواری نظر ندین تا مردم واقعیت ماشین ها رو بدونن . شتاب عالی.مصرف کم.کاملا بی صدا ونرم.کاملا احساس امنیت و راحتی.داخل خودرو بسیار شیک با تمامی امکانات روز و اسپرتُ جذاب.ظاهر خودرو که بی رقیبه. بی خرج و مقرون بصرفه.خدمات پس از فروش قابل قبول. واگه با سلیقتون جوره درخریدش شک نکنید که ارزش خودرو بیشترازپول پرداختی.باتشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Setareh

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا خواهش میکنم راهنماییم کنید .خیلی تعویض ماشین برام سخته چون بچه چند ماهه دارم ؛ الانترای 40هزارتا کارکرده بهتره یا سراتوی 2000 مونتاژ صفر ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حاتمه

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حتما الانترا منم تازه خریدم خیلی راضیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. مهزیار

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جایی که اینجا بحث کنید برین یه سر youtube بزنید مقایسه هارو ببینید انتخاب کنید مرسی اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارمین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط کرولا.کسایی که نشستن می فهمن من چی میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علیرضا

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام، اینکه کمپانیهای کره ای در سالهای اخیر تونستن بعنوان رقیب جدی بزرگان خودروسازی مطرح شوند امری بدیهی است. حتی در مقوله کیفیت ساخت هم در برخی از کلاسها با رقبای ژاپنی و اروپایی برابری میکنن. ولی یه نکته قابل تأمل اینه که الان صنعت خودروسازی به یه پیچ تاریخی رسیده که بدلیل رکود های پی در پی اقتصادی وچالشهای پیش روی این صنعت از نظر مخاطرات زیست محیطی سوختهای فسیلی و دغدغه جایگزینی آن با انرژی پاک میباشد. بنابراین کمپانیهای بزرگ نظیر تویوتا و فولکس و….را به احتیاط وادار میکنه تا بتونن این پیچ تاریخی را با حداقل چالش رد کنن و اونو به یه فرصت تبدیل کنن، فراموش نکنیم که این صنعت در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی بدلیل بالارفتن یکباره قیمت سوخت دچار چالش مشابهی شد و در اون زمان خودروسازهای آمریکایی علی رغم بالا بودن کیفیت ساخت، نتونستن خودشونو با تغییرات وقف بدن و نهایتا رقابت را در طول دو دهه به خودروسازهای ژاپنی، و مشخصا تویوتا باختند. حالا بعد از حدود سه دهه شرایط داره عوض میشه، و تویوتا بدنبال حفظ برتری تکنولوژیک خودش هست، بنابراین در حال حاضر داره با احتیاط در برخی موارد عرصه را با رقبای جدید تقسیم میکنه. بعنوان مثال تکنولوژی هیبریدی که تویوتا از ده سال قبل شروع کرده، الان داره به شکوفایی میرسه و در سالهای آینده در تمام مدلها مثل کرولا عرضه خواهد شد، میتونه یه برگ برنده جدید باشه که به نظر میرسه سایر رقبا بخصوص کره ایها از این لحاظ عقب باشند. البته باید صبر کرد و عملکرد بزرگان خودروسازی را از گذر از این پیچ تاریخی نظاره کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. روح الله یوزباشی

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من شکل ظاهری النترا و سراتو رو بیشتر قبول دارم تا کرولا
    ولی کرولا از لحاظ سرعت و شتاب بهتر از رقبای کره ای می باشد
    ولی در نهایت سراتو کیا مورد پسند بنده هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امير محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میگم سراتو چه از نوع سایپا وچه از نوع کیا بهترین موتور داره بین این ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امير محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میگم سراتو چه از نوع سایپا وچه از نوع کیا بهترین موتور داره بین این ها من کیا رو بیشتر قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشکان

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازلحاظ ابپشن سراتو.زیبایی النترا. کیفیت کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    النترا شرکتی 2015دارم پنجاه هزار تا باهاش راه رفت,,شتاب عالی ,کیفبتم عالی,,سراتو تو بازار اصلا طالب نداره,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهنام

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط سراتو حد اقل تو جاده قدرت عالی داره ماشین باید تو دست باشه وبا قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اميرمهدي

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . کی گفته النترا بدرد نمیخوره . امیدوارم یه دفعه بشینه پشت النترا تا بفهمه اشتباه میکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahrzad

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      أمیر جان من در منطقه آزاد اروند زندگى میکنم و تمام ماشیناى روز رو سوار شدم ولى با توجه به شرایط آب و هواى خوزستان اول کرولا بعد سراتو بعد النترا اونم با دلیل اگه طالب هستى تا دلیل قانع کننده برات بیارم مثلا طراحى موتور که همه رو کاغذ حجم موتور و قدرت رو میبینید ولى عملا تو گرماى ۶٠درجه نتیجه و راندمان حکایت از چیز دیگه اى میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. مهران

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ژاپنی ها دوام و کیفیتشون از کره ای ها بالاتره ولی تا ۱۰۰ هزار کیلومتر اگه درست استفاده بشه ، هیچکدومشون هزینه قابل توجهی روی دست صاحبش نمیذارن . بقیه مسایل هم سلیقه ای ضمن اینکه ۲۰۰ سی سی حجم موتور کم و زیاد بنظرم واسه مصرف کننده واقعی تفاوت محسوسی نخواهد داشت .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. میل لنگ

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (70 ديدگاه)

    عزیزان هر سه تاشون خوبه هر کدوم دستتون رسید سوار شید و گرنه سمندم خوبه زود زود خراب میشه ولی هندلینگش در حد بی ام و ایکس میکسِ

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا