هیوندای

iMax N دریفت، ون دیفرانسیل عقب و 402 اسبی هیوندای!

همه‌ی ما با بخش پرفورمنس N هیوندای که وظیفه‌ی تولید خودروهای اسپورتی همچون i30 N و ولوستر N را بر عهده داشته آشنا هستیم اما جدیدترین پروژه‌ی این شرکت ماهیت کاملاً متفاوتی دارد. متأسفانه این خودرو به تعداد یک دستگاه تولید شده است. نام این خودرو iMax N دریفت باس است که پس از معرفی کانسپت جالب این شرکت یعنی ولوستر گراپلر پدیدار شده است.


به منظور تحریک خودروهایی همچون فورد ترانزیت و رنو اسپیس F1، هیوندای تصمیم گرفته ون پرسرعت خود را بجای پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری دیزلی استاندارد با نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو بسازد. این پیشرانه قدرت ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۵ نیوتون متری دارد. همان آرایش صندلی‌های هشت نفره ی ون هیوندای در این کانسپت تک دستگاهی حفظ شده است.


قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. سیستم اگزوز خاص هیوندای نیز صدای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را به گوش‌ها می‌رساند. این ون ویژگی‌های انحصاری بیشتری هم دارد زیرا تیم استرالیایی skunkworks هم در این پروژه دخیل بوده و کیت بدنه‌ی آئرودینامیک و دامپرهایی با کنترل الکترونیکی را روی خودرو نصب کرده است. ترمزهای بخش N نیز پشت رینگ‌های ۱۹ اینچی برگرفته از i30 N و لاستیک‌های پرفورمنس پنهان شده‌اند.


اما موضوع جالب اینکه هیوندای می‌گوید ون iMax N دریفت باس توزیع وزن ۵۰/۵۰ را داراست. صندلی‌های جلو و فرمان از نوع N بوده و ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها نیز با پوشش جیر و چرم همراه شده‌اند. فضای بار ۸۴۲ لیتری ون هم کاملاً جادار و گیراست.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir.z

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    امممممممم……دقیقا چجوری؟
    فکر کنم همه دوستان بدونن که وزن پایین یکی از مهمترین فاکتورا برا دریفته…..به عنوان مثال یه ماشین دریفت خوبه وزنش حدود ۱۲۰۰ کیلو با قدرت ۳۵۰ به بالا(البته کلی فاکتور دیگه داره….کلا دارم میگم) این ون چجوری با وزن دوتنی (احتمالا) و قدرت ۴۰۰ و مرکز ثقله رو اسمون اینطوری دریفت میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      فعلا داره دریفت میکنه مهم هم کار‌مهندسی پشت این کار هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    عجب کلیپ جالبی.
    این ماشین هم جون میده برای جاده شمال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا