هیوندای

نخستین دیدار با هیوندای ولوستر توربو 2016

نه ظاهر عجیب‌وغریب و نه بازار تشنه ایران و نه معدود جوانان پولدار دست‌به‌نقد! هیچ‌یک نتوانست گره‌ای از کار هیوندای ولوستر بگشاید و شانسی را برایش رقم زند. شاید به‌نوعی بتوان این خودرو را از ناکامان بزرگ بازار ایران برشمرد و آن‌هم به چند دلیل: یکی آنکه کوپه است و البته کوپه‌ای هاچ‌بک! و همان‌طور که خودتان بهتر می‌دانید خودروهای کوپه در کشورمان هواخواهان و دوستداران اندکی دارند و بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص مسن‌ترها و عائله‌مندان، سدان‌ها و شاسی بلندها را بر آن ترجیح می‌دهند و دیگر آنکه چون کوپه است، به قولی عامیانه، پس پول نیست! یعنی بازار دست‌دوم چندان درخور و روبه‌راهی ندارد و فروش آن با دردسرهای بسیاری توأم است و این مسئله به‌نوبه خود، برای مصرف‌کننده ایرانی که جنبه سرمایه‌ای خودرو برایش از اهمیت بسزایی برخوردار است چندان خوشایند نیست، آن‌هم در یکی و دو سال اخیر که رکود موجود در بازار جای اندکی را برای هر نوع ریسکی باقی نهاده است.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
در میان موارد گفته شده، مهم‌تر از همه، به مشخصات فنی این خودرو برمی‌گردد. بدون هیچ شک و شبهه‌ای، نسخه فعلی هیوندای ولوستر خودروی چندان سریع و پرشتابی نیست و پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۳۸ اسبی آن به‌زحمت می‌تواند حتی از پس خودروهای کم‌توان‌تر از خود هم برآید، خودروهایی که چندبرابر از آن ارزان‌تر هستند. این امر خودش به‌تنهایی می‌تواند موجبات سرخوردگی و دل‌زدگی بیش از پیش مشتری ایرانی را از این خودرو فراهم نماید، چون هر باشد ما مردمانی هستیم سخت دوستدار شتاب و سبقت‌های ناروا! البته نه همه‌مان. خوشبختانه!

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
از حق نباید گذشت که نسخه فعلی این خودرو از طراحی جالب و بدیع و همچنین کابینی درخور و دلپسندی بهره می‌برد و مهم‌تر از همه چون از تبار هیوندای بوده و هیوندای هم در حال حاضر، پرفروش‌ترین خودروی وارداتی به ایران است به تبع آن از پشتیبانی فنی بهتری هم نسبت به دیگر همتایان وارداتی خود برخوردار است. البته تمامی این عوامل تنها زمانی می‌توانند مؤثر باشند که خصوصیات فنی و تکنیکی این خودرو هم بهبود یافته باشد و به نظر می‌رسد که هیوندای در نسخه توربو آن تا حدی توانسته کمبودها و نواقص نسخه فعلی را رفع نموده و در برخی از جنبه‌های خاص هم چند پله‌ای آن را به رقبای اصلی خود از جمله گلف GTI و فورد فوکوس ST و… نزدیک کرده است. این نسخه، پس از چند سال تأخیر، به بازار کشورهای خلیج فارس راه یافته و در برخی از سایت خودرویی این منطقه، من‌جمله «DRIVEARABIA» مورد تست و بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنیم.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
از سال ۲۰۱۲ میلادی و به‌محض آنکه شنیدیم این خودرو وارد بازار آمریکا شده است، به‌کرات، به آن پرداخته‌ایم. یک هاچ‌بک داغ توربو از هیوندای؟ این می‌تواند دستورالعملی هیجان‌انگیز برای سایر نمونه‌های ارزان موجود در بازار باشد! ما در اینجا بودیم و انتظارمان هم بر این بود که با پولی که برای این خودرو می‌پردازیم عملکرد درخشانی همچون فورد فوکوس ST به ما اعطاء کند. البته مدتی بعد، هیوندای ولوستر توربو واقعاً به اینجا آمد و با تأخیری سه ساله وارد مهمانی‌مان شد و ما هم آن را راندیم.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
نسخه اصلی هیوندای ولوستر پیشگام در ارائه یک طرح جدلی و بحث‌برانگیز بود و ما نیز هیوندای را از بابت ارائه چنین طرح غیر جعبه‌ای که چاشنی هیجان را نیز با خود داشت، تحسین نمودیم. گرچه نصب تنها یک درب در یک سمت عقب آن هیچ احساس خاصی را با خود به دنبال ندارد ولی این خودش، نوعی ترفند جهت خلق همهمه و سروصدا در بازار است.

هیوندای ولوستر توربو از جنبه ظاهری تا حد زیادی، شبیه همان نسخه اصلی خود به نظر می‌رسد. برای حفظ نمای تهاجمی‌تر سپرها، یک جلوپنجره تمام‌رخ و نیز رینگ‌های اختصاصی ۱۸ اینچی در آن تعبیه شده است. در داخل نیز، طراحی کابین بسیار خوب و دلپذیر است اما در عین حال، از مواد ارزان‌قیمتی جهت تکمیل و پرداخت آن استفاده شده و دستگیره درب‌ها هم حسی از سستی و بی‌دوامی را القاء می‌کنند و تقریباً در هرجایی از آن، به‌طور انحصاری از پلاستیک‌های سخت استفاده شده است. با این وجود، کابین به‌خوبی تجهیز شده و تجهیزاتی همچون سامانه هدایت ناوبری، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، سردکن صندلی‌ها در آن دیده می‌شوند. البته تمامی این‌ها از حقه‌ها و ترفندهایی است که کودکان این روزها به آن علاقه دارند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
با آنکه قسمت جلوی این خودرو از فضای خوبی بهره می‌برد، اما نصب تنها یک درب در بخش عقب آن، امری آزاردهنده است، آن‌هم زمانی که قصد دارید افراد بیشتری را با آن حمل کنید. در قسمت عقب، جا پای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد ولی سر سرنشینان درست زیر شیشه عقب جای می‌گیرد و پنجره‌های کوچک کناری هم حسی از تنگی جا را به سرنشینان آن القاء می‌کنند (CLAUSTROPHOBIC). سایز صندوق‌عقب آن نیز برای خودرویی در این کلاس مناسب است.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
حالا وقتش رسیده است که به پیشرانه توربوی این خودرو بپردازیم، این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و توانی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۴ نیوتن‌متر را در دورهای ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ در دقیقه، در اختیار راننده می‌نهد. ظاهراً بر روی کاغذ معامله خوبی به نظر می‌آید ولی آنچه ما واقعاً حس نمودیم، تأخیر آشکار سیستم توربو همراه با ضربه‌های زیاد آن بود. وقوع این امر هم هیچ کمکی به جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک کند و تنبل آن نمی‌کند، جعبه‌دنده‌ای که به نظر می‌آید در اکثر مواقع دنده‌ها را در جای اشتباه خود می‌گذارد.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
در واقع، اگر قصدتان بر آن است که عملکرد بهتری از پیشرانه این خودرو استخراج کنید، در بیشتر مواقع مجبورید که با آن مثل یک خودروی توربوی قدیمی رانندگی کنید، این امر به معنای تعویض دستی دنده‌ها و نگه داشتن دور موتور در ارقام بالای آن است. بی‌شک انجام این اعمال هم هیچ کمکی به مصرف سوخت خودروی شما نمی‌کند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
هندلینگ این خودرو تا اندازه‌ای خوب است و با آنکه تکان‌های بدنه در این خودرو مهار شده و از میزان چسبندگی درخوری هم برخوردار است اما برای یک راننده چندان دشوار نیست که به حد میانگین محدودیت‌های آن دست یابد تا آن نقطه‌ای که پدیده کم فرمانی در آن بروز کند. ما این نکته را هم کشف نمودیم که در این خودرو از همان سیستم تعلیقی استفاده شده که در مدل پایه ولوستر به کار رفته است؛ و این خودش توضیح دهنده این امر است که چرا در این خودرو، هیچ شانسی جهت اجرای حرکات نمایشی عقب (چرخشی)، همچون یک هاچ‌بک داغ وجود ندارد.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
گرچه فرمان آن به نحو درخور و شایسته‌ای سبک و پاسخگوست ولی در عین حال، بازخورد کمی را هم از خود ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، هیوندای سواری نسبتاً راحتی را برای این مدل فراهم نموده که در واقع، بهتر از گلف GTI است، همه این موارد را هم سکوت و آرامش مناسب کابین این خودرو، همراهی می‌کنند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
اما واقعیت امر، آن‌چنان که ما فکر می‌کنیم بدین قرار است که این هاچ‌بک داغ تنها حامل یک پیشرانه ارتقاء یافته است که بر روی یک ولوستر معمولی نصب شده است و البته این موضوع هم قابل درک است که هیوندای هنوز نتوانسته دینامیک درخوری را برای خودروهایش مهیا کند (و لازم است این را هم بگوییم که برخی از مدل‌هایی که در امسال تحت طراحی مجدد قرار گرفتند، همانند توسان، از این لحاظ نسبتاً خوب هستند) در خاتمه، هیوندای ولوستر توربو را می‌توان مخلوط عجیب‌وغریبی از یک خودرو دانست، اما نه یک مخلوط به‌جا و درست.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

نسبت تراکم موتور: ۹.۵: ۱

توان: ۲۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۶۴ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع رقم ۲۲۵ کیلومتر هم ذکر شد)

شتاب صفر تا صد: ۸.۴ ثانیه

مصرف ترکیبی سوخت: ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت

نوع گیربکس: ۷ سرعته خودکار (کلاچ دوبل)

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۲۰/۱۷۹۰/۱۳۹۹ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۵۰ میلی‌متر

حجم مخزن سوخت: ۵۰ لیتر

گنجایش صندوق‌عقب: ۳۲۰ لیتر

وزن: ۱۲۵۶ الی ۱۳۱۰ کیلوگرم

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نسخه اولیه)

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم کمکی ترمز BAS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESC

سیستم نگه‌دارنده خودرو در سراشیبی HAC

سیستم کنترل لغزش TCS

دوربین دید عقب

سنسورهای پارک خودرو

و…

تجهیزات رفاهی (نسخه عرضه شده در بازار امارات)

سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY) + دکمه استارت

کروز کنترل (سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان)

سقف پانوراما

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک

صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ

صندلی‌های با پوشش چرمی

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

راهنمای روی آینه‌های جانبی از جنس LED

گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها

سیستم هدایت ناوبری

استراحتگاه دست در کنسول میانی

تنظیم برقی صندلی‌ها

شیشه عقب بخارزدا

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو + اتصالات بلوتوث و هندزفری

اسپویلر عقب

مه شکن‌های جلو

اگزوزهای دوگانه کرومی در مرکز سپر عقب

و…

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
قیمت

در امارات: ۸۹/۰۰۰ الی ۹۳/۰۰۰ درهم

قیمت در آمریکا: ۲۱,۶۰۰ الی ۲۳,۹۵۰ دلار

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo
منابع دیگر:
YALLAHMOTOR.COM
LEFTLANENEWS.COM

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. کامران

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    گناه نکرده که زشته ، شبیه خرگوش عقب مونده هست که تا تصادف کنه دندوناش خورد میشه موتور هم بخاطر همین جلو پنجره زشتش لکنت زبان داره ، تا گاز میدی به س که میرسه زبونش مگیره میشه ش ش. خوراک ایرانی جماعت سلفی بگیرن توش صفا کنن.
    ده میلیون پولو بیشتر میکنیم یه جولیتا کم کارکرد گارانتی دار میخری با گیربکس ZF که داره عشق بازی میکنی….

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من با نظرت کاری ندارم اما هزینه نگهداری جولیتا با کلاچ دوبل که همش مجبوری تو ترافیک خلاص کنی رو میدونی؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوست عزیز خسته نباشید.باید به عرض برسونم تا آخر مدل ۲۰۱۵ هیوندای ولستر بدون توربو با آپشن معمولی و موتور dohc وارد ایران شده که ۱۷۱۰۰ دلار قیمت جهانی آن مدلها بوده.الان مدل ۲۰۱۶ با موتورGDIوآپشنهای خیلی بیشتر بدون توربو با قیمت جهانی ۱۹۱۰۰ دلار هست که از النترای ۲۰۱۷ نیو تقریبا ۱۵۰۰ دلار گرونتره ولی تو ایران قیمتش رو اشتباهی ۱۲۷ میلیون زدن.و هر کی داره ۳۰ میلیون حداقل تو جیبشه.هیوندای النترا جدید ۲۰۱۷ الان ۱۴۰ میلیون تومانه این با ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار گرون بودن باید حداقل ۱۵۳میلیون باشه.اکسنت ۱۴۷۰۰ دلاره و سوناتای ال اف ۱۸۵ میلیونی فقط ۲۸۰۰ دلار در قیمت جهانی گرونه.به سایت اصلی هیوندای برین میبینین.اونایی که دارن بدونن.با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. دوج

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اولین بار که ولوستر رو دیدم گفتم عجب طراحی زیبایی داره بهتر از این نمیشه،ولی بعد از یه مدت خیلی کم تکراری شد و جذابیتش رو زود از دست داد ،البته این مساله به نظر من در تمام ماشینهای هیوندا هست ، ژاپنیا تو نگاه اول به اندازه هیوندا دلبری نمیکنن و ماندگار ترند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. arvin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تا سوارش نشی نمیت.نی نظر بدی.من پسر خالم یه2015 داره.عاشقشم.توش که میشینی یه حال وهوا دیگه ای بهت دست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kian

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی ک میگن این ماشین بدرد نمیخوره و آشغاله ، تو کل عمرشون بهترین ماشینی ک سوار شدن پراید و محصولات داخلیء …
    من این ماشین رو دارم مدل 2016 مسی . ماشینء بدی نیست. اما از آشغالای تولید داخل و چینی خیلییی بهتره . سواریء و حس خوبی داره و ظاهره جذاب و متفاوتی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. بارسین

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به شخصه اگر نیاز ب فروش این مدل ماشین رو نداشتم اصلا چنین کاری نمیکردم و اما از طرفی خیلی خوشحالم که ماشین بهتری داره جایگزینش میشه در کل ماشین خوب و جذابیه اما حس رانندگی با آکورد رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Amin

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توربوش تو ایران هست؟ :/
    اگه هست چنده؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amirali

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اره 126 میلیون مدل 2016 توربو

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. شهرام گراف

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 2014 فولشو دارم . قبل از اون یه مزدا تری مدل 86 از نوع اولدش داشتم با موتور 2000 و از طرفی ماهی 300 هزار تومن باس خرج چرت و پرتاش می کردم و بعضی وقتا تا ماهی 500 تومن خرج دسته موتور، جلوبندی و …. نگاه که کردم دیدم تو یه سالی که داشتم سرجمه 5 میلیون الکی خرج ماشین مزدا تری می کردم . از وقتی این ماشینو گرفتم فقط پول بهای ناچیز بنزینشو میدم تا لان فقط هفته ای به طور میانگین 35 هزار تومان هزینه بنزین + هزینه راج روغن موتور بوده . سیاست کلی این اتومبیل در یک کلام ” کمک بهع اقتصاد مالی راننده و خانواده ” هست . تا بخواد این ماشین جا بیوفته تو ایران و واسه مردم حداقل باس 5 سال بگذره … درصورتکی تا الان 2 سال سپری شده .. دقیقا تا 3 سال دیگه خواهید فهمید این ماشین واقعا کم هزینه و فوق العادست . الان هرچی بگید حق دارید ، چون نداشتید و اطلاعات کافی ندارید ولی به نظرم برای امتحان و یک نمونه ی بارز، تنها وزن یک درب اون رو با تمامی دربهای ماشینهای هم ترازش مقایسه کنید برای شروع کار و فهمیدن اینکه واقعا رو دست نداره فعلا کافیه . درب این ماشین بگونه ایه که دزدها و سارقین غلط بکنن این ماشینو برای سرقت انتخاب کنند …. بسیار محکم و جونداره … درصورتی که الترا رو دو سوته با یه لغد بازش می کنن . این ماشین رو بخرید و لذت ببرید . من قول دادم هرچند ماشین دیگه ای مثل اپتیما بخرم ولی هرگز این اتومبیل را نخواهم فروخت و به فرزندم در آینده که گواهینامه گرفت میدم حالشو ببره که تو فازه عشق و حال و زیباییش تو محیط دانشگاه و غیره خیره کننده باشه تو دوستاش و بگه خدا بابامو بیامرزه چی ماشینی داد دستم . اونقد هزینه ی این ماشین کمه که میشه هرجور خواستی باهاش حال کنی ، چون استهلاکش واقعا کمه و اون هم بدلیل دور موتوره اغراق آمیزه دیگر ماشینها نیست که خیلی زود موتور از هم بپاشه . شما سوناتای وای اف رو می خرید ولی هر از چند ماهی باس موتورش و گیربوکسشو پیاده کنید . چون دوره موتور بالاست الکی فقط ، ولی این موتور والس تر بدلیل اندازه بودن دور موتور اگر بخوای حسه وای افی داشته باشی میری روی توربو گازو میچسبونی که حالشو ببری ولی همیشه روی دوره بالا نیستی مثل وای اف و به همین دلیل عمر موتور بالاتره. والسلام .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. مهربان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود چهار ماه هست که مدل ٢٠١۶دارم. این ماشین فوق العادست. از طراحی داخلی کیفیت و جنس داخل. قدرت مانور. مصرف کم. هم چیزش عالیه. عجیبه تو ایران طرفدار پیدا نکرده و مشتری نداره. برای استفاده شخصی بهترینه. به خصوص با رنگای زنده و شادش و سیستم صوتی فوق العادش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوست عزیز زیاد تعریف نکنید هم از تک بودنش هم از رانندگی واقعا رایگان داریم لذت میبریم.بذار اونایی که دستشون نمیرسه یا دلشون داغونه بگن.وقتی این سایت مدیرش اطلاعاتش غلت باشه وای به حال اونایی که نروندن و اطلاعات ندارن.من پول ندارم و از جایی بهم الکی پول دستم نیومده و هر چیزی داده خدا داده.اینو میخوام بگم با پول خیلی کم اومدم مدل ۲۰۱۶ جی دی آی خریدم خیلی جلو تر و پیشرفته از زمونه خودشه.چون وقتی سوارش شدم دیدم صدای چکش دست اندازها و اتاق قطع شد سینه کربن نانو و سیستم صوتی و کشش و تعویض دنده خیلی عالی رو دیدم و از ماشین دوستم اومدم بیرون و رفتم هر چی داشتمو گذاشتم ۲۰۱۶ جی دی آی گرفتم.هر کی ماشینه مورد علا قشو خدا بهش برسونه و همه شاد و سلامت باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. یووه

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اخر نفهمیدم خوبه یا بد!؟!؟
    به نظرتون ولوستر خوبه یا کیا سراتو کوپه!؟
    بین چندتا ماشین گیر کردم!؟
    یکی این دوتا که گفتم..یکی هم تیوولی سانگ یانگ..یکی هم چری تیاگو ۵ !!!!
    یا اینکه صبر کنم سال دیگه بخرم..تا وضعیت خودرو مشخص شه!؟
    گیجه گیجم… نمیخام از روی احساسات تصمیم بگیرم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ali

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مصرف سوخت این از بدون توربوش کمتره ؟اگه هست چرا .ممنکن میشم جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. اويس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه بار از تهران تا نمک آبرود باهاش رفتم و برگشتم تو سربالایی و سبقت گیری واقعا حرفی برا گفتن نداره دیدشم خیلی کمه و اگر جوون هستید باید بگم ایست بازرسی خورشم عالیه!! ولی اگه دنبال شیطنت هستید و دوست دارید با ماشینتون مخ بزنید گزینه خوبیه.. فکر مقایسش با ماشین ژاپنی مثله gt رو از سرتون بیرن کنید البته اگه به فنی ماشین اهمیت میدید ذهنیت کره رو ساخت ماشین مصرفی بودنه شما یه هیوندای قدیمی بگید که همچنان حرفی برا گفتن داشته باشه.. ولی کلی از تویوتاها و نیسانا هستن که هنوز قابل توجه اند در کل کره کمی از نظر تفکر ساخت مثله چین فکر میکنه شما تو لوازم الکترونیکیم که میای میبینی که هیچ محصول کره ای با مثلا حدود ٢٠ سال قدمت نمیبینی ولی به راحتی میتونی محصولات سونی پاییونیر یا پانا سونیک رو ببینی.. ژاپن تو ساخت کمال گراست نه مصرف گرا.. اگرم از فیس این ماشین خوشتون میاد پیشنهاد میکنم یه نگاهی به نیسان جوک بندازید یه ظاهر فانتزی با یه باطن غول و سخت کار با بهترین فناوری.. و با احترام به دوستان هیوندا سوار باید بگم که وقتی یه نفر از هیوندا تعریف میکنه ببینید ماشین قبلیش چی بوده مثه من نشید که میخاستم یه گوشی اندرویدی بخرم از دوستم که هواووی داشت و البته گوشیه قبلش یه نوکیا قدیمی بود، نظر گرفتم و تایید کرد و من گرفتم ولی وقتی از رو آیفونم میومدم رو اون انگار زمان رو کند کرده بودن.. در کل شکی تو بین المللی بودن هیوندا نیست ولی همیشه پر فروش ترینها بهترینها نیستند این سیاست قویه تبلیغاتی و مافیایی کره تو بحث فروشه که محصولاتش پر فروشن نه کیفیتشون.. من الان جی تی دارم و باید بگم کیفیت دست گیره ها قرار گرفتن دکمه ها رو داشبورد حس رانندگیشو که بزاری کنار عمل کرده گیربکس جی تی خیلی هوشمندانس و انگار میدونه که شما الان دقیقا چی میخای ازش در صورتی که این تو ولستر اصلا وجود نداره و انگار میخای به یه بچه خنگ ریاضی یاد بدی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امين

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دارم خیلی هم راضیم هرکسی میگه بده مطمئنم بالاتر از سمند سوار نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Shirin

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نارنجی ۲۰۱۴ ولوستر رو دارم . فوق العاده هست . تنها ایرادی که تا حالا بهش گرفته شده ، کوتاهی سقف برای نشیمن صندلی های عقب بوده. همین و بس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      آخه من ۱۸۰ سانت قدمه راحت نشتم و نه پاهمو جمع کردم و نه کج شدم.برعکس ۹۰ درصد خودرهای دیگه.چی بگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amirali

        ۲۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        زیبای این ماشینم به سقف پاینشه ولی سرنشینان عقب یجوری اضافی ولی صندلی جلو فضای خیلی زیادی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. خسرو

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یدونه 2016 دارم. ازش راضیه راضیم. مصرف سوخت در حالت ECO مناسبه و عملکردشم روی این حالت تغییر نمیکنه. توصیه میکنم به دوستان برای خریدش.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. زهرا

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من قصد خرید این خودرو را دارم. از ظاهرش خیلی خوشم اومده از دوستانی که باهاش رانندگی کرده اند خواهش می کنم که در موارد زیر راهنمایی بفرمایند
    1. با توجه به سبک طراحی خاصش آیا دید خوبی به اطراف هنگام رانندگی دارد؟ و هنگام دنده عقب؟
    2. کف ماشین پایین است و شنیده ام در دست اندازها گیر می کند. آیا واقعا چنین است؟
    3. من کمی گردن درد دارم. آیا در کل ماشین نرمی است؟
    از دوستانی که تجارب شخصی خود را در اختیارم قرار می دهند بسیار سپاسگزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      با آیینه های این ماشین هیچ نیازی به چرخش گردن ندارید. سوواری ش هم عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. farhad

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام من ٢٠١۶دارم نسبت ب خودرو های هم قیمت خوبه ارتفاعش خوبه گیر نمیکنه اصلا دیدشم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سهیل

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من قصد خرید دارم
    از دوستانی که هیوندا ولستر دارن .. دوتا سوال داشتم
    اول انکه فنربندیش چطوره ؟ رور سرعت گیرها مشخص میکنه که جهش و حرکت اضافی داره یا نه ..
    دوم اینکه .. فضای صندوق عقب چطوره ؟ مثلا برای ساک و چمدان سه تا سرنشین کافیه ؟؟
    و اینکه نهایتا قدرت موتور چطوری ..تو سرعت و سبقت ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ۱.اگه مدل ۲۰۱۶ که هم فنر بندی پیشرفته داره و همه تایر پهنتر اصلا هیچ جهشی نداره و با ۷۰ تا میتونی از روی سرعت گیر نیم متری بدون آخ بری.که در خودروهای دیگه بعیده.
      ۲.فضای ۱ متر مکعب رو اگه بدونی چقدره اینم اونقدره.بیشتر از ۲ برابر ۲۰۶.تقریبا کمی بیشتر ا جی الیکس.
      ۳.شتاب خیلی عالی اونم در موتور gdi خیلی بهتر و خیلی قوی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (9 ديدگاه)

        چون من قبلا چند تا ماشین عوض کردم اگه کسی اطلاعات واقعی میداد هزینه اضافی تعویض خودرو جیبم مونده بود.منم خواستم راهنمایی کنم حالا کسی خوشش بیاد یا نه خودش میدونه.فقط لطفا در تمام خودروها نظر درست بدیم تا در خریدمون انتخاب درست داشته باشیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. Mahdi

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. بخاطر کوپه بودنش شکمش نمیگیره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کیا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوست عزیز شما اطلاعات خودرویتون خیلی پایینه و این ایرادی نداره البته تا وقتی که نظر ندادی ایراد نداره
    ال اف هر چند ماه باید ببری موتور و گیربکسشو بیاری پایین ؟ شما مکانیک نمایندگی هستی ؟ اگه اینطوریه اطلاعاتتو در خدمت خود هیوندای هم بزار
    الان تو تعریف ماشین میگی درش سنگینه ؟ این قطعا یه دیدگاه جدید تو مقایسه خودروهاست از این به بعد بعد از میزان اسب بخار خروجی موتور وزن در ماشین هم تو اطلاعات خودرو بنویسن
    النترا درش با یه لگد باز میشه ؟ شما شغلتون چیه ؟ کدوم دزدی درو با لگد باز میکنه ! اونی که دیدی در اتاق خوابه که اف بی ای با لگد باز میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ماهان

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من می خوام 2016توربو رو خریداری کنم شصدمیلیون قیمت منطقه ازادشه ارزش خرید داره ایا شنیدم بعضی وقت ها دنده اش اشتباه جا می ری و عقبش حس تنگی شدیدی داره اگه دارید لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرهاد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول بخرید سوارش بشین بعد نظر بدید

    بنظر من خودروی اسپرت و شیک و سواری خیلی خوب.من که راضیم ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امير

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا سر ماشین دعوا می کنید!!!؟
    من نمایشگاه دارم و انواع ماشین خارجی رو امتحان کردم،
    صدای داخل کابین بسیار بسیار کم (موتور) اما به دلیل پایین بودن کیفیت قطعات مصرفی کابین زود به صدا میوفته
    مصرف پایینه ولی نسبت به سوناتا و سانتافه،نه به حد پایینی حجم موتور
    گیربکس نه چندان جالب و بسیار بسیار تنبل
    شتاب پایین به عنوان کوپه اما بالاتر از سوناتا و سانتافه نیو
    فضای کابین برای سرنشین جلو بسیار خوب اما عقب متوسط
    هندلینگ خوب
    زیرش کمتر میگیره ،متاسفانه ماشینه خیلی سفت و خشکیه
    در کل از تمامی مدل های هیوندای و کیا بهتر هست اما در برابر مزدا تویوتا و نیسان حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا