هیوندای

برنامه‌های مفصل هیوندای برای فروش محصولات الکتریکی

هیوندای برنامه‌های بزرگی برای الکتریکی سازی خودروهای خود داشته و به دنبال فروش سالانه‌ی ۵۶۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد تا به این ترتیب بتواند به خوبی با رقبای سرسخت رقابت کند.


این خودروساز کره‌ای اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۶ خودروی الکتریکی را عرضه خواهد کرد. اگر هیوندای بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۲۵ بفروشد شاهد افزایش فروش قابل‌توجه این دسته از خودروها در سراسر جهان خواهیم بود. رقبا هم رشد مشابهی را قول داده‌اند به گونه‌ای که فولکس‌واگن می‌خواهد ۲۲ میلیون خودروی الکتریکی را در دهه‌ی آینده میلادی تولید کند و جنرال موتورز هم فروش سالانه‌ی ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را هدف‌گذاری کرده است.


یکی از تحلیلگران دنیای خودرو گفته است:

این هدف جاه‌طلبانه‌ای نیست. اگر هیوندای نتواند ظرفیت تولید خودرو را سریعاً افزایش دهد هزینه‌های سنگین تولید خودروهای الکتریکی روی سوددهی‌اش تأثیر خواهد گذاشت.


سود خالص این خودروساز در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی با افزایش ۵۹ درصدی به ۳۶۵ میلیون دلار رسیده که کمتر از تخمین‌های ۵۸۳ میلیون دلاری تحلیلگران می‌باشد. یکی از دلایل این موضوع صرف مبلغ ۵۱۱ میلیون دلار به خاطر حل‌وفصل مشکلات مربوط به پیشرانه‌های معیوب این خودروساز در آمریکا و کره جنوبی می‌باشد.


هیوندای همچنین اعلام کرده فروش کلی آن در سه‌ماهه سوم امسال با افت ۳ درصدی مواجه بوده که دلیل آن نیز افت فروش خودرو در کشورهای چین و آمریکا بوده است. این در حالی است که بازار آمریکا با افزایش فروش خودرو به‌منظور تقاضای شاسی بلندها روبرو بوده است. بااین‌وجود هیوندای انتظار دارد به لطف عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید GV80 و افزایش تولید پالیسید با بهبود سوددهی خود در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ روبرو گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    درست میبینم ۳۸۰ میلیارد دلاررررز یعنی کل تولید ناخالص ملی ایران با هشتاد میلیون نفر و این همه نفت و این همه منابع طبیعی بیشتر واقعاا ما کجا و اونا کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      99% اشتباه هست، چون جالب بود کلی سرچ کردم. خیلی جاها ک امارشون پولی بود، اما تنها جایی که مجانی بود و با امارهای کلی رایگان بود لینکشو میذارم.
      اما بطور خلاصه کل فروش خودروسازی تو سه ماه اول سال 2019 برابر 448.6 میلیارد دلار بوده کخ مموع درامد فروش 28 شرکت از سراسر دنیا هست حتی با احتساب شرکتهای چینی و هندی. (ایران چون رقنش خیلی بالا بود و نیوردم ، دی : )
      خب میتونیم در نظر بگریم کل فروش سالیانه بشه 4 برابر رقم گفته شده یعنی تقریبا 1800 میلیارد دلار فروش.
      اما از این میزان 4% سهم فروش شرکت هیوندای هست. پس با حساب ساده فروش کل سالانه هیوندای برای 2019 حدود 72 میلیارد دلار.

      سود خالص هیوندای تو3 ماه اول سال 2019، هم برابر 738 میلیون دلار بوده پس احتمالا برای 1 سال حدودا میشه 3 میلیارد دلار سود خالص.

      پر سود ترین شرکتها هم به ترتیب تویوتا، گروه فولکس واگن، دایملر هستند با سود خالص 3 ماه اول به ترتیب برابر 3690، 3053، 2149 میلیون دلار. برای یکسال میتونید تقریبا اینهارو چهار برابر کنید.

      لینک و میذارم اگر خواستین خودتون ببینید.

      https://www.jato.com/carmakers-revenue-remained-stable-but-they-earned-less-money-in-q1-2019/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        البته سامسونگ درامدش در سال ۲۱۰ میلیارد دلار هست که تقریبا با تولید ناخلص ملی ایران برابر هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رضا

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    میلیون دلار درسته فکنم.میلیارد دلار سود خیلیه
    پدال اشتباه زده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا