هیوندای

کراس‌اوور پرچم‌دار هیوندای سال 2020 معرفی می‌شود

هیوندای با معرفی مدل جدید کُنا، بخش پرطرفدار کراس‌اوورها را هدف قرار داده است. اما این سازندهٔ کره‌ای تا سال ۲۰۲۰ غیر از کُنا، دو کراس‌اوور جدید را هم به بازار عرضه خواهد کرد که یکی کوچک‌ترین و دیگری بزرگ‌ترین کراس‌اوور در سبد محصولاتش خواهد بود. کراس‌اوور بزرگ این شرکت یک نمونهٔ فول سایز سه ردیفه خواهد بود که جایگزین مدل گرند سانتافه (نسخهٔ کشیده و سه ردیفهٔ سانتافه) خواهد شد؛ بنابراین در آینده سانتافه بازهم مثل قبل تنها در یک نمونه ساخته خواهد شد.

در این رابطه، معاون هیوندای آقای «Chung Eui-sun» گفته است: «حالا زمان مناسبی است برای اینکه ما سری کاملی از کراس‌اوورها را داشته باشیم تا بتوانیم به نیازهای خریدارانمان پاسخ دهیم». همان‌طور که گفته شد، در بالاترین سطح این کلاس، هیوندای یک کراس‌اوور سگمنت E را با سه ردیف صندلی خواهد ساخت. طبق گفتهٔ Eui-sun، این مدل جدید بزرگ‌تر از سانتافه خواهد بود و بدیهی است که هیوندای، ایالات‌متحده را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار این کراس‌اوور فول سایز در نظر دارد. البته قبلاً هیوندای با مدل وراکروز در این کلاس حضور داشت ولی در سال ۲۰۱۳ مدل جدید گرند سانتافه جایگزین آن شد.

البته امروزه خریداران بیشتر به خودروهای کوچک‌تر تمایل دارند و به همین دلیل هیوندای قصد دارد یک کراس‌اوور جدید سگمنت A تولید نماید. بله درست است سگمنت A یعنی کوچک‌تر از مدل جدید کُنا. هنوز هیچ شرکتی کراس‌اوور سگمنت A تولید نکرده است و هیوندای می‌تواند نخستین خودروسازی باشد که به این بخش وارد می‌شود. معلوم نیست که این کراس‌اوور کوچک در ایالات‌متحده هم عرضه گردد چون همواره خودروهای کوچک در این بازار چندان موفق عمل نمی‌کنند اما در جاهایی مانند اروپا و آسیا یک کراس‌اوور سگمنت A می‌تواند موفق شده و فروش بالایی را تجربه کند.


تمامی کراس‌اوورهای آیندهٔ هیوندای دارای ویژگی‌های طراحی مشابهی خواهند بود که با استایل جذاب و البته غیرمتعارف کُنا آغاز شده است؛ اما بااین‌حال مدیر طراحی این شرکت آقای «Luc Donckerwolke» این اطمینان را داده است که در این زمینه هیچ کپی‌ای در کار نخواهد بود. شباهت‌ها بین تمامی کراس‌اوورهای هیوندای مشهود خواهد بود اما آن‌ها هرگز یک کُنا با اندازه‌های مختلف نخواهند بود. به‌عنوان‌مثال، پوشش‌های پلاستیکی بدنهٔ کُنا که هیوندای آن‌را زره کُنا می‌نامد، منحصر به این مدل بوده و در کراس‌اوور دیگری وجود نخواهد داشت. معلوم نیست که کدام‌یک از این دو کراس‌اوور بزرگ و کوچک اول معرفی گردند اما انتظار می‌رود بتوانیم این کراس‌اوورها را دو تا سه سال آینده در جاده‌ها ببینیم.

(تصاویر متعلق به هیوندای تِراکان است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ به‌عنوان یک SUV متوسط بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با میتسوبیشی پاجرو تولید می‌شد)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    حالا میتسوبیشی باید بدوه تا به شاگرد برسه…
    خخخ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      واقعا میتسوبیشی رو با هیوندا مقایسه میکنی؟؟ تو کیفیت تو خاصیتای دیگه،؟؟ پاجرو الان شاگرد هیونداس؟؟؟ ?

      نکنید این کارو
      نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        اون عکس باولی چقدر خوشگله خدایی اگه این طراحی با نام برند دیگه ای بود چقدر عاشق پیدا میکرد
        ولی هیوندای واسه نسل ما اخرش ماشین رده پایین تر از ژاپن و المان و امریکا حساب میشه ولی واسه دهه هشتادو نود به بعد شاید این دید منفی وجود نداشته باشه
        ولی واسه منه دهه شصتی بازم هیوندای نمیتونه ایده ال باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BENZ&BMW

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (182 ديدگاه)

          اون عکسی که شما میگی خیلی قشنگه فقط نمای جلوییش با سانتافه فرق داره به نمای جانبیش نگاه کنین همون سانتافه خودمونه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. یاسین

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      خودرو سازی صنعتیه که هرگز توش هیچی جای اصالت و تجربه رو نمیگیره هیوندای حتی اگر از تمام دنیا کمک بگیره هیچوقت نمیتونه اون کیفیت و عملکرد بخصوص خارج جاده ای که میتسوبیشی داشت رو بوجود بیاره همین الان تو سگمنت D که ملت خواب سانتافه رو میبینن با وجود اینکه سگمنتیه که اصلا برای افرود طراحی نشده ولی باید به عنوان یه کراس اور سایز متوسط بتونه از پس یه طبیعت گردی ساده بر بیاد کافیه یه سانتافه و یه اوتلندر رو ببری یه افرود خیلی سبک سانتافه انقدر ارتفاع از زمینش پایینه که تو یه سنگلاخ عادی هم نمیشه بهش اعتماد کرد تو سگمنت E هم که قراره کراس اور جدیدی رو معرفی کنن مطمئن باش برای استفاده عادی خوبه و هرگز نمیتونه اون قابلیت های که پاجرو ارائه کرد رو نشون بده به هر کسی از طبیعت گردی یه چیزی حالیش باشه بگی یکی از بهترین ماشینا برای اینکار چیه برات اسم پاجرو رو میاره

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اوه اوه. یعنی الان هیوندای چی کار کرده دقیقا تو صنعت خودروسازی؟؟!!! یه شرکت که تو همه چی وابسته به دیگرانه. هر وقت تونست تکنولوژی ساخت موتور و … از خودش داشته باشه، هر وقت تونست تو طراحی رو پای خودش وایسه و وابسته به کشورهای دیگه نباشه بعد بیاین با میتسوبیشی بزرگ مقایسش کنین. حالا بقیه شرکت ها رو دیگه نمیگم که اوردن اسمشون کنار کره ای ها حرامه. آره هیوندای و کیا ماشین خوب میزنن، ولی به عنوان یه ماشین باز برین ببینین چه جوری میزنن. تو صنعت خودروسازی مستقل هستند یا نه وابسته؟ و تا وقتی وابسته به شرکت ها و کشورهای دیگه هستند به نظر من مقایسشون از نظر خودروساز بودن با شرکت های بزرگ ژاپنی و آلمانی و آمریکایی و … کاملا نامردیه. مردم عادی کم اطلاع که هیچی تو این زمینه ها نمیدونن براشون مهم نیس این چیزا و میرن میخرن. ولی من و شما چی؟ ما هم باید اینارو در کنار هم بیاریم؟! با چهارتا طراحی بزک دوزک تو یه دوره ی زمانی اونم با کمک طراحان آلمانی مردم رو گول زدن و جایی واسه خودشون درست کردن، حالا الان یکی باید بیاد افت فروش بی نظیرشون رو جمع کنه. سایت focus2move، بیست و پنج برند پرفروش تا اینجای 2017 رو اعلام کرده به همراه میزان افت یا افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل. در حالیکه اکثرا افزایش فروش داشتن، بیشترین میزان کاهش فروش متعلق به شرت کیا با 16 درصد کاهش!!!! ، و بعد از اون هیوندای با 7.6 درصد کاهشه. حالا کاهش هیوندای رو شاید بشه اتفاقی دونست، ولی کاهش 16 درصدی به هیچ وجه اتفاقی نیس. دیگه نتیجه گیری با خودتون.
      وای خدای من. کار ما ماشین بازا به کجا رسیده داریم هیوندای رو با میتسوبیشی مقایسه میکنیم. ماشین بازم ماشین بازای قدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پژمان

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        همه میدونن تو با کره ای مشکل داری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Sardar

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    جای تعجب داره که میتسوبیشی واسه چی این همه کمک میکنه به بقیه شرکتا شما نگاه کنید به همه چینی ها موتور و گیربکس میده به بعضی ها پلت فرم میده تو طراحی هم به بعضی ها کمک می گرد . علم قیمت نداره اونم در این سطح شما تویوتا رو نگاه به هیچ قیمتی این کارای میتسو رو انجام نمیده
    و مساله جالبتر اینه که کشوری مثه ایران هیچوقت از این ویژگی شرکتهای علم حراج کن مثه میتسو کوچکترین بهره رو نبرده در حالیکه راحت میشد ما هم با علمشون و زرنگی پیشرفت کنیم . اون زمان که هیوندای روی میتسو کار میکرد ما روی پژو موتور پیکان گذاشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اولا که شما فکر کردی میتسوبیشی تکنولوژی روزشو میاد در اختیار چینی ها و دیگران میذاره؟ ثانیا همین چند ماه پیش تویوتا اعلام کرد تکنولوژی به کار رفته در طراحی پیشرانه و سیستم تعلیق مورد استفاده در خودروهای خود رو به دیگر شرکت های خودروسازی میفروشه. گرچه منم زیاد خوشم نیومد از این کارش، ولی یه معامله ی برد برد برای خودش و رقباشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sardar

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (165 ديدگاه)

        حتی اون تکنولوژی قدیمی هم شروع حرکت یه شرکت میتونه باشه . همین سانتافه تولدش از پاجرو هست و همه چیزشو وام داره اونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    جای شرمندگی داره چشماها را ببندیم و بگیم فقط تویوتا و هوندا من هیچوقت نگفتم فقط فلان و بهمان این حس فقط در جهان سومی ها وجود داره که فقط دهان باز و مشت های گره کرده ای دارند و مدام نه این نه اون فقط این میکنن طبل تو خالین و یک میخ هم تولید نمیکنند نمونه بارزش در مملکت گل و بلبل فراوون داریم در ضمن آقایی که میایی میگی کیا هیوندا یه پلت فرم و انجین و گیرباکس نداره ?یا ندانسته حرفی نزن یا اول یه سرچ بزن و جستجو کن رفرنس بده بعد اظهار فضل کن و کمالاتت به رخ بکش کیا هیوندا یکی از بزرگترین شرکت های انجین سازی و ساخت گیرباکس هوشمند در جهان دارند و با بی ام دبلیو فورد و آئودی همکاری میکنند بخش R&D کیا هیوندای در آمریکا و کره هزینه های بسیاری سالانه برای تکنولوژی های جدید ارائه میده همین کیا موتورز هر 6 ماه بک جدول رضایت مندی 100 درصدی و اطمینان پاس میکنه و یا اول میشه و یا در بین 5 خودروی برتر جهان این حجم از حب و بغض و کینه کره ای ستیزان فقط به یک دلیل میتونه باشه حسادت کینه و طمع ورزی بجای این بدگویی های تو خالی خودتون اصلاح کنید شما میخوایید همه رو هم قد خودتون کنید به رشد فکری و عملی هیچ اعتقادی ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا