ولوو

فشار تعرفه‌ها و برنامه‌های ولوو برای کاهش هزینه‌ها

ولوو در حال برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های ثابت خود تا میزان ۲۱۴ میلیون دلار است زیرا جنگ تجاری آمریکا و چین و از طرفی توسعه‌ی تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران این شرکت سوئدی را تحت‌فشار قرار داده است.


هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو به رویترز گفته که این برند قبلاً برنامه‌های تولید جهانی خود برای کاهش تأثیر تعرفه‌ها و هزینه‌ها را بازبینی کرده است. از جمله برنامه‌های این شرکت برای کاهش هزینه‌ها می‌توان به تعدیل نیروهای ساعتی و حذف ۷۵۰ پست اداری که اکثراً مشاوره‌ای هستند اشاره کرد.

ولوو انتظار دارد با اتخاذ چنین تصمیم‌هایی حدود ۱۰۷ میلیون دلار را از ماه جولای به بعد صرفه‌جویی کند و این برنامه را حداقل تا نیمه‌ی اول سال آینده ادامه دهد.


مدیرعامل ولوو گفته است:

ما به کسب سهم بالا از بازارهای جهانی ادامه می‌دهیم اما فشار هزینه‌ها و تعرفه‌های بالا سود عملیاتی ما را کاهش داده است. اوایل امسال اقداماتی را شروع کردیم که تأثیر آن از نیمه دوم امسال پدیدار خواهد شد.

این خودروساز سوئدی در شش ماه اول سال جاری به سود عملیاتی حدود ۵۸۷ میلیون دلار دست یافته که در مقایسه با سود ۸۳۳ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

Volvo CEO Hakan Samuelsson
البته این موضوع با رکورد فروش ولوو در تضاد است چراکه سوئدی‌ها در نیمه اول امسال ۳۴۰۲۸۹ دستگاه خودرو به فروش رسانده‌اند که رشد ۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.


ولوو انتظار دارد شرایط فعلی بازار همچنان روی حاشیه سود آن تأثیر بگذارد اما پیش‌بینی می‌کند اقدامات صرفه‌جویی در نظر گرفته شده به همراه فروش بالا باعث می‌شود عملکردش در نیمه دوم امسال بهتر از سال پیش باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا