هیوندای

هیوندای سوناتا تیونینگ بیسیموتو با ۷۰۸ اسب‌بخار قدرت

در اینجا با یک هیوندای سوناتای سفارشی روبرو هستیم که دوج چلنجر SRT هل‌کت را از لحاظ اسب‌بخار پشت سر گذاشته است. تیونر بیسیموتو، سازنده هیوندای ادیسه مینی‌ون ۱۰۲۹ اسب‌بخاری، برای شرکت در نمایشگاه سما ۲۰۱۴ با هیوندای همکاری کرده است. آخرین اثر این تیونر، یک سدان متوسط است که یک اسب‌بخار بیشتر از قدرتمندترین ماسل‌کار تاریخ قدرت دارد.

Bisimoto Hyundai Sonata
Bisimoto Hyundai Sonata
باور این موضوع که قدرت ۷۰۸ اسب‌بخار هیوندای سوناتای بیسیموتو از همان موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر موجود در هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ موجود در بازار تولید می‌شود، بسیار مشکل است. به این منظور اصلاحات زیادی انجام شده تا قدرت خروجی این موتور به بیش از ۳ برابر افزایش یابد؛ از جمله استحکام بیشتر المان‌های داخلی مانند پیستون‌ها و میله‌های رابط آلیاژی، مسیر جدید سوپاپ‌ها و میل‌سوپاپ و توربوشارژر با فشار زیاد. بیسیموتو سوناتا همچنین از یک گیربکس ۶ دنده دستی برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. در همین حال، هنوز مشخص نیست که چرا این همه قدرت هنوز فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

Hyundai-and-Bisimoto-Create-1000-HP-Genesis
موتور هزار اسبی بسیموتو جنسیس کوپه
در حال حاضر تنها می‌توانیم تصویری از نمای عقب بیسیموتو هیوندای سوناتا ببینم که مهم‌ترین تغییر ظاهری، استفاده از یک اسپویلر بزرگ در عقب است. همچنین یک طرح ویژه در بدنه با گرافیک‌های بزرگ هیوندای، چرخ‌های ۱۸ اینچی جدید، بهینه‌سازی‌های دیگر آئرودینامیک و رنگ‌آمیزی‌های آبی، سفید و مشکی برای این سدان خانوادگی با ظاهر اسپورتی تدارک دیده شده‌اند. گفته می‌شود که این مدل در درون کابین از امکانات مسابقه‌ای و شمارنده‌های جدید بهره خواهد برد. نمایشگاه سما ۲۰۱۴ در ماه نوامبر جایی است که از این هیوندای سوناتای قدرتمند رونمایی می‌شود. پیش از این هم بسیموتو از یک جنسیس کوپه هزار اسبی در نمایشگاه سما سال گذشته رونمایی کرده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. sami

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    پشتش چقدر زشته…. فقط اغراق شده

    چراغ عقب هم شبیه اپتیما شده

    این کیا و هیوندا فقط از دیگران و از خودشون کپی بر میدارن

    نتیجه بی اصالتی و تغییر ات سریع و فاحش، همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      زیاد جالب نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. "Amir"

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      کاشکی عکسای کاملتری میذاشتی،ولی دستت درد نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرهاد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    708 اسب بعد دیفرانسیل جلو!!!!
    فاجعست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      درسته جالب نیس اما میل به پیشرفت هیوندای واقعا جای تهسین داره
      مثل گوشیای کره ای سامسونگ شاید کیفیت اپل رو نداشته باشه اما میل به پیشرفتش مخ آدمو میکوبه به سقف.
      من که میگم درد و بلاش بخوره تو سر سایپا که از 20 سال پیش هی داره یه موتور 65 اسب بخاری رو کپی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 2s

        ۱۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اسم سایپا ایران خودرو نیار خواهشآ هروقت اسمش میاد حالت تهوع دست میده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فریا

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      این 708 اسب ربطی به هیوندای نداره ، هیوندای از این موتور یک سوم این قدرت رو تولید میکنه
      باید تیونر رو تحــسین کرد !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        آقا علی و فریا ارادت دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فریا

          ۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          ما بــیشتر داداش ♥

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۱۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        دوست عزیز در اینکه شاهکار تیونره شکی نیست. اما به هر حال این موتور قابلیت این تیونینگ سنگین رو داشته و نکته مهم اینه.
        از این مهمتر اینکه اتاق و شاسی این ماشین انقدر قوی بودن و پتانسیل این کارو داشتن که تیونر کاملا مطمئن شده که این اتاق و شاسی تاب بر نمیدارن. پس باید این ماشین و این موتورش رو تحسین کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی آهنگر

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      یه رفیق داشتم با 206 میخواست تیکاف کنه تازه چی 70 اسب بخار همین که پاشو از رو کلاچ برداشت کاپوت شَتَرَق صدا داد و داشبورد تکون خورد
      فهمیدیم کلی شانس آروده که کاپوت کنده نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 2s

        ۱۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        داشبورد چی؟ کاپوت چی؟باتیکاف این بلاها اینجور تو گفتی حتما ماشین50 تا سرعت بره همش ذوب شه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. امیر

      ۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      700 اسب روی دیفرانسیل جلو! انگار قلب یک فیل را به موشی پیوند زده باشند. :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. lmbx

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    خیلی عجیب هست .چه جوری موتور دوام میاره.اخه مثلا موتور gtr یا بنز و بی ام و نیست که موتور هیونداست!!!!فک کنم مثل این موتور های درگ 2-3 بار به هش فشار بیاری یالتاقان بزنه!به قول جرمی کلارکسون تلق تلق تلقققق صدا بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاروو

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      جانه من یالتاقان ؟ دیگه نظر نده عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    سوناتا دنده منوال تو ایران هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    عشق است هیوندای جونم هیوندای.سرور سالار هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      باید تیونرش رو تحسین کرد نه کمپانی،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیرهن مشکی

        ۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        هیوندای و کیا هم دست کمی از ایران خودرو و سایپا ندارند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 2s

          ۱۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          نه دیگه این جوریام نیست حداقل کاش ایرا خودرو مثل کره ماشین تولید میکرد کپی هم میکرد و بی کیفیت میزد فقط دیگه پراید و… تولید نمیکرد بقران خسته شدیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سانتافه

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          تو داری هیوندای رو با سایپا و ایرانخودرو مقایسه میکنی واقعا که برات متاسفم هیوندای داره با تویوتا و میتسوبیشی رقابت میکنی . تورو جون مادرت حرف نزن وقتی فرق ماشین کره ای و ایرانی رو نمیدونی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۱۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        کمپانی شاسی و اتاق و موتوری ارائه داده که اجازه این تیونر سنگین رو داده. در بالا بیشتر توضیح دادم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. M Power///

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ۷۰۸ اسب بخار از یه انجین ۴ سیلندر طبیعی ولی اینکه قراره این همه قدرت به چرخ های جلو منتقل بشه خیلی غیر طبیعی و در واقع دیوانگی محس است هیچ ماشینی نمیتونه این همه قدرت رو در چرخ های جلو تحمل کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      فک کن با گاز و درگ اول یهو کاپوت ماشین کنده بشه واسه خودش بره راننده هم با کابین بی افته همون وسط :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farzad

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        اقا علی گل گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Cifex

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    کاملا مشخصه که هیوندای مثل همیشه خواسته یک حرکت نمایشی انجام بده تا جلب توجه کنه
    فقط اغراق و بزرگ نمایی کاذب
    وگرنه هر کسی اطلاعات فنی داشته باشه و با مقایسه با بقیه ماشین ها کاملا همه چیز مشخصه
    اون ١ اسب زیادترم دیگه خیلی باحال بود
    البته یک نکته مهم هم اینجا هست و اون اینه که هیوندای خیلی بلند پروازه و رویایی فکر میکنه مثلا اگه یک سری به سایتش بزنید اومده بهترین ماشینش رو با اس ۵٠٠ و سری ٧ مقایسه کرده و حتی ماشین خودشو از یک نظر هایی بهتر دونسته بقیه ماشین هاشم همینطور
    شاید دلیل پیشرفت سریعش همین بلند پروازیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرهاد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    حالا چرا 1 اگزوز داره؟؟؟!!!
    مدل استانداردش دو اگزوزست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی آهنگر

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    سوال من اینه که موتور 708 اسب بخاری خطی رو چجوری توی عرض کاپوت جا دادن که قدرتو به چرخای جلو منطقل کنه :|
    واللا اون که فورد موستانگه با 420 اسب بخار موتورشو که تازه v شکل هم هست به زور از طول توی کاپوت جا دادن بازم کاپوت از کل کابین و صندوق درازتر شده :-?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      موستانگ با همون 420 اسب بخارش هم تو شتاب ، هم تو سرعت نهایی هم تو پیست اینو قورت میده !
      گیربکس و دیفرانسیل سوناتا هیچوقت این قدرتو نمیتونه منتقل کنـه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        اون که صد در صد
        اما هنوز هیچ جوری تو مخم نمیره چجوری حجم موتوری رو که 708 اسب قدرت داره رو توی عرض کاپوت جا دادن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امید

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (233 ديدگاه)

        موستانگ همون جنسیس کوپه رو بزنه نمیخواد با 700اسبی مقابله کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPS

          ۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (76 ديدگاه)

          جنسیس کوپه رو با مزدا3 زدن اسمشو جلو موستانگ نیار.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          از جنسیس کوپه گنده تر گیر نیاوردین؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Alpha

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      حجم موتور چه ربطی به اسب بخار داره !؟ یعنی ماشین هرچی اسب بخارش بیشتره کاپوتشم بزرگ تره ؟ !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز موتو ماشین های دیف عقب رو به صورت عمودی داخل کاپوت قرار میدن یعنی میرلنگ در راستای طول قرار میگیره
        برای همینه که کاپوت ماسل کارهای آمریکایی انقد درازه یا مثلا اگه به موتور سوپر کارها دقت کنی اونا هم به صورت طولی قرار گرفته و از ته ماشین تا پشت راننده اومده
        خلاصه که اصولا موتورهای قدرتی رو به صورت طولی نصب میکنن که برای تعداد و حجم سیلندرها جای کافی وجود داشته باشه
        اما موتور ماشین های دیف جلو بلا استسنا به صورت عرضی نصب میشه یعنی میرلنگ در راستای عرض قرار میگیره و برای یه ماشین دیف جلو حجم موتور بالایی که بتونه 708 اسب بخار تولید کنه یه کم عجیبه
        البته من خیلی مهندس مکانیک نیستم اما خب اینا رو میدونستم که گفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alpha

          ۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (544 ديدگاه)

          دوست عزیز اولا میرلنگ نه و میل لنگ . ثانیا اگه شما متن رو با دقت بخونی نوشته حجم موتور تغییری نکرده ! یعنی موتور در هر شرایطی بوده الان هم در همون شرایط مکانی هست و فقط بهش توربو شارژر و سایر متعلقات اضافه شده .موتوری که 708 اسب بخار نیرو تولید کنه لزوما نباید حجم خیلی بزرگی داشته باشه ! این بستگی به راندمان و نوع تنفس موتور داره .مثلا موتور v6 جنسیس کوپه با 3800 سی سی حجم 348 اسب تولید میکنه و تنفس طبیعی (بدون توربو ) هستش .اما در مقابل موتور بنز A45 به شکل L4 (چهار سیلندر خطی ) هستش و با حجم 2000 سی سی یعنی تقریبا نصف حجم موتور جنسیس با کمک توربو شارژر قدرتی برابر با 360 اسب بخار تولید میکنه.پس صرفا هر موتوری اسب بخارش بیشتر باشه بزرگ تر نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. وحید

      ۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      کاری نداره.. هفت هشت ده تا توربو میبندن میشه 708 اسب. مثلا بی ام و 328 با 2000 سی سی جنسیس کوپه 3800 سی سی رو نابود میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین حسینی

        ۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اقا 328 شتابش 8 ثانیه هست جنسیس هم 6 سانیه جنسیس تو همیه درگ ها 60 یا 70 درصد قابل قبول بود من بچه تبریز هستم تو پیست یادگار اما جنسیس با یه موستانگ معمولی 6 سیلند و کامارو ار اس درگ گذاشت دوتا شونم خورد باور ندارین بیان جمعه ها پیست یادگار امام ببینید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. datsun

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    هیوندای ادیسه هم مگه داریم؟
    هوندا ادیسه منظورتونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. farzad

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    سوناتا همین طوری سقفش ترق ترق میکنه احتمالا گاز بده تو درگ سقفش میاد رو سر راننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. farzad

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    پشت اپتیما هم کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه پسر

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    کیا و هیوندا از یه منبع و سیاست پیروی می کنن برای همین شاید از رو هم کپی هم بکنن

    وهیچ کپی و تقلیدی هم از هیچ کمپانی ژاپنی و اروپایی ندارن

    اینم که به نوعی گاها شاید امریکایی بزنه قیافشون بخاطر اینه که هدف اصلیشون بازار امریکاس و اصلا مالکیت امریکاایی هم دارن این دو کارخانه

    و اصلا علت پیشرفتشونم هم همین بوده برای همین هیوندا و کیا رو خودروساز امریکایی می دونم تا کره ای

    اما تیونیگ سوناتا و تبدیلش به ماشین اسپورت خنده داره

    چون هر کاری هم کنی یه سدان سایز متوسط با دیفرانسیل جلو که هدف ساختش ماشین خانوادگی بوده اسپورت به نظر نمی اد

    نمونه ضایع اش تو خیابون زیاده پژو ها و سمند هایی که هزینه بالایی واسه اسپورت شدنشون شده اما از ریخت اولشونم هم افتادن

    به نظر من ارتقا جنسیس کوپه یا حداقل الانترا یهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      ببخشید اگه کره ای ها از اروپایی ها کپی نمیکنن ، میشه منبع کپی طراحی کیا K9 رو بگین ؟؟
      هیوندای سنتنیال هم که عقبش کپی=اصل بیوک لاکراس ـه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سانتافه

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگه دقت کنی هیوندای سنتنیال سال ۲۰۰۹ معرفی شد ولی بیوک لاکراس سال ۲۰۱۳ نسل جدیدش معرفی شد برا همین نتیجه میگیریم بیوک کپی کرده نه هیوندای . حالا برو سر کارت وقتی هیچی نمیدونی خواهشا حرف نزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. navid

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    به نظر من سوناتا سری قبلی از این خیلی خوشکلتر بود که. بعدم این اصلا به درد درگ نمی خوره. همش هرزگردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. 4MATIC

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    پدال جان عزیزم چراازخودروبانک مطلب می اری
    واقعا ضایست این ماشین پرقدرت بایدRWDمی بود
    ولی خوب تیون شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. pouya

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    کشیدن این مقدار قدرت از موتور کار سختی نیست
    استفاده ازش سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمدحسین پورکیوان

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    جالب بود ! این چشم بادومی ها هم عجب کارایی میکنن. البته تیونرو میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. وحید

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من که سوناتا استانداردشو روندم هزارتا ایراد داره. از ترمز گیریش بگیر تا جلو بندیش و صدای اتاق. حالا این چی جور از آب در میاد من موندم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. just 323

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این تینونر ها فقط کارشون اینه که سره آدمو به گیج بندازن … آخه مشکل اینه که آدم همچین چیزی رو میبینه کمی فشار خونش بالا و پایین میپره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    708 اسب!!!!

    باید ببینیم گشتاورش چقدره

    و اینکه باید ببینیم چرا براش یه دیفرانسیل عقب طراحی نکرده

    به نظر من این کار تیونر ناپختگی رو میرسونه تا تبهر!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا