هیوندای

هیوندای i40 فیس‌لیفت با جلوپنجره و پیشرانه‌ای جدید

هیوندای i40 سدان و استیشن مدل ۲۰۱۹ به‌روز شده و هم‌اکنون از جلوپنجره، تجهیزات ایمنی و پیشرانه دیزلی جدیدی سود می‌برد.


مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو در بخش جلویی رخ داده جایی که شاهد جدیدترین نسخه از جلوپنجره آبشاری هیوندای هستیم. هیوندای i40 2019 دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید بوده البته می‌توان رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی قبلی را هم سفارش داد.


دو رنگ جدید برای کابین تدارک دیده شده که شامل قرمز و ترکیب خاکستری و مشکی می‌باشد. همچنین طرح‌های مشکی و بژ متعلق به نسخه قبل از فیس لیفت هم وجود دارند. تمامی رنگ‌های کابین با تریم های چرم کامل در دسترس هستند. البته طرح‌های مشکی و بژ قبلی با تریم پارچه نیز ارائه می‌شوند.


از دیگر تغییرات کابین این خودرو می‌توان به عناصر جدید روی پانل درب‌ها اشاره کرد که با تریم رنگ و فلز روی داشبورد هماهنگ می‌باشند.


خانواده‌ی هیوندای i40 فیس لیفت از نظر ایمنی نیز ارتقا یافته است. پکیج اسمارت سنس هیوندای هم‌اکنون شامل دستیار پیشگیری از برخورد جلو نیز می‌باشد. این تکنولوژی در شرایط اضطراری به راننده هشدار داده و اگر نیاز باشد به‌صورت خودکار ترمز می‌گیرد. سیستم مورد بحث در زمانی که سرعت خودرو ۱۰ کیلومتر در ساعت یا بالاتر باشد فعال می‌شود.


نهایتاً به مهم‌ترین تغییر i40 2019 می‌رسیم که اضافه شدن پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی جدید می‌باشد. این پیشرانه با دو خروجی در دسترس بوده و استاندارد یورو ۶D Temp را پاس می‌کند. نسخه استاندارد قدرت ۱۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری داشته و با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه شده است. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر برابر با ۴.۳ تا ۴.۶ لیتر می‌باشد.

اما نسخه‌ی قوی‌تر قدرت ۱۳۶ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. این پیشرانه با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه می‌شود. مصرف سوخت نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک ۴.۳ تا ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. هیوندای می‌گوید این پیشرانه‌ی جدید پرفورمنس خودرو را افزایش داده و مصرف سوخت واقعی آن را کاهش می‌دهد.

اما خریدارانی که پیشرانه‌ی بنزینی می‌خواهند می‌توانند قلب آهنین ۱.۶ لیتری GDI با خروجی ۱۳۵ اسب بخار را انتخاب کنند. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی هماهنگ است و مصرف سوخت آن ۶.۲ تا ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خوبه پسندیدم ، به خصوص مصرف سوختش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از کابین های هیوندای مزخرف تر ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۲۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      آره
      این ماشین داشبورد بی روحی داره
      حس بدی به آدم منتقل میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هیچ آرگونومیک در کابینش دیده نمیشه.هیچ چیزی اون جایی که باید نیست.اما کابین های الان هیوندا بهترشده.وجنسیس ها خیلی خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هنوز طراحی قدیمی آی 40 ارائه میده حداقل داشبورد طراحی داخل باید جدید میکرد یا سبک طراحی النترای قبلی روی آی 40 اجرا میکرد النترای کشیده کما اینکه بی ام بنز اوپل و بقیه یه طراحی خوبی که میزنند تمام مدل هاشون همون یه سبک طراحی میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا