چشم اندازهیوندای

همه مدلهای 2012 هیوندای

با وجود تحریم ایران توسط هیوندای، واردات این خودرو از مبادی غیر مستقیم در سال جاری ادامه دارد. بسیاری از مدلهای تولیدی هیوندای در کشور ما نیز عرضه می شوند و دوست داران خودرو کم و بیش با آنها آشنایند. در این مقال قصد معرفی مختصر کلیه مدلهای تولیدی ۲۰۱۲ هیوندای به همراه مشخصات و قیمت آنها را داریم. بد نیست بدانیم که بعضی از مدلهای هیوندای امسال دچار تغییر نسل خواهند شد یا از چرخه تولید خارج می شوند و این باید برای خریداران این مدلها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

hyundai 2012

هیوندای  i10
کوچکترین عضو خانواده هیوندای که یک هاچ بک پنج در است و بیشتر برای بازار هند طراحی و ساخته شده است. این ماشین با موتورهای ۱.۱ لیتری و ۱.۲ لیتری دیزلی و بنزینی  و یک مدل الکتریکی قابل سفارش است.
قیمت: ۷,۱۵۵ دلار تا ۱۲,۰۵۲ دلار در هندوستان

Hyundai i10 2012Hyundai i10 2012Hyundai-i10_2012_frontHyundai-i10_2012_rearHyundai-i10_2012_rear-seatHyundai-i10_2012-interior

هیوندای i20
این ماشین کوچک و جمع و جور از سال ۲۰۰۸ در هند و ترکیه تولید می شود. این خودرو پنج ستاره ایمنی را از موسسه Euro NCAP برای تست تصادف دریافت کرده است.
قیمت: ۹,۲۷۰ دلار تا ۱۵,۰۲۸ دلار در هندوستان

Hyundai-i20_2012Hyundai-i20_2012-frontHyundai-i20_2012-rear
Hyundai-i20_2013Hyundai-i20_2013_dashboardHyundai-i20_2013-side
هیوندای ix20
این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پاریس در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. ix20 یک مینی MPV است که با کیا سول و هیوندای i20 در پلاتفرم مشترک می باشد. فعلا این اتومبیل با موتورهای ۱.۴ و ۱.۶ لیتری و ۵ در بصورت انحصاری در اروپا عرضه می شود.
طول*عرض*ارتفاع  ۴۱۰*۱۷۶*۱۶۰
فاصله بین دو  محور ۲۶۱ سانتی متر
فضای صندوق ۴۴۰ لیتر
وزن خالص ۱۱۷۸ کیلوگرم

Hyundai-ix20-2012Hyundai-ix20_2012Hyundai-ix20_2012_dashboardHyundai-ix20_2012_frontHyundai-ix20_2012_interiorHyundai-ix20_2012_rear

هیوندای اکسنت (ورنا)
این خودرو از سال ۹۴ در فهرست تولیدات هیوندای قرار گرفت و تاکنون چهار نسل از آن تولید شده است. در حال حاضر هیوندای اکسنت با کیا ریو در پلاتفرم مشترک می باشد. در آزمون ایمنی IIHS این خودرو چهارستاره را کسب کرده است. مدلهای مختلفی از اکسنت بصورت هاچ بک سه و پنج در و سدان چهار در تولید می شوند. موتورهای فعلی ۱.۴ لیتری بنزینی با توان ۱۰۷ اسب بخار و ۱.۶ لیتری بنزینی با توان ۱۲۳ اسب بخار می باشند. موتورهای دیزلی نیز برای این خودرو قابل انتخاب می باشند.
طول: ۴۱۱ سانتی متر هاچ بک و ۴۳۰ سانتی متر سدان
عرض: ۱۷۰ سانتی متر
ارتفاع: ۱۴۵ سانتی متر
قیمت هیوندای اکسنت (ورنا) $۱۴,۵۴۵ مدل ۲۰۱۳
Hyundai-Accent_2012_dashboardHyundai-Accent_2012_frontHyundai-Accent_2012_hatchbackHyundai-Accent_2012_hatchback-rearHyundai-Accent_2012_rearHyundai-Accent_2012_rear-seatHyundai-Accent_2012_sedanHyundai-Accent_2012_sideHyundai-Accent_2012-sedan

هیوندای النترا (آوانته)
یکی از محبوبترین خودروهای هیوندای که بعنوان خودروی سال نیز در آمریکای شمالی برگزیده شد. بعنوان یک سدان کوچک و فشرده اما کامل و با موتورهای ۱.۶ و ۱.۸ لیتری عرضه می شود. این خودرو از سال ۱۹۹۰ در خط تولید قرار گرفته و تاکنون پنج نسل از آن طراحی و تولید شده است.
طول*عرض*ارتفاع ۴۵۳*۱۷۷*۱۴۴ سانتی متر
فاصله بین دو  محور ۲۷۰ سانتی متر
وزن خالص ۱۱۵۰ کیلوگرم
قیمت النترا سدان ۱۶,۶۹۵ دلار
هیوندای الانترا تورینگ $۱۵,۹۹۵ – $۲۰,۲۹۵
Hyundai_Elantra_2012Hyundai-Elantra-2012Hyundai-Elantra_2012_interiorHyundai-Elantra_2012_rear_seatHyundai-Elantra_2012_sideHyundai-Elantra_2012-sedan

هیوندای i30
این خودرو اشتراکات فراوانی با النترا دارد اما بزرگترین تفاوت آن در سبک هاچ بک بدنه i30 می باشد. i30 در کانادا و آمریکا با نام النترای واگن یا تورینگ عرضه می شود. پلتفرم این ماشین با کیا سید یکسان و مشترک است. موتورهای ۱.۴ لیتری، ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری بنزینی و ۱.۶ و ۲ لیتری دیزلی روی این خودرو قابل انتخاب اند.
i30 از سال ۲۰۰۷ تولید شده و تاکنون دو نسل از آن به بازار آمده است. مدل استیشن این خودرو با پسوند CW هنوز روی پلاتفرم نسل قبلی عرضه می گردد.
طول*عرض*ارتفاع ۴۳۰*۱۷۸*۱۴۸ سانتی متر
فاصله دو محور جلو و عقب ۲۶۵ سانتی متر
وزن خالص ۱۱۸۵ کیلوگرم
قیمت: $۱۵,۹۹۵ – $۲۰,۲۹۵
Hyundai-i30_2013_dashboardHyundai-i30_2013_frontHyundai-i30_2013_rearHyundai-i30_2013_sideHyundai-i30_2013 sideHyundai-i30_Wagon_2013Hyundai-i30_Wagon_2013_rearHyundai-i30_Wagon_2013_side
Hyundai_i30-2013-rear

هیوندای i40
یکی از جوانترین فرزندان هیوندای که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در رده خودروهای خانوادگی متوسط و بزرگ قرار می گیرد. این خودرو در دو نوع سدان چهار در و واگن پنج در تولید می شود . i40 در پلاتفرم با سوناتا یکی است و آن را نسخه اروپایی سوناتا نیز می دانند. i40 بجز اروپا در استرالیا و نیوزیلند نیز به فروش می رسد.
طول*عرض*ارتفاع مدل واگن ۴۷۷*۱۸۱*۱۴۷
طول*عرض*ارتفاع مدل سدان ۴۷۴*۱۸۱*۱۴۷
فاصله محورهای جلو و عقب ۲۷۷ سانتی متر
وزن خالص ۱۳۹۵ کیلوگرم
Hyundai-i40_2012_dashboardHyundai-i40_2012_rearHyundai-i40_2012_sedanHyundai-i40_2012_sideHyundai-i40_Tourer_UK_Version_2012Hyundai-i40_Wagon_2012

هیوندای سوناتا
بدون اغراق سوناتا محبوبترین و معروفترین خودروی هیوندای است. سابقه تولید این ماشین به سال ۱۹۸۵ برمی گردد. نسل ششم سوناتا دیگر یک خودرو فول سایز شناخته می شود. موتورهای ۲ و ۲.۴ لیتری روی این خودرو قرار می گیرند.
سوناتا در بعضی از بازارها با نام i45 و در اروپای غربی با نام i40 عرضه می شود.
طول*عرض*ارتفاع ۴۸۲*۱۸۳*۱۴۷
فاصله بین دو محور ۲۷۹ سانتی متر
حجم صندوق ۵۲۳ لیتر
وزن خالص ۱۴۰۷ کیلوگرم
قیمت هیوندای سوناتا $۲۰,۸۹۵ – $۲۸,۱۹۵
قیمت سوناتای هایبرید ۲۵,۸۵۰ دلار
Hyundai-Sonata_2012Hyundai-Sonata_2012_dashboardHyundai-Sonata_2012_frontHyundai-Sonata_2012_rearHyundai-Sonata_2012_rear_seatHyundai-Sonata_2012_side

هیوندای آزرا (گرانجور)
این اتومبیل هم سابقه ای طولانی دارد و از سال ۱۹۸۶ در خط تولید هیوندای قرار دارد. گرانجور فاصله بین دو خودروی سوناتا و جنسیس سدان را پر می کند. خودرویی لوکس و جادار که پنج نسل از آن تولید شده اند.
در حال حاضر موتورهای ۲.۴ لیتری ۱۷۶ اسبی و ۱۹۸ اسبی و ۳ لیتری ۲۴۷ و ۲۷۰ اسبی و ۳.۳ لیتری ۲۹۳ اسب بخار روی این اتومبیل قرار می گیرند.
طول*عرض*ارتفاع ۴۹۱*۱۸۶*۱۴۷
فاصله بین دو محور ۲۸۴ سانتی متر
فضای صندوق عقب ۵۴۶ لیتر
وزن خالص ۱۵۱۶ کیلوگرم
هیوندای آزرا (گرانجور) ۳۲,۰۰۰ دلار
Hyundai-Azera_2012Hyundai-Azera_2012_dashboardHyundai-Azera_2012_interiorHyundai-Azera_2012_rearHyundai-Azera_2012_rear-seatHyundai-Azera_2012_sunroof

هیوندای ولوستر
یکی از جدیدترین خودروهای اسپرت کامپکت هیوندای که در سال ۲۰۱۱ متولد شد. این کوپه سه در (یک درب در سمت راننده و دو درب در سمت دیگر) در ادامه مدل کوپه تیبورن (Tiburon) ساخته می شود که در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شده بود. دو ۱.۶ لیتری معمولی و توربو روی ولستر قابل انتخاب است. مدل معمولی ۱۳۸ اسب بخار قدرت دارد اما چون این رقم برای یک خودروی اسپرت بسیار ناچیز است، مدل توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار نیز تولید شده است.
طول*عرض*ارتفاع ۴۲۱*۱۷۹*۱۴۰ سانتیمتر
فاصله بین دو محور ۲۶۵ سانتی متر
فضای صندوق عقب ۴۳۹ لیتر
وزن خالص ۱۱۷۲
قیمت ولوستر معمولی ۱۷,۳۰۰ دلار
هیوندای ولوستر توربو ۲۲,۷۲۵ دلار
Hyundai-Veloster_2012Hyundai-Veloster_2012_dashboardHyundai-Veloster_2012_open-doorsHyundai-Veloster_2012_rear
Hyundai-Veloster_2012_sideHyundai-Veloster_Turbo_2013Hyundai-Veloster_Turbo_2013_front-seatHyundai-Veloster_Turbo_2013_open-doorsHyundai-Veloster_Turbo_2013_rear

جنسیس کوپه
جنسیس را می  توان تلاش هیوندای برای تمایز بین محصولات عادی و لوکس خود دانست. جنسیس کوپه از سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد. این خودرو اولین مدل کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای بود که در پلاتفرم با جنسیس سدان اشتراکاتی دارد. سال ۲۰۱۳ نسل جدیدی از جنسیس کوپه وارد بازار خواهد شد که طراحی آن شبیه ولوستر و سایر خودروهای جدید هیوندای است.
در حال حاضر دو موتور دو لیتری چهار سیلندر توین توربو و شش سیلندر ۳.۸ لیتری روی جنسیس کوپه قابل انتخاب می باشند. مدل چهار سیلندر ۲۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۷۵ پوند فوت گشتاور تولید می کند. این اعداد برای مدل شش سیلندر به ترتیب ۳۴۸ اسب و ۲۹۵ پوند فوت می باشند.
طول*عرض*ارتفاع ۴۶۳*۱۸۶*۱۳۸ سانتیمتر
فاصله بین دو محور ۲۸۲ سانتی متر
فضای صندوق عقب ۴۳۹ لیتر
وزن خالص ۱۴۹۴ برای چهار سیلندر و ۱۵۴۱ برای مدل شش سیلندر
قیمت جنسیس کوپه $۲۴,۲۵۰ – $۳۲,۲۵۰
2012-Hyundai-Genesis-Coupe2013_Hyundai_Genesis_Coupe2013-hyundai-genesis-coupe2013-hyundai-genesis-coupe-interior2013-Hyundai-Genesis-Coupe-rearHyundai-Genesis-Coupe-2013

جنسیس سدان
جنسیس یکی از محبوبترین خودروهای لوکس کره ای است که برای رقابت با خودروهای لوکس اروپایی و ژاپنی وارد بازار شده است. جنسیس فعلی در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و احتمالا سال آینده همزمان با مدل جدید جنسیس کوپه، نسل جدید آن به بازار معرفی می شود.
سدان لوکس جنسیس همان راهی را می رود که نیسان با اینفینیتی و تویوتا با لکسس پیموده اند. موتورهای جنسیس، شش سیلندر  ۳.۸ لیتری (۳۳۳ اسب بخار و ۲۹۱ پوند فوت) و هشت سیلندر ۴.۶ (۳۸۵ اسب بخار و ۳۳۳ پوند فوت) و ۵ لیتری (۴۲۹ اسب بخار و ۳۷۶ پوند فوت) می باشند.
طول*عرض*ارتفاع ۴۹۸*۱۸۹*۱۴۷ سانتیمتر
فاصله بین دو محور ۲۹۳ سانتی متر
فضای صندوق عقب ۴۳۹ لیتر
وزن خالص ۱۷۰۱ تا ۱۸۳۷ کیلوگرم برای مدلهای شش تا هشت سیلندر
قیمت جنسیس سدان $۳۴,۲۰۰ – $۴۶,۵۰۰
Hyundai-Genesis_2012Hyundai-Genesis_2012_dashboardHyundai-Genesis_2012_headlightHyundai-Genesis_2012_rearHyundai-Genesis_2012_rear-seatHyundai-Genesis_2012_side

ایکواس (سنتینیال)
گرانترین و لوکسترین خودروی هیوندای که یک سدان اندازه بزرگ است و از سال ۱۹۹۹ پا به عرصه وجود گذاشت. این خودرو در خاورمیانه بنام سنتینیال و در بعضی از بازارها با کد i65 شناخته می شود. نسل اول این خودرو تا سال ۲۰۰۸ تولید می شد. اما از سال ۲۰۰۹ نسل دوم با الهام از مرسدس کلاس S و ب ام و سری ۷ و لکسس LS به بازار آمد. سنتینیال با موتور هشت سیلندر ۵ لیتری مجهز به تزریق مستقیم سوخت با توان ۴۲۹ اسب بخار و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی دنده (شیفترونیک) ارائه می شود. موتور این خودرو یکی از ۱۰ موتور برگزیده سال ۲۰۱۲ نام گرفته است.
یک مدل لیموزین نیز از این خودرو وجود دارد که ۳۰ سانتی متر فضای بیشتری بین دو محور ایجاد شده است.
طول*عرض*ارتفاع ۵۱۶*۱۹۰*۱۴۹ سانتیمتر
فاصله بین دو محور ۳۰۴ سانتی متر
فضای صندوق عقب ۴۳۹ لیتر
وزن خالص ۱۷۰۱ تا ۱۸۳۷ کیلوگرم برای مدلهای شش تا هشت سیلندر
قیمت ایکواس-سنتینیال $۵۹,۰۰۰ – $۶۶,۰۰۰
Hyundai-Equus-Centennial-2012Hyundai-Equus-Centennial-2012Hyundai Equus-Centennial 2012 interiorHyundai Equus-Centennial rearHyundai Equus-Centennial rear seatHyundai Equus-Centennial 2012

هیوندای وراکروز (ix55)
وراکروز که در اروپا با نام ix55 به فروش می رسد از سال ۲۰۰۶ تاکنون پرچمدار شاسی بلندهای هیوندای بوده است. این SUV متوسط القامت که روی پلتفرم سانتا فه ساخته می شود، با پنج ستاره ایمنی در تست تصادف توسط IIHS بعنوان یکی از امنترین خودروهای این کلاس شناخته شده است. موتور وراکروز ۳.۸ لیتری بنزینی (با ۲۶۰ اسب بخار توان) یا ۳ لیتری دیزلی (ویژه اروپا) است و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به هیوندای از نوامبر سال ۲۰۱۲ تولید وراکروز را متوقف و مدل ۷ نفره سانتافه را جانشین آن خواهد کرد.
طول*عرض*ارتفاع ۴۸۴*۱۹۵*۱۸۱ سانتیمتر
فاصله بین دو محور ۲۸۰ سانتی متر
وزن خالص  ۱۹۳۶ برای مدل های دیفرانسیل جلو و ۲۰۱۱ کیلوگرم برای مدلهای دو دیفرانسیل
قیمت هیوندای وراکروز $۲۸,۳۴۵ – $۳۶,۱۹۵
hyundai-veracruz-2012hyundai-veracruz-2012_interiorhyundai-veracruz-2012_rear

هیوندای سانتافه
سانتافه را باید محبوبترین شاسی بلند هیوندای دانست که با قیمت مقرون بصرفه و توانایی های مناسب و امکانات خوب خود، مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کرده است. سانتافه در پلاتفرم با کیا سورنتو شریک می باشد. از ماه ژوئن نسل سوم سانتا فه در مدل ۵ نفره و از ماه نوامبر مدل ۷ نفره آن به بازار خواهند آمد. مدلهای با هفت صندلی از فاصله بین دو محور بیشتری برخوردارند و همچنین هواکش موتور، رینگهای ۱۸ اینچی، اگزوز و فرم بدنه آنها متفاوت می باشد. موتورهای سانتافه جدید ۲ لیتری توربو، ۲.۴ لیتری معمولی،۲ لیتری و ۲.۲ لیتری توربو دیزل می باشند. این موتورها تنها چهار سیلندر دارند اما توان فوق العاده ای تولید می کنند. بثلا موتور ۲.۴ لیتری ۱۹۰ اسب بخار و موتور ۲ لیتری توربو ۲۶۴ اسب بخار نیرو تولید می کنند. مصرف سوخت نیز بسیار مناسب است و بین ۷.۱ تا ۷.۶ لیتر در سیکل ترکیبی می باشد. مدلهای پایه بصورت دیفرانسیل جلو و مدلهای دو دیفرانسیل قابل انتخاب می باشند.
طول*عرض*ارتفاع ۴۶۹*۱۸۸*۱۶۸سانتیمتر برای مدل پنج نفره (شاسی کوتاه)
طول*عرض*ارتفاع ۴۹۰*۱۸۸*۱۶۹سانتیمتر برای مدل هفت نفره (شاسی کشیده)
فاصله بین دو محور ۲۷۰ سانتی متر برای مدل ۵ نفره و ۲۸۰ سانتی متر برای مدل ۷ نفره
وزن خالص –
قیمت هیوندای سانتافه $۲۳,۲۲۵ – $۳۰,۹۲۵
Hyundai-Santa_Fe_2013Hyundai-Santa_Fe_2013_frontHyundai-Santa_Fe_2013_rearHyundai-Santa_Fe_Sport_2013Hyundai-Santa_Fe_Sport_2013_boxHyundai-Santa_Fe_Sport_2013_dashboardHyundai-Santa_Fe_Sport_2013_rearHyundai-Santa_Fe_Sport_2013_rear-seatHyundai-Santa_Fe_Sport_2013_side

هیوندای توسان (ix35)
کراس اوور کوچک هیوندای اینک دومین نسل خود را طی می کند. ix35 یا توسان فعلی اولین بار در سال ۲۰۰۹ و در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد. اندازه جمع و جور و بهره وری در مصرف سوخت از امتیازات این مدل می باشند. هیوندای برای تولید این مدل ۳۶ ماه زمان و ۲۲۵ میلیون دلار صرف توسعه و تحقیق نموده است. موتورهای بنزینی ۱.۶، ۲ و ۲.۴ لیتری روی توسان قابل نصب اند. موتور چهارسیلندر ۲ لیتری ۱۶۵ اسب بخار نیرو تولید می کند و مدل ۲.۴ لیتری هم ۱۷۶ اسب بخار. هیوندای توسان، همانند برادر بزرگتر خود در دو نوع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می شود.
طول*عرض*ارتفاع ۴۴۱*۱۸۲*۱۶۵سانتیمتر
فاصله بین دو محور ۲۶۴ سانتی متر
وزن خالص ۱۵۲۸ کیلوگرم برای مدل دیفرانسیل جلو و ۱۵۸۳ کیلو برای مدل دو دیفرانسیل
قیمت هیوندای توسان $۱۹,۱۴۵ – $۲۶,۴۹۵
Hyundai-ix35-2012Hyundai-ix35_2012Hyundai-ix35_2012_overHyundai-ix35_2012_rearHyundai-ix35_2012_rear-seatHyundai-ix35_2012-dashboardHyundai-ix35_2012-frontHyundai-ix35_2012-rearHyundai-ix35_2012-side

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸۴ دیدگاه‌ها

  1. hossein

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    پیشرفت هیوندای عالیه ولی بازم هیچکدوم از ماشیناش نصف قیمتش تو ایرانم نمی ارزه.واقعا تا وقتی آلمان هست کره کیه؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهندس پوریا سلمانیان

      ۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      خوب عزیز دلم ماشین آلمانی گرون تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کامران

      ۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دوسته عزیز آخه چه ربطی داره ؟
      اولا جنسیس پرفروشترین ماشین ایالات متحده شد … و دوما این مقاله داره به قدرت و پیشرفت روز افزوشون در صنعت خودروسازی اشاره میکنه نسبت به یه کشور که 20 سال یه ماشین تولید میکنه و هر سال هم با تعویض رنگ توی کابین اسمشو میذاره مدل جدید.
      بله آلمان حرفه ولی میزنه ولی خب خیلی گرون تره از هیوندای

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (218 ديدگاه)

        کی همچین اماری داده که جنسیس پر فروشترین در امریکا شده.معلومه رو هوا حرف میزنی.حداقل میگفتی تو کلاس خودش سدان نیمه لوکس یا لوکس که اون هم در اختیار لکسوس هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مرلین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (92 ديدگاه)

      ببین آلمان الان یکی از پیشرفته ترین هاست الان آلمان بهترین ماشین هارو درست میکنه مانند porsche bmw audi flocks .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدرضا اصفهان

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه روزی کره ایها تودهه پنجاه وقتی از کارخونه ایران خودروی اون زمان دیدن کردندارزوکردن که یه روزی صنعت خودروشون به ایران برسه ولی حالا…. تازه ادعامونم میشه سرعت پیشرفت علم مون 12برابرمتوسط جهانیه!ای داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهندس پوریا سلمانیان

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خیلی ممنون خیلی عالی بود…
    در حال حاظر هیوندا و کیا در رقابت اند در بعضی موارد کیا از هیوندا بهتره…
    مثلااوپتیما جدید از سوناتا جدید بهتره / اسپرتیج جدید از ای ایکس 35 بهتره / سورنتو از سانتافه بهتره /کادنزا از گرنجور بهتره/اما ای ایکس 55 از موهاوی بهتره/و بقیه خودرو های هیوندا مثل جنسیس سنتنیال هم عالی هستند و کیا خودرو هایی برای رقابت با آن ها نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۱۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      شما رو چه حسابی میگین که اپتیما از سوناتا بهتره و کادنزا از گرانجور ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      IX35باSPORTAGE فقط ازلحاظ ظاهری متفاوت است موتورش تقریبا یکی هست.ولی داخلIX35موادوآپشن های بهتری به کاربرده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    2 هفته پیش در یکی از کشورهای همسایه بودم .
    جدا باید به کره جنوبی تبریک گفت
    خودروهای هیوندای و کیا ( اکسنت – النترا – کیا ریو ) بطور چشمگیری طراحی نوین و به روز خود را به رخ حریفان می کشیدن و در بین هم رده ها به خوبی جلب توجه می کنند . آفرین به این همه غیرت و همت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارمان

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هیوندای داره عالی کار میکنه … شما هر چی بنویسن اینجا باید با یه چیز دیگه مقایسه کنی و حرفی بزنید ؟!

    ( کل کاربرا رو میگم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجتبی

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو های هیوندا خیلی عالی اند حتی خیلی بهتر از خودرو های تویوتا.از وقتی که با خودرو های هیوندا اشنا شدم دیوونه ی ماشین شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      جک قشنگی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. منصور

    ۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینو بدونید که کره ژاپن استعمار زده هستن….و هرچی دارن مال خودشون نیس …قبول کنید دنیا هنوز دست امریکا و اروپاست……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من تجربه سوار شدن تویوتا کمری جدید و هیوندای گرانجور رو تو دبی داشتم گرانجور واقعا فراتر از انتزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      برادره من کمری ساله 2007 تولید شد گرانجور 2012 … همین کافیه برا جواب به شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کمری جدیدکه مال 2007نیست تازه می خواهدواردایران بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. farshad

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط جنسیس کوپه
    گرچه تاحالا توش نشستم ولی عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hadi

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مر30 از مقالتون ولی فقط pride

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به امید روزی که با قیمت های جهانی این خودرو ها رو تو ایران سوار شیم
    ix 35 = 26000 $

    اونوقت تو ایران 78 میلیون تومان !!!

    این ماشین باید 26 میلیون تومان باشه حداکثر
    بعد دولتمردا میگن ایرانی لایق بهترین هاست !
    آره ویتارای چرت ایران خودرو رو سوار شو 60 تومن کمر درد هم بگیر !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hossein

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    Mعزیز!
    تو که نمیدونی “انتظار” درسته نه “انتزار”,قطعا هم نمیدونی کمری بهتره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. reza

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندای 20.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. omid

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    hossein.تویی که میگی کمری از گرانجور بهتره چطوره که کمری 23 هزار دلاری از گرانجور 32 هزار دلاری بهتر تره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهران

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کی گفته کمری از هیوندای گرانجور بهتره دوستم گرانجور داره سواریش مثل بنز می مونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      بیچاره بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. hossein

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    Omid,قیمت همیشه ملاک برتری نیست.این هنر تویوتاست که ماشین با کیفیت رو با قیمت ارزون میده بیرون.اکر دقت کنی میبینی که تو همه جا یکی از نقاط ضعف این ماشین رو قیمتش میدونن.به طوریکه تقریبا از همه ی هم کلاساش قیمت بیشتری داره… 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهران

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کمری تو قدرت موتور در برابر جنسیس سدان و گرانجور کم میاره دیگه بحث نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مجتبی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم اینایی که میگن ماشین های تویوتا بهتر از ماشین های هیوندا است به چی این ماشین های تویوتا مینازند.نه کیفیت داره نه مثل ماشین های هیوندااین قدر زیبا و اسپورته.واقعا که؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دوسته عزیز شما میدونین تویوتا چندسال داره ماشین تولید میکنه ؟ میدونین سال 2008 بزرژترین تولد کننده خودرو شد ؟ میدونین بعد از 77 سال از جنرال موتورز آمریکا پیشی گرفت ؟

      همه اینارو میدونین و این حرفو زدی ؟ از کدوم یک از ماشینای تویوتا استفاده کردین ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. sooroosh

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام منم میگم تویوتا بهتره

    چه ربطی‌ داره مگه به قیافس!؟

    من دستم تویوتا آریون داره می‌شینم توش وقتی‌ گاز میده سرم گیج میره:دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. MILAD

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا واسه خودروسازی کشورمون متاسفم . تا کی میخوان با عوض کردن چراغ و رنگ سینه داشبورد مدل جدید بزنن؟؟؟ واقعا که……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. K.F

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تا موقعی که شما ماشینهای از رده خارجشون رو بخری..فقط نخرید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد رضا

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    های های از بدبختی!!!
    ماشین مدل بیست سال قبل رفیقم که تویوتاست ولی ازماشین روز ایرانی استانداردتره ازرده خارج اعلام شده!!!!!!!!
    خدایا چی بگیم به کی بگیم؟!!!!!!!1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. S

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    چند وقت پیش همین شرکت هیوندامسابقه طراحی گذاشت از بین بهترین های جهان ایرانی ها مقام طلا گرفتن
    اما امان از …
    حالا ما کجاییم و دیگران کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. feri

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    یه کروک می زد ثواب داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره به جای اینکه بعد از خوندن مقاله یه تحولی ایجاد بشه همه دارن سر اینکه کدوم ماشین بهتره دعوا می کنن . منظور از تحول اینه که یا تلاش کنیم ماشین های بهتر بسازیم یا اینکه اگر نمی تونیم حداقل آشغالهای […] و […] رو با این قیمت گزاف نخریم . ولی چه فایده همه فقط حرف می زنیم خودمون میریم بعدا با کلی شوق و ذوق 206 بیست ملیونی میگیرم ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۲۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان […] و […] یعنی چی؟
      یعنی جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. sina

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    man khodam centenial daram vaghan mishe pishrafte hyundai ro hes kar bavar konid dadasham s500dare az oonam behtarehata az onam kam nemiare

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    دوستی که فرمودید سنتنیال از s500 بهتره میشه بگید در چه مواردی بهتره؟
    وقتی دوستان میگن هیوندای از همه بهتره واقعا معلوم نیست همه ی ماشینهارو سوار شدن که این حرف رو میزنن!
    وقتی ماشینی در چند ماه طراحی میشه بدون اینکه حتی آزمایشهای برف و جاده رو کامل طی کرده باشه میتونه با دیگران مقایسه بشه؟
    مهندسی که پشت ماشینهای آلمانی,ژاپنی,ایتالیایی,انگلیسی,آمریکایی هست رو با کره ای نمیشه قیاس کرد فقط برای تدارک نسل جدید بی ام و سری 3 و لکسوس gs حدود 1میلیون مایل تست جاده صورت گرفته با بیش از 1500 مهندس و 5 سال زمان! اونوقت دینامیک رانندگی بنز رو با سنتنیال مقایسه میکنن! یا میان میگن قدرت موتور گرنجور از کمری بیشتره! دوست عزیز کمری 6 سیلندر هم موجوده و قدرتش از گرنجور بیشتر. و تو این کلاس آوالون باید مقایسه بشه.
    در حال حاضر پرفروشترین ماشین آمریکا کمری هست نه جنسیس! البته آمار ماهیانه بین چند خودرو دیگر مثل وانت فورد و دیگران جابجا میشه.
    البته این تب هیوندای بدجوری در مجلات ریشه کرده و شایدهم…؟
    نویسنده ی مجله ی ماشین در تست i30 اونو فاقد روح و لذت میدونه و اشاره داره که دینامیک مزدا 3 و گلف بهتره و در آخر میگه اگر میخواهید ماشینی با عقل انتخاب کنید نه با چشم بهتره اینو بخرید!
    اینم از تست ماشین مجلات ما…
    هیچ چیز جای کیفیت رو نمیگیره و اثرش در دراز مدت مشخص میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بهنام

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما فعلا مجبوریم خودرو داخلی بگیریم. چون اگر نگیریم یک عده کارگر ایران خودرو از نون خوردن میفتن وتعلیق واخراج میشن ایران خودرو هر سال تراز مالیش تو تولید بعضی خودروهاش منفی میشه . همه میدونن که خودرو ایران اشغاله ولی این هم بگذرد .هیندا از علم امریکا استفاده کرد الان تولید سانتافه پلتفرمش تو ایالت الاباماست وسمند پلتفرمش تو سوریه است مشکل جای دیگست…قدرت یک کشور به صنعتشه ورزششه که ما هیج کدوم نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. shahin esfahan

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط L90
    هرکی میگه اینا که میگید از L90 بهتره بیاد مسابقه!
    سند ماشین فراموش نشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا