هیوندای

هیوندای ولوستر N ETCR، محصولی مسابقه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجه

اولین خودروی مسابقه‌ای و الکتریکی هیوندای یعنی ولوستر N ETCR در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ معرفی شد.


این خودرو که توسط مقر موتور اسپورت هیوندای در آلمان طراحی و ساخته شده در سری مسابقات جدید ETCR که سال آینده میلادی آغاز می شود شرکت خواهد کرد.


ولوستر N ETCR بر پایه‌ی نسخه‌ی جاده‌ای ولوستر N شکل گرفته ولی از نظر مهندسی تفاوت‌های قابل‌توجهی با مدل استاندارد دارد زیرا از پیشرانه‌های الکتریکی نصب شده در میانه‌ی خودرو سود برده و خودرویی دیفرانسیل عقب است که هر دوی این موارد برای اولین بار در پروژه‌های هیوندای موتور اسپورت دیده می‌شوند.

هیوندای ولوستر N ETCR
هیوندای کار روی این خودرو را از نوامبر سال ۲۰۱۸ آغاز کرده و اولین پروتوتایپ آن در آگوست سال ۲۰۱۹ تکمیل شده است. برنامه‌ی تست کامل این خودرو از اواخر ماه جاری میلادی شروع خواهد شد و مهندسان متخصص هیوندای موتور اسپورت کمک‌حال این شرکت خواهند بود. هدف هیوندای تولید دو دستگاه ولوستر N ETCR برای اولین فصل سری مسابقات ETCR است.

هیوندای ولوستر N ETCR
بنا به گفته‌ی این خودروساز کره‌ای، توسعه‌ی پروژه‌ی ETCR نشان‌دهنده‌ی استراتژی گسترده‌تر هیوندای برای تولید خودروهای الکتریکی جاده‌ای و نمایش توانایی‌های پرفورمنس هیوندای موتور اسپورت می‌باشد. این خودرو همچنین از تخصص شرکت در تولید خودروهای مسابقه‌ای تورینگ سود می‌برد. هیوندای با مدل‌های i30 N TCR و ولوستر N TCR به موفقیت‌هایی در این کلاس مسابقات دست یافته است.

هیوندای ولوستر N ETCR
هیوندای چیز زیادی درباره‌ی مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده اما گفته که ولوستر N ETCR دارای باتری ۶۵ کیلووات ساعتی و وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی می‌باشد. از آنجایی که این خودرو به مصاف رقبایی همچون کوپرا e خواهد رفت بنابراین انتظار می‌رود قدرت آن حدود ۷۰۰ اسب بخار باشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه‌ای داشته باشد.

هیوندای ولوستر N ETCR
پروژه‌ی ولوستر N ETCR با تعهد هیوندای به حضور در مسابقات رالی جهانی گره خورده است. مهم‌تر اینکه تمامی تجارب مسابقه‌ی به دست آمده از ولوستر N ETCR با تأسیسات تحقیق و توسعه‌ی این شرکت در نامیانگ کره جنوبی به اشتراک گذاشته خواهد شد تا در خودروهای تولیدی آینده بکار رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hamid SS

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ببین هیوندای به کجا رسیده!
    ما هنوز داریم تو اوج خلاقیتمون پراید رو تبدیل می کنیم به تیبا و تیبا رو تبدیل می کنیم به ساینا و اون کوفتی رو تبدیل می کنیم به کوئیک با قیمت گزافی میدیم دست ملت که برن باهاش حال کنن
    ای کاش عوارض گمرک نابود بشه هزینه پلاک ملی صفر بشه و تو ایران شارژر ماشین الکتریکی باشه که احتمالش از خرید بوگاتی توسط یک کارگر ساختمانی کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک وال

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (217 ديدگاه)

      یه زمانی کره ای ها آرزوشون بود تو دانشگاه های تهران درس بخونن! ولی الان …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Behrouz. anzali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    دزد نداشتن تو مملکتشون به اینجا رسیدن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا