هیوندای

معرفی نسخه‌های ارتقا یافته هیوندای ولوستر N و آیونیک

هنوز چند ماهی با برگزاری نمایشگاه تیونینگ سما SEMA فاصله داریم اما هیوندای کمی عجول بوده و اقدام به معرفی نسخه‌های ارتقا یافته‌ی ولوستر N و آیونیک الکتریکی کرده است.


این خودروها که تنها به تعداد یک دستگاه ساخته شده‌اند همان روشی را در پیش گرفته‌اند که یک طرفدار واقعی خودرو باید با خودروی خود آن را انجام دهد.


اما کار را با ولوستر N آغاز می‌کنیم که دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو می‌باشد. این پیشرانه از سیستم اگزوز جدید، ورودی هوای سرد و کولر با ظرفیت‌تر برخوردار است. از دیگر بازنگری‌های این خودرو می‌توان به برنامه‌ریزی دوباره‌ی پیشرانه و بهبود پاسخ پدال گاز اشاره کرد.

خودروی مورد بحث به رول کیج و سیستم ترمز ویل وود اندورانس با مشخصات مسابقه‌ای مجهز است. همچنین هیوندای اقدام به نصب ساب فریم‌های جدید پیرس موتور اسپورت کرده است.


از نظر طراحی و ویژگی‌های بصری، ولوستر N ارتقا یافته دارای اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی جدید بوده و فنرهای آن نیز کم ارتفاع‌تر و کار H&R هستند که باعث کاهش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع خودرو شده‌اند. خودروی ولوستر N همچنین از رینگ‌های ۱۹ اینچی BBS LM-R و لاستیک‌های بریجستون پوتنزا RE-71R برخوردار است.

با ورود به کابین شاهد سیستم صوتی ارتقا یافته و صندلی‌های ریکارو با ۶ نقطه اتصال خواهیم بود. همچنین باید به تریم آبی پرفورمنس نیز اشاره کنیم.


اما آیونیک الکتریکی خودروی جالب‌تری بوده زیرا از قوای محرکه ارتقا یافته و واحد الکتریکی قوی‌تری که از کنا الکتریک گرفته شده سود می‌برد. این خودرو هم‌اکنون قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۴ نیوتون متری داشته که افزایش قدرت ۸۳ اسبی و افزایش گشتاور ۹۹ نیوتون متری را نشان می‌دهد. این خودرو هم‌اکنون شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعتی دارد.


جدای از پیشرانه‌ی الکتریکی جدید، آیونیک به دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم ترمز ویل وود مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به فنرهای کم ارتفاع‌تر، بهبود خنک رسانی و رینگ‌های ۱۸ اینچی وولک با لاستیک‌های بریجستون اشاره کرد.


این دو خودرو در مسابقات خیابانی اولتیمت حضور خواهند یافت و هیوندای می‌گوید از آن‌ها برای جمع‌آوری داده‌های پیست به منظور بهبود مشخصاتشان استفاده خواهد شد. این خودروساز کره‌ای همچنین در حال بررسی خودروهای یاد شده به منظور کسب بازخوردهای پرفورمنس ارتقا یافته‌ی آن‌ها می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mahdy

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ظاهری بخواییم حرف بزنیم ولوستر N خیلی جذاب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا