ولوو

احتمال منسوخ شدن پیشرانه‌های دیزلی پس از سال 2020

از آنجایی که خودروهای الکتریکی و هیبریدی بیش از پیش در بین عامه‌ی مردم طرفدار پیدا می‌کنند، به نظر می‌رسد که پیشرانه‌های دیزلی دیر یا زود از جاده‌ها خداحافظی خواهند کرد.

2016 Chevrolet Colorado Diesel
مدیر اجرایی ولوو، هاکان ساموئلسون در نمایشگاه خودروی ژنو گفته که معتقد است پس از سال ۲۰۲۰ پیشرانه‌های دیزلی منسوخ خواهند شد.

1977 Mercedes-Benz 300 Diesel
او گفت:

ما باید پیشرانه‌ای دیزلی با آلایندگی‌ای در حد پیشرانه‌ی بنزینی بسازیم و درحالی‌که این امر را می‌توان انجام داد اما این کار هزینه‌بر خواهد بود و این موضوع در بلندمدت چیزی منفی است.

طبق گفته‌های ساموئلسون پیشرانه‌های دیزلی نقش مهمی در برآورده کردن قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن خواهند داشت اما پس از آن، احتمال منسوخ شدن این پیشرانه‌ها وجود دارد.

Refuelling with Ultimate diesel
ساموئلسون ادامه می‌دهد:

تا سال ۲۰۲۰ پیشرانه‌های دیزلی نقش بسیار مهمی خواهند داشت. پس از آن، سیستم‌های هیبریدی و خودروهای تمام الکتریکی کم‌هزینه‌تر خواهند شد و زمانی که قوانین خواهان آلایندگی دی‌اکسید کربن کمتر از ۹۵ گرم در هر کیلومتر شوند، من کاملاً مطمئنم که پیشرانه‌های دیزلی نخواهند توانست به ما کمک کنند.

2013 Volvo V60 Diesel-Hybrid
ولوو در حال برنامه‌ریزی برای معرفی اولین خودروی تمام الکتریکی خود در سال ۲۰۱۹ بوده و باور دارد که تا سال ۲۰۲۵ نسخه‌ای تمام الکتریکی از تمامی خودروهای خود را خواهد داشت.

Volvo Concept Estate 2014

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Chevele

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    کاملا با این نظر موافقم از اول با پیشرانه های دیزلی حال نمی کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دیزل حکم سی ان جی در اینجارو داره
      قیمتش پایین تره اینقدریم ازین حیث بد نبود
      موندم ایران کی قراره هیبرید شه:/ پراید هیبرید..هه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضا میرزایی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اووووخ عکس آخری از بالا عجب رخی داره لامروت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (227 ديدگاه)

      سایز رینگش !… ضخامت درو !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    همه دنیا میگفتن دیزل سوخت پاکی هست مسولای ما میگفتن الوده هست و سخت گیری میکردن تا دنیا به این نتیجه رسید میترسم اینقدر رو پراید هم پافشاری کنن که دنیا اون رو به عنوان یه خودروی کاملا خوب و به روز قبول کنه خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MEHDI

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان یه سوال:در همه جای دنیا پیشرانه ها یا دیزلی هستن یا بنزینی یا الکتریکی.پس خودروهای گازسوز چرا مطرح نیستن هیچ جا؟یعنی این فقط ایرانه که از خودرو های گاز سوز استفاده می کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      قبلا توی اروپا یه همچین طرحی اجرا شد حتی بی ام دبلیو هم چنتا مدل گاز سوز ساخت ولی بعدش فقط توی ماشین های سنگین ازش استفاده شد الانم کشنده و پیکاپ وانت هایی داریم که گاز سوزن که البته خیلی زیاد نیستن نمونشم اون کشنده ای که چند روز پیش توی یه مقاله بود فک کنم ایوکو بود مطمئن نیستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NOBLE

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      سی‌ان‌جی هم در خودروهای بنزین‌سوز که موتور آنها برای استفاده از سی‌ان‌جی اصلاح شده و هم در خودروهایی که با موتور اختصاصا سی‌ان‌جی سوز (OEM)ساخته شده‌اند، استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۸ میلیون خودرو سی‌ان‌جی فعال بوده‌اند. ایران بزرگترین ناوگان خودروهای سی‌ان‌جی سوز را با ۳.۵ میلیون در اختیار داشته‌است. پاکستان و آرژانتین با بیش از دو میلیون و برزیل، چین و هند با بیش از یک و نیم میلیون خودروی سی‌انجی‌سوز در رتبه‌های بعد قرار دارند.

      از مزایای استفاده از گاز طبیعی در مقایسه با بنزین می‌توان به آلایندگی کمتر، عدد اکتان بالا (۱۳۰)، افزایش راندمان ۱۵ درصدی و در کشوری چون ایران فراوانی و قیمت مناسب نام برد. در مقابل، هزینه احداث ایستگاههای سوختگیری، وجود محدودیت فضا در نصب مخازن سوختگیری بر روی خودرو، کاهش پیمایش خودرو و نیاز به طراحی و تقویت بخشهای متعددی از خودرو نظیر شاسی، اکسل (بدلیل افزایش وزن)، سیستم خنک کاری و غیره در خوروهای تبدیلی، از معایب استفاده از این سوخت می‌باشد.

      چگالی انرژی سی‌ان‌جی ۴۲ درصد گاز طبیعی مایع‌شده و ۲۵ درصد گازوئیل است. یعنی سی‌ان‌جی در حجم مساوی یک‌چهارم گازوییل انرژی تولید می‌کند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        مجید جان فکر کنم پاکستان از ال پی جی استفاده میکنه ولی باز شما حتما بهتر میدونی من زیاد مطمئن نیستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NOBLE

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نه دوست عزیز.
          این مطالب رو از تو اینترنت پیدا کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mehdi

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (158 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NOBLE

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خواهش میکنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. امین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با این شرایط ایران خودرو میگفت میخواد موتور دیزل برا سمند بذاره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. من

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    جوابش راحته نمیصرفه؛ چون کشور هایی مثل ما که منابع گاز دارن کم هستند و نمی ارزه که گاز بخری و کلی هزینه برای پمپ گاز و خودروهای گاز سوز بکنی
    ایران هم به نظرم بیشتر برای کم شدن مصرف بنزین و بحث تحریمش که اون زمان مطرح بود انجام داد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا