هیوندای

معرفی پشت آمپرهای دیجیتالی و سه‌بعدی کانتیننتال

کانتیننتال که یکی از تأمین‌کنندگان قطعات خودرویی معروف در جهان است اولین پشت آمپرهای سه‌بعدی دنیا را معرفی کرده است. این پشت آمپرها در نسخه فول جنسیس GV80 عرضه شده و دارای تکنولوژی بسیار متمایزی به منظور بهبود ایمنی می‌باشد.

اما آنچه که باعث ایجاد اختلاف‌منظر در چشم‌های چپ و راست می‌شود تصویری سه‌بعدی را خلق کرده و اشیا، نقاط و موارد گوناگون از جمله چراغ‌قرمز را در جلوی چشم راننده به نمایش می‌گذارد.

همچنین با استفاده از یک دوربین در کابین مسیر حرکت چشم راننده تشخیص داده شده و دید سه‌بعدی نیز با توجه به موقعیت دقیق سر راننده تنظیم می‌شود. رانندگان به توجه حداکثری به جاده تشویق خواهند شد و این امر با استفاده از سیستم تشخیص توجهی صورت می‌پذیرد که اختلال حواس یا خواب‌آلودگی راننده را تشخیص داده و به او هشدار می‌دهد. این سیستم برای کاربری راحت طراحی شده و اطلاعات بیش از حد را به راننده منتقل نمی‌کند.

مدیر اینترفیس انسان ماشین کانتیننتال می‌گوید:

ما با تولید تکنولوژی سه‌بعدی صفحه‌نمایش در حال افزایش برهم‌کنش انسان ماشین و رساندن آن به مرحله جدیدی هستیم. این تکنولوژی زیرساخت ارتباطات خلاقانه جدیدی در کاکپیت های ارتباطی آینده است. به منظور اطمینان از کسب حداکثر ایمنی و راحتی، ما صفحات نمایش متنوعی را در کنسول مرکزی یا داشبورد ادغام کرده‌ایم.

این کمپانی بزرگ در حال کار روی پشت آمپرهای دیجیتالی و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی آینده بوده و می‌خواهد اینترفیس انسان ماشین را در یک واحد تکی ادغام کند. رانندگان قادر خواهند بود از کنترل‌های حرکتی برای کشیدن نقشه‌ها از صفحه‌نمایش جلوی سرنشین به صفحه‌نمایش خود استفاده کرده و آن‌ها را هرکجا که می‌خواهند بگذارند. این سیستم برای رانندگی خودکار طراحی شده و در کل پهنای داشبورد ادغام شده و اطلاعات مهم و سرویس‌ها و برنامه‌های متنوع را نشان می‌دهد.

سرنشینان ردیف دوم نیز از تجربه سه‌بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص سود خواهند برد زیرا کانتیننتال در حال توسعه یک صفحه‌نمایش سه‌بعدی بر پایه تکنولوژی زمین نوری سه‌بعدی طبیعی کمپانی Leia می‌باشد. تولید این سیستم در سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.

اما جنسیس GV80 2021 از تابستان سال جاری میلادی با قیمت پایه ۴۸۹۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی جنسیس قدرت حدود ۳۰۰ اسبی خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک نیز با قیمت ۵۷۵۰ دلار در دسترس بوده و مشتریان می‌توانند برای مدل چهار سیلندر سه تریم را سفارش دهند. یک مدل ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۷۵ اسبی نیز با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک و ۴ تریم در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Lamborghini

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    کانتیننتال وبوش از شرکت های بزرگ و نوآور در زمینه خودرو هستن آرزو داشتم تو یه دانشگاه خوب درس میخوندم و در یک شرکت دانش بنیان به عنوان یه مهندس کار می کردم البته الان هم درس خوندیم ولی یه دانشگاه سطح پایین تر و در یه شرکت صنعتی کار فنی انجام میدم به جایی که می خواستم نرسدیم ولی خب خدا رو شکر کاش تو کشور ماهم از این کمپانی ها بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    برای من طراحی داخلی همیشه مهمتر از طراحی خارجی بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی طرف

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (100 ديدگاه)

      برای منم همینطور،آدم قرار نیست که رو کاپوت بشینه و رانندگی کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        رو کاپوت !!! ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اضافه کنم که کانتیننتال سابقه ای ۱۵۰ ساله در لاستیک سازی داره
    مقر این شرکت بزرگ در هانوفر آلمان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ماشین باز

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام برای من همیشه طراحی بیرونی ماشین مد نظرم بوده درسته به قول دوستمون قرار نیست بشینی رو کاپوت رانندگی کنی ولی دلیل بر عدم زیبایی خارجی ماشین نمیشه چون اولین چیز ک چشم رو خیره میکنه زیبایی خارجی ماشین هست
    (با احترام به نظر دوستان)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این نظر اینو نشون میده شما برای بقیه زندگی میکنید و نه برای خودتون !!!

      البته با احترام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مانی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    در مورد شرکت لیا سرچ کردم
    حدس بزنین اولین نتیجه سرچ چی‌ بود؟

    پرنسس لیا ارگانا!!!!خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad AMG

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Milad AMG

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    پرچم دار صنعت دنیا
    آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا