هیوندای

این کوچولو را ارزان‌تر کنید تا بیشتر بفروشید…!

سام کاویانی: در اغلب نقاط عالم سازندگان خودرو در پی آنند که ساخته‌های کوچک و نقلی خود را به بهایی معقول و وضعی مطلوب به آحاد خریداران عرضه کنند؛ اما سازندگان وطنی ما این رسم و قاعده را چندان برنمی‌تابند و خودرو چه کوچک باشد و چه بزرگ و چه لوکس و ساده، فرقی به حالشان نمی‌کند. آن‌ها کماکان سودی سهل و شیرین را خواستارند. سودی که بی‌شک رضایت مشتری به‌پای آن ذبح می‌شود.


در کمتر جایی از این گیتی شاهدیم که خودرویی مینی و یا سوپر مینی را در طیف لوکس‌ها جای دهند و خرید آن را به قشر فرادست و مایه‌دار جامعه محدود کنند. هیچ‌کس به خریدار این طیف از خودروها به چشم فردی ثروتمند و مولتی میلیاردر نمی‌نگرد. او عموماً یک کارمند، پیشه‌وری جوان، دانش‌پژوهی کم سن و سال و… است؛ اما شوربختانه، در اینجا حتی مرکب‌های چنین ساده و کوچکی نیز از غول بی‌امان گرانی در امان نیستند. گواه عینی این مدعا، برچسب قیمت نامعقولی است که بر پیشانی خودروی ریزاندامی چون هیوندای i10 چسبانده شده. این هاچ‌بک زیبا اما باکیفیت می‌توانست با بهایی معقول‌تر به تحقق آرزوی هزاران تن از ایرانیانی که در پی خودرویی شیک و کم‌مصرف هستند جامه عمل بپوشاند اما قیمت آن‌که رقم کهکشانی ۷۲ میلیون تومان را هم درنوردیده چون دیواری بلند مانعی فراروی این راه است.


ممکن است با خود بگویید آنچه تاکنون گفته شد ازجمله بدیهیات تکراری است که همه‌مان کمابیش به آن آگاهیم و تکرار چندباره‌شان جز کسالتی مضاعف حاصلی در پی ندارد. راهکارتان چیست؟ آیا راهکاری برای کاهش قیمت این خودرو وجود دارد؟ حق با شماست! پس بی فوت وقت به سراغ راهکارها می‌رویم.

راهکار کوتاه‌مدت


در حال حاضر شرکت کرمان موتور هیوندای i10 را تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲۵ لیتری و در یک تیپ رفاهی و آن‌هم با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌کند. این در حالی است که این خودرو با پیشرانه‌های دیگری هم عرضه می‌شود که ازجمله می‌توان به پیشرانه سه سیلندر و یک لیتری بنزینی آن اشاره داشت که از توانی معادل ۶۶ اسب بخار برخوردار است. همچنین این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی هم عرضه می‌شود. بی‌تردید با عرضه این خودرو با پیشرانه‌ای کوچک‌تر و گیربکس دستی می‌توان از بهای گزاف فعلی آن تا حد قابل‌ملاحظه‌ای کاست. درعین‌حال، فروش این خودرو در تیپ‌های متنوع رفاهی مثلاً ساده، نیم فول و فول و… میدان مانور زیادی را در اختیار مونتاژگر ایرانی آن – جهت شکستن بهای ۷۲ میلیون تومانی این خودرو – فراهم می‌کند. ناگفته نماند که در دنیای امروز اغلب قیمت یک خودرو به‌صورت CKD (قطعات منفصله) به‌مراتب کمتر از حالت CBU (ساخته شده) آن است. پس ازآنجایی‌که هیوندای i10 فعلاً یک خودروی مونتاژی است دست سازنده ایرانی آن برای عرضه این خودرو به بهایی کمتر نیز کاملاً باز است.

راهکار درازمدت

۱ – افزایش تیراژ تولید:
New Hyundai i10 facelift 2017
با تولید محدود و چند هزارتایی این خودرو، آن‌هم با واردات صرف قطعات از خارج و مونتاژش در داخل، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت قابل‌ملاحظه‌ای برای آن داشت، قیمتی که لااقل خرید آن را برای اقشار گوناگون جامعه توجیه‌پذیر کند؛ اما با تولید انبوه این خودرو، هزینه‌های تولید روی تعداد بیشتری از آن سرشکن شده و از بهایش در طول زمان به‌تدریج کاسته خواهد شد. البته تولید انبوه باید با داخلی‌سازی سریع همراه گردد تا ثمردهی بهتری از آن حاصل شود وگرنه تولید انبوه به‌تنهایی چندان کارساز نیست، چون تنها هزینه‌های ارزی بالایی را نصیب شرکت می‌کند.

۲ – داخلی سازی قطعات در سریع‌ترین زمان ممکن:

متأسفانه هر وقت صحبت از داخلی سازی قطعات می‌شود ناخودآگاه اذهان آدمی به یاد قطعات کم کیفیتی می‌افتد که هم‌اکنون در برخی از خودروهای عمدتاً قدیمی تولید داخل به کار می‌روند؛ اما داخلی‌سازی و یا ایرانیزه کردن قطعات یک خودرو لزوماً به معنی کیفیت‌زدایی از آنها نیست بلکه با پیروی دقیق از استانداردها و نقشه‌های فنی شرکت مادر می‌توان قطعات باکیفیتی را در همین شرکت‌های قطعه‌ساز عمدتاً کوچک وطنی تولید نمود. مسلماً در همان وهله اول نمی‌توان انتظار داشت که تولید قطعات حساس درون گیربکس و یا پیشرانه این خودرو به طرف ایرانی آن واگذار شود ولی سریعاً می‌توان قطعات مصرفی این خودرو ازجمله لاستیک، شیشه، باطری و حتی اجزای داشبورد، سپر، صندلی، چراغ، قطعات بدنه و… را با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی تولید آنها در داخل کشور و اخذ تأییدیه کیفی تک‌تک آنها از شرکت هیوندای، به پیمانکاران داخلی واگذار نمود. مابقی قطعات این خودرو را هم می‌توان به همین ترتیب و به‌تدریج در طول زمان و با کوشش و ممارست و دقتی فراگیر تولید کرد. وقتی چینی‌ها و هندی‌ها و برزیلی‌ها و مکزیکی‌ها قادر به انجام این کار هستند چرا ما نباشیم؟ محض اطلاع خوانندگان، هم‌اکنون ۹۰ درصد از قطعات خودرویی چون نیسان کیکس در خود مکزیک تولید می‌شود!

۳ – چشم‌پوشی از سود بالا:

اگر کرمان موتور واقعاً عزم آن دارد که این خودرو را در درازمدت و طولانی‌مدت تولید کند پس بایستی از کسب سودی بالا چشم‌پوشی کند و به سودی کم اما پیوسته قانع باشد. چون این خودرو در صورت عرضه به قیمتی ارزان‌تر پتانسیل آن را دارد که ده‌ها هزار مشتری را روانه نمایندگی‌های این شرکت کند؛ و صرف مشتری بیشتر به‌مراتب بهتر از آن است که هزاران دستگاه از این خودرو به سبب گرانی و نبود مشتری کافی در محوطه شرکت خاک بخورد و یا در نمایشگاه‌های خودرو بپوسد و یا بدتر از آن، زیر آفتاب سوزان این دیار فرسوده و پنچر شود!

ختم کلام، هیوندای i10 با هیچ تعریفی در دنیای امروز خودروی لوکس محسوب نمی‌شود. این خودرو نه در حد و اندازه سانتافه است و نه توسان و نه سوناتا و نه حتی الانترا و… این خودرو یک وسیله نقلیه کاملاً معمولی و برای استفاده عموم جامعه است و نه برای فخرفروشی و ویراژدهی در سطح شهر! در کل، این خودرو در ایران می‌تواند با تکیه بر ابعاد کوچک، طرح جذاب، کیفیت بالای ساخت، مصرف کم و جاداری نسبی داخل اتاق خود می‌تواند حال و هوای تازه‌ای را به بازار تشنه آن تزریق کند. واقعاً خیلی حیف است که خودرویی چنین شایسته قربانی قیمت‌گذاری نامعقول خود شده و به حاشیه بازار رانده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. amin sharifi

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در خانه اگر کس است
    یک حرف بس است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اتفاقا …
      خودرو ساز ها هم بسیار بی بوته تر از این جور ابتکار ها هستن و به خودشون زحمت اینکار رو نمیدن
      چرا؟چون انحصارگرن.. چون رغیب نیست..***هم که ککش نمیگزه که هشداری بده،، مردم هم در کماله توهین به خود مبادرت میکنن به خرید ماشینی که هفتاد دو میلیون نمی ارزه به هیچ وجه
      پس صد سال دیگم همینه
      من که دوسال دیگه میرم آلمان خلاص میشم ازینجا اونجا بنز میخری با پیش پرداختو اقساطه زیر هزار یورو در ماه
      بکنید برید شما هم راهی جز این نیست
      تو کشور ما کلا ماشین جدید وارد بشه قیمت همه ی ماشینا میره بالا
      تا چند وقت پیش I30 حدود شصت میلیون بود الان 10 شده هفتاد دو میلیون :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        یکی از مدیران ارشد کرمان موتور در مصاحبه ای گفته بود که نیمی از قیمت تمام شده محصولات هیوندای برای گمرک و مالیات و هزینه شماره گذاری به جیب دولت میره و فقط نیم دیگرش هزینه تولید و سود شرکت هست که من هم عقیده ام هست حقیقت دارد عزیزان الان چند شرکت خودروسازی در ایران هست الان که مثل سابق نیست که کل تولید خودرو دست دو شرکت دولتی باشه و بگیم اینها به خاطر انحصاری بودن بازار خودرو گران فروشی میکنن یعنی الان شما قیمت خودرو های تولیدی در ایران را با قیمت جهانی مقایسه کنید یعنی همه خودروساز های ایرانی گران فروش هستند الان چند شرکت خودروسازی خصوصی در ایران فعال هست همه و همه اینها گران فروش هستند؟ نه جواب من به این سوال این هست که دلیل گران بودن خودرو تعرفه سنگین شماره گذاری هست که دولت یا بهتر بگم دستگاه های دولتی میگیرند من چند سال پیش در روزنامه جام جم مصاحبه یکی از مدیران ایرانخودرو خواندم که دقیقا به همین مسئله اشاره کرد وتعرفه شماره گذاری و مالیات خودرو را حدود 40درصد عنوان کرد و گفت که علت این تعرفه بالا به دلیل ارزان بودن بنزین هست یعنی در گذشته قرار بر این بوده که بنزین ارزان باشد و خودرو گران! و حالاکه یارانه ها در حال کم شدن هست باید دولت به تدریج از این تعرفه ها بکاهد حالا من نمیدانم دولت کی قرار هست اینکار را بکند به نظر من اینکار انجام نمیشود مگر با پیگیری به اصطلاح اصحاب رسانه و روزنامه نگاران که بالاخره یک کسی پیدا بشود از اینها و برود و پیگیر بشود مثلا برود از مسئولین وزارت صنعت ودولت
        بخواهد و پیگیر باشد تا بالاخره دولت متوجه این ظلمی که به مردم میشود و حتی میشود اسم این را کلاه برداری یا دزدی نامید بشود و مردم بتوانند خودرو ارزان بخرند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مشکل اینجاست که هرچقدر هم مونتاژش بره بالاترو قطعاتش ایرانی بشه بازم گرون میدن
      چون معمولا چند میلیون از پول ماشین میره به جیب ….چند تومنش به حساب…….چندتومنش هم حق …..هست و…… اخر سر همون ماشین 40 تومنی رو 70 خرده ای میدن دست ملت
      فکنم همتون فهمیدید منظورم کیا بودند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. كاپيتاليسم

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (194 ديدگاه)

    مدیر یکی از خودروساز های خارجی رو گیر بیارید و بهش بگید i10 در کشور من 20 هزار دلار قیمت خورده است و خریدار هم دارد ، بلافاصله چهارگوشه صنعت اتوموبیل سازی رو بوسه میزنه و تا اخر عمر سر از جیب مکاشفه بیرون نمیاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. - A M I R -

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      یه سری منابع آگاه و نسبتا موثق گفتن که پژو 2008 تقریبا 99 میلیون قیمت خورده ، با موتور 1600 توربو ، آپشناشم با توجه به کاتالوگ خود ایکاپ نسبت به قیمتش کامله ، به نظرم کرمان خودرو مجبوره قیمتاشو بیاره پایین ، چون i20 در مقابل 2008 شکست میخوره ، با متریال نه چندان جالبش ، کل کابین پلاستیکه ! مسلما یه ماشینی که توی خود ایران مونتاژ میشه نباید همچین قیمتی داشته باشه !!!
      درضمن از صحت این خبر اطلاعی ندارم اما شنیدم ایکاپ از عید فطر پیش فروش 2008 رو شروع میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدا پدرتو بیامرزه. واقعا نمیشه روی همچین ماشین معمولی سرمایه گذاری کرد؟ حقیقتش فکر میکنم مافیا ماشینهای قدیمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا درسته اتومبیلی مثل ای۱۰و ای۲۰که جز خودروهای کوچک و کم آپشن(بدون آپشن)عرضه می شوند باید با قیمت معقولی عرضه شوند به دلیل همین گرانفروشی خودروهای مونتاژی ست که مردم سراغ خودروهای چینی بی رقیب میروند و دست آخر با افت قیمت و کیفیت و…مواجه می شوند!برای مثال همین سراتوی مونتاژ شده که دنده ای است آپشن که ندارد اتومات هم که نیس موتور قوی هم که ندارد از رده خارج هم میباشد در کل دنیا واقعا کی۷۰میلیون ناقابل پای سراتوی دنده ای می دهد؟قضیه ای ۱۰هم همینطور است به شخصا خودروی چینی را ترجیح می دهم اگر حدقل خودروهای مونتاژ داخل با سیاست گذاری بهتر تولید میشدند مردم نیازی به خودروهای چینی با عمر کوتاه نداشتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    کو گوش شنوا؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Moein

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    مرسی آقای کاویانی.خیلی خوب حس و حالی که مردم با این نوع ماشینا دارن رو درک کردین.واقعا مایه ی افسوسه که با یه ماشین ساب کامپکت پز بدیم.ولی خب حقم داریم ۷۰میلیون پاش پول دادیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه این حرف ها درست ولی در ایران هیچ وقت تکرار می کنم هیچ وقت کاهش قیمت نخواهیم داشت.بنابراین باید انتقاد رو به قیمت گذاری اولیه این خودرو معطوف بکنیم که از همان اول بسیار گران ، قیمت گذاری شده است.بنابراین شما سال بعد برای همین محصول حداقل 10% افزایش قیمت خواهی داشت.
    تمام مدیران و مشاوران بازاریابی کرمان موتور از اول به فکر حداکثر سود ممکن بوده اند.
    مشکل در بنگاه های ایرانی این هست که نه خودشون رو خیلی بزرگ می دونند که بخوان به بازارهای خارج از ایران فکر کنند و نه خیلی کوچک هستند که بخوان باشرایط رقابتی خودشون رو بالا بکشن.تقریبا یه چیزی در حد و اندازه های کارگاه ها و صنایع کوچک خانوادگی هستند که دورهم جمع شدند و به فکر منفعت خودشون هستند.
    به همینی که هست و همینی که هستن، کلا قانع اند و نهایتا مشتری بدبخت که دستش به هیچ جایی بند نیست متضرر واقعی می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hsmed

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بعید میدونم اگه خود کرمان موتور هم بخواد اجازه بدن قیمت رو پایین بیاره توو ایران یه جاهایی مثل شورای رقابت و غیره وجود داره که اجازه نمیده خودروساز خصوصی رقابتی با به اصطلاح خودروساز دولتی داشته باشه و بخواد توو بازه قیمتی خودروساز دولتی مدل مشابه عرضه کنه، یکی از دلایلی که اجازه نمیدن خودروسازای دنیا مثل همین هیوندای به صورت مستقیم خودش وارد بازار ایران بشه همین موضوعه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز راست گفتی. اگه هیوندایی i10 به قیمت 40 میلیون فروخته بشه که دیگه کسی سراغ پژو 206 و ال نود نمیره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ACR VIPER

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    گزینه سوم هیچ وخت تو ایران رنگ نمیبازه و متاسفانه همین طور که در متن ذکر شد
    رضایت مشتری همیشه پای منفعت تولید کننده ذبح میشوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      کجای کاری!
      همون مشتری با میل خودش به ذبح شدن اشتیاق داره و میره چند ساعت توی صف وایمیسته تا ظرفیت خریدو قبل از موعد پر کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ACR VIPER

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        مایه چی گفتیم داداچ
        بیخیال

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. جواد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مشکل کرمان خودرو نیست ! مشکل سیاست خودرویی دولت هست ! کاملا مشخصه که اقایون به کرمانخودرو گفتن میخوای ماشین روز بیاری باید جوری قیمت بزاری که ما بتونیم ماشینهای فسیلموو راحت بدون رقیب بفروشیم .
    مثلا این i10 که 70 تومن هست بدن 60 تومن خب دیگه کسی 60 تومن پول ساندرو 8 سال پیش نمیده !
    کلا همه تقصیرا سر ما مردمه که اگه پول به این اشغالای فسیل نمیدادیم اینا اینجوری سواری نمیگرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمدرضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تا وقتی عوارض گمرکی هست همین وضع ادامه داره
    مونتاژ کاران داخلی با خیال راحت پیش فروش میکنن و با سرعت کم تولید، که عرضه بیشتر از تقاضا نشه مبادا قیمت کم بشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amir

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اقا هرکاری میکنید بکنید ولی داخلی سازی نکنید ماشینیو. قبلا دیدیم شاهکار های هم وطنان رو
    شما الان کیفیت ماشین داخلیو بزاری کنار یه سطل زباله. سطل زباله نقش رولزرویس رو داره جلو ماشین داخلی. اشغال ترین خودرسازای تاریخ این صنعت همین صنعت خودروسازی خودمون. اقایون مدیر. پولی که درمیارید حرام. چون ملت حتی یه درصدم راضی نیستن بابت پولی که تو جیب شما … میزارن. البته اگه به حلال حروم اعتقاد داشته باشین که 100000 درصد ندارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      Amir عزیز،همانطور که در متن هم درج شد «داخلی سازی و یا ایرانیزه قطعات یک خودرو به معنی کیفیت زدایی از آنها نیست بلکه با پیروی دقیق از استانداردها و نقشه های فنی شرکت مادر می توان قطعات با کیفیتی را در همین شرکت های قطعه ساز عمدتا کوچک وطنی تولید نمود و…..» منظور کلا ساخت اصولی قطعات با اخذ تأیید فنی تک تک آنها ازشرکت مادر بود و نه خرید قطعات از سازندگان زیرپله ای!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (175 ديدگاه)

        داداش خوندم. میدونم اشاره شده ولی اینجا ایران ها برادر من. به نظرت واقعا اینا همچین کاری میکنن؟؟من که فکر نکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. وحید

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    روندی که شروع شده دیگه تموم نمیشه
    با قیمت گذاری فضایی i10 و i20 منتظر قیمت مناسب از خودروهای بعدی هیوندای نباشید
    النترا، توسان و سانتافه هم به همین سرنوشت محکوم هستند
    کجا در تاریخ خودروسازی ایران سابقه داشته که قیمت خودرو کاهش پیدا کنه؟
    جای تاسف داره واسه کشور و شرکت حقیر کرمان خودرو که منافع یک ملت رو فدای سود خودشون کردند و احتمالا طی سالهای آینده حق انحصاری عرضه هیوندایی رو در دست میگیرند و مردمی که بالاجبار باید محصولات گران و کم آپشن این شرکت را خریداری کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ali qanavati

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    نکته ی عجیبی که چند روز پیش در سایت باما دیدم این بود که نمونه های مونتاژ این ماشین و حتی i20 از قیمت بیشتری نسبت به نمونه های وارداتی برخوردار بودن یا اینکه قیمتشون یکی بود . اینجوری مونتاژ کردنشون چه فایده ای داره واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ice

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آگه بخوان راهکار جناب کاویانی اجرا کنند از سر و ته ماشین بزنند برای کاهش قیمت که خب همین پراید میشه مشکل اصلی اینکه داءما اینطور هست حال دوران غم مخور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      در کجای این متن نوشته شده که از سر و ته این خودرو بزنند؟!در تمامی پنج قاره دنیا از آمریکا گرفته تا بریتانیا و استرالیا و…،برندهای معروف خودروسازی محصولات خود را در تیپ های گوناگون رفاهی اعم از پایه تا فول و… و با پیشرانه و جعبه دنده های متفاوت و در بازه های متفاوت قیمتی عرضه می کنند،آیا به نظر شما تمامی خودروسازان معروف حاضر در این کشورها از سر و ته محصولات خود می زنند؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ice

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اینی که شما گفتید در اصطلاح عامیانه بهش میگن از سر و ته ماشین زدن برای کاهش قیمت سوء تفاهم نشه کلمات معانی مترادف دارند حالا چه برند های مطرح خارجی این کار کنند برای کاهش قیمت چه داخلی چه روال عادی جهانی باشه این امر چه نباشه از کیفیت ماشین کاسته میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. Mahdi US & JP CARS

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    1.25 لیتری
    تا حالا این مدلی نشنیده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      حجم موتور نسخه مونتاژ داخل هیوندای i10 معادل 1248 سی سی است که اگر آن را گرد کنیم می شود : 1.25 لیتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    هر موقع یاریس را ارزون کردن اینم ارزون میشه من در عجبم که چطور یاریس فسقلیه اقتصادی تو ایران میشه ماشین آدمای پولدار اینم به سرنوشت همون دچار میشه پس زیاد خوش بین نباشید البته شاید بعد از معرفی ۳ نسل جدیدترش این مدل تو ایران تازه بشه ماشین آدمای معمولی جامعه، ما همیشه باید یه ۵۰ سالی از دنیا عقب باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mori ca.

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تولید کننده ها( مونتاژ کننده های) رقیب دو مافیای داخلی اونقدر ها هم که ما فکر می کنیم دستشون برای فروش ماشین به قیمت منطقی باز نیست.. اونها مجبورن جوری قیمت گذاری کنن که تهدیدی واسه لگن سازها نباشه.. وگرنه.. بای بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Emad

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چجوریه که قیمت منتاژشون از واردات با این تعرفه بالا بیشتر میشه من در عجبم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. arash

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم وقتی قیمتشو دیدم شوکه شدم به جای این که 70 میلیون بدم اینو بخرم میرم از ارس یه ماشین خوب میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. enzo

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    72 میلیون بدی برای ماشینی که 80 اسبم قدرت نداره ؟؟!!
    WTF :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. lancer evo

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      درود
      عزیز کسی ک این ماشینو میخره و یا رقیبای اینو میخره 100% ماشین دیگ و شاید ماشین های دیگه ای تو پارکینگشون دارن و اشب بخار. این چیزا ملاکشون نیس و ی ماشین کوچیک شهری میخوان ، البته ملاک اسب بخار ب قیمت هم درست نیس چون ملاک کلاس خودروئه ، شاید بشه با 80 تومن جک اس 5 دنده ای هم خرید ک 170 اسب قدرتشه ولی کلاسش فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. lancer evo

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود
    این کسایی ک میرن i10 میخرن با دو ایربگ و امکانات بیسیک و میان از کیفیتش دم میزنن چرا نمیرن میراژ با قیمت79 تومنو بخرن ک خیلی بیشترم اپشن داره و ژاپنی مونتاژ تایوان هست و اختلاف قیمت آنچنانی هم ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شوقی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جناب کاویانی قلمتون روان و همیشه فصیح باشه. چه خوب و بجا به موارد حساسی اشاره کردید که اگه اجرایی بشه – چون واقعاً کاری نداره و سود دراز مدت داره برای خودرو سازی- میتونه هم فرهنگ استفاده از خودرو رو تغییر بده هم باعث پیشرفت بشه. ایکاش یکی از مدیران صنعت خودرو این مقاله ها رو می وند و میدید و به کار میبست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چی بگم تکراریه
    بریم همون پرایدمونو سوار شیم بمیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا