هیوندای

شوک اسبی! هیوندای سانتافه قدرتمندتر از لافراری!

دلیل خوبی برای “سانتا-فست” خواندن این مدل از سانتافه توسط هیوندای و بیسیموتو Bisimoto وجود دارد! در واقع ۱۰۴۰ دلیل و یا بهتر بگوییم ۱۰۴۰ اسب وجود دارد! بله! این سانتافه‌ی تا بن دندان تیون شده پاییز امسال در نمایشگاه سیما SEMA 2016 به نمایش گذاشته خواهد شد. این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب منتقل شده و قدرتمندتر از هایپرکار ایتالیایی یعنی فراری لافراری است.

hyundai-santa-fast-1040hp-sema2016-1
سانتا-فست ۱۰۴۰ اسب بخاری از پیشرانه‌ی شکل گرفته بر مبنای نسخه‌ی ۶ سیلندر ۳.۹ لیتری لامبادای هیوندای بهره گرفته و همان‌طوری که گفتیم دیفرانسیل عقب است.

البته که تیم بیسیموتو با این‌گونه اصلاحات بیگانه نبوده و هوندا اودیسه ۱۰۲۹ اسب بخاری تنها یکی از کارهای اخیر این شرکت بوده است.

Bisimoto Honda Odyssey
Bisimoto Honda Odyssey
مالک کمپانی آقای Bisi Ezerioha می‌گوید:

بیسیموتو مفتخر است اعلام نماید تلاش زیادی برای ساخت خودروهای مختلف هیجانی حتی یک شاسی‌بلند بزرگ صورت می‌دهد. این سانتا-فست ما یک کانسپت اثبات شده با توانایی‌های رانندگی‌ای است که می‌تواند هیجان روزمره‌ای را به مشتریان ارائه نماید.

بیسموتو کاری جدی روی سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو انجام داده تا عملکرد بالایی را از خودرو شاهد باشیم. به منظور دادن اجازه به بهینه شدن کشش، نسبت‌های گیربکس تغییرات عدیده‌ای را به خود دیده‌اند.

در میان چشمگیرترین تغییرات سانتا-فست می‌توان به کیت توئین توربو و اینترکولر، قطعات الکترونیکی AEM، ECU 708 اینفینیتی، سولنوئید کنترل بوست، اگزوز سفارشی، انژکتورهای مسابقه‌ای و هسته‌ی اینترکولر Spearco اشاره کرد. همچون تغییرات زیادی در قوای محرکه صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به دیفرانسیل عقب خودروی هیوندای اکوئوس، گیربکس جنسیس، اکسل‌های سفارشی و سیستم تعلیق KW اشاره کرد.

اما در بحث ظاهری می‌توان به طراحی اسپورت، جلوپنجره‌ی سفارشی و گلگیرهای خاص اشاره کرد.
داخل کابین شاهد شیفتر سفارشی واقع در کنسول، صندلی‌های EVO، رول کیج ۴ نقطه‌ای و… خواهیم بود.

نمایشگاه SEMA 2016 از اول تا چهارم نوامبر در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    یعنی شتابش باید زیر 3.5 ثانیه باشه؟؟؟؟؟یک چهارم مایل رو زیر 11 ثانیه طی کنه؟؟!!گشتاورش هم باید بالای 1250 نیوتن متر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خوبیش اینه با این ماشین همه دسته کمت میگیرن.
      بعد با یک نیش گاز در افق محوشون میکنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دوستان به نظر شما جنبه تبلیغاتی نداره این سانتافه؟؟؟؟؟؟؟؟
        اخه پارسال هم میگفتن هیوندای میخواد رکورد بوگاتی ویرون بزنه ولی خبری نشد.
        البته درکل نگاه کنیم خودروسازان کره ای پیشرفت چشمگیری داشتن و دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. GOD BLESS AMERICA

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    کیفیت کار یک تیونر به مرور زمان ثابت میشه ولی هنوز هم هیچ چیز مثل تولید اصلی کارخونه نیست .

    زیرا اگر در تهیه کیت های افتر مارکت تقویتی از تیونر بنامی و محبوب بازار استفاده نکنید ضمن از بین بردن اصالت خودرو در بازار دست دوم هم شدیدا متضرر میشوید.
    خودتون رو بگذارید جای خریدار میتسوبیشی لنسر دست دوم رو با کیت تقویتی HKS میخرید یا با یک پکیج گمنام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بیسیموتو در شرق آسیا تیونر خیلی پر اسم و آوازه ای هست. بخصوص کره ، ژاپن، چین.
      چند سال اسپانسر مسابقات دریفت ژاپن بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کلا ماشین تیون شده دوست ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    همون قدر که اسب بخار مهمه تکنولوژی استفاده از اون قدرت مهم تر که ماشین های تیون اکثرا ندارند اینو ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad Ahmadi

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سجاد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (189 ديدگاه)

    آشغال های کره ای اگه بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار داشته باشن پیچ و مهرشون از هم باز میشه چه برسه به ۱۰۴۰ اسب??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره. دنا و پراید که شما داری خوبن. هیوندای و کیا آشغالن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پول نداریم میگیم ماشین های کره ای اشغال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. parham

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بیسیمتو برای کدوم کشوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mahmood

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    دیگه واقعا خیلی خنده داره و این خبر به شدت جنبه ی تبلیغات داره آخه چطوری می خواد در مقابل اعجوبه ای با عظمت همچون لافراری در بیاد اونم با مهندسی که پشت لافراری قرار داره عمرا اگر بتونه یک تیونر از پس مهندسی صورت گرفته ی روی لافراری بر بیاد اینم مثل هایپر کارهای چینی و عربی میمونه همه چیز که به اسب بخار نیست خیلی تکنولوژی های دیگه هم هست که باید روی هایپر کارها در نظر گرفته بشه که اصلا این تیونرها به این تکنولوژی ها هیچ توجهی ندارند و فقط هدفشون اسب بخاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۱۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دوست عزیز این سانتافه(سانتا-فست) اصلا رقیبی برای لافراری و یا هیچ ماشین دیگه ای نیست و قرار نیست روی خط تولید بره و تولید انبوه داشته باشه
      این سانتافه یا هوندا اودیسه ای که نشون داده واسه نمایشگاه sema آماده میشن و بیشتر جنبه ی فان داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا