هیوندای

رونمایی از هیوندای سوناتا فیس‌لیفت 2018 در کره جنوبی

پس از انتشار تعدادی از اسکچ های طراحی، هیوندای سوناتای فیس لیفت شده به‌صورت رسمی در سئول پایتخت کره جنوبی معرفی شد.

facelift-hyundai-sonata-1
سوناتای مخصوص بازار آمریکا در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود طراحی آن با خودرویی که در تصویر می‌بینید یکسان باشد. در کل این خودرو از ظاهر تیزتر و گیراتری برخوردار بوده و البته نسبت به نسخه‌ی قبل از فیس لیفت سعی شده رفاه و آسایش، ایمنی و پیشرانه‌ ها بهبود یابد.

facelift-hyundai-sonata-2
در نمای جلو به وضوح می‌توان تأثیرپذیری سوناتای فیس لیفت از زبان طراحی این روزهای هیوندای را دید. از شاخصه‌های این بخش می‌توان به جلوپنجره‌ی گوشه‌دار، چراغ‌های LED روز روشن عمودی، چراغ‌های جلوی نازک و کاپوتی با خطوط زیاد اشاره نمود.

facelift-hyundai-sonata-5
از دیگر تغییرات بصری خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی بازطراحی شده، گرافیک منحصربه‌فرد چراغ‌های عقب و تغییر مکان قرارگیری پلاک عقب اشاره کرد.

facelift-hyundai-sonata-8
کابین سوناتای فیس لیفت نیز دربردارنده‌ی سیستم تهویه‌ی به‌روز شده، کنترل‌های گرما و سیستم صوتی و همچنین صفحه لمسی ۷ اینچی رنگی می‌باشد. تمامی این تجهیزات به‌صورت استاندارد سوناتای خاص بازار کره وجود خواهند داشت. البته صفحه‌نمایش ۸ اینچی را می‌توان به‌صورت سفارشی دریافت نمود.

2018-hyundai-sonata-fl-9
غربیلک فرمان نیز بسته به تریم انتخابی تغییر کرده است. تمامی مدل‌ها دارای فرمان سه پره بوده و فرمان مدل ۲ لیتری توربو از نوع D شکل می‌باشد. این سدان همچنین از پورت شارژ USB جدید در کنسول مرکزی، توانایی شارژ بی‌سیم اسمارت فون ها و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار است.

2018-hyundai-sonata-fl-8

اما سوناتا از نظر تجهیزات ایمنی نیز به‌روز شده و حالا سیستم هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دستیار نوربالا، چراغ‌های پویا و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را ارائه می‌کند.

در بحث پیشرانه نیز شاهد ارائه‌ی پیشرانه‌های ۱.۷ لیتری VGT با قدرت ۱۳۹ اسب بخار، پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری T-GDI با قدرت ۱۷۷ اسب بخار، ۲ لیتری ۱۶۰ اسبی و ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار هستیم.

2018-hyundai-sonata-fl-1

انتظار می‌رود جزئیات قیمتی و مشخصات بیشتر سوناتای بازار آمریکا پس از معرفی آن در نیویورک اعلام گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. shahin

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    رقیب اصلی اپتیما میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      الان رقیب فرعی اپتیماس؟
      عایا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        الان از گود رقابت با اپتیما افتاده بیرون.رنو تلیسمان اومده تو رقابت مستقیم.ولی فکر کنم این مدل تلیسمانو شکست میده و برمیگرده سر جایگاهش مثل مدل yf

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mehran

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      اینو اپتیما باهم رقیب نیستن.تو یه تیم توپ میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTIN

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        رغیب اوبتیما آزراس نه سوناتا
        اونی که شما سعی داری بگی سراتو هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          جناب ASTON MARTIN برای اطلاعتون عرض کنم که این خودروها در یک کلاس قرار دارند:
          آزرا = کادنزا
          سوناتا = اپتیما
          سانتافه = سورنتو
          توسان = اسپورتیج
          آی ۲۰ = پیکانتو
          اکسنت = ریو
          الانترا = سراتو
          آی ایکس ۵۵ = موهاوی
          و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سروش شیرازی

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (77 ديدگاه)

          ببخشید پس رقیب کادنزا چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hj

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (83 ديدگاه)

          داداش دوباره تحقیق کن!!سوناتا و اوپتیما توی کلاس هستن ازرا و کادنزا توی کلاس و سراتو و النترا توی کلاس هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Mehdi

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (158 ديدگاه)

      بخش عقبیش یه جورایی آدمو یاد کادنزا و اپتیمای جدید میندازه.من چراغ های عقبی نسخه ی فعلی رو بیشتر دوس دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ای جانا ……….
    خدایی کابینش خیلی خوب شده ……..
    عالی عالی …………
    خدا قسمتمون کن از دم قسط ماهی هزار تومن ……به قول یاس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    امسال تو سدان های مید سایز تویوتا با کمری سنگ تموم گذاشته
    خداییش کمری جدید حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین وی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چهرش به دلم نشست … حس میکنم یه چیزه تکراری دارم میبینم تو این مدل سوناتا yf از همه زیبا تر بود به نظرم و پرستیژ بالاتری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shelby_1969

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نظر شخصیم اینه که نسخه قبل فیس لیفتش بهتر بود.
    اما یه چیزی خیلی خوبه که کره ای ها تقریبا دارن به یه ثباتی تو زبان طراحیشون میرسن و این مشتری های ثابتشونو راضی نگه میداره. دیگه خبری ازون زیر و رو کردن اتاق ماشین نیست و بیشتر تغییرات کاربردی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    پشتش تازه شده نسل قبل لنسر. بعد بگید میتسوبیشی قدیمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    هیوندا به طور کل رشته کار از دستش در رفته هی ازین شاخه به اون شاخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    نمای زیباتری بخود گرفته بخصوص گرافیت سورئال چراغ های عقب هواکش بزرگ کیفیت هم که بالاتر رفته اما امسال بهترین سدان میدسایز اپتیما شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    پسرفت کرده متاسفانه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mehran

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    فک کنم نسل قبلی به سلیقه ما ایرانیا سازگارتر بود این یکم جلفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. TRX

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    ماشین زیبایی هست ، اما خیلی کوچیکتر از سایز واقعیش دیده میشه!
    خیلی عجیبه سوناتای سال ٢٠١١-٢٠١٣ به طرز جالبی عضلانی بود حتی با نگاه اول متوجه تفاوت سایز سوناتا و آزرا نسل قدیم نمیشدیم، اما برخلاف طراحی فوق العاده عضلانی آزرا نسل جدید ، سوناتا یه طراحی آرام و خنثی رو داره هرچند به نظر این نوع طراحی بدون سیاست نیست شاید میخواد کلاس خودشو با برادر ناتنیش جدا کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز. در واقع سیاست شرکت های هیوندای و کیا این هست که بین این دو تا، هیوندای به عنوان برند لوکس باشد و کیا به عنوان برند اسپرت. برای همین هست که سبک طراحیشون متمایزتر از همدیگه هست. در واقع می خوان که همه نوع مخاطبی چه لوکس پسند و چه اسپرت پسند رو از هر گروه سنی داشته باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TRX

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (316 ديدگاه)

        الته در مورد لوکس بودن هیوندایی نسبت به کیا با حرفتون موافق نیستم ولی در کل سعی کلی بر اینکه در دو جبه مختلف نیاز بازار رو تامین کنن دقیقا مانند النترا و سراتو.
        النترا دارای اتاقی کوچکتر و موتور ضعیفتری هست اما چهره اسپرت و زیبا تری داره
        در مقابل سراتو دارای موتور قوی تر و بدنه کمی بزرگتری هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهیار

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنظرم این طراحی سوناتا خیلی شبیه النترا شده.حتی ابعاد ماشین هم کوچیکتر به چشم میخوره.اپتیما خیلی سریع داره فاصلشو با سوناتا زیاد میکنه.بنظر تو این کلاس کیا خیلی بهتر عمل کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    خوبه در کل طراحیش جدید تر شده آپشنای جدید اضافه شده ولی طراحی های هیوندا داره یکسان میشه این اصلا بنظرم خوب نیست مثلا این سوناتا با اکسنت جدید یا النترای جی تی خیلی شبیه به هم هستند یکی از مزیت نسبی های هیوندا تنوع در طراحی بود که داره از دست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزام

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظر من (سلیقه ی من) یه ایراد خیلی اساسی داره : اینکه جای پلاک عقب روی سپر رفته و این طراحی دیگه منقرض شده .
    مدل قبلی کاملا ظاهر سنگین تر و یکپارچه تر و پخته تری داشت . این یکی یه جوریه . به دل نمیشینه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز. طراحی پلاک روی سپر به هیچ عنوان منقرض شده نیست. پورشه که همچنان از همین استایل استفاده می کنه، و حتی یک سری از مدل های جدید بنز هم مثل کلاس S کوپه و GLE، هم از این استایل استفاده می کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    پیشرفت خوبی داره هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. majid

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسکی رفتن که….
    ولی خشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ASTON MARTIN

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    واقعا باید بگم که زیباست.. سوناتای 18 رو به ازرای 2016 ترجیح میدم اینقدر که به روز شده این نسخه. هرچند که قطعا هیوندای برای آزرای جدید هم قطعا سورپرایزهای زیادی رو اماده کرده
    روز به روز هیوندای داره بهتر میشه و باید بپذیریم که به زودی با بزرگان گلاویز خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یک سری عکس از آزرای نسل جدید خیلی وقت پیش تو اینترنت منتشر شد. انصافا اون هم خیلی خوب شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. فيصل.

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    این رفیق کره ای مون هم مرتب جوایز سال خودرو رو به کره ایها میده تو پستهای ماشینهای کره ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اشکال نداره. بذار دلش خوش باشه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. جنوب

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    دوست داشتنیه. منکه از هیوندای کلا لذت میبرم. کارش خوبه. هرچند که قبلا مخالفش بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا