هیوندای

هیوندای سوناتا به سیستم چهار چرخ محرک مجهز می‌شود؟

نسل جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ که اخیراً معرفی شده از پلتفرمی کاملاً جدید و دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند.


البته احتمال تولید نسخه‌ی چهار چرخ محرک این سدان کره‌ای برای بازار آمریکا وجود دارد. گفته می‌شود مدیر بخش محصولات هیوندای این موضوع را در زمان تست سوناتای جدید در کره‌ی جنوبی اعلام کرده است.


یونگ کیم گفته است:

بله ما در حال حاضر اقدام به بررسی امکان نصب سیستم چهار چرخ محرک روی سوناتای بازار آمریکا کرده‌ایم. شاسی بلندهای آتی ما از این پلتفرم استفاده خواهند کرد بنابراین این ساختار می‌تواند پذیرای سیستم موردبحث باشد.

استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در هشتمین نسل سوناتا باعث می‌شود این خودرو رقابت بهتری در برابر خودروهایی همچون نیسان آلتیمای جدید و نسل آینده سوبارو لگاسی داشته باشد. همچنین سوناتا با این سیستم به گزینه‌ی جذاب مشتریانی تبدیل خواهد شد که در مکان‌هایی با آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند.


این خودرو در ابتدا با دو پیشرانه عرضه می‌شود. نسخه‌ی ۱.۶ لیتری قدرت ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۶۳ نیوتون متری داشته درحالی‌که پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری خروجی ۱۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۴ نیوتون متری ارائه می‌کند. هر دو پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده‌اند.

البته فعلاً اعلام نشده است سوناتای بازار آمریکا با چه پیشرانه‌هایی عرضه خواهد شد. نسل جدید این خودرو راهی نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ می‌شود و از نیمه‌ی دوم سال جاری هم عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    لعنتی توفیلم که تونمایشگاه دیدمش واقعا جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اگه قرار باشه تو این کلاس یه خودرو رو انتخاب کنم
    کمری 6 سیلندر رد انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      آکورد دو لیتری 252 اسبی با گیربکس ده سرعته اتوماتیک داش سامان ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        موافقم آقا سینا، گرچه کمری 6 سیلندر تنفس طبیعی 300 اسبی هست (به نوعی همون آریون) و هوندا 2لیتری توربو 250 اسبی. مزدا6 جدید هم عالیه که 2.5 لیتری توربو 4سیلندر 250 اسبیه. کاملا سدانهای نیمه لوکس دست ژاپنیهاست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. VIPER

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      فقط مزدا شیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (123 ديدگاه)

        اگه بخوام تو این کلاس بین اسیایی ها انتخاب کنم کمری و مزدا 6 گزینه های اول و دوم من هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MehdiTurbo

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1923 ديدگاه)

          نیسان ماکسیمام انتخاب سوم
          بعدشم فیوژن و سوبارو گالکسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. sina

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    آئودی a5 اسپرت بک + سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به نظر من که خوش استایله(ولی چراغ خطراش کلا اونی که باید باشه نیست)،داخلشم که کلی پیشرفت کرده نسبت به نسل قبلی،ولی اون موتور دو لیتری توربوش کجا رفته پس؟در ضمن قضاوت نهایی در مورد قیافش تو چهارتا عکس سخته چون همیشه سوناتا تو واقعیت قشنگ تر از اون چیزی بوده که تو عکساش نشون داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    شاید مدیر کمپانى هیوندا با این حرف من ناراحت بشه ولى اصلا با این ماشین نمیتونم ارتباط برقرار کنم. چراغ هاى جلو و عقب به بدترین شکل طراحى شدند و مانیتور داخل کابین هم از لکسوس ux کپى بردارى شده. بهترین راه حل این بود که همون نسل قبلى را ادامه میدادند و طراحى چراغ ها و کابین را تهاجمى تر میکردند. اگر هم فروش خوبى نمى کرد میتونستند به خودروى کراس یا همون استپ وى تبدیلش کنند. با این طراحى عجیب و غریب فکر کنم فاتحه سوناتا خونده شده و دیگه هیوندا باید این ماشین را از رده خارج کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (336 ديدگاه)

      مدیر کمپانی هیوندا میخونه اینجارو؟ ناراحت؟ شیب؟ بام؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    نمای جلو میتونست بهتر طراحی بشه بقیه قسمتها خیلی عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خوبه تو این طراحی یکم رگه هایی از فیس لیفت ال اف دیده میشه
    هیوندا خیلی دیگه ماشین هاش رو از پایه متحول می کنه قشنگ معلومه میخاد با بزک کردن ماشین به خورد مشتری بدتش هی قیافه های خوشگل میزنه که مشتری جذب کنه ولی بازم پشت سر تویوتا و هوندا در امریکا و پاسات و حتی اپتیما در اروپا وایمیسه من خودم به عنوان یه مصرف کننده اینهمه تغییر چهره از 2010 به این طرف رو درک نمی کنم به نظرم ماشین رو بی هویت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    نمای داخلی خوبی داره
    اما ظاهر فاجعه ای داره
    کاپوت خودرو با کوچیکترین ضربه به مشکل میخوره و قور میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تو این عکسا به نظر من جذاب شده
    اونم خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا