تویوتاهیوندای

هیوندای IX35 در برابر تویوتا راو 4

تا چندی پیش هیوندای ix35 (که در برخی کشورها با نام توسان شناخته می‌شود) حاکم بازار شاسی بلندهای کوچک و شهری ایران بود و تنها دو رقیب عمده یعنی سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را در برابر خود می دید. ولی با ورود تویوتا RAV4 خریداران زیادی به شک افتاده‌اند که کدام را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم این دو خودرو را مقایسه و تست کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

2013 Toyota RAV4
۲۰۱۳ Toyota RAV4
Hyundai ix35 Tucson 2013
Hyundai ix35 Tucson 2013
هیوندای ix35 طراحی جذاب و جوان پسندی دارد. تویوتا RAV4 نیز نسبت به نسل قبلی، طراحی اسپرت تر و زیباتری دارد. از آنجایی که طراحی خودرو یک مسئله سلیقه ایست بیش از این درباره طراحی صحبت نمی‌کنیم و قضاوت را به شما می‌سپاریم.

Hyundai ix35 Tucson 2013
Hyundai ix35 2013
2013 Toyota RAV4
۲۰۱۳ Toyota RAV4
سواری ix35
به سراغ ix35 می‌رویم. سامانه ورود بدون کلید را فشار داده و درها باز می‌شود. به علت ارتفاع کم، سوار شدن راحت است. فرمان به خوبی در دست جای می‌گیرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و موتور خودرو با صدای نسبتاً کمی شروع به کار می‌کند.
موتور ix35 چهار سیلندر ۲.۴ لیتری بوده و قدرتی ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاوری ۲۲۷ نیوتون متری دارد. پس از فشردن پا روی پدال خودرو به آرامی حرکت می‌کند. به گفته سازنده شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه می‌باشد. سرعت گیرها را به راحتی پشت سر می‌گذاریم و سیستم تعلیق ix35 به خوبی عمل می‌کند. سپس زمان تست سرعت می‌رسد. پدال را تا ته فشار می‌دهیم و خودرو شتاب می‌گیرد. اگر کمی حوصله کنید خودرو به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

سواری RAV4
ارتفاع rav4 نسبت به ix35 بیشتر بوده. پس از ورود به خودرو راحتی صندلی‌های تویوتا را احساس خواهید کرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و خودرو با صدای کمی روشن می‌شود.
پیشرانه RAV4 4 سیلندر ۲.۵ لیتری بوده و می‌تواند قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متری تولید کند. با گاز دادن خودرو با شتاب خوبی به راه می‌افتد و برای رسیدن به سرعت‌های بالا نگرانی زیادی وجود ندارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه می‌باشد.
در این بخش سیستم تعلیق ix35 بهتر از rav4 بود در حالی که شتاب و پیشرانه rav4 عملکرد بهتری داشت.

فضای داخلی

با ورود به ix35 فرمان و کنسول چرمی توجه شما را جلب می‌کند. داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده در حالی که تویوتا داشبوردی با چرم دوخته شده دارد و ادوات داخلی با کیفیت‌تر از ix35 جلوه می‌کند. امتیاز این بخش قطعاً در اختیار rav4 می‌باشد.

فضای بار ix35 برابر ۷۲۷ لیتر و فضای بار برای rav4 1087 لیتر است.

آفرود

از شهر خارج می‌شویم و وارد جاده‌ای سنگلاخی می‌شویم. اولین چیزی که باعث آزار شما در ix35 می‌شود ارتفاع کم و سیستم تعلیق بیش از حد نرم آن است که با کمترین تغییر ارتفاع، کف خودرو به سنگ‌های روی زمین گیر می‌کند. در rav4 به علت ارتفاع زیادتر شاهد این مشکلات نیستیم. آفرود با هیوندای نرمی و راحتی بیشتری دارد در حالی که آفرود با تویوتا به شما امکان می‌دهد از مناطق ناهموارتری بگذرید. امتیاز این بخش به هر دو خودرو تعلق می‌گیرد.

Hyundai ix35 Tucson 2013
Hyundai ix35 2013
2013 Toyota RAV4
۲۰۱۳ Toyota RAV4
هیوندای IX35 مصرف سوختی معادل ۹.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تویوتا RAV4 مصرفی ۹ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر دارد.
RAV4 امکاناتی مثل کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم تقسیم نیرو، امکان انتخاب دو حالت اکونومی برای مصرف کمتر و حالت اسپرت، گرم‌کن جلو، شیب سنج، سیستم تهویه اتوماتیک و… دارد.
IX35 امکاناتی مانند، سقف پاناروما، استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی، سیستم ارتباطی بلوتوث و … دارد.

2013 Toyota RAV 4 cabin
۲۰۱۳ Toyota RAV 4 cabin
2013 Hyundai ix35 cabin
۲۰۱۳ Hyundai ix35 cabin

ایمنی

هر دو خودرو به صورت استاندارد سیستم ABS دارند و بسته به مدل، از تعدادی ایربگ بهره می‌برند.
طبق بررسی‌های NHTSA و IIHL این دو خودرو در تمامی تست‌ها، عملکردی مشابه داشته‌اند. به طوری که هر دو خودرو در تصادف جلو ۴ ستاره و در تصادف از کنار موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده‌اند.

در آخر قضاوت پایانی و تعیین برنده را بر عهده شما، خواننده‌ی عزیز می‌گذاریم. ممکن است امکانات این دو خودرو در کشورهای مختلف متفاوت با خودروهای موجود در ایران باشد.
از مالکین محترم آقایان رنجبر و حیدری نیز متشکریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۲۳۲ دیدگاه‌ها

  1. مهندس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    در کل تو ایران یرند پرستی زیاد هست و هر کی هر برندی سواره میخواد ازش تعریف کنه.من خودم کیا سورنتو دارم.از لحاظ شتاب و سرعت عالی هستش و این باعث شده تو جاده های شلوغ و دو طرفه از سبقت گرفتن ترسی نداشته باشم و قدرت ریسکش بالاست.اما عیبی که داره سواریش یه ذره خشک هست.یعنی مجبورم میکنه رو کوچکترین دست انداز ترمز بزنم و در کل زیاد تکون میخوره.از نظر قدرت هم عالی هستو اصلا براش مهم نیست چقدر بار داره یا سربالایی تند هست یا نه.با هر سرعتی بخوای میتونی تو حتی سربالایی های تند رانندگی کنی.در کل از نظر موتور عالی هست و از نظر سواری خشک.در ضمن شاید اینجا صحبت کردن در مورد سورنتو بی ربط بود ولی دوستانی که میخوان راو4 بگیرن یه تحقیق در مورد کیا سورنتو بکنن شاید نظرشون برگرده.البته یه کم بیشتر باید هزینه بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اروند

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما کیا رو داری با تویوتا مقایسه میکنیییییی!!!!!!!
      هیوندا این کارو نمیکنه چه برسه به کیا…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        توسان هیوندای است نه کیا

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. علیرضا غفاری

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه دو خودرو در دو کلاس مختلفو مقایسه کنیم کار بسیار غلطیست .کسایی که دنبال تجربه بهتر افرود هستن میتونن پرادو یا اف جی کروزر بخرن که به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات بی اصالت کره ای نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      توسان هیوندای است نه کیا

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چه ربطی داشت. بحث آفرود نیست که دوتا ماشینو با هم مقایسه کردن فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. nima

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خدایی برین یه سر به مطالبی که درمورد سانتافَست بزنین دقیق بخونین تمام مطالبو.من هم پشت سانتافه نشستم(که راضی کننده بود)هم پشت راو4..چرا سانتافه رو ترجیح میدم=وقتی پشت راو4 میشینی ماشینو روشن میکنی اول احساس میکنی پشت غول نشستی ولی وقتی یکم پدالو فشار میدی انگار اون غول تبدیل شد به یه ماشین عادی ولی وقتی پشت سانتافه میشینی قدرتو کیفیت و زیبایی رو میفهمی.. اینو بگم دوستان اینقدر نگین اشغال های کره ای… تویوتا چون فقط ژاپنی شماها نظر مثبت میدین بهش صددرصد هیوندای سانتافه بهتره…..مرسی از پدال ولی راو4 و ix35 هیچ شباهتی از نظر قیمت ندارن.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. مهدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیماداداش نظرت عالیه صد درصد سانتافه بهتره هم زیبایی هم احساس امنیت صدای موتورم اصلا داخل اتاق نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      از نظر من سانتافه یک ماشین بی اصالت غول که اصلا به درد هیچ کاری نمی خوره و این رو هم بهم که راو4 یک ماشین با اصالت از تویتا است

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مسلم

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کلأ وقتی اسم تویوتا را میبینی یا میشنوی همون وقت احساس واقعی درون آدم میگه که ی چیز دیگه هست ، نه بخاطر فقط تعصب رو اسمش نه، کلأ ی برند ریشه دار و خوش سابقه هست که روز به روز هم بهتر میشه . البته هیوندایی ماشین بدی نیست و خوبه ولی بیشتر پول آپشن و ظاهرش را میخوره و تو کیفیت و دوام موتوری واتاق و… جلو تویوتا خیلی محسوس کم میاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. هومن

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخاب برند بعد از جستجو و تحقیق و خواندن چنین مقاله هایی به عهده خود خریدار است
    اما در یک کلام میتوان گفت آپشنهای پر رزق برق کره ایی ها فقط در چند ماه اول جذاب است ولی آن چیزی که ارزش دارد و میتوان سالها روی آن حساب کرد دوام و کیفیت است که در تویوتا یافت میشود ، ماشینهای این کمپانی به این راحتی خراب نمیشوند نمونه آن مدلهای کارینا 30 سال پیش را است که همچنان نرم و با دوامند.
    در هر صورت تویوتا سمبل کیفیت و دوام است از نظر آپشن هم خیلی نسبت به هیوندای کم ندارد
    اما از خاندان تویوتا لند کروز، پرادو، تاکوما فرزندان دلبند و دوست داستنی هستند
    اگر بدنبال دوام و کیفیت هستید حتما تویوتا بخرید و اگر پول بیشتری دارید و امکانات و زرق و برق هم برایتان ارزشمند است لکسوز بخرید
    در هر صورت اگر از تعمیر گاه و مکانیکی و اینجور جاها خوشتان نمی آید و نمیخواهید حالا حالا ها پایتان به اینجور جاها باز شود تویوتا بخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pouyan

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم کیا ( اسپورتیج) داشتم هم هیوندا ( ایکس 55) ماشینه الانمم تویوتا داو4 هستش … عرضم ب حضورتون که … ماشین های تویوتایی خراب شدن ندارن و از نظره بدنه ی ماشینم خیلی قوی ترن نسبت ب هیوندا و کیا … ماشین های هیوندایی و کیا بعد از مدتی 100 درصد پاتون ب تعمیر گاه باز میشه اما ماشین های تویوتایی از نظر فنی و متور عالین و اصلا نیازی ب تعمیر گاه و مکانیک پیدا نمیکنین … ماشین های هیوندایی و کیا خیلی مقاومت کمتری نسبت ب تویوتا دارن ولی ظاهر و زیباییه خودشون رو باز دارند اما اینم در نظر داشته باشید ماشین علاوه بر ظاهر باید ماشینی باشه ک تو خرج نیافته … من برند تویوتا رو ب همه توصیه میکنم و اگر بیشتر خواستید هزینه کنید لکسوز رو توصیه میکنم … من ماشینای کیا و هیووندا رو اصلا قبول ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    فقط کافی 6 ساعت با تویوتا به صورت مداوم رانندگی کنید همین کار را با هیوندای انجام دهید آنگاه تویوتا را خواهید شناخت و متوجه می شوید که زیبایی کاربردی ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      از نظر من سانتافه یک ماشین بی اصالت غول که اصلا به درد هیچ کاری نمی خوره و این رو هم بهم که راو4 یک ماشین با اصالت از تویتا است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ولی تویوتا ماشین های با توانی میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمدlpan

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان فروش بالای هیوندای در بازار آمریکا و اروپا به علت قیمت پایین آن است و قطعا کیفیت تویوتا از هیوندای بهتر است در کشور های دیگر هم مردم اول به دنبال خودرو ژاپنی میروند و برای خرید اولین گزینه خودرو های ژاپنی است و بعد کره ای
    بنده تجربه رانندگی با هردو خودرو را دارم به شخصه راو 4 را به توسان ترجیح میدهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. paviz_nabizade

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من درنظر دارم درعرض یکی ودوماه راو4 صفر بخرم ولی حقیقتا چون قیمت هامتفاوت است لذادرانتخاب مانده ام آیاازنمایندگی رسمی بخرم یاازبازار آزادلطفا راهنمای فرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عقيل

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تویوتارو به همه ماشینهای کره ای ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    برام جالبه که بعضی ها ماشین 140 تومنی را با ماشین 200 تومنی مقایسه می کنند!!!!!!!!! به نظر من راو4 بهتره ولی نه با این قیمت در واقع راو4 به اندازه 50 60 تومن بهتر نیست!!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. نواز

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من 4سال پرادو سواربودم دراین مدت بجز لنت جلو هیچ خرجی نداشت اما6ماه است سانتافه سوارهستم متاسفانه همه جاش صر وصدا برداشته سه بار برای تنظیم جلوبندی بردم هنوزهم مشکل داره مانیتورهاش هم مشکل قطع وصل شدن داره امپربنزین زمانی که نصفه است e رانشون میده ازدستش بیزارم ازقدیم گفتن خربخر خاورنخر اما من میگم پیکان بخر سانتافه نخر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. وحید

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداشم سانتافه ای که شما خریدی حتما درم داغون بوده،ما خودمون قبلن داشتیم خیلی عالی کار میکرد و 170هزار کیلومتر دووندیمش و تو اون مدت فقط بنزین و روغن و لنت و شمع و این چیزایی که شما میفرمایید رو نداشتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. نواز

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید بجای پرادو جی ایکس سانتافه ذکرکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رحیم علی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفابگین تویوتارافوربهتره یاسانتافه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اگه جاداری و شتاب و سرعت و زیبایی و آپشن براتون مطرحه سانتافه.ایراد سانتافه فقط سیستم تعلیق خشکشه وگرنه از لحاظ دوام قطعاتش خوبه.ولی اگه نرمی و دوام خیلی زیاد میخوای و میخوای که 30سال همیشه داشته باشیش راو بخر.تویوتا یک ایراد دیگه هم داره اینه که افت قیمت خیلی زیادی داره.به همین خاطر توصیه میشه صفرشو نخرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مرتضي

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من سوزوکی ویتارا مدل ٨۶دارم سال نودوسه بردم نمایندگی که لنت عقب را عوض کند گفت لنتها خوبه ومن فکرکردم حتماً باز نکردن والکی می گویند لنت سالمه گفتم لطفاً عوض کنید وزمانی که داغی به من دادم خدایی دیدم لنتها حرف نداره خلاصه توی این چند سال فقط فیلترو روغن وشمع عوض کردم والان که آخرای سال نودو چهاره هوس کردم ماشین راعوض کنم مابین راو۴ وi35 موندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحید

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من داداشم هیوندای آی ایکس55 داره و میگه این ماشین زیبایی و آپشن و شتاب و قدرت و جاداری عالی ای داره اما بزرگترین ایرادش اینه که توی دست اندازها زیاد تکون میده و خشکی ماشین کاملا محسوسه و یه روز که با هم سوار یه تویوتا راو شدیم متوجه شدیم که چرا همه از تویوتا تعریف میکنن.عزیزان اگه واقعا نرمی و آرامش و آسایش براتون مهمه تویوتا و لکسوز بخرید که تمامی فصول رو ساپورت می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان شنیدم Rav4 خروجی کولربرای سرنشین عقب نداره درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر عباس

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    به دوستان عزیز توصیه میکنم به تعمیر گاههای مجاز و متفرقه سری بزنند و ببینند چند ماشین تویوتا برای تعمیر اومده و چند ماشین از هیوندا و کیا .وقضاوت با شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای ایرانی هیوندا برای خارجی تویوتا خوبه حالا چرا یک نگاهی به گذشته هیوندا بندازیم همین پراید خودمون که از همین خانواده هستش چقدر کمک کردش به کاهش جمعیت کشور چقدر انسانها را به خدا نزدیکتر کردش همین چین از این خودرو ساز استفاده نکردش دیدین چی شد داره میشه دو میلیارد تازه مردمش خدا و اونجوری که ما میشناسیم نمیشناسن فقط کافیه یک نگاهی به پشت ظاهر خودروهای جدید هیوندا بکنید میبینید خیلی چیزهاش شبیه همون پراید خودمونه یادم رفتم النترا بخرم به محض دیدن این تشابه کلا بی خیال شدم و شب عروسیم مجبور شدم برم ماشین کرایه کنم در صورتی که ماه ها نقشه کشیدم برم النترا و بخرم و حتی سه میلیون بیشتر میدادم که در صف یک ماه نباشم و فوری دو روزه سند بزنن ولی وقت دیدم شباهت و ترسیدم آخه در مقابل خانوادم مسئولم
    لزومی نداره بریم چیز بد بخریم چون از بدتر بهتره نه این درست نیست ما باید فقط چیزهای خوب بخریم تا چیزهای بد هم مجبور باشن خوب بشوند
    فقط یک احمق میره برای اینکه مثلا چیزی شبیه ماشین داشته باشه جون خودش و خانوادش و مردم و به خطر بیندازه ما مردم همه مسئولیم در قتلهای خودرویی جاده ها چون اگر ما نمی خریدیم آنها بد و بدتر نمی کردن بهتر می کردند امیدوارم با وجدانمون یک جوری کنار بیایم چون مسئولیت سنگینی هستش خدا ما را ببخشد
    البته یک عده میان میگن با هر روشی که اینطور نیست این که شما خودتان را چجوری گول بزنین و ماست مالی کنین مهم نیست حقیقت در دل قبرستانها تا ابد هست
    سعی کنیم بجای تنبلی به بی تفاوتیهایمان پایان بدیم
    و یک نکته هیچ لزومی ندارد همه مردم جهان خودرو بخرند مخصوصا شما چه کاریه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. محمود

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مراقب خرید تویوتا باشید چون جلوی وارداتش گرفته شده مراقب باشید پولتون به باد نره و بی ماشین نشید☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. وحید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش داخل راوفور خیلی زشته مثل ماشینای قدیمیه ،چراغای عقبشم که دیگه زشت تر ،حیف این امکانات که این ماشین داره ،ظاهر نداره زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فربد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آپشنایی که هیوندا میذاره رو ماشیناش بعد چند ماه خز میشه و اون ماشین بی کیفیت دلتو میزنه ولی ماشینای تویوتا از هر نظر بی نظیرن 30 سالم داشته باشی باز عاشقشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محسن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از کسانی که راو4 خصوصا 2016 یا 2017 دارن ممنون میشم راهنمایی کنید:
    1 – من بخاطر کارم بیشتر تو سفرم ؛ تو مسافت طولانی بالای 6 ساعت خسته کننده نیست؟
    2 – اگه صندلی ردیف دوم رو بخابونیم میشه خوابید؟
    3 – دریچه کولر روی داشبرد جوابگوی سرمای ردیف عقب هست؟
    4-شتاب با کولر چطوره ؟
    5 – نرمی صندلی عقب چطوره؟ تو همین گروه یکی از دوستان نوشته صندلی عقب واسه دفع سنگ کلیه خوبه؟
    6- مصرف 8.5 در 100 لیتر درسته ؟
    7 – روغن چی مصرف میکنید ؟
    8 – گارانتی واقعا جواب گو هست یا فقط سرکیسه کردنه؟
    9- تو بارندگی و برف هندلینگش چطوره؟
    10 – برای تغییر حالت دو دف یا تک و یا حالت اتومات , دکمه ای داره ؟
    11- کیفیت ضبط و بلند گوهاش چطوره ؟ نیازی به تقویت داره؟
    ممنون از راهنماییتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهندس

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تویوتا برای افرادی هستش که وقت تعمیرگاه ندارن و برای وقتشون ارزش قائل هستن اما هیوندا وکیا اگه اپشن روی ماشینش نذاره که نمیتونه ماشین رو به مشتری قالب کنه! درست مثل چینی های بازار که پر آپشن هستن ولی بعد از یکی دوسال تمام اپشن ها از کار میافته، منه مصرف کننده ماشین برای حداقل پنج سال میخوام که برام مدام کارکنه نه اینه سریع بدنش به سروصدا بیافته و تعمیرات موتوری بخواد، حالا خود دانید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راوفور مصرف ترکیبی 10داره یعنی تو جاده حدود 8هستش، شتاب گیری بهتری نسبت به رقبای کره ایش داره، نوع بنزینی که نیاز داره با اکتان کمتر 85هستش که بازم از رقبای کره‌ای که عموما نیاز به بنزین با اکتان بالاتر دارن بهتره، کولرش کاملا بینظیره حتی واسه سرنشین عقب، اگرچه دریچه اختصاصی عقب نداره ولی با طراحی خاصی هوا رو بخوبی به عقب پرت میکنه، بطور کلی چون هندلینگ خیلی خوبی داره، فنربندی خشکتر از رقبای کره ای بخصوص سانتافه هست، سیستم صوتی نسبتا خوبی داره ولی نه بخوبی میتسوبیشی و نیسان، بسیار ماشین کم دردسری هست، تنها ایرادی که بهش وارده دوام دیسک ترمز جلو هستش که زود به زود نیاز به سرویس یا تعویض داره… تقریبا همزمان با تعویض لنتها……

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا