هیوندای

هیوندای سوناتا 2018: شاهزاده‌ای از تبار جومونگ

در بازار ایالات متحده ما شاهد افول محبوبییت سدان‌های سایز متوسط هستیم، چرا که مشتریان آمریکایی کراس اوورها را در اولویت سبد خرید خود قرار داده‌اند. کلیه سدان‌های غیرلوکس در بحث آمار فروش خود با لغزش مواجه شده‌اند؛ اما این بدان معنی نیست که بازار خودروهای سدان خالی از هرگونه محصول رقابتی شده باشد. شرکت ژاپنی هوندا از یک آکورد تاثیرگذار رونمایی کرده و رقیب هموطنش یعنی تویوتا، کمری جدید و باصلابت را راهی میدان نموده است. برای سال جدید، رقیب کره‌ای نیز بیکار نبوده و هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ را با یک سامانه انتقال قدرت جدید، طراحی داخلی اعیانی‌تر و طراحی خارجی اصلاح شده به ویژه در قسمت جلوپنجره، درب موتور و چراغ‌ها، راهی کارزار جهانی نموده است. در ضمن با بروزرسانی‌هایی که در قسمت شاسی صورت گرفته است، ما شاهد هندلینگ به مراتب بهتری از سوی سوناتا هستیم.

هیوندای سوناتا 2018
با وجود تغییرات زیاد، پیشرانه هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ دست نخورده باقی مانده است. بسیاری از خریداران موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۱۸۵ اسب بخاری را در زیر کاپوت سوناتا ۲۰۱۸ خواهند یافت. در ایران نیز بسیاری از محصولات هیوندای و کیا به این پیشرانه مجهز شده‌اند. همچنین نیروگاه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، با همان قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲.۵ نیوتن‌متر به کار خود ادامه می‌دهد اما این بار معاون خود را تغییر داده و مسئولیت انتقال نیرو را به جناب گیربکس هشت سرعته تازه وارد، سپرده است. حس رانندگی با این پیشرانه مانند نسخه V-6 است با این تفاوت که بزرگی و سنگینی آن را ندارد.

هیوندای سوناتا 2018
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ توربوشارژ، شتاب صفر تا ۹۶ معادل ۷.۱ ثانیه دارد که در حدود یک ثانیه نسبت به رکورد مدل ۲۰۱۵ مجهز به همین پیشرانه، سریعتر است.
اما این سوناتای تقویت شده نسبت به برخی رقبای هم‌رده خود همچنان ضعیف‌تر است. به عنوان مثال هوندا آکورد ۲ لیتری توربو مدل ۲۰۱۸ در تست شتاب ۰-۹۶km/h، رکوردی معادل ۵.۷ ثانیه را کسب نموده است. همچنین در تست یک چهارم مایل نیز سوناتا نسبت به آکورد عملکرد ضعیف‌تری دارد. نتایج تست مذکور برای سوناتا برابر ۱۵.۳ ثانیه و سرعت ۱۵۰.۸ کیلومتربرساعت بوده است که در برابر رکورد حریف ژاپنی با حداکثر سرعت ۱۵۹.۸ کیلومتربرساعت و زمان ۱۴.۳ ثانیه، کمی کند به نظر می‌رسد.

هیوندای سوناتا 2018
قدرت ترمزگیری سوناتا در پیست کاملا راضی کننده است و شتاب جانبی این خودرو در گذر از مسیر به شکل ۸ برابر رقم راضی کننده ۰.۶۶جی و شتاب جانبی متوسط آن ۰.۸۷جی است که کاملا با رقبا برابری می‌کند. در جاده‌های واقعی، سوناتا نسبت به عملکرد سدان‌های بزرگ، تیز و فرزتر بوده و کمتر نیازی به دور سه فرمان در هنگام دور زدن، حس خواهد شد.

هیوندای سوناتا 2018
اگر به دنبال مصرف سوخت بهینه هستید، سوناتای اکو برازنده شماست. در صورتی که به ۱۷۸ اسب بخار قدرت نیاز دارید، مصرف سوخت سوناتای شما به ترتیب در شهر/جاده/ترکیبی معادل ۸.۴/۶.۳۶/۷.۵۹ لیتر بر صد کیلومتر است. نسخه توربو دو لیتری نیز با مصرفی برابر ۱۰.۲۳/۷.۳۵/۹.۰۵ مواجه است. در عمل سوناتا حتی بهتر ظاهر شده و ما موفق شدیم تا به مصرف سوخت ۱۰/۵.۸۱/۸.۱۴ (ازچپ به راست:شهر/جاده/ترکیبی) دست یابیم که رقم مرتبط با مصرف ترکیبی حتی برای برخی خودروهای کوچکتر نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

هیوندای سوناتا 2018
باوجود آهسته‌تر بودن سوناتا ۲.0T نسبت به رقبا، برچسب قیمتی این خودرو کاملا رقابتی است. قیمت پایه برای این خودرو برابر ۳۳,۳۳۵ دلار در ایالات متحده است.

هیوندای سوناتا 2018
در حالی‌که خبری از هیچگونه پکیج امکانات به صورت انتخابی نیست، تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو به شرح ذیل است:
سنسورهای پارک، ترمز خودکار اضطراری یه همراه تشخیص عابر پیاده، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، سیستم کمکی تغییر مسیر، سامانه حرکت بین خطوط و سیستم کمکی ترمز.

هیوندای سوناتا 2018
همچنین تجهیزات رفاهی موجود در هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ شامل موارد زیر است:
چراغ‌های LED، درب صندوق عقب از نوع هندزفری، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه و گرمکن، سامانه تهویه مطبوع دوگانه، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، مسیریاب، اپل کارپلی و اندرویداتو، شارژ بیسیم، جلو پنجره شبکه‌ای، سیستم صوتی با ده بلندگو و ساب ووفر، تریم بیرونی کروم تیره و سپر جلو با قسمت تیره رنگ در پایین آن.

هیوندای سوناتا 2018

هیوندای سوناتا 2018
پس از افزودن کفپوش مات به خودروی مورد آزمایش ما، قیمت آن به ۳۳,۴۶۰ دلار رسید که در مقایسه با هوندا آکورد تورینگ با پیشرانه ۲ لیتری و سطح امکانات یکسان با این نسخه از سوناتا، در حدود ۳ هزار دلار ارزانتر است. البته هوندا آکورد مورد نظر به صورت استاندارد از هدآپ دیسپلی نیز بهره می‌برد. داخل کابین سوناتا در مقایسه با آکورد، کاملا جدید نیست و برخلاف بسیاری از رقبا که به سمت ادوات لمسی رویگردان شده‌اند، هنوز تعداد زیادی دکمه فیزیکی در این کابین قابل مشاهده است.

هیوندای سوناتا 2018
سیستم اطلاعات سرگرمی و گرافیک نقشه‌های مسیریابی کمی قدیمی به نظر می‌رسند اما صندلی‌های اسپرت آن بسیار راحت هستند و به لطف ارتفاع پایین شیشه جلویی و سایز مناسب سایر شیشه ها، از دید به بیرون مناسبی نیز برخوردار است.

هیوندای سوناتا 2018
از نظر ما هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ در این سگمنت بهترین نیست اما از مزیت قیمتی برخوردار است و این همان نکته‌ای است که آن را متمایز می‌کند. علی‌رغم ظاهر نسبتا کلیشه‌ای که دارد و با وجود دینامیک رانندگی و شتاب اصلاح شده، سوناتا گزینه‌ای مناسب در این سگمنت است.

هیوندای سوناتا 2018

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جلوپنجره تولیدات سال 2014 2015 کجا، جلو پنجره این مدل 2018 کجا…
    عقبگرد به معنای کلمه…
    (البته یکی از اصلی‌ترین دلایل این تغییرات، اجبار به توجه بیشتر به ماشین‌های برند جنسیس هست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دمت گرم واقعا پسرفت به این میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شندی

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      داداش احتمالا جدیدا نرفتی نمایشگاه خوردو! خدایی از ندیک که دیدیم همه چیش بهتر از مدل قدیمی بود. این ماشین با توجه به مزیت قیمتی که داره تو ایران ۱۰۰درصد موفق تر از بقیه ظاهر میشه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Raha

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      دوستان ما نمیتونیم بگیم که فلان ماشین زیبا نیست چون هر ماشینی جذابیت و زیبایی خاص خودشو داره اما…
      سوناتا زیباست اما مشکل اینجاست که اون جذابیت قبلیشو نداره و همین باعث میشه بهش دیس لایک بدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    سوناتا خودرو قابل احترامیه ولی خب جلو کمری و آکورد کم میاره .. از نظر کیفیت و آپشن نه ولی از نظر فنی و سیستم تعلیق جلو ژاپنی ها کم میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اره سیستم تعلیق ماشین های هیوندا خیلی رو مخه / حتی جنسیس سدان که ادعای مثلا لوکس بودنش میشه– تعلیق ش کوب داره مخصوصا عقبش / تو بزرگراه هم گیج میزنه با هندلینگ خیلی ضعیفش ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. lawyer hamid

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دیگه کاملا شبیه اکسنت و النترای 2018 شده
    از نظر ظاهری فقط فرقشون تو اندازشونه
    قطعا با این سلیقه مردم و تعداد انتخابهای محدودی که تو ماشین های وارداتی هستش، این سوناتای جدید با موتور توربوی 2 لیتری بیاد تو ایران خوب فروشی پیدا میکنه
    هرچند که استهلاکش بیشتر از تنفس طبیعی 2.4 لیتریش هست
    اما مردم بخاطر سابقه خوب سوناتا تو ایران و مهمتر اسب بخار زیادی هم که شده میرن سمت توربوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    برای 2018 کمری و آکورد جهش قابل توجهی دارن.سوناتا و اپتیما باید بهتر عمل میکردن.
    انتخاب من توی این سگمنت پاسات و مزدا 6 ه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    خعلی کارش سخته جلو کمری و اکورد و مزدا شش

    فک کنم امسالم افت فروش رو تجریه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMIR EVO

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا سدان قابل احترامیه…..هم اتاق هم بیرون …مخصوصاا پشت ماشین واقعا زیباست
    و یه افسوس دیگه واسه فرقون سازای کشور عزیزمون…..ک با همه چی کار دارن جززز پیشرفت
    کاش از این کره ای هاا یاد بگیرن….کره ای شم نخواستیم …کاش از این چینیاا یاد بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      ینی خاک توسر به اصطلاح خودرو سازای داخلی، اینا بعد ما شروع کردن ما نصف اینم نیستیم ، فقط بلدن به اون صندلی دراز چرخان لم بدن ماه به ماه ۴٠٠ تومن بزارن رو ماشین که مردم فک کنن نخرن فردا قیمت دوبل میشه و ضرر می کنن. الان پول یه ماشین تو حسابمه ولی خدایی خیلی زوره که دسترنج و پولی که براش چند سال زحمت کشیدی عرق ریختی رو بدی به یه آشغال متحرک که یه از خدا بی خبر بخوره عرض بدنش روز به روز بیشتر شه.هر چقدرم شما پول بدی به وضع کارگره هیچ فرقی نمیکنه.مدیره هم فک می کنه خیلی زرنگه و میتونه چن سال دیگه هم این ماشینارو قالب مردم کنه. چه حمایت و مزایایی برای من داره تولید داخل بخرم؟ یارانه خرید میدن؟تخفیف برای حمایت میدن؟ چند سال بیشتر گارانتی میدن؟ بیمه بدنه رایگان میدن؟ماشین فول آپشن میدن؟ همه ی اینا پیشکش، شما برو نمایندگی یکی تحویلت بگیره باس کلاتو بندازی هوا.بهتره پیاده بمونم و بدونم با پولم میخوام چیکار کنم تا اینکه به یه تخم مرغ شانسی پول بدم که بعد پرداخت کل مبلغ معلوم نیس تحویل فوری سال بعد تحویل میده؟یا اصلا ماشین چقدر برام کار می کنه؟ چن روز هفته باید تعمیرگاه باشم.بعضیا به اینا میگن ماشین ولی بستگی داره کلمه ی “ماشین” رو چجوری تعریف کنی،چن سال بعد هم سمند با رادار بین خطوط و پراید با ترمز اضطراری قراره با قیمت جدید بدن بازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. net

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اینا چه ماشینای مسخره ای هست از هیوندای.خاک بر سر هیوندای که تولید زیباترین ماشینش رو متوقف کرد یعنی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    من نمیدونم کی کمری و آکوردو و‌‌ِل میکنه اینو میچسبه
    البته باید سونوتایی باشه تا کمری و آکورد و باقیه رقبا انگیزیه برای بهترین شدن داشته باشن
    در صورتی که این شرکتها اینقدر وجدان کاری دارن و ارزش برای مردم قائل هستن که حتی بدون رقیب هم بهترین باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سياوش

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    نسل به نسل ازابهت سوناتا کاسته میشه خدایی مدل۲۰۰۹ خیلی ابهت داشت البته دلیلش این بود که طراحیشو از اکورد الهام گرفته بودن ولی هرچی بود به نظر من نسبت به yf وlf واین ،اتاق۲۰۰۹ ابهت بیشتری داشت نسبت به زمان خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. M3csl

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اگه شتاب جانبیشو درست زده باشه،
    یعنی ۶۶ جی ک فاجعس….
    یعنی در حد وانت و اس یو وی های دهه هشتاد.( میلادی)
    امیدوارم هیچ سدانی تو سال ۲۰۱۸ چنین شتاب جانبی نداشته باشه و اینم یه اشتباه تایپی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهران

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    با این که ماشین خوبیه ولی باید اینو هم در نظر بگیریم که رقیب های قدرتمندی داره باید ببینیم توی بازار جهانی چیکار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Love Cars

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    با توجه به تمامی مزایا و معایبش به نظرم ماشین خوبیه و تو ایران حرفی برای گفتن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    با توجه به اینکه تعرفه ها افزایش پیدا کرده و من همیشه دوس داشتم موتورهای توربوی خودروها وارد کشور بشه فکرمیکنم الان شرایطش مهیاست. یعنی سوناتای 2400 فعلی گرونتر از 2لیتری توربو در میاد. بدینصورت النترا اسپرت یا همین سوناتا توربو امکانش برای ورود به ایران بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mehdi

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    هیوندای دیگه عملا هر دوسال طراحی خودرو هاشو تقریبا در سطح گسترده ای تغییر میده
    این واقعا واسه اونایی که یه ماشین جدید میگیرن، نمیتونه بد باشه؟ چون دوسال بعد کلا یه طرح جدید میاد. مشکل قطعات چی؟ هی طرح های جدید میان. چطوری این همه قطعه با طرح های مختلف رو تامین میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرنود

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا این آسیایی ها هیچ اصالتی ندارند هر دفعه رنگ عوض می کنند و هیچ پایداری ندارند جلو رادیاتش انگار تور مرغی زده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا