هیوندای

سانتافه 2019 اولین محصول دیزلی هیوندای در آمریکا

درست در زمانی که تصور می‌شد خودروهای دیزلی دیگر طرفداری ندارند هیوندای تصمیم می‌گیرد تا نسل جدید سانتافه را با پیشرانه‌ای دیزلی عرضه کند.


نسخه دیزلی این کراس اوور که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا خواهد شد از پیشرانه ۲.۲ لیتری CRDi با خروجی حدود ۲۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

هیوندای سانتافه 2019 جدید
درست همانند سایر مدل‌ها، پیشرانه دیزلی این خودرو به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید متصل خواهد شد. نسخه‌های بنزینی سانتافه جدید در آمریکا از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری GDI با قدرت تخمینی ۱۸۵ اسب بخار و نمونه قدرتمندتر ۲ لیتری توربو با خروجی حدود ۲۳۲ اسب بخار تشکیل می‌شوند.

هیوندای سانتافه 2019 جدید
هیوندای می‌گوید این گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک توسط خودش ساخته شده سبک‌تر از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قبلی بوده و در عین حال پاسخگوتر و درگیر کننده تر است. این خودروساز حتی ادعا می‌کند مصرف سوخت سانتافه جدید بیش از ۳ درصد بهبود یافته است.


سانتافه جدید دارای سیستم چهار چرخ محرک HTRAC است که دارای سه حالت رانندگی نرمال، اسپورت و اسمارت می‌باشد. با انتخاب حالت اسپورت این سیستم با فرستادن گشتاور بیشتر به چرخ‌های عقب خودرو را چابک‌تر می‌کند. هیوندای ادعا می‌کند سیستم HTRAC گشتاور را در دورهای وسیع‌تر پیشرانه توزیع کرده و از این نظر به بسیاری از رقبا برتری دارد.

هیوندای سانتافه 2019 جدید
چهارمین نسل سانتافه از ساختار نام‌گذاری جدیدی نیز بهره می‌برد. نسخه ۵ نفره که قبلا سانتافه اسپورت نامیده می‌شد هم‌اکنون سانتافه خوانده شده درحالی‌که مدل ۷ نفره سانتافه قبلی هم‌اکنون سانتافه XL نامیده می‌شود.

هیوندای سانتافه 2019 جدید

هیوندای سانتافه 2019 جدید
انتظار می‌رود نسخه‌های بنزینی سانتافه جدید از آگوست سال جاری وارد بازار آمریکا شده و نسخه دیزلی نیز در سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10168 ديدگاه)

    هیوندای دوران اُفول طراحی را داره میگذرونه.
    واقعاً هیوندای داره خراب میکنه دوران اوجه خوبه خودشو.
    سانتافه همیشه از منظر طراحی عالی بوده ولی برای نسل جدید جای کاره بیشتری داشته که زود عمل کرده و باید منتظر اُفت فروش جهانی خودش باز هم باشه و ببینه که طراحی برای هیوندای و کیا یعنی همه چیز
    هیوندای و کیا یعنی سورپرایز در طراحی که دیگه پیدا نمیشه در اونها
    اسپورتیج . سونوتا و حالا هم سانتافه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3126 ديدگاه)

      سانتافه ۲۰۱۹ خیلی زشته مخصوصا داشبورد و مانیتور روی داشبورد خیلی زشششششششته و چراغ جلو و چراغ زیر چراغ جلو که در سپر جلو بکار رفته و چراغ عقب خیلی زشششششششته و ۳ ردیف صندلی داره .سانتافه ۲۰۱۹ سه ردیف صندلی داره بجای دو ردیف صندلی و کراس اور باید دو ردیف صندلی داشته باشه.هیوندای دیوانه شده و طراحی دوتا از زیباترین ماشیناش یعنی سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داده و نباید همچین کاری رو میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فروش خودروی دیزلی زمانی ک این ماشینا چندان محبوب نیستن .اونم تو امریکایی که فقط حدود 5درصد ماشین های سواریش دیزل هستن (اگه اشتباه نکنم) دور از عقله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    نسخه 2 لیتری 230 اسبیش بیاد ایران و با توجه به تعرفه پایینتر، حدود قیمت 300 تومن، عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کوروش

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    واقعا زیبا شده برعکس دوستمان نوید بنظرم طراحی اش داره از سبک خاص خود هیوندایی با کمی چاشنی الگو گرفتن از دیگران به بلوغ رسیده و ادامه همان طرح های هیجانی هستیم که در نسل قبلی خودروهایش کم رنگ شده بود (مثل lf ، اکسنت و…) فکر کنم شروع این سبک در طراحی جلو با نیسان جوک و سیترون کاکتوس بوده که به اینجا و این طرح بنظرم شاهکار برای هیوندایی رسیده

    با این حال و اینکه دوست ندارم بازم ناله کنم ، ای کاش در کشورمان حداقل یک کپی ضعیف و بی کیفیت ولی باطراحی و سبک روز داشتیم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ماشین جدیدشون واقعا خوشگل شده
    اما هیوندای انگاری مثله بچه دبستانی‌ها که خواب می‌مونن و دیر به مدرسه میرسن خواب مونده
    همه دارن دیزل هاشونو از آمریکا جمع می‌کنن اینا تازه یادشون افتاده واسه آمریکا دیزل بزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا