هیوندای

همکاری هیوندای و آرورا در توسعه تکنولوژی خودران سطح 4

هیوندای به همراه کمپانی تکنولوژی خودران آرورا همکاری استراتژیکی را کلید زده‌اند که بنا به گفته‌ها منجر به ورود خودروهای خودران سطح ۴ به بازار تا سال ۲۰۲۱ خواهد شد.


این همکاری در ابتدا روی توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار موردنیاز برای خودران سطح ۴ متمرکز خواهد شد. در این سطح از رانندگی خودران خودرو قادر است بدون دخالت انسانی و یا بدون در نظر گرفتن برخی شرایط حرکت نماید.

معاون هیوندای می‌گوید:

ما می‌دانیم آینده حمل‌ونقل از آنِ تکنولوژی خودران بوده و سواری خودکار نیازمند اثبات در دنیای واقعی بوده تا به این ترتیب استفاده امن و پایدار از آن شتاب بگیرد.

او ادامه می‌دهد:

ترکیب تکنولوژی خودروی پیشرفته ما با تکنولوژی خودران سطح ۴ درجه‌یک آرورا باعث خواهد شد این انقلاب در حمل‌ونقل به پیش رود و هیوندای نیز نقش رهبری داشته باشد.

این همکاری برای هیوندای منعکس کننده تلاش‌های کره‌ای‌ها برای رسیدن به رانندگی کاملاً خودران است. این برند کره‌ای اولین بار در سال ۲۰۱۵ شروع به تست عمومی خودروهای خودران در آمریکا کرد. در رویداد الکترونیک مصرف کننده سال پیش، مدل‌های خودران IONIQ نشان دهنده این تکنولوژی‌ها به عموم مردم بودند.


به همین منوال نسل جدید خودروی سلول سوختی هیوندای نیز هفته آینده در CES 2018 معرفی خواهد شد. گفته می‌شود این خودرو پلتفرم ایده آلی برای به‌کارگیری سیستم‌های خودران خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا