هیوندای

پرده‌برداری از خودروی مفهومی هیوندای ویژن T

هیوندای با شاسی‌بلند مفهومی ویژن T به دنبال آینده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی می‌شود.


این کانسپت یک کراس اوور جمع‌وجور با قوای محرکه پلاگین هیبریدی است که از زبان طراحی جهانی کره‌ای‌ها سود برده و البته تمرکز خاصی روی سبک زندگی دوستدار محیط‌زیست دارد.


اگرچه هیوندای از اشاره به جزئیات مربوط به کابین یا قوای محرکه این کانسپت خودداری کرده اما طراحی ظاهری آن اطلاعات زیادی را مخابره می‌کند. با توجه به نمای جلو و برخی زوایا و خیزهای بدنه می‌توان رگه‌هایی از هیوندای توسان ۲۰۲۱ را در این کانسپت دید. نیازی به گفتن نیست که نسخه تولیدی توسان نسبت به این کانسپت ساده‌سازی خواهد شد و برخی عناصر طراحی ویژن T در توسان تعدیل می‌شوند.


این کانسپت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۱۰/۱۹۳۸/۱۷۰۴ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۰۴ میلی‌متر اعلام شده است.


مدیر طراحی جهانی هیوندای گفته است:

ما راه‌حل‌های خلاقانه‌ای را در بخش طراحی دنبال کرده و ارزش احساس را از طریق زبان طراحی sensuous sportiness به محصولات خود تزریق می‌کنیم.

بنا به گفته هیوندای، پروفایل جانبی کانسپت ویژن T حس ادامه‌دار سرعت و حرکت روبه‌جلو را نشان می‌دهد درحالی‌که کاپوت طویل و اورهنگ ها و خط سقف کوتاه آن نشان دهنده‌ی دینامیکی آماده هستند.

از نظر بصری باید به لامپ پنهان برگرفته از کانسپت له فیل روگ اشاره کنیم که جلوه دیگری دارد. شاتر هوای پارامتریک هم یک ویژگی متفاوت است که جزو آئرودینامیک فعال این کانسپت محسوب می‌شود. وقتی خودرو توقف کرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حرکت خودرو هریک از سلول‌های جلوپنجره حرکت کرده و دینامیک بهتری را به ارمغان می‌آورند.


اما چراغ‌های جلوی پنهان ویژن T پشت سیستم نیمه آینه‌ای قرار گرفته‌اند که ظاهری کرومی داشته و با دستور راننده عملکرد تابشی خود را ارائه می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودروی مفهومی می‌توان به رینگ‌های کرومی بزرگ، کالیپرهای ترمز نارنجی تیره، سقف شیشه‌ای، درگاه شارژ سمت سرنشین با پوشش کشویی و… اشاره کرد. همچنین از آنجایی که خبری از آینه‌های سنتی نیست بنابراین حدس می‌زنیم این خودرو از همان دوربین‌های مشابه آئودی e-tron استفاده کرده باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    توسان در آینده ای نزدیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    کم کم‌ماشین ها پرواز میکنن و من منتظر بسته حمایتی معیشتی و شارژ بنزین تو کارت سوخت هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کاش این خلاقیت رو توی نسل جدید سوناتا هم اجرا میکردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    و ما هنوز در گیر قطعی اینترنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پورشه

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا طراحی های برند هیوندای اینقدر شلخته و بد فرمه چرا ابهت حداقلی برای جذابیت رو‌نداره واقعا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    شما رو نمیدونم ولی من با دیدنش حس حقارت بهم دست داد،دلیلشم فک کنم همه بدونین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. alireza

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    این طراحیش خوبه با توجه به عملکرد اخیر هیوندای ازش بعید بود این طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MehdiTurbo

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    از این جلو پنجره ها که چراغ توش به کار میبرند بدم میاد کلن از فانتزی خوشم نمیاد فقط مردونه و سنگین مثل داج مثل پرادو مثل لندکروز و …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا