هیوندای

معرفی رسمی نسخهٔ آمریکایی نسل جدید هیوندای سانتافه در نیویورک

پس‌ازاینکه هیوندای نسل جدید کراس‌اوور میان سایز خود یعنی سانتافه را در زادگاهش کرهٔ جنوبی رونمایی کرد و سپس آن‌را در نمایشگاه ژنو رسماً معرفی نمود، حالا نسخهٔ آمریکایی آن‌را در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآورده است. نسل قبلی این کراس‌اوور کره‌ای در ایالات‌متحده در دو نسخهٔ مختلف پنج‌نفره و هفت‌نفره عرضه می‌شود که اولی با نام سانتافه اسپرت شناخته می‌شد. در نسل جدید اما نسخهٔ پنج‌نفره صرفاً با نام سانتافه و نسخهٔ هفت‌نفره یا سه ردیفه با نام سانتافه XL به بازار عرضه خواهد شد.

همان‌طور که گفته شد قبلاً نسل جدید سانتافه رسماً در نمایشگاه ژنو معرفی شد و به‌طور کامل به طراحی آن پرداخته شده است. به همین دلیل در اینجا نیازی به بررسی این قسمت نیست. بااین‌حال در این رابطه صرفاً به بیان این نکته بسنده می‌کنیم که سانتافهٔ جدید طبق زبان طراحی مشابهی با کراس‌اوور ساب‌کامپکت کُنا شکل گرفته که از ویژگی‌های آن می‌توان به جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ اشاره کرد. ابعاد سانتافه نیز رشد داشته و در داخل هم از کابینی پیشرفته با تکنولوژی‌های بیشتر نسبت به نسل قبلی خود برخوردار شده است.

سانتافهٔ جدید در داخل به یک صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر سربالای ۸.۵ اینچی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید و تکنولوژی Smart Sense هیوندای مجهز شده که شامل مواردی چون نوربالای خودکار، سیستم کمک به جلوگیری از برخورد جلو، سیستم پایش نقاط کور، سیستم خروج ایمن، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره، مانیتور دید عقب با راهنمای پارک، سیستم مانیتور اطراف، هشدار ترافیک عقب و هشدار فاصلهٔ پارک می‌شود.

یکی دیگر از سیستم‌های نسل جدید سانتافه سیستم هشدار صندلی عقب است و هیوندای نخستین شرکتی است که این سیستم را ارائه کرده است. این سیستم با استفاده از یک سنسور اولتراسونیک صندلی عقب را بررسی می‌کند و با شناسایی حرکات کودک یا حیوان، از طریق پیامی در صفحه آمپر به راننده یادآوری می‌کند که پیش از خروج از خودرو به صندلی عقب توجه کند. علاوه بر این، هیوندای یک سیستم ایمنی دیگر را هم برای اولین بار ارائه کرده که خروج ایمن نام دارد. این سیستم درصورتی‌که تشخیص دهد وسیلهٔ نقلیه‌ای از پشت به خودرو نزدیک می‌شود به‌طور موقف از باز شدن درها جلوگیری می‌کند.

اما در کنار سیستم‌های ایمنی فراوان، هیوندای تجهیزات رفاهی زیادی را هم برای نسل جدید سانتافه در نظر گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی ۶۴۰ واتی اینفینیتی با ۱۲ بلندگو اشاره کرد. هیوندای همچنین سانتافه را به سیستم اتصالی Blue Link هم مجهز کرده است که خدماتی چون استارت خودرو از راه دور با امکان کنترل سیستم تهویه و امکان یافتن خودرو در صورت سرقت را ارائه می‌کند.

هیوندای برای نسل جدید سانتافه سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است. پیشرانهٔ دوم اما یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو است که قوی‌تر بوده و ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ و نهایتاً آخرین پیشرانهٔ قابل انتخاب برای نسل جدید سانتافه یک نمونهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۶ نیوتن متر گشتاور است.

نیروی تمامی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که قابلیت تعویض دندهٔ دستی را هم از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان دارد. سانتافه همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک HTRAC هم مجهز شده است که با برخورداری از حالات رانندگی معمولی، اسپرت و هوشمند، راحتی و کنترل را در تمامی شرایط آب‌وهوایی ارائه می‌کند. نسل جدید هیوندای سانتافه از تابستان با مدل ۲۰۱۹ در بازار ایالات‌متحده عرصه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امیرهمایون

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نمای جلو یک مقدار مبهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. T.H.M

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    آِیا طراحی خارجی سانتافه جدید را می پسندید؟
    بله: لایک
    خیر: دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. T.H.M

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    آِیا طراحی داخلی سانتافه جدید را می پسندید؟
    بله: لایک
    خیر: دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرمحمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    از نظر من که طراحی خیلی زیبا و مدرنی داره فقط طراحی داخلیش میتونست بهتر باشه از نظر تکنولوژی های راحتی و ایمنی هم که از سرامد های کلاس خودشه و قابلیت خروج ایمن هم که واقعا کاربردیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Abadan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (308 ديدگاه)

    طراحی پر از اغراق . در برابر نسل جدید راو4 و crv هیچ حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خدایا ازینا موخوام چلنچردیمن و هلکت موستانگ کابریولت و بولیت و کامارو هم میخوام گرند چروکی تراک هاوک هم میخوامممم توپول بده من میخرمممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saied

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ازرا ۳۷۰ تومان
    اینم بیاد میشه ۵۰۰ میلیون.
    فقط خواستم از مسئولین تشکر کرده باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    طراحی سانتافه ۲۰۱۹ که میبینم حالم بد میشه.خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا