هیوندای

تائید تولید کراس اوور کامپکت جنسیس در سال 2021

جنسیس در حال رشد است. یکی از مدیران ارشد این برند کره‌ای در مصاحبه با اصحاب رسانه اعلام کرد اولین کراس اوور جنسیس یعنی GV80 در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. اگرچه GV80 شکل گرفته بر پایه‌ی سدان G80 اولین قدبلند این برند خواهد بود اما قطعاً مدل‌های بیشتر دیگری هم در راه خواهند بود.


اروین رافائل همچنین تائید کرده کراس اوور کوچک‌تری نیز در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ به سبد محصولات این برند ملحق خواهد شد. او گفته است:

ما از حالا تا زمان معرفی GV80 بسیار هیجان زده خواهیم بود. پس از ۱۰ یا ۱۱ ماه بعد از رونمایی GV80 ما یک شاسی‌بلند جمع‌وجور را بر پایه‌ی پلتفرم G70 خواهیم ساخت.

GV80 موارد اشتراک زیادی با سدان G80 خواهد داشت. این قدبلند لوکس با طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود و در بطن آن همان پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو و ۸ سیلندر ۵ لیتری مدل سدان قرار خواهند داشت. اگر تصاویر جاسوسی و رندرهای این خودرو صحیح باشند ما با شاسی‌بلندی تیز طرف خواهیم بود.

Genesis G70
متأسفانه جزئیات زیادی از کراس کامپکت جنسیس در دسترس نیست اما احتمالاً همان پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی مدل سدان G70 در این خودرو بکار خواهند رفت. البته شک داریم گیربکس دستی G70 راهی به این کراس اوور بیابد.


جنسیس قول داده از حالا تا سال ۲۰۲۱ تعداد ۶ خودروی جدید را تولید کند. با مشخص شدن معرفی دو کراس اوور GV80 و مدل کامپکت بی‌نام، ۵ خودروی دیگر باقی می‌ماند. ششمین مدل می‌تواند یک کوپه‌ی اسپورت لوکس باشد اما می‌توانیم منتظر یک خودروی الکتریکی دیگر هم باشیم که شاید نسخه‌ی تولیدی کانسپت اسنتیا باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یادمه ریو و سمند با هم تولید شدن خیلی تفاوت نداشتند حالا جنسیس دست کمی از اروپایی ها نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      ریو یک محصول اقتصادی و‌مدل ۲۰۰۴ بود که اتفاقا خودرویی هماهنگ با گیربکس و موتور خوب و کم مصرف خودم شخصا داشتم و البته سمند یک شتر گاو پلنگ نیمه اروپایی با موتور گیربکس مشکل دار و پر مصرف بود ان زمان کیا هیوندایی محصولاتی بسیار بهتر هم داشتن نمونش سوناتا ۲۰۰۷ نکته جالب اینکه ریو کره ها طراحی کردن ولی سمند یک سفارش در هم و برهم به چند شرکت اروپایی بود و به هیچ عنوان رگ و ریشه ایرانخودرو نداشت شاهد این مدعا هم ارم بزرگ پژو روی پیشرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (25 ديدگاه)

      ریو آخرین سال تولیدش 90 بود الان برو ریو 90 با سمند 90 مقایسه که میفهمی خیلیم تفاوت دارن برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Meysam

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    همینو کم داشتیم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    جدا از مطلب اینکه یه شرکت سه تا سدان و سه تا کراس اور داشته باشه ایده ال منه: مفید و مختصر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا