هیوندای

خداحافظی با هیوندای آزرا در ایالات‌متحده

هیوندای اعلام کرده است که قصد دارد عرضهٔ سدان آزرا را رسماً در ایالات‌متحده خاتمه دهد. طبق گفتهٔ سازندۀ کره‌ای، آزرا سال‌ها است که خودروی موفقی در سبد محصولاتش بوده است زیرا ترکیبی از استایل زیبا را با راحتی و قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند اما هیوندای معتقد است که آزرا در برابر مدل‌های سوناتا و جنسیس G80 قرار می‌گیرد.

بنابراین ترکیبی از کاهش فروش و همپوشانی آزرا با دیگر محصولات هیوندای، این شرکت کره‌ای را مجبور کرده که تصمیم به توقف عرضهٔ آن در بازار ایالات‌متحده گرفته و سبد محصولات خود را ساده کند. آزرا ۲۰۱۷ مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 است که ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو به گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، تودوزی چرمی و GPS مجهز بوده و قیمتش از ۳۴,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود. با وجود تمام این ویژگی‌ها، فروش آزرا طی سال‌های اخیر به‌طور پیوسته کاهش داشته است.

نسل کنونی این سدان بزرگ نیمه لوکس کره‌ای در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و بعدپس از دستیابی به فروشی بیش از ۱۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۳، روند نزولی آن در بحث فروش آغاز شد و حتی انجام یک فیس‌لیفت جزئی در سال ۲۰۱۵ نیز نتوانست اوضاع فروش آزرا را بهبود بخشد به‌گونه‌ای که فروش آن در سال ۲۰۱۵ در ایالات‌متحده به ۵,۵۳۹ دستگاه و سال گذشته به تنها ۴,۹۴۲ دستگاه رسید. این در حالی است که برای مقایسه، بیوک در سال گذشته تعداد ۲۷,۵۸۲ دستگاه سدان لاکراس را به فروش رسانده و تویوتا نیز موفق به فروش ۴۸,۰۷۹ دستگاه آوالون شده است.

فیس‌لیفت هیوندای سوناتا

از طرف دیگر هیوندای به‌تازگی جنسیس را به‌عنوان برندی مجزا تأسیس کرده و آن‌را به محصولات لوکس خود اختصاص داده است؛ بنابراین درحالی‌که آزرا هرگز یک سدان اسپرت مناسب نبود، نسخهٔ پایهٔ جنسیس G80 قیمتی در حدود تیپ لیمیتد آزرا دارد درحالی‌که ویژگی‌های مشابه و عملکردی عالی را ارائه می‌کند؛ بنابراین G80 به‌راحتی می‌تواند جای خالی آزرا را در ایالات‌متحده پُر کند.

جنسیس G80

از طرف دیگر، با حذف آزرا از سبد محصولات هیوندای در ایالات‌متحده، حالا سوناتا نقش بزرگ‌ترین سدان این شرکت را بازی خواهد کرد که هرچند کمی کوچک‌تر از آزرا بوده و به لوکسی آن نیست اما به‌تازگی برای سال ۲۰۱۸ مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و همراه با آپشن‌های جدیدی مانند یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است؛ بنابراین با وجود سوناتا و جنسیس G80، جای خالی آزرا در ایالات‌متحده حس نخواهد شد.

نسل جدید هیوندای آزرا

البته آزرا به‌طور کامل از سبد محصولات هیوندای کنار گذاشته نشده است زیرا این خودرو همچنان در بازارهای دیگری مانند کشورهای آسیایی و بازار داخلی کرهٔ جنوبی با نام گرنجور عرضه می‌شود و حتی به‌تازگی نسل جدید آن‌هم معرفی شده است. نسل جدید این خودرو در طراحی تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده و خصوصاً در نمای جلو تا حد زیادی به محصولات جنسیس شبیه شده است. بااین‌حال همان‌طور که گفته شد هیوندای برنامه‌ای برای عرضهٔ نسل جدید آزرا در ایالات‌متحده و حتی اروپا ندارد.

نسل جدید هیوندای آزرا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    همه ی نسل های ازرا خوبه از ٢٠٠۶ تا حالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      مدل هایی که داخل کشور بودن از 2007 تا 2010 همه 5 دنده بودن با مصرف سوخت بسیار زیاد ؛ کاتالیزورهاشون هزینه بر بودن و هستن !!!
      مدل های جدید گرنجور علی رغم موتور قوی تر حتی از مدل های قبلی شتاب کمتری داشتن ، ترمزهاشون بسیار ضعیف و نا امید کننده و ماشین سنگین بود متاسفانه ولی اپشن های زیای دارن که طرفداران اپشن و راضی نگه می دارن.

      طبق گفته بالا فروش کم نشون میده که احتمالا نظر بازار و نتونسته جلب کنه ، بالاخره همه جای دنیا بخاطر آپشن پول پرداخت نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        والا داداش من یه تحلیل راجع به هیوندای آوانته 85 خوندم طرف چنان از کیفیتو نرمیو قدرت بسیار بالای متورش تعریف میکرد که من گفتم کلا هرچی برند هست بیخیال بریم یه آوانته دست دو بخریم
        اصلا با این حرفا جور در نمیومد
        بعیده اینا :/

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    تو بخش آسیایی جهان هیوندای حقیقتا یکی از بهترین طراحی ها رو داره. بعضی از مدلاش واقعا چشم نوازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من تو این رده یعنی خودروهای نیمه لوکس عاشق نیسان ماکسیما هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (151 ديدگاه)

      Maxima که فوق العاده هستش مدل ۲۰۱۴ رو داشتم حرف نداشت.
      دلم میخواست مدل ۲۰۱۷ رو داشتم اما بخاطر این قوانین (ورود خودروهای ۲۵۰۰cc به بالا ممنوع) نمیتونم 😭😭😭

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. charger

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آزرا واقعا از سوناتا بهتره طراحیش فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DYBALA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    کی جنسیس میخره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (384 ديدگاه)

      اونایی که مجبور نیستن پراید و پژو و سمند و ال 90 بخرن!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. AK_007

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    به نظر من زیبا ترین نسل آزرا دو نسل قبله که تا 2011 تولید شد, طراحی سنگینش جالب بود
    باز نسل جدیدش بهتر شده ولی شبیه به بقیه ی محصولات هیوندای شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نت

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اشکم در اومد بخاطر توقف زیباترین ماشین سدان جهان یعنی هیوندای گرنجور2017 نسل قبلی ..جنسیس و سوناتا و گرنجور نسل جدید اشغال هستند.چرا هیوندای زیباترین ماشین خودش رو از محصولاتش حذف کرد؟چرا؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      موندم منم چطو نمیفروشه تو آمریکا :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نت

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    عاشق چراغ عقب و چراغ جلو و سقف سانروف بزرگ گرنجور نسل قبلی بودم. حیف شد.ملیاردها تومن هیوندای هزینه کرد تا یکی از بهترین طراحان جهان از شرکت بی ام و استخدام کرد برای طراحی هیوندای گرنجور نسل قبلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نت

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ عقب گرنجور نسل قبلی یکی از زیباترین چراغ های ماشین جهان هست.اکثر برندهای معتبر جهان از چراغ عقب گرنجور نسل قبلی کپی کردند مثل لینکن و دوچ و کیا و استون مارتین و …….چراغ عقب گرنجور که به هم متصل شده خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DYBALA

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      شباهتشون دلیل بر کپی کردنه؟؟؟؟؟؟؟؟ ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نت

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی داخلی وبیرونی فوق العاده زیبایی داره گرنجور نسل قبلی .واقعا ادم هر چی نگاه گرنجور قبلی تو خیابون میکنه سیر نمیشه.گرنجور نسل قبلی نماد شرکت هیوندای بود چرا حذفش کرد؟واقعا گرنجور طوری طراحی شده بود که حتی 10 سال دیگه نیاز به طراحی جدید نبود از بس که این ماشین زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Behrouz. anzali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    کلا که حذف نشده توی امریکا و اروپا نمیفروشه دیگه. هنوزم تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا