هیوندای

هیوندای ولوستر N، گران‌تر از گلف GTI

هیوندای نسخهٔ اسپرت ولوستر N را در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده و حالا قیمت آن‌را اعلام کرده است. طبق اعلام هیوندای، قیمت پایهٔ ولوستر N از ۲۶,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که با احتساب ۸۸۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، به ۲۷,۷۸۵ دلار می‌رسد. این یعنی هاچ‌بک داغ هیوندای از ولوستر پایهٔ ۲ لیتری ۸۴۰۰ دلار و از ولوستر توربو ۱۵۰۰ دلار گران‌تر است. ولوستر N با این قیمت‌گذاری حتی از فولکس‌واگن گلف GTI با قیمت ۲۷,۳۱۰ دلار هم گران‌تر است.

اما در قبال این مبلغ، هیوندای به‌صورت استاندارد چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی، سیستم صوتی اینفینیتی با هشت بلندگو و پدال‌های آلیاژی را ارائه می‌کند. برای تأمین نیرو نیز ولوستر N به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

اما کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند می‌توانند با پرداخت ۲۱۰۰ دلار، پکیج N پرفورمنس را سفارش دهند. این پکیج قدرت پیشرانه را به ۲۷۵ اسب بخار افزایش می‌دهد؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، پکیج N پرفورمنس ویژگی‌های دیگری مثل سیستم اگزوز اسپرت، سیستم ترمز ارتقاءیافته با دیسک‌های ۱۳.۶ اینچی در جلو و ۱۲.۳ اینچی در عقب، رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی با لاستیک‌های پیرلی P Zero و دیفرانسیل لغزش محدود را هم به همراه دارد. در صورت سفارش این پکیج، قیمت ولوستر N به ۲۹,۸۸۵ دلار افزایش پیدا می‌کند.

ولوستر N اولین محصول بخش عملکردی N هیوندای در ایالات‌متحده محسوب می‌شود؛ اما این هاچ‌بک اسپرت کره‌ای در بازار آمریکا با رقبای سرسختی مواجه است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به هوندا سیویک Si و سیویک تایپ R، فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST اشاره کرد. فروش ولوستر N از ماه آینده در نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجلهauto motor تمام خودروهای این کلاس رو جمع کرده وبعد یه رقابت ومقایسه کامل وحتی زمان گیری دور پیست این نتایج رو گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    الان هیوندای دو هاچ بک داغ در بازار داره یکی مدل I30 N و یکی هم مدل ولوستر N و از بعضی لحاظ رقیب هم محسوب میشن و رقبای مشابهی هم دارن.
    کسی دلیل اینکار هیوندای رو میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      i30 یه هاچ‌بک معمولیه اما ولوستر حالت کوپه مانند داره، خصوصاً از سمت چپ که فقط یه در داره و کاملاً مثل یه کوپه بنظر میرسه. به همین دلیل ولوستر با کوپه‌هایی مثل تویوتا GT86 هم مقایسه میشه.
      از طرف دیگه، تو آمریکا i30 N عرضه نمیشه و فقط ولوستر حضور داره. بنابراین تو این بازار این دو ماشین همپوشانی ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      قبلا هم فولکس مدل های شیراکو و گلف رو عرضه میکرد که تقریبا تو یه کلاس ابعادی هستن
      یا حتی بیتل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سریع ترین ماشین این کلاسm2 هستش در پیست. مجله auto motor که همه خودروهای این کلاس رو جمع کرده و تست وبررسی کرده وهم توسط راننده حرفه ای زمان گیری هم کرده در پیست. بین 9خودرو جایگاه اول بی ام وm2شده وجایگاه دوم m140. برای مثال رکوردm2 در این پیست شده 1.59.8 و زمان خودرویی مثل هوندا سویک تایپr که در این رقابت جایگاه پنجم رو بدست آورده زمان 2.03.4 رو در پیست بدست آورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir Machine

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    هیوندای با این شیوۀ قیمت‌گذاری راه به جایی نخواهد برد و اوضاع فروشش از این هم بدتر میشه.
    آخه کی حاضر میشه بجای یه گلف GTI بره ولوستر N بخره اونم با 500 دلار بیشتر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    اخیرا یک مقاله ای ترجمه شده درباره هیوندای i30N در مجله ماشین خواندم که از این ماشین خیلی تعریف و تمجید شده بود.اینطور که معلوم است بخش N هیوندای توانسته است خودروهایی به بازار ارائه دهد که از حیث قابلیت های اسپرتی با بهترین های نسخه های روز دنیا رقابت و برابری می کنند و این خود پیشرفت بزرگی را نوید می دهد.اما در این میان،مسئله قیمت پارامتر بسیار مهمی است و باید دید که آیا مشتریان در آِینده حاضرند که از خرید خودروی جا افتاده و مشهوری مثل فولکس واگن گلف GTI صرف نظر کرده و به نسخه N هیوندای ولوستر با قیمتی گران تر روی آورند؟ در هر حال،بایدکمی منتظر ماند و دید که تا چه حد مدل های N هیوندای در بازارهای جهان پیشروی می کنند.هیوندای وارد بخش پر ریسکی از بازار شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    نمی ارزه گلف خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یکی‌ از دلایل فروش بالای هیوندای مزیت قیمتی بود که نسبت به رقبا داشت
    اعتماد به نفسشون زیاد شده خوبه اما یکمی زوده فکر کنم کار دستشون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا