هیوندای

معرفی خودروی دوستدار محیط‌زیست هیوندای در نمایشگاه شیکاگو

تنها چند روز تا آغاز نمایشگاه خودروی شیکاگو باقی مانده و هیوندای از این رویداد برای معرفی جدیدترین محصول دوست دار محیط‌زیست خود استفاده خواهد کرد.

این خودروساز کره‌ای اشاره‌ای به جزئیات نداشته اما ششم فوریه شاهد معرفی خودروی جدید هیوندای خواهیم بود.

انتظار می‌رود خودرویی که معرفی می‌شود سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ باشد. این خودرو چند ماه پیش در کره جنوبی معرفی شده و هیوندای آمریکا قبلاً اعلام کرده معرفی این خودرو در خاک آمریکا اوایل سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد. با توجه به زمان‌بندی نمایشگاه شیکاگو و همچنین مدل موردبحث خودرویی دوستدار محیط‌زیست است بنابراین رونمایی از سوناتا هیبرید جدید منطقی به نظر می‌رسد.

اگرچه کره‌ای در انتشار جزئیات بیشتر خساست به خرج داده‌اند اما مدل کره‌ای از پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۱۸۸ نیوتون متری استفاده کرده است. همکار این پیشرانه درون‌سوز یک واحد الکتریکی با خروجی ۵۱ اسبی و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری است. مجموع قدرت این قوای محرکه نیز ۱۹۲ اسب بخار اعلام شده است.

مهندسان هیوندای همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با تکنولوژی کنترل تعویض دنده فعال را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که باعث بهبود ۳۰ درصدی زمان تعویض دنده شده و این امر روی مصرف سوخت، دوام گیربکس و تجربه رانندگی تأثیر مثبتی دارد.

جدای از قوای محرکه دوستدار محیط‌زیست، این خودرو ظاهر متفاوت‌تری داشته و از جلوپنجره به‌روز و اسپویلر عقب آئرودینامیک سود می‌برد. از دیگر تغییرات سوناتا هیبرید می‌توان به رینگ‌های جدید و سقفی خورشیدی اشاره کرد که پتانسیل افزایش سالانه ۱۳۰۰ کیلومتری برد خودرو را دارد.

هنوز مشخص نیست که مشخصات سوناتا هیبرید آمریکا با نمونه کره‌ای یکسان خواهد بود یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    این سوناتای جدید یکی کاربران پدال تشبیه جالبی کرد و گفت شبیه سوسک هست از جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این هیوندای به چش من زیباست
    نمیدونم چرا ازش بدتون میاد
    فقط کاش اون قسمت پلاستیک مشکی‌ دور مانیتور
    فرم و جنس متفاوتی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا