هیوندای

معرفی نسل جدید هیوندای توسان برای بازار آمریکا

هیوندای پس از رونمایی جهانی نسل جدید توسان در ماه سپتامبر، حالا این کراس‌اوور جدید را برای بازار ایالات‌متحده هم معرفی کرده است. همان‌طور که پیش‌تر مشخص شده بود، جنجالی‌ترین ویژگی این خودرو طراحی رادیکال و کاملاً متفاوت آن است که این کراس‌اوور کره‌ای را از رقبای خود متمایز می‌کند. علاوه بر این، توسان جدید از همهٔ جهات از نسل قبلی خود بزرگ‌تر شده است که این موضوع کابین جادارتر و راحت‌تری را برای آن به همراه خواهد داشت. فاصلهٔ محوری این خودرو با ۸۶ میلی‌متر افزایش به ۲,۷۵۶ میلی‌متر رسیده و حجم صندوق بار آن‌هم با افزایشی ۲۲۰ لیتری حالا به ۱۰۹۵ لیتر رسیده است.

لیست پیشرانه‌های نسل جدید توسان با یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی آغاز می‌شود که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک همراه است و هیوندای تخمین میزند که نسبت به موتور ۲.۴ لیتری قبلی کم‌مصرف‌تر باشد و به‌طور ترکیبی ۸.۴ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کند. برای این موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود.

گزینهٔ بعدی یک قوای محرکهٔ هیبریدی است که از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۱۷۷ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۵۹ اسب بخاری و پکیج باطری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی تشکیل شده و مجموعاً ۲۲۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با تنظیم خاص صورت می‌گیرد. به گفتهٔ هیوندای، این قوای محرکه ۳۰ درصد مصرف سوخت بهتر و ۲۰ درصد گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ پایه دارد و بُرد آن به بیش از ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد.

و نهایتاً آخرین گزینه برای نیرو بخشیدن به توسان جدید هم یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خواهد بود. هیوندای فعلاً مشخصات این نسخه را اعلام نکرده ولی میدانیم که در هستهٔ اصلی این قوای محرکه هم یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ قرار دارد و از پکیج باطری بزرگ‌تر ۱۳.۸ کیلووات ساعتی سود می‌برد. بُرد تمام الکتریکی تخمینی این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی حدود ۴۵ کیلومتر است و به گفتهٔ هیوندای، شارژ مجدد باطری‌ها با شارژرهای ۷.۲ کیلوواتی به کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد.

هردو نسخهٔ هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی توسان به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند که به‌طور خاص برای آن‌ها تنظیم شده و حتی در زمینهٔ آفرود هم ادعاهایی دارد. نسل جدید این کراس‌اوور کره‌ای همچنین از سیستم هوشمند دستیار پارک از راه دور جدید هم برخوردار است که به گفتهٔ هیوندای امکان پارک و خارج کردن خودرو را از تنگ‌ترین مکان‌ها فراهم می‌کند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه توسان مدل ۲۰۲۲ هم می‌توان به سیستم استارت از راه دور با قابلیت فعال کردن گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها، سوئیچ دیجیتالی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، پد شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی پریمیوم سفارشی Bose با هشت بلندگو اشاره کرد. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید توسان هم از قابلیت تشخیص صدای پویا برخوردار است که فرامین صوتی را تشخیص می‌دهد.

هیوندای برای توسان جدید طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی را هم به‌صورت استاندارد در نظر گرفته که شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نوربالا، هشدار توجه راننده و هشدار صندلی عقب می‌شود. علاوه بر این، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور و دستیار جلوگیری از برخورد عقب نیز به‌عنوان آپشن برای آن قابل سفارش خواهد بود.

هیوندای برای توسان جدید نسخهٔ اسپرت N Line را هم ارائه خواهد کرد که از طراحی بیرونی و جزئیات داخلی تهاجمی‌تری برخوردار خواهد بود. فروش رسمی توسان N Line در بهار سال آینده آغاز و جزئیات کامل آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد. نسخه‌های بنزینی و هیبریدی توسان جدید نیز از همان بهار آینده به بازار عرضه می‌شود اما کسانی که خواهان نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هستند باید تا تابستان ۲۰۲۱ صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    صد رحمت به طراحی جلو سوناتا
    این دیگه چیه
    با این رنگ بیریخت تر هم شده
    اه اه اه
    ?????

    موافقم 72
    مخالفم 148
  2. Mehdi

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به هیچ وجه شبیه محصولات نیسان نیست. ولی به نظرم هیوندای خواسته یه طرحی مثل نیسان مورانو ارائه بده.

    موافقم 51
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      به شخصه از توسان جدید و همینطور فیس جدید آزرا خوشم اومده و جالبه که اکثریت از اون‌هایی که من خوشم ادمده ، خوششان نمیاد و همینطور برعکسش !!!

      مثلاً به شخصه از سوناتا سانتافه i20 الانترا جدید حالم به هم میخوره از زشت بودنشون در حالی که این خودروها همیشه خوب طراحی میشدن و حالا … .

      یه چیزِ جالب که خیلی حال کردم و در سیستم مولتی مدیا آزرا جدید هست ، صدای طبیعت و شهر‌ها هست مثل صدای آب ، آبشار ، پائیز ، کافه ، شب و…. یا نور مخفی‌های متفاوت و جذاب کابین ، اما مثل همه‌ی کره‌ای‌ها مشخصات فنی ضعیفی نسبت به همه رقبا دارند و گاز هرز خوردن‌ها و صدای زیاد موتور اما بدون احساس کشش موتور شش سیلندر که در گرنجورهای وارداتی شاهدش بودیم .

      موافقم 12
      مخالفم 29
      1. افشار

        ۲۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (693 ديدگاه)

        بدت نیاد که دارم حرفم رو رک بهت میزنم ولی خیلی وقتها در مورد هیوندای چرت مینویسی و فکر کنم خودت هم به این حرفها اعتقادی نداری و فقط به خاطر لج و لجبازی با چند نفر از بچه های سایت پدال اینطوری مینویسی

        موافقم 29
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          افشار جان سلام .
          خیلی ممنون
          نقد شما صحیح و خب این هم نظریه .

          باید بگم نسبت به برخی‌ کاربران که توهین می‌کنند ، بله ! ، اما نه اشخاصی مثل شما و دیگر عزیزان که نقد کردید ، زیبا و رُک انتقاد کردین تشکر ، اما .

          اما این نظر یا اکثر نظراتم را بدون کنایه میزنم با اینکه مردم ایران عشق کره‌ هستند به سبب اجازه واردات مافیایی افراد قدرتمند به محصولات کره‌ای‌ و راه ندادن خیلی از محصولات برتر رقیب‌های سرشناس با قیمت مناسب و نه گزینشی و برای همین ناراحت هم میشوند .

          آقا ، محصولات کره‌ای خوب هستند ، اما باور کنید از هیچ لحاظی با خودروهای کشورهای دیگر همتراز نیستند ، بخصوص در بحث کیفیت متریال و موتور ، گیربکس .

          من وقتی نظری از کره‌ای میگذارم ، از روی تجربه‌ شخصی و نگاهی که به این محصولات و رقبای جهانیش که در ایران هم هستند دارم و نظر میدم و نه بیشتر .

          البته قبول دارم این مشکل من هم هست که بسیار نکته‌بین و وسواس گونه به خودروها نگاه می‌کنم و به جزئیات همیشه بیشترین اهمیت را میدهم .

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. Mazda3

          ۲۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          مسئله روش اشتباهیه که داره.
          یعنی بجای حرفای بچه گانه اگه همون رو مقداری بافکر و فکر شده و بدون اغراق بگه و درست صحبت کنه کسی بدش نمیاد.

          موافقم 13
          مخالفم 1
        3. افشار

          ۲۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (693 ديدگاه)

          آقا نوید زمانی که واردات خودرو ممنوع نبود فقط کره ای وارد نمیشد خودروهای ژاپنی و آلمانی هم زیاد وارد شد و میتوان گفت همانقدر که خودروهای کره ای وارد میشد ژاپنی هم وارد میشد ولی آلمانی کمتر و سند حرفم هم اینکه این همه نمایندگی ایرتویا داخل مرکز استانها داریم از تهران و شیراز و اصفهان بگیر تا بقیه مراکز استانها

          موافقم 9
          مخالفم 1
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          آقای افشار
          در نظر بگیرید زمانی که خودرو وارد میشد ، شکاف قیمتی فراوان بود که فقط فکر کنید مثلاً محصولی همچون (( سوناتا کمری اپتیما آکورد )) در یک رنج قیمتی هستند ، اما وقتی به ایران میرسیدند ، تفاوت‌ها بالای ۱۰ ها میلیون تومن بود .

          نه فقط سوناتا و کمری ، بلکه تمام خودروهای کره‌ای و ژاپنی و همینطور آلمانی مثل پاسات یا تیگوان نسبت به رقباشون در بازار جهانی .

          کلاً در ایران چیزی به نام ارزش قیمتی وجود نداره و برای همین هست که مردم ما کره‌ای بیشتر خرید می‌کنند .

          فکر کنید اگر مثل بازار جهانی (( سانتافه ، سورنتو ، راو۴ ، اوتلندر ، تیگوان ، روگ )) در یک قیمت بودند مثلاً ۲۰۰ میلیون ، به شما قول شرف میدادم به جز تیگوان و راو۴ بقیه میرفتند تو آفساید .
          اما در ایران اینجور تعریف شده که کره‌ای از ژاپنی ارزانتر باشه و ژاپنی از آلمانی ارزانتر باشه که هر کدام مشتری خاص خودش را داشته باشند و نه مشتری حقیقی با قیمت واقعی .

          موافقم 5
          مخالفم 7
  3. AMIR-REZA

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    داخلش رو دوست دارم ولی هیوندای تو طراحی بیرون جوگیر شده …..
    از نظر تکنولوژی هم خیلی بهتر شده….
    ولی با توجه به سلیقه بازار میتونه خوب بفروشه

    موافقم 33
    مخالفم 15
    1. Amin-mc20

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      واقعا خیلی جوگیر شده

      موافقم 24
      مخالفم 24
  4. رامتین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحیش جالب نیست. نسل قبلی که در خیابانهای کشور هم دیده میشه خیلی موقر و شیکه.

    موافقم 32
    مخالفم 44
  5. Malt hill

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    طراحیش یکم خفن طوره
    داخلش هم منو یاد جگوار انداخت
    کلا تیپ آمریکایی و خشن داره
    در کل قبولش دارم

    موافقم 40
    مخالفم 17
  6. net

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    چراغ جلو و جلوپنجره و چراغ متصل عقب و سپر پلاستیکی گل گیرها و رینگ خیلی بد هست.طراحی داخلی خوبه

    موافقم 9
    مخالفم 12
  7. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    چه شده
    من که ازش خوشم اومده
    کابینش هم که عالیه
    کم‌کم داره ازش خوشم میاد
    طراحی خشنی داره……

    موافقم 29
    مخالفم 9
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    پسرفت داشته ??⁦?‍♂️⁩

    موافقم 19
    مخالفم 26
  9. sina

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    جلوش رو دوس دارم
    باقی رو نه
    نمای جانبیش هم شبیه راو4 جدیده

    موافقم 29
    مخالفم 9
  10. (Saeed(peugeot

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    وااای ….. این دیگه چیه …

    این چه طراحی هست این برند عتیقه داره از خودش در میکنه …..

    چند سال پیش یه جا خونده بودم ، مدیر ارشد طراحی جنرال موتورز گفته بود بعضی طراحی های خودروها انگار جلوشو یکی طراحی کرده رفته ، بعد دادن عقب شو یکی دیگه زده …..

    این چه هماهنگی هست بین طراحی عقب و جلوش

    موافقم 18
    مخالفم 27
  11. زیزیگولو

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4450 ديدگاه)

    تو طراحیای سال 2021، سانتافه و توسان از همه بهترن و من خوشم اومده

    موافقم 20
    مخالفم 9
  12. ح ع

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    این مدل خط شانه ای که جدیدا بعضی کمپانیها برای محصولاتشون استفاده می کنن چقد زشته و نمای بغل ماشین رو بیریخت و شلوغ میکنه..جدا زیبایی و ماندگاری طراحی تو سادگیه..نه تو شلوغی و زیاده روی در حجم پردازیهای اغراق شده!..اصلی که کره ایها هیچوقت نمیخوان یاد بگیرن..

    موافقم 3
    مخالفم 10
  13. سعید تویوتا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    در کل خیلی خوبه و طراحی داخلیش خیلی بهتراز بیرونیشه!
    دوستان اینقدر زود قصاوت نکنین همین الان شما پشت این ماشین بشینید هم پزی میدید اونسرش ناپیدا!
    خوشبحال خارجیا که اینطور ماشینایی سوارمیشن و از تجهیزاتش لذت میبرن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. behnam1012

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (983 ديدگاه)

    نمای عقب و بغل خوبه
    داخل عالیه
    ولی جلو…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. no4

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. ehsan

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کپی پیست ناقص و زشتی از بنز Benz EQC

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. یاس ی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    قطعا از روی عکس نمیشه نظر قطعی داد ولی از نظر شخص بنده و آنچه که در عکسها میشه دید طراحی خارجی ماشین اغراق زیادی داره و این طراحی ها دو مدل بازخورد داره که یک عده اونو میپسندن و یک عده به شدت بر علیهش میشن و حد وسطی نداره. قطعا نسبت به نسل قبل برتریهایی داره ولی تجربه نشون داده که طراحیهای رادیکال زودتر از مد میوفتن هر چند این نظر صد در صد نیست و میتونه یک برد برای هیوندای باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا