هیوندای

کراس‌اوور آیندهٔ هیوندای پالیسید چه ویژگی‌هایی دارد؟

در خبرها و گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده، مشخص شده است که هیوندای در حال کار بر روی توسعهٔ کراس‌اوور فول سایز سه ردیفهٔ جدیدی است که پالیسید (Palisade) نام خواهد داشت. چندی پیش نیز این شرکت کره‌ای در نمایشگاه خودروی بوسان، کراس‌اوور کانسپتی بنام HDC-2 را رونمایی کرد که این کانسپت در اصل پیش‌نمایشی از پالیسید بوده و تا حدودی ویژگی‌های ظاهری کراس‌اوور فول سایز آیندهٔ هیوندای را نشان می‌دهد. پالیسید در صدر خانوادهٔ کراس‌اوورهای هیوندای قرار خواهد گرفت که هم‌اکنون شامل مدل‌های کُنا، توسان و سانتافه می‌شود. این ماشین همچنین بزرگ‌ترین کراس‌اوور ساخت هیوندای بوده و در اصل جایگزینی برای مدل وراکروز محسوب می‌شود که تولید آن در سال ۲۰۱۳ خاتمه یافت. حال در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌های احتمالی هیوندای پالیسید.

Hyundai Palisade Render

استایل بیرونی عضلانی

حتی با وجود پوشش‌های استتاری سنگین نمونه‌های در حال آزمایش پالیسید، می‌توان استایل عضلانی آن‌را تشخیص داد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های ظاهری کانسپت HDC-2 که در پالیسید هم دیده می‌شود، خط کرومی بالای پنجره‌های جانبی است که در ستون C به سمت پایین حرکت می‌کند. نمای جلویی این کراس‌اوور فول سایز نیز مسلماً با الهام از نسل جدید سانتافه طراحی شده که شامل جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ به همراه چراغ‌های روشنایی در روز باریک LED در بالای کاپوت و چراغ‌های اصلی در زیر آن‌ها می‌شود. این در حالی است که فرم گلگیرهای جلو هم بسیار به سانتافهٔ جدید شباهت دارد. در نمای عقبی پالیسید اما شاهد استایل متعارف یک کراس‌اوور با شیشهٔ بزرگ و درب صندوق بار عمودی خواهیم بود.

کابین جادار و هوشمند

همان‌طور که گفته شد، هیوندای پالیسید یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه است که این یعنی ظرفیت حمل هشت نفر را دارد. برای دسترسی راحت به ردیف سوم صندلی‌ها نیز دکمه‌ای تعبیه شده که با فشردن آن به‌سادگی صندلی‌های ردیف دوم از سر راه کنار می‌روند. علاوه بر این، هیوندای برای کراس‌اوور پرچم‌دار خود تجهیزات زیادی را هم در نظر گرفته که شامل مواردی چون نمایشگر سربالا، صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها، سیستم شارژر بی‌سیم، اینترنت وای فای و سیستم صوتی اینفینیتی می‌شود. همچنین برای این ماشین پکیج Smart Sense هیوندای هم ارائه خواهد شد که شامل مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مانند جلوگیری از برخورد جلو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص عابر پیاده، سیستم خروج ایمن، نظارت بر نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت می‌شود.

زیر کاپوت

پالیسید که پلت‌فرم مشترکی با اس‌یووی فول سایز آیندهٔ کیا یعنی مدل تلوراید خواهد داشت، به یک پیشرانهٔ قدرتمند ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. علاوه بر این، احتمالاً یک موتور ۲.۲ لیتری دیزلی چهار سیلندر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور هم برای پالیسید ارائه خواهد شد که البته فقط در بازارهای خارج از ایالات‌متحده قابل سفارش خواهد بود.

Hyundai HDC-2 Concept

بازارها، تاریخ معرفی و رقبا

به‌احتمال‌زیاد آمریکای شمالی یکی از اولین مناطقی است که پالیسید در آن عرضه خواهد شد درحالی‌که ممکن است فروش آن بعدها در اروپا و استرالیا هم آغاز گردد. انتظار می‌رود این کراس‌اوور جدید کره‌ای رسماً در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده در نمایشگاه دیترویت رونمایی گردد. هیوندای پالیسید در ایالات‌متحده با رقبای زیادی شامل شورلت تراورز، فولکس‌واگن اطلس، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت، سوبارو ایسنت، دوج دورانگو، نیسان پث‌فایندر و مزدا CX-9 روبرو خواهد بود. علاوه بر این، اس‌یووی آیندهٔ کیا تلوراید نیز می‌تواند رقیبی برای کراس‌اوور هم‌وطنش باشد.

Hyundai HDC-2 Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    باید خیلی با حال باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو امریکا رقابت کردن با غول های امریکایی خیلی سخته شاید تو اروپا بتونه خیلی موفق باشه خصوصا که مدل هفت نفره سانتافه هم در بازار خیلی موفق نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    شاید فقط یه سانتافه گنده…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا