هیوندای

اولین نشانه‌ها از تولید هیوندای کنا N

هیوندای شروع به تست خودروی جدید کنا N در نوربرگ رینگ کرده و ما هم توانسته‌ایم برای اولین بار این کراس اوور تازه‌نفس را رؤیت کنیم.


این پروتوتایپ از همان بدنه‌ی کنای درون‌سوز استفاده کرده اما تفاوت‌های کلیدی آن به مواردی همچون رینگ‌های i30 N، ترمزهای بزرگ‌تر و اینترکولر پشت سپر جلو مربوط می‌شود.


آخرین باری که درباره‌ی کنا N صحبت کردیم به این نکته اشاره کرده بودیم که هیوندای به دنبال استفاده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مدل i30 N در زیر کاپوت کنا N خواهد بود. باور بر این است که این پیشرانه قدرت ۲۴۶ اسب بخاری خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ ها انتقال خواهد داد.


شاید عرضه‌ی فولکس‌واگن T-Roc R باعث شود هیوندای نسخه‌ی قوی‌تر ۲۷۱ اسب بخاری از همان پیشرانه را روی کنا N نصب نماید اما خب هنوز چیزی به‌صورت رسمی مشخص نیست. نیروی پیشرانه منحصراً به چرخ های جلو منتقل خواهد شد اما این در حالی است که نسخه‌ی پرچم‌دار ۱۷۵ اسب بخاری فعلی با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.


شاسی‌بلند هیوندای کنا N هم با قطعات مشترک بیشتری با i30 N ارتقا خواهد یافت اما خب تنظیمات خاص خودش را برای سیستم تعلیق و فرمان خواهد داشت. بدنه هم جذابیت و ابهت بیشتری داشته و از سپرهای جلو و عقب جدید، رکاب‌های جانبی متفاوت، اسپویلر عقب و البته رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر برخوردار می‌باشد.


هیوندای کنا N تنها یکی از محصولاتی است که کره‌ای‌ها برای بازار تدارک دیده‌اند. دیگر مدل این خانواده i20 N هاچبک است که اوایل سال ۲۰۲۰ و به عنوان رقیب فورد فیستا ST و فولکس‌واگن پولو GTI تولید خواهد شد.


هیوندای کنا N را اندکی پس از i20 N تولید خواهد نمود تا وارد بازار محدود کراس اوورهای ساب کامپکت اسپورت در اواسط سال ۲۰۲۰ شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مهدی

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اگزوز عقب چی ! چراغهای جلو و عقب شلوغه !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا