فیاتهیوندای

هیوندای در حال برنامه‌ریزی برای خرید فیات-کرایسلر؟!

اخبار منتشر شده نشان می‌دهند که هیوندای به خرید فیات-کرایسلر علاقه نشان داده است. اگر این معامله انجام شود هیوندای می‌تواند به بزرگ‌ترین خودروساز دنیا تبدیل شود.


تحلیلگر موسسه Eugene گفته که هیوندای می‌تواند سود فراوانی بابت خرید فیات-کرایسلر کسب کند و این امر می‌تواند به گسترش تأسیسات این شرکت در آمریکا و اروپا کمک نماید. سال پیش این دو کمپانی در کل ۱۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده‌اند.
این تحلیلگر گفت:

هیوندای این ادغام را رد کرده اما نیاز به خرید این کمپانی به دلیل بحران رخ داده در بازارهای چین و آمریکا بالاست. احتمال خرید برند جیپ توسط خودروساز چینی گریت وال نیز وجود دارد و البته گفته شده هیوندای نیز یک خریدار احتمالی است.


اخبار مربوط به ارتباط احتمالی هیوندای و فیات-کرایسلر اولین بار در ماه گذشته منتشر شد و گفته شد که سرجیو مارکیونه به دنبال ادغام با یک خودروساز بزرگ آسیایی است.


تحلیلگران معتقدند خرید فیات-کرایسلر برای هیوندای هزینه‌ای حدود ۹.۸۳ میلیارد دلاری در پی خواهد داشت. البته اگر هیوندای بخواهد از خیر برندهای مزراتی یا قطعه ساز بزرگ Magneti Marelli بگذرد، هزینه این معامله حدود ۴.۹۵ میلیارد دلار خواهد بود. البته افراد زیادی متقاعد نشده‌اند که چنین حرکتی برای هیوندای خوب خواهد بود.
به طور مثال یک کارشناس دراین‌باره می‌گوید:

هیوندای اگر کل فیات-کرایسلر را بخرد با موانع بیشتری روبرو خواهد شد. فیات عموماً به ساخت خودروهای کوچک مشغول است که باعث همپوشانی با خودروهای کیا موتورز در کلاس‌های A، B و C خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. کسری

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    یکی از بدترین خبر های خودرویی برای من اینه که بشنوم یه شرکت کره ای یا چینی یا هندی یه خودرو ساز با اصل و نصب غربی رو خریده یا میخواد بخره. حالا بدترش مثل اینه که بخواد یه گروه به این بزرگی رو بخره که یک فقرش فراری و مازراتیه..
    این شرقی ها چی میخوان از جون خودرو سازی دنیا… اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کسری جان، دیگه اون دوران گذشته که به کره‌ای‌ها، هندی‌ها و چینی‌ها با دید بد نگاه کنیم، الان اونقدر قدرت مالی و مدیریتیشون بالاست که میتونن به راحتی کمپانی‌های رو به افول غربی رو نجات بدن. من خودم به شخصه تمایل دارم فیات-کرایسلر توسط دایملر خریداری شه، اما با خریدش توسط شرقی‌ها هم مشکلی ندارم چون امتحانشون رو قبلا با خرید امثال ولوو، لندروور، جگوار و. . . پس دادن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Roham

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (727 ديدگاه)

        اون دوران شاید بگذره ولی هنوز نگذشته
        صاحب امتیاز شرکتای اروپایی و آمریکایی شدن توسط شرقی ها تو این بازه زمانی و با این سطح تکنولوژی شرقی ها ، تو بهترین حالت نتیجه ای بهتر از ولوو و ام جی و لند روور و … نخواهد داشت.
        شاید خیلی ها بگن خب اینا که بد نیست !
        ولی پرسش اینجاست که آیا این برندها غیر از فروش بالا که اونم به واسطه چهره شرقی پسند و غالبا بی اصالت برای برندهای معتبر چیز دیگه ای در پی داشته؟!!!
        و باز هم می دونم که همه چیز با تغییر رشد می کنه اما به این نگاه کنید که امثال بنز با وجود حفظ روح بزرگان خودش چهره به روزی رو داره ارائه می ده
        اما یه ولوو XC90 نسل قبل و نسل جدید رو کنار هم بذارید ببینید که غیر از لوگوی ولوو چه امضای مشترکی دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          چهره شرقی پسند و غالبا بی اصالت؟!!!!!!!!!!!!! ولوو و به خصوص محصولات رنج‌روور خیلی چهره‌های اصیلی دارن و همچنان به سنت‌هاشون پایبند هستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Roham

          ۳ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (727 ديدگاه)

          تعریفت از چهره اصیل چیه شما!!!!
          اینکه جیپ از دهه پنجاه تا الان چهار چوب اصلی رو حفظ کرده یا آلفا به این شکل و ب ام و هم به این ترتیب…
          ولی واقعا کجای چهره ولوو اصالت داره؟
          اگه حرف خوش سیما بودن باشه ، آره به نظر من هم ولوو زیباست اما واقعا آیا تعریف اصالت اینه؟!!!
          شاید من تعریفم از اصالت طراحی اشتباهه!!!!
          ولی به نظر من ایووک ، دیسکاوری ، XC90 و امثال اینا از نظر طراحی ظاهری هیچ بویی از پدرانشون نبردن!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کسری

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (84 ديدگاه)

        ببینید اینکه یک شرکت غربی توسط شرقی ها خریده بشه بهتر از اینه که نابود بشه. ولی واقعا آیا فیات کرایسلر در حال نابودیه؟ اغلب برند هاش طی این سالها افزایش فروش و سود داشتن. مثل مازراتی، جیپ، رم، آلفارومئو و… یعنی شرایطش بحرانی نیست که نیاز باشه برای جلوگیری از اینکه نابود بشه به یک شرکت بی ریشه ی سازنده اسباب بازی دخترونه واگذار بشه.
        منم مثل شما دوست داشتم به یک کمپانی درست حسابی و اصیل مثل کمپانی های آلمانی یا آمریکایی یا در بدترین شرایط به ژاپنی ها فروخته بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        :::نظرسنجی:::
        با فروش فیات-کرایسلر به هیوندای موافقید یا مخالف؟
        موافق: لایک ?
        مخالف: دیس‌لایک ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Meysam..LaFerrari

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      کسری جان فراری دیگه الان مستقله و زیرمجموعه ی هیچ کمپانی ای نیست و نخواهد بود احتمالا.
      فقط مدیر فراری با فیات مشترکه.
      کم کم بنظرم وقتشه که خود فراری هم زیرمجموعه داشته باشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        اگه فراری نباشه 100% مازراتی و آلفا و فیات همشون از بین میرن شاید فراری اسما زیر مجموعه فیات باشه ولی درواقع فراری تو اون گروه همه کاره است

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ماهان

      ۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      یکی از بدترین اتفات برای من اینه که یکی مثل کسری در یه سایت تخصصی خودرو، کامنت بذاره
      باعث تاسفه افرادی با کمترین اطلاعات راجع به خودرو و کمپانی های بزرگ مثل هیوندا، صفحات وب را مملو کرده اند از اظهار نظرهای تعصبی و بی ارزش.
      کاش آدم حسابی ها کامنت میذاشتن تا یه چیز یاد بگیریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Pooriya_German_BMW

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    داداش اگه خیلی ناراحتی شما بخرش این پولا که چیزی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Roham

      ۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (727 ديدگاه)

      منتظر رخصت شما بود که بزرگواری کردی و فرصت دادی
      باشه فردا صبح ساعت 7 میره می خرتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    در حال حاضر گروه هیوندای موتور که شامل خودروسازی کیا و هیونداست، بعد از تویوتا، بزرگترین کمپانی خودروسازی آسیاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      سایک موتور رو فراموش کردید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        سایک موتور تو خود چین هم بزرگترین خودروساز نیست، چه برسه در سطح آسیا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آریا

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فکرشو بکن هیوندای میخواد فیات کرایسلر رو بخره
    هیوندای شاخ شده هااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahdi Tuning

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    من که از این معامله خوشحال میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi Tuning

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      دیگه دست چینی ها نیست
      شانس ورودش به ایران کم و بیش هست
      هیوندا کار بلده و مثل سرجیو نیست تازه روابطش با ایران خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. چلنجر

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (41 ديدگاه)

        چیزی که ما ایرانیا داریم ازش ضربه میخوریم توانایی و ارتباطات مدیران خودروساز دنیا نیست بلکه این غده سرطانی ایران خودرو و سایپا هست که دیگه از متاستاز هم گذشتن و کشور رو مال خودشون کردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    این خرید به نفع هیوندای نیست و با این شرایطی که فیات کرایسلر دارند در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پیام اکرمی پور

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1513 ديدگاه)

    شمایی خرید فیات توسط هیوندای رو مصیبت میدونی و میگی شرقی… باید اینم بدونی که هیوندای کیا و جنسیس رو به عنوان زیر مجموعه داره و برند خیلی بزرگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. REZA ///AMG

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این فیات کرایسلر هم معضلی شده
    واقعیت اینه که تو کل این گروه خودروسازی فقط یه برند جیپ به درد بخور و واقعا ارزشمنده و چند تا قطعه ساز دیگه … باقی برند ها رو هرخودروسازی بخواد بخره با یه بخشیشون همپوشانی داره و در آینده به کارش نمیاد یعنی پول واسه چیزی میده که اصلا در آینده به دردش نمیخوره واسه همین به زبان ساده بگم فبات-کرایسلر اصلا ارزش خرید نداره مگه اینکه کمپانی ها و برند ها جداگانه به فروش برن که اون یه مساله جداست و طبق انتظار چشم اکثریت هم دنبال جیپ و قطعه سازاست … دیگه در نظر بگیرید نزدیک ترین خودروساز برای خرید FCA (از نظر بالقوه) دایملر آلمان هست که کمترین همپوشانی رو با FCA داره (بهتره بگیم کلا نداره) و این دو خودروساز عین دو قطعه پازل مکمل یکدیگه هستند (میتونید به گزارشی از اتو اوولوشن در این مورد مراجعه کنید لینکشو هم کامنت بعدی میزارم)
    اما در چنین شرایطی هم مدیران دایملر اصلا علاقه ای به این کار ندارند و پول رو جای دیگه ای خرج می کنند (محافظه کاری یا تجربه های بد قبلی میتونه موثر باشه شایدم آینده این کارو خوب پیش بینی نمیکنن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا