هیوندای

هاچ‌بک موتور وسط هیوندای به خط تولید نزدیک می‌شود؟

پس‌ازاینکه هیوندای بخش عملکردی خود بنام N را تأسیس کرد، این زیربرند به‌سرعت توسعهٔ مدل‌های i30 N و ولوستر N را آغاز نمود. این دو خودرو به‌منظور سنجش واکنش بازار به ساخته‌های اسپرت هیوندای ارائه شدند؛ اما بخش عملکردی N این شرکت کره‌ای جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری نسبت به صرفاً یک زیربرند بودن دارد و می‌خواهد خود را بیشتر مطرح کند. دراین‌ارتباط، رئیس سابق بخش M ب‌ام‌و آقای «آلبرت بیرمن» که چندی است ریاست بخش N هیوندای را بر عهده گرفته است، اوایل سال جاری اعلام کرد که او و تیمش در حال کار بر روی کانسپت هیوندای Racing Midship یا همان سری RM هستند.

این کانسپت یک هاچ‌بک موتور وسط بود که در اصل بر اساس مدل ولوستر ساخته شده بود و اولین نمونهٔ آن با نام RM14 در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. سپس نسخهٔ دیگری از این خودرو با نام RM15 در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۵ معرفی گردید. در این کانسپت نیز همچنان ظاهر ولوستر دیده می‌شد اما در زیر پوستهٔ آن تغییراتی زیادی انجام شده بود که مهم‌ترین آن‌ها کاهش ۱۹۵ کیلوگرمی وزن خودرو بود. RM15 به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده بود که در پشت سر راننده نصب شده و ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل شده و خودرو را ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

Hyundai RM15 Concept

سپس نهایتاً سومین کانسپت از این خانواده که RM16 نام گرفته بود نیز در نمایشگاه خودروی بوسان ۲۰۱۶ رونمایی گردید. هرچند در این کانسپت هم همچنان استایل کلی ولوستر قابل‌تشخیص بود اما تغییراتی خصوصاً در نمای جلویی آن انجام گرفته بود که شامل گلگیرهای عریض‌تر، چراغ‌های جدید و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر می‌شد که آن‌را از ولوستر کاملاً متمایز کرده بود. از بین این سه کانسپت، مدل آخر یعنی RM16 مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود چراکه از یک سو با بیشترین واکنش مثبت و استقبال مواجه شد و از سوی دیگر چندی بعد نمونه‌ای از آن با پوشش‌های استتاری در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شد.

Hyundai RM16 Concept

حال با توجه به اظهارات بیرمن و همین‌طور مشاهدهٔ نمونهٔ در حال آزمایش RM16، امیدها برای احتمال تولید این هاچ‌بک موتور وسط افزایش یافته است زیرا خودروسازان معمولاً کانسپت‌های خود را در نوربرگ‌رینگ مورد آزمایش قرار نمی‌دهند چراکه خودروهای کانسپت و نمایشی، صرفاً به ظاهر خوب نیاز دارند و کارایی و عملکرد آن‌ها اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل آزمایش RM16 در نوربرگ‌رینگ می‌تواند به معنای احتمال تولید آن باشد. در همین حال، آلبرت بیرمن گفته است که بخش N هیوندای در آینده دو محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد که امیدواریم یکی از آن‌ها RM16 باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    ماشالا هیوندای و پیشرفتش.
    هفته پیش i30N رو دیدم و واقعا فراتراز انتظارم بود قیافش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      کجا دیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2642 ديدگاه)

        پاریس

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا