تویوتاهیوندای

هیوندای IX35 در برابر تویوتا راو 4

تا چندی پیش هیوندای ix35 (که در برخی کشورها با نام توسان شناخته می‌شود) حاکم بازار شاسی بلندهای کوچک و شهری ایران بود و تنها دو رقیب عمده یعنی سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را در برابر خود می دید. ولی با ورود تویوتا RAV4 خریداران زیادی به شک افتاده‌اند که کدام را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم این دو خودرو را مقایسه و تست کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

2013 Toyota RAV4
۲۰۱۳ Toyota RAV4
Hyundai ix35 Tucson 2013
Hyundai ix35 Tucson 2013
هیوندای ix35 طراحی جذاب و جوان پسندی دارد. تویوتا RAV4 نیز نسبت به نسل قبلی، طراحی اسپرت تر و زیباتری دارد. از آنجایی که طراحی خودرو یک مسئله سلیقه ایست بیش از این درباره طراحی صحبت نمی‌کنیم و قضاوت را به شما می‌سپاریم.

Hyundai ix35 Tucson 2013
Hyundai ix35 2013
2013 Toyota RAV4
۲۰۱۳ Toyota RAV4
سواری ix35
به سراغ ix35 می‌رویم. سامانه ورود بدون کلید را فشار داده و درها باز می‌شود. به علت ارتفاع کم، سوار شدن راحت است. فرمان به خوبی در دست جای می‌گیرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و موتور خودرو با صدای نسبتاً کمی شروع به کار می‌کند.
موتور ix35 چهار سیلندر ۲.۴ لیتری بوده و قدرتی ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاوری ۲۲۷ نیوتون متری دارد. پس از فشردن پا روی پدال خودرو به آرامی حرکت می‌کند. به گفته سازنده شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه می‌باشد. سرعت گیرها را به راحتی پشت سر می‌گذاریم و سیستم تعلیق ix35 به خوبی عمل می‌کند. سپس زمان تست سرعت می‌رسد. پدال را تا ته فشار می‌دهیم و خودرو شتاب می‌گیرد. اگر کمی حوصله کنید خودرو به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

سواری RAV4
ارتفاع rav4 نسبت به ix35 بیشتر بوده. پس از ورود به خودرو راحتی صندلی‌های تویوتا را احساس خواهید کرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و خودرو با صدای کمی روشن می‌شود.
پیشرانه RAV4 4 سیلندر ۲.۵ لیتری بوده و می‌تواند قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متری تولید کند. با گاز دادن خودرو با شتاب خوبی به راه می‌افتد و برای رسیدن به سرعت‌های بالا نگرانی زیادی وجود ندارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه می‌باشد.
در این بخش سیستم تعلیق ix35 بهتر از rav4 بود در حالی که شتاب و پیشرانه rav4 عملکرد بهتری داشت.

فضای داخلی

با ورود به ix35 فرمان و کنسول چرمی توجه شما را جلب می‌کند. داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده در حالی که تویوتا داشبوردی با چرم دوخته شده دارد و ادوات داخلی با کیفیت‌تر از ix35 جلوه می‌کند. امتیاز این بخش قطعاً در اختیار rav4 می‌باشد.

فضای بار ix35 برابر ۷۲۷ لیتر و فضای بار برای rav4 1087 لیتر است.

آفرود

از شهر خارج می‌شویم و وارد جاده‌ای سنگلاخی می‌شویم. اولین چیزی که باعث آزار شما در ix35 می‌شود ارتفاع کم و سیستم تعلیق بیش از حد نرم آن است که با کمترین تغییر ارتفاع، کف خودرو به سنگ‌های روی زمین گیر می‌کند. در rav4 به علت ارتفاع زیادتر شاهد این مشکلات نیستیم. آفرود با هیوندای نرمی و راحتی بیشتری دارد در حالی که آفرود با تویوتا به شما امکان می‌دهد از مناطق ناهموارتری بگذرید. امتیاز این بخش به هر دو خودرو تعلق می‌گیرد.

Hyundai ix35 Tucson 2013
Hyundai ix35 2013
2013 Toyota RAV4
۲۰۱۳ Toyota RAV4
هیوندای IX35 مصرف سوختی معادل ۹.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تویوتا RAV4 مصرفی ۹ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر دارد.
RAV4 امکاناتی مثل کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم تقسیم نیرو، امکان انتخاب دو حالت اکونومی برای مصرف کمتر و حالت اسپرت، گرم‌کن جلو، شیب سنج، سیستم تهویه اتوماتیک و… دارد.
IX35 امکاناتی مانند، سقف پاناروما، استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی، سیستم ارتباطی بلوتوث و … دارد.

2013 Toyota RAV 4 cabin
۲۰۱۳ Toyota RAV 4 cabin
2013 Hyundai ix35 cabin
۲۰۱۳ Hyundai ix35 cabin

ایمنی

هر دو خودرو به صورت استاندارد سیستم ABS دارند و بسته به مدل، از تعدادی ایربگ بهره می‌برند.
طبق بررسی‌های NHTSA و IIHL این دو خودرو در تمامی تست‌ها، عملکردی مشابه داشته‌اند. به طوری که هر دو خودرو در تصادف جلو ۴ ستاره و در تصادف از کنار موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده‌اند.

در آخر قضاوت پایانی و تعیین برنده را بر عهده شما، خواننده‌ی عزیز می‌گذاریم. ممکن است امکانات این دو خودرو در کشورهای مختلف متفاوت با خودروهای موجود در ایران باشد.
از مالکین محترم آقایان رنجبر و حیدری نیز متشکریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۲۳۲ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دارم تو سایتهای ایرانی میگیردم ک بتونم از کامنت مردم دستم بیاد سواری ماشینا چطوره ولی دریغ از یه چیز ب درد بخور. همه کامنتا زر مفته و همه دارن زر میزنن و برند پرستی میکنن! این چه وضعه آخه؟! […]

    حالا برو سایت خارجی همه کامنتاشون اموزنده و مفیده. تجربه شونو نوشتن ب دور از تعصب الکی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کاملا حق با شماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمود

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راو4‏ خیلی خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمود

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راو4‏ خیلی دوسش دارم؛ ‏20‏ ساله تویوتا سوارم؛آخر یه فولشو میخرم بعد دوستان همتونو خبر میدم ؛برام دعا کنید@‏/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد محمدخاني

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ببینید دوستان؛تویوتا روفور إمکانات آفرودش غیر قابل مقایسه با هیوندای٣۵هست ازجمله قابلیت انتقال قدرت به محور عقب از صفر تا ۵٠درصد نیرو که در آفرود خیلی مهم هست.دوم بحت سیتم ضد لغزش آن هست که بخوبی عمل میکنه در شتابگیری و برف و یخبندان.و تعلیق خوب و قابل قبولی دارد.سوم هم سیتم کمک پایین آمدن از تپه و بالا رفتن به تپه (DAS,HAS)دارد که خیلی بی نظیر هست که با کمک گیربکس با اطمینان خاطر از تپه بالا و پایین میرود……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این مقایسه ها و اپشنهایی که دوستان عزیز میفرمایید در حد همدیگه هستن . مسئله ی مهمتر اینه که تویوتا از زمان قدیم تا الان به خاطر استحلاک خیلی پایین و بهترین کارکرد در هرنوع شرایط اب و هوایی , همه جای دنیا شهرت و طرفدار داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساجده

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشین ما یه تویوتا 2009کمری خریدیم 3 سال پیش که از همون موقع فکر فروش و خرید یه SUV بودیم حالا یه میتسوبیشی ASX آوردیم تا ببینیم چجوریه موتورش به 2000 هم نمیرسه اما بد نیست ظاهر اسپورت و گول زنکی داره به نظر من صندلی هاشم نسبت به اسپورتیجی که عموم داره نرمتره اما کوچیکتر از کمریه هرچی باشه اون کمریه ؛ توی جاده هم نسبتا خیلی میکوبه حالا تصمیم به خرید توسان یا همون ix35داریم و من اصلا تویوتا رو از یاد برده بودم به نظرمن اگه تو یه رنج قیمتی باشن تویوتا بهتره ولی میخاستم ببینم میتسوبیشی به نسبت هیوندای توسان بهتره یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهرداد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای ایکس 35 شتاب خیلی خوبی داره ولی درسطوح ناهموار مثلا تپه های کم ارتفاع اتاقش درقسمت ستوناش صدا داره،توجاده یکم میکوبه،سرپیچها باید سرعتوکم کنی یکم نامتعادل بنظرمیاد.من سه ساله دارمش لوله اگزوز و منبع اگزوزش کاملا زنگ زده نمایندگی گفت تقریبا همشون همینطورن بنظرم قطعات مقاومی درش بکارنرفته،سواریش توی شهر خیلی حال میده،مصرف جاده ایش اگه زیر120 تابری خیلی کمه ولی مصرف شهریش بالاست، درکل راضیم این تجربه من بود امیدوارم کمک کننده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شفایی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان، کسی میدونه که در راو4 دودف دکمه HAC و دکمه TRC و دکمه VSC کجا قرار دارند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فتاحی

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دکمه HAC بطور اتوماتیک پس از فشار دادن مدت دار ترمز انجام میشه
      برای TRC VSC با غیر فعال کردن دکمه کنترل لغزش همگی غیر فعال میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. arm(y)an

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خسته نباشید دوستان نظراته همتونو خوندم ولی منم با نظر نویسنده سایت موافقم درضمن درسته تویوتا برند معتبرتریه و امتحانشو پس داده ولی دلیل نمیشه تا ابد نونه برندشو بخوره طبق آخرین آمار در چند سال اخیر هیوندای رشد وحشتناکی در زمینه های مختلف از جمله ایمنی و کیفیت ساخت و راحتی داشته رتبه بندی خودروها توسط موسسه jd power نشون دهنده افت محصولات تویوتا در چند سال اخیره و بالعکس رشد کیفیه محصولات کره رافور حدود 50 میلیون گرونتر از توسانه این ی امتیازه منفی طراحی خشک و بی روح دومین امتیازه منفی خدمات پس از فروش که دیگه لازم به گفتنش نیست درضمن کسی که تو این رنج اقدام به تهیه خودرو میکنه 100% کمتر از پنج سال مدل به روز تر با آپشنای جدیدترو انتخاب میکنه پس میزان استهلاک بعد 5-6 سال معیار خرید خودرو برای این دسته از خریداران نمیتون باشه ….. ی لینکم میذارم پایین همه برن بخونن تا بفهمن هیوندای هیوندایه سابق نیست تویوتا هم تویوتای گذشته نیست
    http://www.maxspeed.ir/index.php/articles/cars/1128-jd-power-2014

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیقا حق با شماست واقعا عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. عغ

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام البته قیمت rav4 شصت هفتادتایی بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نوید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    آخه اینا که اصلا با هم قابل مقایسه نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. kiarash

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    درست مثل این میمونه که x33 رو با توسان مقایسه کنی بعدشم بگی x33 بـــــــــهتره!
    این از زرنگی هیونداست که همیشه خودش رو به تویوتا می چسبونه سعی داره بگه محصولاتش هم طراز با تویوتاست.
    به نظر من بهتر بود راو 4 با bmw x1 مقایسه بشه. حتی درست نیست با یه کره ای مثل نیو سانتافه مقایسش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پژمان

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینکه تویوتارو دارین بهتر از هیوندا میدونید واقعا زحمتی نداره . کل دنیا میدونه تویوتا نامبر وانه . شرکت اول خودروسازی جهان هست در تولیدات . بعد اومدین هیوندا رو باهاش مقایسه کردین شاید یکی بودجش نرسه بخره . بجای خریدن یک ماشین مثل اکتیون و ویتارا و … ترجیحا ادم هیوندا توسان بخره بهتره . رقیب اصلی و بی چون چرا توسان فقط اسپورتیجه.
    راستی من ترجیح میدادن جای مقایسه توسان با راو4 اونو با گاشین های میتسوبیشی مقایسه میکردیم یا ولوو :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hussain

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محسولات تویوتا خیلی با کیفت و باد وام و قابل مقایسه با هایوندای نیست هیچ وقت یک کره ای رو با ژاپنی مقایسه نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حاج محسن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقاااااااااااااااااااااااا جووووووووووننننن مادرررررررتووووووووننننن هیوندا نخرید…
    کمر درد و پا درد گرفتیم
    خیلییییییییییی اذیت شدیم
    به هرکی میگم بازم خالی نمیشم
    فقط بگم طرفش نرید
    اسم ماشینای کره ای را پیش اقای تویوتا نیارید
    حاج محسن رستگاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من هم زمان تویوتا راو۴ و سراتو خریدم. الان نزدیکه یک ساله. اولشم اصلا راو۴ چنگی به دل نمی زد چون همش فک می کردم کاش جتش سانتافه خریده بودم. اما الان وقتی نگا می کنم می بینم راو۴ مثل روز اولش داره کار می کنه اما سراتو با همه ابشناش پدر مارو دراورده. اخه شمایی که سنگ هیوندا و کیارو به سینت می زنی پشت چندا تویوتا نشستی. تویوتا اگه مثل گوشی نوکیا برشکستم بشه سکش می ارزه به کره ای ها. خدایی برید از کسایی که تویوتا داشتن بپرسید چقدر از ماشین ناراضی ای؟ ببین کسی که تویوتاشو فروخته چیز دیگه به خاطر ابشنش خریده راضیه یا عین سگ پشیمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. امیر

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما تویوتاراچی حساب کردید که همیشه اونا با هیوندای مقایسه میکنید بلکه باید تویوتا را با BMWوبنز مقایسش کنید چون که یک تایر تویوتا به همه ی این کره ای های بی کیفیت می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کامیار

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیوندایی راباید با رنو داستر مقایسه کرد نه با تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کامیار

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا راو۴ شتاب خوبی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اسماعیل

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من سورنتو دارم و همینجوری اومدم یه سر به اینجا زدم ولی از بعضیا تعجب میکنم که چرا میان برند پرستی میکنن و با تعصب میگن تویوتا فلان.به نظر من تا سوار نشدین نباید نظر بدین .کره الان اونقدر پیشرفت کرده که ماشیناش به راحتی قابل مقایسه با ژاپن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. اسماعیل

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این که راو4 از توسان بهتره شکی نیست ولی این که ژاپن با کره قابل مقایسه نیست فقط یه حرف تعصبیه.کیا کادنزا تمام ماشینای ژاپنی هم قیمتای خودشو میخوره.کیفیتشم عالی هست.در کل تویوتا پول برندشو میگیره ولی هیوندای و کیا پول چیزی که ساختن رو میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ali

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من تجربه رانندگی با هر دو رو دارم ولی الان من سوناتا2011 دارم ولی میخواستم توسان بخرم منصرف شدم حالا با این که خودرو ی کره ای دارم باز بدون تعصب میگم تو بعضی موردا تویوتا واقعا بهتره ولی من تجربه خودمو گذاشتم میتونین قبول نکنین ولی نمیدونم چرا جنس کره ای ها مثل ژاپن خوب نمیشه ولی خیلی خوبه ها ولی اندازه ژاپن خوب نیست:دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من راو4 اصلا تو کلاس سانتافه نیست و برای کشور های جهان سومی تولید میشه و سانتافه یه ماشین کاملا امریکاییه همونطور که اسمش اسم یکی از شهر های امریکاییه هم از نظر ظاهر هم موتورهم امکانات از راو4 سر تره قیمتش هم جه تو ایران جه جهانی بیشتره با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خودرو شناس

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما واقعا سانتافه را با راو 4 مقایسه می کنی اطلا سانتافه به این حد نیست که بخواهد با راو 4 مقایسه شود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. احسان

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من یه تویوتا کورولا در سال 2008 خریدم وتا حالا خیلی خیلی ازش رازیم .ولی در ساله 2012 یه وراکوروز گرفتم دوسال بعد شروع به روغن ریزی کرد به نظر من تویوتا قابل مقایسه با هیوندایی نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. hossein.tehrani78@yahoo.com

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من فکر میکنم برند تویوتا اصلا قابل مقایسه با هیوندای نیست من جفتشو داشتم اصلا راو ۴ خیلی سر تر از ix ۳۵ هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    تفاوتهای قابل ملاحضه راو4 و توسان بقرار ذیل هستند
    1-قدرت و شتابگیری و سرعت نهایی تویوتا بدلیل برخورداری از موتور قویتر بیشتر است
    2-فضای داخلی بخصوص سرنشین عقب برای تویوتا بیشتر از توسان است
    3-مصرف تویوتا بدلیل برخورداری از تکنولوژی باز و بسته شدن متغییر سوپاپها که مختص تویوتا است کمتر از توسان است.
    4-اپشن های تویوتا بصورت سنتی از توسان کمتر است بعنوان مثال سیستم سردکن و گرم کن صندلی در تویوتا بصورت سفارشی است ولی در محصولات کره بصورت استاندارد ارائه میشود و یا صندلی برقی در راو 4 صرفا در نمونه های فول و برای راننده لحاظ میشود ولی در توسان بصورت استاندارد است و یا قابلیت جمع شوندگی اینه های بغل که در راو 4 وجود ندارد ولی در توسان احتمالا موجود است.
    5-کیفیت قطعات و عمر مفید خودرو در راو 4 بدلیل ماهیت تویوتا که همیشه کیفیت را مد نظر قرار میدهد بیشتر از توسان است.
    6-کیفیت رنگ راو4 از توسان بهتر است مثلا رنگ سفید که عمومی ترین رنگ در ایران است در راو4 بصورت متالیک و با کیفیت عالی عرضه میشود ولی در توسان رنگ سفید روغنی میباشد.
    7-قیمت راو 4 بطور متوسط حدود 50میلیون از توسان بیشتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توسان 160 میلیون ولی راو 4 210 میلیون یعنی پنجاه میلیون گرونتره آدم اینارو نباید مقایسه کنه الان اگه سانتافه رو میاوردید با راو4 مقایسه اش کنین تو همه موارد راو 4 رو میخورد ما خودمون توسان داریم خیلی خوبه ارتفاعشم تو تپه ها خوبه کی گفته پایینه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. kiarash

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    قابل توجه دوستانی که هی میان از طراحی ماشین های کره ای متل سانتافه در برابر تویوتا راو 4 تمجید میکنن توبوتا اگه بخواد ماشینی طراحی میکنه که سانتافه که سهل حتی بنز و bmw هم انگشت به دهن میمونن متل لکسوس nx که از پلتفرم و بسیاری از قطعات راو در این ماشین استفاده کرده که این نشون میده اولویت اول تویوتا کیفیته و نه طراحی(قابل توجه طرفداران ماشین های کره ای)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ه توسان هم راو ۴ رو تجربه کردم رانندگی با توسان خیلی راحته هندلینگش خیلی راحتتر از راو ۴ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. dena

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من یه سوال دارم و اون اینکه چرا وقتی قیمت واقعی این دو ماشین بیش از 2000 دلار تفاوت نداره چرا تو ایران اینقدر تفاوت قیمت داره برای مشاهده قیمت میشه به سایت newcars.com مراجعه کرد
    اگه از دوستان کسی علت این تفاوت رو میدونه ممنون میشم پاسخ بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. dena

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از همون سایت قیمتهارو گذاشتم تا ببینید:
    2015 Hyundai Tucson
    New 2015 Hyundai Tucson

    MSRP: $21,650 to $27,950
    Invoice: $20,821 to $26,531

    2015 Toyota RAV4
    New 2015 Toyota RAV4See 2014

    MSRP: $23,680 to $29,850
    Invoice: $22,142 to $27,910

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا