هیوندای

هیوندای سوناتا 2015، در جاده تکامل

با نگاهی به سیر پیشرفت و تکامل برندهای کره‌ای، این نکته برایمان مسجل می‌شود که تنها قدمت و پیشینه یک خودروساز نیست که ضامن موفقیت اوست، بلکه مسئله مهم و اساسی در این بین، حضور و تجلی اراده معطوف به پیشرفت و توسعه، در تک‌تک کارکنان یک سیستم خودروسازی و نیز مدیران آن است؛ شاید به‌واسطه وجود همین اراده است که سخت‌ترین موانع به کنار نهاده می‌شود و صعب‌ترین راه‌ها به سهل‌ترینشان مبدل می‌گردد. تاریخ خودروسازی کره را می‌توان کلاس درسی برای تمامی برندهای نوپا دانست، سازندگان این کشور با چنان سرعتی پله‌های ترقی را طی نمودند که نمونه‌اش تا به حال کمتر در عالم دیده شده است؛ خودروسازان این کشور با ارائه محصولاتی ارزان و نیز نه‌چندان کیفی کارشان را آغاز نمودند و اکنون بدان جا رسیده‌اند که پای ثابت اکثر نشریات و نیز سایت‌های خودرویی در دنیا به شمار می‌آیند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

2015-Hyundai-Sonata-Exterior
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
چندی پیش برگردان مقاله‌ای را در یکی از نشریات چاپی مطالعه نمودم که در آن ب‌ام‌و سری ۵ را رویاروی هیوندای جنسیس قرار داده بود. نکته جالب اینجاست که در رویارویی بین آن‌ها، جنسیس با بهایی به‌مراتب پایین‌تر، به لحاظ راحتی، آرامش و نیز بی‌صدایی کابین فراتر از ب‌ام‌و قرار گرفته بود؛ اگرچه در مقابل، ب‌ام‌و توانست هندلینگ و پایداری بهتری را از خود ارائه دهد، اما با همه این‌ها، مسئله مهم در این بین شکست و یا پیروزی جنسیس در مقابل ب‌ام‌و نبود بلکه همین اندازه که یک برند نسبتاً نوپای کره‌ای در مقابل غولی باسابقه از آلمان عرض‌اندام کند و پا به‌پای آن بتازد، خودش به‌تنهایی موفقیت بزرگی برای آن محسوب می‌گردد. بگذریم!

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
یکی از سدان‌های شرقی که در کشورمان کاملاً شناخته شده است و پیشینه نیک و نیز درخوری را همراه نام خود یدک می‌کشد، هیوندای سوناتا است. نسل پیشین این خودرو که با کد YF شناخته می‌شود از محبوب‌ترین و عامه‌پسندترین خودروهای موجود در بازار کشورمان می‌باشد. نسل جدید آن نیز که با کد LF معرفی می‌گردد به‌تازگی وارد خیابان‌های شهرهایمان گشته است؛ این مدل از ماه مارس سال ۲۰۱۴ به بازار کره معرفی شد و در حال حاضر، علاوه بر این کشور در ممالکی چون آمریکا و چین هم تولید می‌گردد.
چندی پیش مقاله‌ای از این خودرو در سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات انتشار یافت که در اینجا برگردان و ویرایش آن را تقدیمتان می‌کنم.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۳ از ۵
پرده‌برداری از این خودرو و نمایش عمومی آن، در ماه مارس سال گذشته در کره انجام پذیرفت. این خودرو با یک طراحی جدید و جسورانه و نیز به همراه یک کابین بهبود یافته از خریدارانش استقبال می‌نماید. سوناتا پلاکی را با خویش حمل می‌نماید که حاکی از ورود آن به خط تولید در سال ۱۹۸۵ میلادی است. این هفتمین نسل از این خودروست که در خط تولید جای گرفته است.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
نمای ظاهری
هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ دومین خودرو در خط تولید هیوندای است که با پیروی گام‌به‌گام از برادر بزرگ‌ترش جنسیس و همچون او، با بهره‌گیری از فلسفه طراحی مجسمه سیال ۲.۰ تکوین یافته است. هنگامی که زوایای چراغ‌های جلو، اجزای کرومی که پیرامون محفظه لامپ‌های مه شکن را احاطه نموده‌اند و نیز جلوپنجره بزرگ این خودرو را به همراه یک رشته نوار کرومی که – منشأ آن از کلاف‌های چراغ جلوی این خودرو شروع شده و در امتداد خطوط پنجره‌ها امتداد می‌یابد – را از نظر می‌گذرانیم، شاهد پیکره‌ای هستیم که آمادگی و حضور پررنگ خویش را به‌تمامی اعلام می‌دارد.

2015 Hyundai Sonata 2.4l Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4l Sport
کابین
نکته مهمی که این خودرو را در مقابل مدل پیشین آن جای می‌دهد این مسئله است، که هنگامی که در درون کابین آن قرار می‌گیرید، احساس می‌کنید که با فضایی متعلق به یک دهه گذشته سروکار دارید. برای حفظ رقابت با دیگر اعضای جدیدتر وارد شده به بازار، این خودرو از داشبوردی (هماهنگ‌تر) و نیز دورنگ و از ویژگی‌هایی همچون ترکیب تریم نقره‌ای و نیز پلاستیک سیاه، بهره می‌برد؛ وجود همین مسئله توانسته است رتبه آن را اندکی بالاتر از دیگر حاضرین موجود در بازار قرار دهد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
مهندسی
ویژگی جذابی که در این خودرو مشاهده می‌شود، به‌کارگیری و استفاده از فولاد فوق مستحکم (AHSS) در ۵۱ درصد از سطح بدنه آن است. این امر به نحو مؤثری افزایش سفتی بدنه و نیز حفاظت بیشتر سرنشینان را- با ساختاری که میزان سختی آن بهبود یافته است- با خود به همراه دارد. اما آنچه در این خودرو مایه شگفتی می‌باشد، کشف این نکته است، که مدل‌های پایه و نیمه‌فول هیوندای سوناتا به ترتیب با یک و نیز دو عدد ایربگ در بازار عرضه می‌شوند. امری که در این دوره و زمانه، مطلقاً شرم‌آور است.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲.۴ لیتری و با تنفس طبیعی جای گرفته است که نیرویی معادل ۱۷۸ اسب‌بخار و نیز گشتاوری برابر با ۲۲۹ نیوتن‌متر را، به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌نماید. این خودرو با سه حالت جهت رانندگی تجهیز شده است: اقتصادی، نرمال، اسپرت. سیستم تعلیق کاملاً جدیدی که در این خودرو نصب گردیده است، سواری به‌مراتب نرم‌تر و نیز راحت‌تری را نسبت به مدل قبلی آن ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی نهایی

انواع مختلف خودروی هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ با بهای به‌شدت رقابتی و مقرون‌به‌صرفه ۷۳/۵۰۰ الی ۱۰۶/۰۰۰ درهمی عرضه می‌شوند (در بالاترین تیپ). در ازای یک پیشرانه درخور و مناسب و نیز برچسب قیمتی کاملاً مقرون‌به‌صرفه، این‌طور به نظر می‌رسد که هیوندای سوناتا یک معامله خالص و قطعی است؛ اما آیا واقعاً وضع به این‌گونه است؟ خوب، اگر قصدتان بر این است که مبلغی معادل ۶/۵۰۰ درهم را صرفه‌جویی نمایید پس می‌توانید سوناتا را به‌جای فورد فیوژن برگزینید، اما من همچنان امیدوارم که پس از یک تصادف نیز بابت خریدتان خوشحال باقی بمانید، زمانی که تنها ۷ عدد ایربگ کمتر، از شما و خودرویتان محافظت می‌کنند (نسبت به فورد فیوژن).

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی خارجی این خودرو پیشرفت عظیمی نسبت به نسل پیشین خود نموده است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
علیرغم طبل زدن‌ها و هیاهوی فزاینده‌ای که در زمینه پیشرفت سوناتا – بابت به‌کارگیری فولاد با مقاومت بالا در آن – صورت پذیرفته است، مشاهده این امر خجالت‌آور است که آن‌ها کماکان محصولاتی را به بازار ارائه می‌دهند که تنها از یک ایربگ بهره می‌برد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

مشخصات فنی

حجم موتور: ۲۳۵۹ سی‌سی
توان: ۱۷۸ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۳۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۲۰۶ کیلومتر ذکر شده است)
مصرف سوخت ترکیبی: ۸ لیتر
نوع گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
ابعاد
طول /عرض/ارتفاع: ۴۸۵۵/۱۸۶۵/۱۴۷۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۵ میلی‌متر
وزن: ۱۳۹۱ – ۱۴۱۱ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۷۰ لیتر
گنجایش صندوق عقب: ۵۱۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۳۵/۴۵ R 18 (نمونه فول)

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata
ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در بیشتر بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را به دست آورد و تنها در تست هم‌پوشانی کوتاه (برخورد از کناره جلوی خودرو) امتیاز قابل قبول یا همان (ACCEPTABLE) را کسب نمود. ناگفته نماند که تمامی خودروهای هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ عرضه شده در بازار آمریکا، به‌صورت استاندارد از ۷ کیسه هوا بهره می‌برند.
در حال حاضر خودروهای هیوندای سوناتا که در بازار امارات عرضه می‌شوند با توجه به تیپ و تجهیزات به‌کاررفته در آن‌ها، از شرایط ایمنی متفاوتی بهره می‌جویند که در ذیل خدمتتان عرض می‌کنم.
مدل GL (پایه) – یک ایربگ
مدل GL (مجهزتر و یا به‌اصطلاح نیمه‌فول) – ۲ ایربگ
مدل GLS (تمام فول) – ۶ ایربگ
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری (تنها در مدل GLS ارائه می‌شود)

2015 Hyundai Sonata 2.4l Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4l Sport
برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
این خودرو به‌صورت عمده در سه تیپ متفاوت در بازار امارات عرضه می‌گردد که در سطور ذیل تجهیزات مربوط به هر یک از آن‌ها تشریح می‌گردد.
مدل GL (پایه): رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی- شیشه‌ها و آینه‌های برقی- لامپ‌های مه شکن- سیستم ورود بدون کلید- دوربین دید عقب- کروز کنترل – ۶ عدد بلندگو + MP3 + CD + بلوتوث و سیستم استریو – ABS و یک ایربگ
مدل GL تجهیز یافته یا به‌اصطلاح نیمه‌فول: علاوه بر تجهیزاتی که در تیپ پایه وجود دارد به اقلامی همچون رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی – سنسور پارک عقب – سقف پانورامیک – فرمان چرمی – آینه‌های برقی جمع شونده و دو ایربگ مجهز است.
تیپ GLS (فول): علاوه بر موارد فوق به اقلامی همچون تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – سنسور پارک جلو – ساب ووفر – کلید هوشمند به اضافه دکمه استارت – دستگیره‌های کرومی – سیستم هشداردهنده نقاط کور – سیستم ناوبری (NAVIGATION) – آفتاب‌گیرهای کناری و عقب – ترمز پارک الکترونیکی – آینه‌های کاهنده تشعشع – تنظیم‌کننده خودکار نور چراغ‌های جلو و شیشه‌شور- شیشه‌های سولار (SOLAR GLASS) – صندلی‌های چرمی – رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی – گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو – لامپ‌های زنون – ۶ ایربگ و سیستم کنترل پایداری و.. مجهز است.

2015 Hyundai Sonata 2.4l Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4l Sport
قیمت
در ایران: ۱۷۹.۴ میلیون تومان (نمونه ۲.۴ لیتری، ثبت‌نام از نمایندگی)
در امارات: ۶۹,۹۰۰ الی ۸۰,۵۰۰ درهم (مدل GL و ۲.۴ لیتری) – ۱۰۶,۰۰۰ الی ۱۰۷,۰۰۰ درهم (مدل GLS و ۲.۴ لیتری)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. saji

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    امتیاز نهایی این خودرو واقعا نا عادلانس این ماشین حقش بیشتر از 3 بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mercedes-Benz

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      این سوناتا با نسل قبلیش هیچ شباهت ظاهری ای ندارن. اصلا انگار دو تا برند متفاوت هستن. این مسئله تو جنسیس هم هست. به نظر من جلوش حرف نداره ولی پشتش و همین طور داخلش خیلی سادن و طراحی داخلی مدل قبلی خیلی بهتر بود. کیا خیلی از هیوندای پخته تر عمل می کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        خوبه هیوندای فهمید طراحی های اغراق آمیز و پر هیاهوش نه ماندگاری داره نه زیبایی ، رسیدن به طراحی ساده و در عین حال مدرن و پخته کار ساده نیست که تو این مورد چه طراحی داخلی و چه خارجی کیا خیلی بهتر عمل کرده.
        باید قبول کنیم هیوندای با 1000 و یک آپشن و بزک های ظاهری داره با بقیه رقابت میکنه .
        هیوندای هیچ وقت نمیتونه برچسب قیمت بالا بزنه چون برندش اعتبار لازم و نداره که بخواد توجیه قیمتش باشه هرچند در حالت فرض محال با کیفیت باشه.

        اونایی که خیلی میگن هیوندای و کیا بر بام دنیا و … انصافا تو چندتا از موارد جدید نکنولوژی خودرو واقعا پیشگام یا نوآور بودن ؟!
        1 ایربگ و 2 تا ایربگ واقعا مضحکه !!!
        یادمون باشه خوب یه چیز نسبیه ، قبول کنیم اسم برند ماشین تاثیر روانی داره بدون هیچ شکی پشت هیوندای نشستن کجا و پشت آلمانی کجا ؟! واقعا یکیه ؟!!

        برندهای معتبر به غیر از کیفیت و ایمنی از لحاظ روانی هم تاثیر گذارترن .

        مهندسی ماشینهای ژاپن آلمان و آمریکا واقعا پخته تر هستش ، ماشینها با کمترین ایراد و خطا تولید میشن و صحیح و خطا نمیشن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (4 ديدگاه)

          دوست عزیز ما چندین سال هست که یه مدل بنز و داشتیم و داریم اما
          دوسال پیش یک سوناتا فیس لیفت گرفتیم با تجربه ای که از خودرو دارم فقط میگم هیوندایی تو استهلاک و راحتی بی نظیره من واقعا نظرم نسبت به هیوندایی عوض شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. پیرهن مشکی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    زیادیش هم هست.از نظر من باید امتیاز 2 بهش میداد.زشت بی خاصیت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      من باشم ام جی 6 رو انتخاب میکنم
      البته میدونم حالا یه عده میان میگن تو چینی رو با کره ای مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟ و …
      ولی حتی اگه ام جی گرونتر هم بود بین این دوتا من ام جی رو انتخاب میکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جی تی ار

        ۱۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برایبار هزارم. خودروی MG تماما انگلیسی است و صرفا تحت مالکیت چینی است. آیا جگوار یا لندروور هندی اند? یا ولوو آشغال چینیه?
        سگMG 6 رو به کرولا و هم قطارانش ترجیح میدم. مگر وقتی پای مزدا 3 اونم مدل 2015 وسط باشه که باید مقایسه بشه تا معلوم بشه کدوم برتره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. saeed.shariati

          ۱۸ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (477 ديدگاه)

          اقایونی که اینجور این ماشین رو میکوبین ایا تا حالا سوارش شدین؟
          بنده هم تجربه کمری نیو و هم تجربه اینو داشتم بدون هیچ تعصبی میگم این ماشین از همه نظر از تویوتا سر بود جز دوام البته واسه من که نهایتا دوسال از یک ماشین استفاده میکنم واقعا مشکلی نداره و به صرفه اس این ماشین هم از نظر طراحی هم از نظر امکانات رفاهی از تویوتا بهتره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ali

          ۱۸ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (15 ديدگاه)

          کرولا و هم قطارانش ههههههههه
          خداروشکر مثل شما تو دنیا کمه والا به خدا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. نوید جهرمی

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          نسل جدیدش رو ن اما نسل قبلیش رو سوار شدم . به نظرم ماشین درخور و شایسته ایه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Behnam

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (133 ديدگاه)

          بله دوست عزیز شما درست میگی جگوار لندرور هندی نیست و ولوو هم چینی نیست و صرفا مالکشون سرمایه داران هندی و چینی هستن اما MG یه تفاوت عمده با این دو شرکت داره و اینه که هم مالکش SAIC MOTOR چینه و هم در سایت تولید همین شرکت در چین ساخته میشه و فقط دفتر مرکزی این شرکت در بیرمنگام انگلستان هست.
          همچنین خودروهایی که برای بازار بریتانیا باشه در انگلستان مونتاژ نهایی میشه.
          پس به هیچ وجه نمیشه گفت MG تماما انگلیسیه !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          MG انگلیسی هست ولی در چین هم به تعداد زیاد مونتاژ میشه
          اما جگوار و لندروور خیر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. جی تی ار

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          MGتوی انگلیس طراحی بدنه میشه, موتورش طراحی میشه, قالبش در همین کشور ساخته میشه. ضمنا در همین کشور هم خط تولید داره. البته درچین هم به تعداد بالا مونتاژ میشه کمااینکه ولوو هم همین طور است…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Alireza

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (46 ديدگاه)

        شدیدا باهات موافقم!
        ام جی ۶ جدید واقعا هیچی از این ماشین کمتر نداره نزدیک به ۵۰ تومانم قیمتش پایینتره! کسایی که ام جی سوار شدن میتونن شهادت بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ZIPPO

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      این ماشین توی بازار های بین المللی و به خصوص در بازار امیریکای شمالی جزو پر فروشترین ها بوده و به خوبی داره با کمری و اکورد و پاسات رقابت میکنه
      از لحاظ زیبایی بسیار زیباتر از کمری زشت و بی ریخت و زیباتر و باکلاس تر از اکورد هست
      از رقبای المانی خودش هم چه از لحاظ زیبایی و چه از نظر کیفیت و به خصوص از نظر قیمت بسیار جلوتر و به صرفه تره

      اون دوستایی هم که از تغییر ظاهر نسل و قبل و نسل جدید میگن به این فکر کنن که خوب بود مثل کمری و اکورد و مدل های فولکس و فورد ده سال ماشین رو با یک قیافه کسل کننده و پیر مردی بیرون میداد تا فروشش هر روز افت کنه

      هیوندای یعنی کیفیت و امکانات منحصر به فرد با قیمت کمتر
      کیا که دیگه عشقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    فقط کمری و مزدا 6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جی تی ار

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    واقعا خودروی عالی شده. با تمام وجود به کمری2015 ترجیحش میدم کمااینکه چندی ویش به عنوان برترین خودرو سدان خانوادگی 2015 شناخته شد با توجه به قیمت و کمری اصلا جایگاه خوبی در اون مقایسه کسب نکرد. ترجمش توی همین پدال به نمایش درآمد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. سینا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینجا بحث پیشرفت کره س…
    که واقعا پیشرفتش تو این چند دهه عالیه …
    داره پا به پای ژاپنی و آلمان و سایر کشور های خودرو سازی میاد…
    بعد حالا بگید فق ام جی چی چی….!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیلی توش شیک و زیباست و من خیلی خوشم میاد از طراحی داخلیش،ولی از پشتش خوشم نمیاد،انگار خودرو سدان نیست اصن صندوقش ب چشم نمیاد و ستون ‏c‏ خیلی شیب داره و نزدیک چراغ عقبه
    سام عزیز خسته نباشی،خواهشا اگه دوس داشتین یا وقت داشتین درمورد تولیدات شرکتای ‏hymer‏ وcanamهم مقاله بنویسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما
      در صورت کسب منابع معتبر، حتما به خواسته شما عمل خواهم نمود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    کره سال47 با ما شروع کرد به مونتاژ ماشین که البته تا سال57 از ما عقب بود ولی الان کره در دنیا حرف برای گفتن داره ولی ما…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZIPPO

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      مطمین باش کره تا چند سال دیگه بزرگترین خودروساز دنیا میشه
      فقط کره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. kia motors

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اپتیما خیلی شیک تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    قیافش نسبت به نسل قبلیش خیلی بهتر شده و از اون حالت اغراق آمیز قبلی خارج شده
    ولی من واقعا نمیدونستم این هفتمین نسل سوناتاست ماشینهای داخلی متاسفانه همشون تو نسل اولشون میمونن تا وقتی پیر بشن!
    هیچوقت عاشق سوناتا نبودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. RAYAN

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من اگه بخام 180 میلیون پول بدم میرم کمری هیبرید 2015 میگیرم.. قدرتش 200 اسب بخار و مصرفش حدود 5 لیتر تو 100 کیلومتره… قیافش هم که واقعا خوب شده ….از همه مهمتر اینه که تو داری با 180 میلیون تویوتا میخری یک برند اصیل ژاپنی( با تمام احترام نسبت به هیوندایی ولی هنوز مونده تا با تویوتا رقابت کنه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZIPPO

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      عزیزم هیوندای ژاپنی ها رو رد کرده که پدال هم گزارششو گذاشت
      و الان داره پا به پای برند های المانی میره و شک نکن تا ۵ سال اینده اون ها رو هم پشت سر میزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ماشین خوش ظاهری هست اما وقتی باید با مزدا 6 و کمری و فیوژن و اکورد رقابت کنه باید ویژگی های خاص خودش رو داشته باشه که ظاهرا خبری از این خاص بودن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. milad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    سمند از سالل81هنوز توی نسل اوله ….!هفت نسل زده سوناتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شاید ماشین خوبی باشه، ولی نسبت به چیزهایی که ارائه میده، قیمتش بالاست. به نظرم تویوتا خیلی بهتره. همین که تویوتا باشه یعنی استحکام و دوامش یک سر و گردن از این بالاتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارمان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا یه زمانی تو همین مملکت با 115 ملیون میشد لندکروز خرید چی میگن اینا
    خدایا انگار اینجا هر سال 30 سال میگزره که اینقدر تغییر رو ما جوونا حس میکنیم خدا به داد پدر مادرمون برسه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Archi KHAN

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    علیرغم پیشرفت عالی هیوندای
    من هوندا آکورد یا مزدا 6 را ترجیح میدم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سامان از تبریز

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من این ماشین رو از نزدیک دیدم
    من با همین پول مزدا 6 از این سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نخود آش

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    به نظرم پیشرفتش خوب بودهو ولی چرا با حدود 180 اسب شتاب 0 تا 100 رو زده 9.5 ثانیه.
    به نظرتون یه کم زیاد نیست؟؟؟؟
    نمیخوام ب ام و رو با این مقایسه کنم و میدونم که گرونتره. ولی 320i با وزن یکم بیشتر و 6 اسب قدرت بیشتر 0 تا 100 حدود 7.5 رو زده.
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید جهرمی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    طراحی این نسل از حجم های زیاد دوری کرده و از طرحی اغراقی به سمت طرحی چایدارتر و لوکس تر رفته. مخصوصاً در داخل ماشین نمود داره.
    داشتن 1 اربگ برا این قشر ماشین خیلی بیخوده اما باید توجه کرد که هیوندای بازار گسترده ای داره و از امریکا تا افریقا رو میخواد در اختیار داشته باشه.برای همین تا تونسته صرفه جویی قیمتی رو برای بازارهای پایه انجام داده.
    تلاششون ب واقع قابل تحسینه. خودرویی که روز ب روز روند روبه رشد داشته و از یک کپی کاری به رقیبی سرسخت برای هم کلاساش تبدیل شده.
    تو این کلاس فورد فیوژن ، مزدا 6 و هوندا آکورد ب نظرم از بقیه سرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احسان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    من اینو از کمری بیشتر میپسندم ولی در برابر ماکسیما ۲۰۱۵ عددی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اینو با نیسان آلتیما مقایسه میکنن نه ماکسیما آلتیمام از این خیلی سره .هر چه باشد او نیسان است یک دو پیرهن بیشتر پاره کرده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. RAYAN

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    احسان نیسان ماکسیما به این چه ربطی داره آخه؟؟ اینو باید با نیسان آلتیما مقایسه کنی….ماکسیما تو سگمنت تویوتا آوالون و آزرا و بی ام و سری 5 و بنز E class قرار میگیره نه سوناتا!!! نا سلامتی سدان لوکس نیسان ماکسیماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mds

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جنسیس با بهایی به‌مراتب پایین‌تر، به لحاظ راحتی، آرامش و نیز بی‌صدایی کابین فراتر از ب‌ام‌و قرار گرفته بود، جنسیس توانست هندلینگ و پایداری بهتری را از خود ارائه دهد،

    بفرمایید ، این است قدرت هیوندای، آلمان و ژاپن و چین کیلو چند
    سوناتای جدیدم که تو آمریکا غوغا کرده، حالا باز یه عده کارشناس اومدن از این ماشین انتقاد کردن همه مجله ها ی خارجی گفتن این ماشین از چندین لحاظ از رقباش سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZIPPO

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      در تکمیل فرمایشات دوستمون من هم اون گزارش رو خوندم
      جنسیس تو خیلی اپشن های اساسی یک خودرو بسیار سر تر از بی ام و بود
      طبیعی هم هست شما وقتی بی ام و میخره حداقل ۴٠ درصد پول ماشین پول برندشه تویوتا هم همیمطوره اون که فقط پول برنده
      اما قیمت هیوندای واقعی هست و با کیفیت بیشتر چون پول ماشینو از مشتری میگیره نه پوله برندو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    خب معلومه مزدا 6 و کمری بهتر از سونتان خیلییییییییییییییییی سر ترن سوناتا 2015 خوشگله اما هیچ اصالتی نداره خدایی اصالت رو باید از BMW یاد گرفت…در مورد ام جی 6 هم اصلا اینا به هم ربطی ندارن و ام جی 6 رقیب مزدا3 لنسر کرولا سراتو و النترا هست که من بین این ها یا ام جی6 2015 رو انتخاب میکنم یا مزدا3 2015 :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیرحسین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    از خلاصه کره ای ها این نکته رو دریافتن که برای رقابت با خودروسازان اصیل باید از طراحی داخلی موقر و شیک استفاده کنه
    وگرنه اسباب بازی هایش تنها تو کشورهایی جهان سومی طرفدار خواهد داشت […]
    من در شغل خودم متوجه این شدم که آدم های تحصیلکرده و نخبه به لحاظ اقتصادی […] اکثراً سراغ آکورد و کمری. یا آلمانی ها میرن و […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mds

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      آمریکایا و اروپایا هم بیسوادن که میرن هیوندای و کیا میگیرن ، کیا سید که تو اروپا فروشش از مرز یک میلیون گذشت این ها هم بی سوادن که گرفتن

      تا کی میخوایم به کشور کره حسودی کنیم آخه ، هر چقدرم زور بزنید وجهه ماشینای کره ای خراب کنید تا جلوی فروش زیاد این دو برند رو بگیرید نمیتونید موفق بشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    کمری رابا سوناتا مقایسه می کنی هه هه هه…………..
    کمری 2015 یدونه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ilyar

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    این بررسی مربوط به مدل تو ایربگش بود. ..واسه همین امتیاز کمتری آورد. ..وگرنه نمونه های فول اپشنش رو همه مجلات معتبر خارجی تاییدش کردن. ….
    در ضمن اونایی که فکر میکنن شتاب محصولات هیوندای پایینه ، یکبار سوار سانتافه 3500 بشن ، آنوقت میفهمن که شتاب یعنی چی. ..شتابش کاملا از مورانو و پرادو و…بالاتره و پابه پای لکسوس rx و پورشه کاین 2009 راه میره. ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      والا اگه گرده پشت rx رو هم بتونه جمع کنه. به هیچ وجه نه سانتافه و نه وراکروز نمیتونن پابه پای rx راه برن خیلی اختلاف هست بینشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (509 ديدگاه)

        دوست عزیز …شما rx رو بیار …من گردوخاک رو بهت نشون بدم. …
        شما آیا اصلا سوار این دو ماشین شدی که نظر میدی!
        نمیگم سانتافه در کل از rx بهتره ولی حداقل که تو شتاب پابه پای هم میرن که فیلمهاشم تو آپارات هستش.
        بهتره آدم از روی تعصب نظر نده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid reza

          ۲۰ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          با اجازه شما فکر میکنم 5 سال رانندگی با rx این اجازه رو به من بده که در موردش اظهار نظر کنم. من پشت سانتافه 2700 نشستم که کلا از گود خارج هس به کنار و وراکروز که همون موتور سانتافه 3500 رو داره
          اصلا شبیه به rx نیست شتابشون .اصلاااا
          یکبار هم تو کفی و سربالایی یه سانتافه 3500 انداخت با من که تو سربالایی که اینقدر عقب افتاد که دیگه روش نشد بیاد بعد از اینکه پلیس منو نگه داشت واسه جریمه سرعت اومد رد شد :)
          تعصبی در کار نیست حقیقتی که با چشم دیدم رو بیان کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. sjs

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    180برای این…
    ناعادلانه س…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. RAYAN

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    یا ابرفرض!!!!llyar منظورت اینه که سانتافه 3500 میتونه پرادو 6سیلندر رو بگیره؟؟ در ضمن مگه سانتافه سواری داره که میگی یه بار سوار سانتافه بشی میفهمی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (509 ديدگاه)

      بله. ..پرادو برخلاف قابلیت افرود عالیش ، شتاب چندان دلچسبی نداره. ..بله سانتافه 3500 راحت پرادو رو میگیره. …سانتافه درسته که سواری نسبتا خشکی داره ولی همین خشکی باعث شده که پایداری و قابلیت مانور بهتری نسبت به انواع پرادو و لندکروز و….داره. …درست مثل مزدا3 یا تویوتا gt86.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیررضا سابق

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (161 ديدگاه)

        Ilyar عزیز اولا سانتافه 3300 هست نه 3500
        دوما شما لطف کن لکسوس 500 ملیونی رو با ماشین 200 ملیونی مقایسه نکن
        چون همه چی صفر تا صدو شتاب نیس که . ماشین باید اصالت و کیفیت و امکانات داشته باشه. من سانتافه دارم 2400 و یکی از فامیلامون لکسوس rx350 داره.
        و از نزدیکم دیدم لکسوس رو. میتونم بگم این ماشین اصلا با سانتافه( چه 2.4 یا چه 3.3) قابل قیاس نیس. لکسوس یه چیز دیگس لطفا با تعصب نظر ندید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ilyar

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (509 ديدگاه)

          اولا من نگفتم که سانتافه از rx بهتره و شدیدا هم تاکید دارم rx سرتره. …ثانیا منظور من سانتافه 2012 و 3500 هستش که تو شتابگیری در بین شاسی بلند ها ماشین شاخی هستش.
          خودمون سانتافه 3500 داریم و فامیلمون هم لکسوس. ..از نظر شتابگبری کاملا در یک سطح و هر دو در نوع خود عالی هستند….ولی خوب کیفیت و دوام لکسوس بالاتره. ..ولی خوب سانتافه هم تقریباً نصف قیمت لکسوس هستش .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  28. محمدرضا

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    درود بر همه…. راستش هرجوی میخوام باهاش کنار بیام با داشبوردش نمیتونم کنار بیام… خدایی حس 405 رو بهم میده…. احساس خوبی ندارم به نظر من مزدا3 نیو که تو ایران ساخته میشد و حتی نسل قیل سوناتا خیلی باحالتر بود جلو داشبوردش ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من شش ماه سوار شدم خیلی نرم وراحت ولی موتورش افتضاحه اصلا شتاب نداره
    کلا ماشین پیرمردیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. erfan

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    این دوستانی که میان یه خودروسازیو تو ١ خط کامنت میکوبنو از نو میسازن.
    همین دوستانی که نظرات فضایی و با اعتماد به (سقف) میدن. دوست عزیز شما بیشتر میدونی یا مهندسی که تو این خودروسازیا داره کار میکنه؟:-/
    چون ایشون گفت فلان فلان اون ماشین بده
    چرا خودرو سازیارو میکوبید باو تو از مهندس هیوندای بیشتر میدونی که داری اینجوری قضاوت میکنی در مورد ماشین.
    یه جوری سوناتارو میکوبه طرف که انگار پدر کشتگی دارن باهاش ایرانی بودنمونو همه جا ثابت نکنیم.
    اینم نظر من رو این ماشین:
    طراحی بدنه کاملاً الخام گرفته از نسل پیشه بدنه هم همینطور دوستی که میاد میگه اصلاً این شباهت نداره. رو چه حساب اینو میگه چراغای عقبو جلو که کاملاً شبیه نسل قبله بدنه هم که تمام خط و خطوط طراحی نسل پیشو داره پس چی میگه برادر من.
    اتاقشم عوض کردن که به یه سمبل طراحی بِرِسَن تو طراحی اتاق این ماشین. بهش نظم دادن که مثل بی ام و اتاقو بر پایه یه طراحی ببرن جلو بر پایه همین سوناتای ال اف
    مشکل ایرانیا اینه که فکر میکنن نابغه هستن فک میکنن همه چی دونن.
    دوست عزیز اونی که اینو طراحی کرده و ساخته از منو تو خیلی بیشتر میدونی پس با یه کامنت زمینو زَمونو خودروسازیو نابود نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اگه یه خودرو ساز همیشه درست فکر میکنه پس دلیل اینکه بعضی از برندها ویا بعضی از مدلهاشون شکست میخوره چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا