هیوندای

معرفی هیوندای سانتافه 2021 بازار آمریکا

هیوندای سانتافه فیس لیفت در تابستان سال جاری میلادی معرفی شد و حالا نسخه مخصوص بازار آمریکای کراس اوور محبوب کره‌ای‌ها نیز پدیدار شده است.

سانتافه ۲۰۲۱ بازار آمریکا تقریباً مشابه نسخه اروپایی آن بوده و بنابراین از طراحی برجسته با جلوپنجره پهن‌تر و چراغ‌های جدید سود می‌برد. این کراس اوور همچنین به فلاپ های اسپورت تر، سپر اصلاح شده و دیلایت های LED با ظاهری جدید مجهز شده است.

در طرفین خودرو تغییرات زیادی رخ نداده اما می‌توان به رینگ‌های جدید و آینه‌های برقی به همراه لامپ‌های روشنایی اشاره کرد. به‌روزرسانی‌های سانتافه ۲۰۲۱ در بخش عقب نیز ادامه داشته و طراحان هیوندای یک سپر جدید، چراغ‌های به‌روز و اگزوز پنهان را برای آن تدارک دیده‌اند.

اما تغییرات بزرگ‌تر در داخل کابین رخ داده‌اند جایی که سانتافه ۲۰۲۱ از کنسول مرکزی جدید، شیفتر دنده دکمه‌ای و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی سود برده است.

دیگر موارد برجسته این خودرو عبارت‌اند از دکمه‌های جدید، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی و ناوبری جی‌پی‌اس.

تکمیل کننده تغییرات و ویژگی‌های برجسته سانتافه ۲۰۲۱ تکنولوژی کلید دیجیتال، سیستم صوتی جدید هارمن کاردون و محفظه بار ارتقا یافته و ۱۴ لیتر فضای بیشتر است.

برای رانندگانی که خواهان حد نهایی اشرافیت در سانتافه هستند تریم جدید کالی گرافی معرفی شده که از صندلی‌های چرم ناپا، پوشش سقف جیر، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، جلوپنجره خاص و رینگ‌های ۲۰ اینچی سود می‌برد.

زیر کاپوت سانتافه ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری اسمارت استریم قرار می‌گیرد که جایگزین نمونه ۲.۴ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه قدرت تخمینی ۱۹۱ اسبی و گشتاور ۲۴۷ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. پیشرانه یاد شده به‌صورت استاندارد با سیستم استارت/استاپ عرضه شده و حدود ۸ درصد کم‌مصرف‌تر از پیشرانه قبلی است.

مشتریانی که به دنبال نمونه قوی‌تر هستند می‌توانند نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی جدیدی را انتخاب کنند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۷۷ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس دوکلاچه هیوندای همکاری دارد گیربکسی که پاسخ‌های بهتر و تعویض‌های سریع‌تری را ارائه می‌کند.

اما سانتافه ۲۰۲۱ با نسخه هیبریدی جدیدی نیز در دسترس است که این مجموعه شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و باتری لیتیوم-یون ۱.۵ کیلووات ساعتی می‌باشد. مدل یاد شده به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و قدرت ترکیبی ۲۲۵ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد.

سانتافه فیس لیفت از ساختار ارتقا یافته‌ای برخوردار شده که برای استحکام بیشتر از فولاد با کشش بالا استفاده کرده و همین موضوع روی هندلینگ و سواری خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته است. مهندسان این خودروساز همچنین سیستم ترمز بهتری را تدارک دیده‌اند که از روتورهای بزرگ‌تر، بوستر بهتر و سیستم‌های روز دنیا برخوردار است.

این کراس اوور از نظر سیستم‌های ایمنی دارای مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، دستیار پارک پیشرفته، دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند، دستیار پارک از راه دور و… می‌باشد.

نسخه‌های استاندارد هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در آلاباما تولید شده و تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو از سه‌ماهه اول سال آینده و از کشور کره جنوبی به آمریکا صادر خواهند شد و نهایتاً اواخر همان سال نیز نسخه پلاگین هیبریدی وارد نمایندگی‌های هیوندای خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    طراحیشو دوست دارم ازش خوشم میاد …. در کل ماشینای برند هیوندای ماشینای کم استهلاکو مقرون به صرفه ای هستن ((ولی من تحت هر شرایطی لکسوس رو ترجیح میدم))

    موافقم 68
    مخالفم 16
    1. Moein

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (893 ديدگاه)

      اگر مقایسه بین لکسوس و جنسیس بود ترجیح شما درست تر بود
      در مقام مقایسه هیوندا با تویوتا

      موافقم 40
      مخالفم 8
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      با این کامنت شما …
      پدال باید یه کلاس درس خودروشناسی و رده سنی بگذاره …

      موافقم 26
      مخالفم 27
      1. زیزیگولو

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4800 ديدگاه)

        نوید بدون تعصب از نظر من ماشینای کره ای ماشینای کم مصرفو کم استهلاکو مقرون به صرفه ای هستن ولی ژاپنیا ((مخصوصاً تویوتا و لکسوس)) از لحاظ کم استهلاکیو مقرون به صرفه بودنو طول عمرو دوام بالا لِول بالاترو وضعیت بهتری دارن در ضمن لکسوس برند مورد علاقه من هستش حالا خودت بگو کجای نظر من ایراد داشت که ای حرفو زدی؟؟ …. با توجه به کامنتای نوید از گذشته تا به الآن نوید تو چه رده سنی قرار میگیره!!!؟؟؟

        موافقم 29
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          زیزیگولو

          شما اومدی لکسوس را در برابر هیوندای قرار دادی ، در صورتی که جنسیس را باید قرار میدادی .

          اینو گفتم ، چون از شما بعید بود با این همه سابقه .

          این چیزی نیست که بشه گفت اشتباه لُپی بوده !

          واقعاً چطور میشه آپشن را به سواری خوب ترجیح داد .
          واقعاً کره‌ای‌ها چه سواری‌ای دارند که شما تعریف آپشن را میدهید .
          کره‌ای‌ها ، حداقل اونهایی که ما در ایران سوار شدیم بی‌روح‌ترین سواری را دارند که فقط میشه گفت نسبت به پولی که اون قدیم‌ها میدادیم خوب بود و نه امروزه که باید یه سانتافه را حدود ۳میلیارد خرید !!!

          به قول برخی‌ها من تعصبی هستم ، مشکلی نیست ، اما ، اما اونهایی که هم جنسیس سدان داشتن و هم تویوتا اوریون سوار شدند بپرسید سواری ناب مهم هست یا آپشن زیاد ؟

          زیزیگولو ، من اصلاً قَصدم توهین نیست ، فقط تعجب میکنم شما چطور کلاس‌بندی خودروهارو اشتباه می‌کنید .

          با اینکه خودم عاشق ژاپنی‌هام اما حتی لکسوس nx را قبول ندارم با اینکه واقعاً زیباست و دلفریب ، اما نه سواری خوبی داره و نه فضای مناسب برای افراد قد بالای ۱۸۰ سانت و این در صورتیه جالبه تویوتا راو۴ با قیمت کمتر و قدرت موتور کمتر هم سواریش بهتره و هم فضای داخلیش بیشتر (( البته این فقط برای مثال بود که همه خودروها و کشورها هم خوب دارند و هم بد )) .

          موافقم 11
          مخالفم 23
        2. زیزیگولو

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          نوید تو کامنت گفتی: اومدی لکسوس را در برابر هیوندای قرار دادی ، در صورتی که جنسیس را باید قرار میدادی!!!!!! خوب مگه جنسیس هیوندای نیستش!!؟؟!! من انقدر بی اطلاع نیستم که کلاس بندی ماشینا رو باهم قاطی کنم، من فقط گفتم از طراحی سانتافه ۲۰۲۱ خوشم اومده و اصلاً در مورد سواری این ماشین و آپشناش حرفی نزدم چون این ماشین هنوز نیومده تو ایران که من بخام همچین اظهار نظری بکنم؟؟؟ منم خودم عاشق لکسوس مخصوصاً لکسوس Rx هستم و هیچ اشکالی نمیبینم که بخام با کراسس اوورای دیگه مثل سانتافه یا کیا یا بقیه برندا مقایسه ش کنم ((هر چند که من تو کامنت اولم توی این خبر این کارو نکردم)) …. ماشینای برند کیا و هیوندای ماشینای خوبو کم استهلاکی هستن چون مردم سراسر دنیا دارن این دوتا برندو میخرن و نمیشه گفت همه اون مردمی که از همه جای دنیا برندای هیوندایو کیا رو میخرن نسبت به کیفیت این ماشینا بی اطلاع هستن، خوب حالا کاری به این ندارم که آمار فروش کدوم یکی از برندای ژاپنی یا کره ای بالاتر یا پایینتره، ولی من به شخصه بازم ژاپنیا ((مخصوصاً تویوتا و لکسوس)) بالاتر میبینم

          موافقم 5
          مخالفم 4
        3. زیزیگولو

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          نوید اینم بهت بگم که چه شما چه هر کس دیگه ای اگه بیاین از کامنت من و نظرای من ایراد بگیرین حتی اگه تندترین انتقادا رو هم زیر کامنتم بنویسین من اصلاً ناراحت نمیشم و بهم برنمیخوره …. اتفاقاً به نظر من خیلیم خوبه چون در مورد اون موضوع بحثو تبادل نظر میکنیم و از نظرای همدیگه استفاده میکنیم و نهایتش اینه که یا شما منو قانع میکنی یا من شمارو قانع میکنم

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. MEHDI

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          زیزیگولو
          ولش کن حرف تو مشکلی نداره مشکل از جایی دیگس.

          موافقم 5
          مخالفم 1
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          زیزیگولو جان
          من فقط نقد کردم ، همین که شما گفتید ناراحت نمیشید خوشحالم که جنبه نقد دارید .
          اما من قانع نشدم .

          خودم بارها پیش اومده که اشتباه کردم اما دوستان گوشزد کردند و بنده پذیرفتم .

          موافقم 4
          مخالفم 1
    3. مهرآیین

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      @زیزیگولو
      ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺮﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ اما ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﭘﺸﻦ بیشتر ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﺮﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ البته کره ای ها نیز کم‌ استهلاک هستند اما به پای ژاپنی ها نمی رسند

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4800 ديدگاه)

        مهرآیین من که خودمم تو کامنتم گفتم ژاپنیا لِولشون بالاتر از کره ایاست

        موافقم 6
        مخالفم 4
  2. Hadi

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فیس جدیدش بهتر از قبلیه
    ولی اگه چراغا عقبش به هم وصل نبود بهتر بود…

    موافقم 31
    مخالفم 5
  3. MASIHA

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    ۲۰۰۷ خودمونو ترجیح میدم
    از لحاظ طراحی

    موافقم 8
    مخالفم 34
  4. بچه مشهد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    همه شاسی بلندهای داخل ایران سفید هستن!!!بابا برین رنگای دیگه بخرید حالمون بهم خورد از بس رنگ سفید دیدیم

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. MC20

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      خودمون خواستیم ساندروی نقره ای بگیریم چند ماه طول میکشید دیدیم تو 1 ماه سه چهار تومن رفت روش همون موقع سفید خریدیم 57 میلیون

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. بچه مشهد

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (101 ديدگاه)

        نمیدونم چرا اکثر شاسی بلندای ایران سفیدن؟؟؟

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. حسین دهمرد

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      پروسه ی رنگ سی درصد زمان تولید رو به خودش اختصاص میده و هر رنگی نیاز به اتاق رنگ جداگانه داره.. تو کل دنیا رنگهای خنثی مثه سفید و مشکی راحت تر خرید و فروش میشن.البته اگه تصادف کنی هم راحت تر رنگ میشه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. net

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    فقط هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷

    موافقم 20
    مخالفم 26
  6. Ho3in

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این تا پارسال تو ایران ول میچرخید حالا که فیس لیفتش زدن دیگه غیب شد حالا خودشو میگیره واس ما
    اینم شانس مایه?

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. مهدی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      همون پارسال هم کمتر کسی توان خریدش داشت حالا که هیچ

      موافقم 15
      مخالفم 4
  7. SS

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    یعنی واقعا دلیل اینکه نسخه توربوی محصولات کیا و هیوندای رو وارد نکردن چی بود؟
    اون از سانتافه و توسان های توربو که نیومد ، اونم از سوناتا های GDI که خیلی محدود وارد شدن ، اگه به خاطر بنزینه ، خب اون همه تلیسمان ها و جوک های توربو که نیومد
    واقعا چرا؟!????

    موافقم 27
    مخالفم 2
  8. پارسا عشق ماشین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    تنها محصول 2020 هیوندای که ازش خوشم میاد

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. جمشید

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      عزیزم این مدل ۲۰۲۱ هست

      موافقم 5
      مخالفم 1
  9. Abbas.Lambo

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    برخلاف بعضی از دوستان که میگن زشته و فلان،من از طراحیش خیلی خوشم میاد،اگه برا اونوریا بد بود افزایش فروش نداشت

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. MC20

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      کی میگه زشته این یکی خوشگله خیلی

      موافقم 16
      مخالفم 7
    2. کیان

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      کارشناس عکس داشتیم حالا کارشناس آمار هم داریم !!!
      “نسخه‌های استاندارد هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در آلاباما تولید شده و تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو از سه‌ماهه اول سال آینده و از کشور کره جنوبی به آمریکا صادر خواهند شد و نهایتاً اواخر همان سال نیز نسخه پلاگین هیبریدی وارد نمایندگی‌های هیوندای خواهد شد.”
      ماشین هنوز به بازار نیومده چه جور شما از افزایش امارفروش خبر میدی ؟
      مدل فعلی هم نسبت به 3 ماه سال پیش 6.1% کاهش فروش داشته، شما افزایش فروش و چه جور حساب کردی ؟

      موافقم 5
      مخالفم 18
      1. Abbas.Lambo

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (875 ديدگاه)

        کارشناس عکس که شما و اون دو ستا از رفقاتون بودین حاجی??

        موافقم 14
        مخالفم 5
  10. ali

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    سورنتو و سانتافه واقعا دلبری میکنن…

    موافقم 5
    مخالفم 7
  11. MC20

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    دو تا موتور اخری رو خوشم اومد ولی برای این هیکل بالای 300 اسب بخار خیلی خوب میشه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  12. Aria

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    زیزیگولو جان میشه برای بنده توضیح بدید از چه دیدی ماشینای هیوندای رو کم اصطحلاک میبینید
    من سانتافه ۲۰۱۵ دارم کارکرد ۸۰ هزار تا دارم از ترس خدا خدا میکنم نیفته به خرج
    خداااایا به خرج نیفته

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      Aria
      اگر از همون اول که خریدی ، هر ۵ هزار کیلومتر روغن و فیلتر اصلی انداختی و عوض کردی و زیاد گاز‌کِشِش نکنی ، نه یاتاقان میزنه و نه اتفاقی میوفته اما کره‌ای‌ها وقتی بالای ۱۰۰هزار کیلومتر کار میکنند ، مشکلاتشون هم شروع میشه در انواع مختلف و عجیب .

      اما شایع‌ترینشون یاتاقان زدن هست که با خدمات و رسیدگی به موقع میشه جلوگیری کرد .

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Ali

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        Aria حرف زیاد زده میشه تو توجه نکن بالاشهر کلینیک خودرو هست تویوتای یاتاقان زده راوفور یاتاقان زده برو حقیقت رو ببین تفاوت ها جزئی هستن نه زیاد اونم به سلیقه افراد مربوطه فکرتو تغییر ندن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  13. حسن

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    زیبای خوفته

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. M3csl

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    چه نویسنده سر خوشی داره….
    نمردیم و معنی نیروگاهم فهمیدیم…
    نیروگاه چهار سیلندر ۲/۵ لیتری…..

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا