آموزشهیوندای

آشنای با موتورهای هیوندای و کیا (قسمت دوم)

پس از بررسی موتورهای لامبدا این هفته سراغ سری بعدی موتورهای هیوندای می‌رویم موتورهای تتا و دلتا.
نخست به موتورهای دلتا می‌پردازیم. سری دلتا شامل دو موتور یکی به حجم ۲.۵ لیتر و دیگری به حجم ۲.۷ لیتر است.

G6BW
موتور نخست که ۲۴۹۳ سی سی حجم دارد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ روی هیوندای سوناتا قابل سفارش بود. این موتور توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر را داراست. این موتور دارای دو میل‌سوپاپ در بالا است و طول کورس سیلندر آن ۷۵ میلی‌متر است.
G6BA
موتور بعدی با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی و شش سیلندر وی شکل است و از بلوک و سر سیلندر آلومینیومی بهره‌مند است. این موتور در بازار کشورمان نیز با مدل‌های سانتافه و اسپرتیج و توسان و هیوندای کوپه عرضه می‌شد. این موتور ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که البته در مدل‌های مختلف ممکن است کمی ارقام تفاوت داشته باشند. این سری از سیستم سوخت‌رسانی MPFI استفاده می‌کنند که در این سیستم ریل مشترک وجود ندارد. این سیستم امروزه کمتر استفاده می‌شود و سیستم‌هایCommon rail محبوبیت بیشتری دارند.

Hyundai Sonata Engine
Hyundai Sonata Engine

Theta engine

موتورهای تتا بخشی از برنامه ی آلیانس جهانی موتور است که سه کمپانی میتسوبیشی هیوندای و کرایسلر در آن عضویت دارند. این موتورها سومین موتورهای تمام آلومینیومی کمپانی هیوندای هستند و همگی آن‌ها چهار سیلندر بنزینی‌اند. این موتورها نیز همانند سری لامبدا در موتور سازی آلاباما ساخته می‌شوند.
سری اول موتورهای تتا شامل دو گونه ی ۲ و ۲.۴ لیتری بود.
۲.0L – G4KA
این موتور دولی‌تری ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور دارد و ضریب تراکم آن ۱۰.۵ به ۱ است. در این موتور به‌جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده شده است و وزن آن ۱۴۳ کیلوگرم است.
۲.۴L – G4KC
این موتور نسخه ی ۲.۴ لیتری بوده و توان آن ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۲۲۲ نیوتن متر است.

Theta II

نسل دوم موتورهای Theta با نام Theta II شناخته می‌شوند.

Hyundai Theta II Engine
Hyundai Theta II Engine
۲.0L – G4KD
این موتور دارای دو میل‌سوپاپ در سرسیلندر بوده که با روش متالورژی پودری ساخته شده‌اند. همچنین سرسیلندر آن بدون شیم (تایپیت اتومات) بوده و اتاقک احتراق آن از طراحی Pent roof بهره می‌برد. ] توضیح مترجم: اجازه بدهید کمی در مورد طراحی pent roof صحبت کنیم. این نوع اتاق احتراق شباهت زیادی به طرح موتورهای Hemi دارد با این تفاوت که بجای دو سوپاپ از چهار سوپاپ استفاده شده است. این نوع طراحی نخستین بار توسط کمپانی پژو در سال ۱۹۱۱ معرفی شد. این طراحی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه دارای راندمان خوبی است و از حجم ثابت اسب بخار خروجی بیشتری را تحویل می‌دهد. بعضاً به این موتورها Quad cam نیز گفته می‌شود.
سیستم تایمینگ این موتورها توسط کمپانی امریکایی بورگ وارنر تدارک دیده شده و از زنجیر تایم بی‌صدای انحصاری کمپانی استفاده می‌کند. همچنین سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز فقط روی میل‌سوپاپ ورودی نصب شده است.
بلوک موتور از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که با یک فریم نردبانی سازه ی آن تقویت شده است. پمپ روغن آن نیز از نوع دوطبقه است. مانیفولد اگزوز نیز از فولاد ضدزنگ ساخته شده, این نوع فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارد و می‌تواند سال‌ها بدون خوردگی باقی ماند.

Hyundai Theta II Engine
Hyundai Theta II Engine
این موتور از سیستم سوخت‌رسانی MPFI استفاده می‌کند و گونه ی ۲ لیتری آن توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار و ۱۹۸ نیوتون متر گشتاور را داراست. این موتور در بازار کشورمان روی کیا اسپرتیج قابل سفارش است.
همین موتور با مجهز شدن به سیستم تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۱۹۸ اسب بخار و ۲۵۲ نیوتون متر گشتاور را داراست.
نسخه ی ۲.۴ لیتری این موتور که در کشورمان همراه خودروها ی سوناتا, اپتیما, اسپرتیج و توسان عرضه می‌شود با ضریب کمپرس ۱۰.۵ به ۱ توانی برابر با ۱۷۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۸ نیوتون متر را داراست.

Hyundai Theta II Engine
Hyundai Theta II Engine
مدل توربوشارژر ۲ لیتری Theta II نیز عرضه شده است که در دو مدل سوناتا توربو و جنسیس کوپه قابل سفارش است. این موتور از توربو های مدل TD04 شرکت میتسوبیشی استفاده می‌کند و توانایی تولید ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتون متر گشتاور را داراست. با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی این موتور می‌تواند گزینه ی مناسبی برای بازار کشورمان باشد.
در پایان به لیست خودروهایی که از موتورهای Theta II استفاده می‌کنند می‌پردازیم:

مدل ۲ لیتری
هیوندای جنسیس کوپه
کیا سراتو
کیا اسپرتیج
هیوندای iX35
هیوندای سوناتا

مدل ۲.۴ لیتری
کیا اپتیما
کیا اسپرتیج
کیا کادنزا
هیوندای سانتافه
هیوندای سوناتا
هیوندای توسان
کیا کارنز

[jwplayer mediaid=”103460″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

حسین ریاحی

دانش‌آموخته مهندسی مکانیک خودرو

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa&S

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    درود
    خودروسازای ما هم بر میدارن موتورای مختلف قدیمی رو رو شاسی های مختلف جابجا میکنن و یه آشغال شانسی درمیاد
    من بازم باید از مسئولین تشکر کنم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. iman

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      چه پول هنگفتی برای این کره ای ها ما ایرانیها پرداخت می کنیم این موتور ها با این عملکرد افتضاح (البته اگه اعداد داده شده زیاد نگفته باشند) چطور هستند بعد روی خودروهاشون هم با عملکرد بد گیربکس نور علی نور میشوند جون همه از کندی و شتاب و عملکرد خودروهای کره ای آشنا هستیم بجز موتورهای پر مصرف 3.8 مثلا جنسیس

      مثلا یکی از بهترینهای کره ای موتور G4KC 2.4 لیتری توان آن 162 اسب بخار و گشتاور آن 222

      حالا ببنید مشخصات چند تا از شرکتهای اروپایی رو
      موتور آلفا رومیو جولیتا ایتابیایی حدود 1.8 توان240 و گشتاور 340
      ولو XC90 سویدی حدود 2 لیتر توان حدود 260 و گشتاور 350
      موتور ام جی ،جی اس انگلیسی حدود 2 لیتر توان 220 گشتاور حدود 360

      رنو و پزو و بنز وبی ام و …. بماند

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. NA-NikandreosApotheon-NA

        ۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        آفرین آفرین
        کره پیشتاز
        خوب راهی رو داری طی میکنی

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. سعيد

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        دوست عزیز موتور 2.4 ذکر شده در مقاله تنفس طبیعی می باشد و موتورهای ذکر شده توسط شما پرخوران می باشند. 162 اسب برای موتور 2.4 تنفس طبیعی توان مناسبی است.

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. رضا

        ۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این اعدادی که شما میگی همه درسته اما همگی مربوط به موتور های مجهز به توربو شارژر دوال هستن .
        موتور 2.0 لیتری که روی سراتو و اسپورتیج و… نصب شده 163 اسب بخار قدرت داره اونم با تنفس طبیعی .که همگی میدونیم عدد خوبیه و از طرفی
        توی همین مقاله به موتور توربوشارژر 2 لیتری Theta II (هیوندای-کیا ) اشاره شد با 274 اسب بخار قدرت و 365 نیوتون متر گشتاور که این عدد از همه اعداد شما بالاتره .اگر قرار به مقایسه است این موتور رو باید مقایسه کنید .
        موتور 2.0 لیتری هیوندا – کیا باید با یک موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی مثل موتور تویوتا کرولا موجود در کشورمون مقایسه بشه موتور کرولا 145 اسب توان و 187 نیوتن بر متر گشتاور داره یعنی در حد موتور 1.8 هیوندا-کیا (موتور النترا )

        موافقم 3
        مخالفم 0
      4. farid

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        خب چه ربطی داره همون موتور 3.8 لیتری جنسیس رو اپیروس هم بود خیلی خوب هم جواب میداد در ضمن آلفا رومئو زیر مجموئه گروه خودرو سازی فیات هستش و تکنولوژی این موور ها واسه فیاته مثلا موتور 1.4 جولیتا موتور مولتی ایر فیاته الان هم تو این چند سال اخیر کمپانی ها دارن میرن به سمت حجم پایین و توربو شارژ و اینم بدون موتور توربو با تنفس طبیعی زمین تا آسمون فرقشه چرا لامبورگینی و فراری توربو نمیذارن ؟ ایمان عزیز وقتی چند کمپانی ادغام میشن فکر و تکنولوژی و همه چیزشون و میریزن رو هم و مشترکا موتور تولید میکنن مثلا آئودی با موتور 2.5لیتری TFSI از 360 اسب الی 510 اسب بخار قدرت میگیره یا میسوبیشی لنسر اوولوشن XFQ400 با موتور 2 لیتری 400 اسب استخراج میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. farid

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (12 ديدگاه)

          الان دیگه تکنولوژی موتور های پرخوران رفته بالا کمپانی ها پیشرفت کردن تا همین چند سال پیش یه پدیده ای بود به نام تاخیر توربو که موتور های توربو همه این ایراد و داشتن اما الان به لطف برخی سیستم ها و توربو دوقلو یا دو توربو یکی بزرگ دور بالا یکی کوچیک دور پایین این ایرادات برطرف شده …. دلیل استفاده از توربو و پایین آوردن حجم موتور هم بالا رفتن قیمت سوخت و مسائل زیست محیطی و استاندارد آلایندگی یورو باعث این موضوع شده حتی موتور های فرمول 1 هم از 2.4 به 1.6 لیتر کاهش پیدا کردن اما استفاده از توربو مجاز شده . در کل همه کمپانی ها این اسراتژی رو در پیش گرفتن مثل فورد که آمریکایی ها قبلا با حجم بالاشون معروف بودن اما الان موتور های کم حجم تولید میکنه بیشتر کمپانی های امریکایی هم سر این داستان ورشکسته شدن گلم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. علی

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز متوجهی چه مقایسه ای انجام دادی؟… در جریان توربو و این حرفام هستی؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      6. اقای ماشین، سعیدی

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مقاله رو اگر به صورت کامل خونده باشین، متوجه میشین که این موتور بین 3 شرکت خودرو سازی بزرگ مشترک بوده و هرکدوم بازار جداگانه ای دارن.
        میتسوبیشی موتور 4g63t رو تولید میکنه، که بلوکه اصلی استفده شده درش چیزی نیست جز g4kc! (توربوشارژر استفاده کردن).
        کرایسلر noen srt 4 رو ساخت باهاش (سوپرشارژر استفاده کرده در سیستمش).
        و اما هیوندا، بازار خودرو های مصرفی ارزان رو اشباع کرد.
        هنوز که هنوزه این بلوکه به ورژن امروزی تولید میشه، حتی با قطعات جدید و چیدمان لوازم متفاوت، اما از ضعف کیفیت رنج میبرن، تا شرکت از بازار لوازم جانبی کسب درامد بکنه. یکی از معروف ترین های نسل جدید، سانتافه های 2016 یاتاقانی هستن (اویل پمپ و بالانسر به شدت ضعیف تولید شدن).
        اما پس چرا موتور تولید شده توسط هیوندا انقدر کمتر قدرت تولید میکنه؟
        چندین معیار مختلف هست، اول اینکه قوانین الایندگی کره بسیار سخت گیرانه هستش.
        دوم، هدف هیوندا در سال های قبل 2010 در ورژن اصلی موتور g4kc، رسیدن به مسافت یک میلیون کیلومتر بوده! این باعث شده موتوری سنگین، با ساختاری بسیار گوشتی و مقاوم رو با کامپیوتری بهینه تجهیز کنن. در نتیجه خودرو های تولید شده در این شرکت از اصطحلاک کمی برخوردارن و قدرت زیادی ندارن. اما اگر نگاهی به تولیدات کرایسلر و میتسوبیشی بکنیم، شاهد عمر نسباتا کمتری هستیم، حدود 300 هزار کیلومتر اما با قدرتی 2 برابر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    الان دیگه مثل قدیم نیست . موتور های کیا و هیوندای خیلی پربازده تر از قبل شده . مصرف سوختشونم خیلی پاینتر نسبت به قبل شده .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. farshid

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مال ما هم بر میدارن از یک موتور ضعیف و قدیمی پروژی x100رو می سازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بعضی وقتا احساساتی میشم دلم می خواد حرف بزنم چون جز این کاری نمی تونم انجام بدم.ما هر روز میریم تو اینترنت و از ماشین ها خبر میگیریم و عکساشون رو با دقت نگاه می کنیم.خیلی از ماها می دونیم که اعداد مربوط به قدرت و گشتاور و مصرف سوخت یک ماشین جدید چند هست و زیاد فرقی نمی کنه چه ماشینی باشه.کیا سراتو باشه یا لامبورگینی اونتادور.بنز کلاس اس باشه یا بی ام و سری 7.شولت کروت باشه یا فورد فیستا.حتی بعضیامون میدونیم تعداد ال ای دی های بکار رفته توی چراغ های بنز کلاس ای چند عدد هست!
    منم یه سری از اینچیزا رو می دونم و میتونم با این اطلاعات بیام اینجا باهاتون کل کل کنم.این رو هم میدونم همه ما که تو این سایت جمع شدیم جوون هستیم.همه ما شور واشتیاق زیادی برای تجربه کردن هیجان داریم.همه ما دوست داریم دیده بشیم.همه ما دوست داریم با کلاس باشیم.اگر شما هم مثل من پسر هستید به طور طبیعی یا اگاهانه دوست دارید از طرف دخترا مورد تحسین قرار بگیرید.این یه واقعیته.
    همه ماها دوست داریم ماشین خوب داشته باشیم.من دوست دارم بی ام و سوار بشم.یکی دیگه کروت.یکی ممکنه سانتافه دوست داشته باشه و یکی هم به پیکان نو نوار شده اسپرتی قانع باشه.اما خیلی از ماها از داشتن این ماشین ها محرومیم.ما هم دوست داریم مثل جوون های امریکایی ماشین حداقل متوسطی داشته باشیم تا حداقل پیش خودمون کم نیاریم اما همین الانش خیلیامون توی پرایدش حتی موتور سیکلتش موندیم.دوست داریم یه زندگی خوب داشته باشیم اما از متوسط بودن هم عاجزیم
    نمی دونم چرا اینجور هستیم و به اینجا کشیده شدیم اما حس می کنم داریم خودمون رو گول میزنیم.نه کاری انجام میدیم نه کسی برای ما کاری میکنه.هر روز میریم تو اینترنت در مورد همه چیز نظر میدیم اما فقط داریم رویاپردازی می کنیم.دلمون می خواد زندگی خوب داشته باشیم اما مهارتی برای بدست اوردن این زندگی نداریم.
    ما هر روز در مورد احساسمون صحبت می کنیم اما بیشتر ماها همون راهی رو میرن که پدران و نسل های قبل از ما رفتن.به بیراهه.واقعیت که تعداد خیلی کمی از ماها که اینجا هستیم اون زندگی و اون ماشین هایی رو که دوست دارن بدست میارن
    میبخشید ناراحتتون کردم اما این چیزیه که هر روز عذابم میده

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      داداش احسان اینا تقصیر من و تو نیست تقصیر کسایی هست که اینجارو ارث باباشون میدونن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. صادق

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      احسان جان، کامنتی نوشتی که اگه بقیه ی بچه ها میخواستن یه همچین کامنتی بنویسن، کاملا مث خودت مینوشتن، یعنی هممون یه درد مشترک داریم (اکثرمون)

      هیچ وقت من نمیتونم توی این قضیه به تو دلداری بدم، میدونی چرا؟؟
      چون خودم دارم از همین درد رنج میبرم

      فقط یه چیز بهت بگم داداش
      هر چی که میخوای رو از خدا بخواه، از این چارتا مفت خور که […] چنبره زدن، نخواه

      شاید اینا جلوی پیشرفت این مملکت رو گرفته باشن، ولی جلوی خدا رو نمیتونن بگیرن

      ارادت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ممد دزدگیر

        ۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        توایران اول باید کیفیت جادها درست شود این همه قدرت اخه به چه درد میخورد فقط ماخارجیهارا پولدار میکنیم

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. tadano

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      رویا و رویا پردازی مثل تیغ دو سر تیزه اگه جلو تو نبره حتما به خودت آسیب میرسونه ولی آرمان اینگونه نیست و زندگی بدون هدف و آرمان بی معنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مجتبی(ساروی)

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      دوران بقا چو باد صحرا بگذشت / تلخی و خوشی زشت و زیبا بگذشت
      پنداشت ستمگر که جفا برما کرد / برگردن او بماند و برما بگذشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امیر

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تقریبا هممون این درد مشترکا داریم
      درسته شرایط جامعه و کار خرابه ولی خداییش خودامون بببینیم چقدر کار بلدیم -چقدر مهارت داریم حالا یه لیسانس یا فوقم داریم ولی برای کار کردن مهارت خاصی نداریم این مشکلات جامعه هم اکثرا بر میگرده به همین موضوع ما فقط یاد گرفتیم تقصیرا را بندازیم گردن بقیه
      بازم میگم شرایط جامعه یا مسووولان مملکت خوب نیست ولی تا وقتی که تو خود مردم پیشرفت اتفاق نیفته اونا هم تغییر نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MoahmmadTSR

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AliZeus

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من موتور 2400 سانتافه که گفته میشه 190 اسب قدرت تولید میکنه تو این متن پیدا نکردم!یعنی شما نوشتین 177 اسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      مدل MPI 177 اسب تولید میکنه مدلای جدید GDI هستن 190 اسب به بالان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    سایتو اینطوری دوست ندارم

    این یک نظره . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      پدال ای کاش سوابقو برگردونی
      من که خیلی هارو با همین تعداد سوابق میشناسم
      فردا یه اسم و اواتار عوض کنیم میشیم نینجای ناشناس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. qwerty

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی قبلی سایت بهتر بود …
    چطور بگم ؛ طراحی قبلی بیشتر میچسبید ، خصوصا صفحه ی اول!!!!
    بازم تشکر از زحمات تون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mehdi

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1944 ديدگاه)

    مطالب قبلی تر مثلن دو ماه پیش و از کجا میشه اورد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    ممنون،جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جواد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حالا میان اینجا موتور 2000cc xum میسازن با 105 اسب یعنی عاشقتونم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سپنتا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    احسان جان درود بهت و نوشته یکرنگت . حرفات همه درسته ولی داستان چرا نسلای ما به اینجا رسیده .یه داستانیه خودش؟ . داستان مفصراش.؟داستان مکتب جهل نسلهای قبل؟داستان بی فرهنگیای ما؟زرنگ بازی در آوردنیای ماها؟زود ***شدنای ما؟ رفتن اخلاق؟و…. خلاصه باید بگذریم ازش .خوش باشی رفیق بازم سپاس از نوشته رو راستت . مزدای پاک نگاهبان ایران

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. مهدی الف

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    والا همچین موتور خفنیم نیستن اینا، همه از تنفس طبیعی گفتن، بهتره یادی کنیم از موتور 206 آرسی با کدew10j4s و حجم 2 لیتر و توان 180 اسب بخار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسين

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی عالی بود فقط سوالم اینه خودروهای کیا و هیوندایاکثرا موتورهای مشترک دارن پس چرا مثلا تو سورنتو موتور وگیربکس هماهنگ تر به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. هاشم ايرواني

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به همه جونها سلام عرض میکنم .این اولین باری که توی یک سایت برای هموطن های خودم کامنت میگذارم و چیزی مینویسم اول لازم دونستم خودمو معرفی کنم من هاشم ایروانی متولد 1351 کارمند بیست سال سابقه وزارت نفت با تحصیلات ایسانس و ساکن مشهد هستم .
    مفید و خلاصه بگم موتورهای و تکنولوزی بکار رفته در خودروهای همکلاس کمپانی های خارجی چه اروپایی و چه آسیایی خیلی خیلی به هم نزدیک و در حد ناچیزی است تمام بگیر و ببند سر تصاحب بازار فروشه با دادن آپشنهای جذابتر و قیمت کمتر .
    ولی یادمون نره که اینجا ایرانه و باید محصولی را بخری و استفاده کنی که به بازار خدمات پس از فروش اونها دسترسی آسانتری داری که فعلاً این شرایط برای خودروهای کره ای فراهم تر از بقیه برندهای خارجی است .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. علی توکیو

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از کی تا حالا موتور سانتافه ۲۷۰۰ با موتور توسان ۲۷۰۰ یکی بوده که ما نمیدونستیم؟ لطفا اطلاعات غلط به مردم ندید، موتور سانتافه و هیوندای کوپه و اپیتما ۲۰۱۰ با نام میو شناخته میشن، دو عدد CVVT و OCV دارن استکانی شیم دارن ولی موتور توسان و اسپرتیج ۲۷۰۰ با نام دلتا هست و تایمینگ متغیر نداره و تایپیت هیدرولیکی داره که در مقایسه با موتور میو خیلی اشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زارعی

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام کی میدونه سانتافه ۲۰۱۴ تسمه تایم داره یا زنجیر تایم لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا