خودروهای سنگینولوو

3.3 میلیارد دلار سهام ولوو تراکس در دستان جیلی!

هولدینگ جیلی چین که قبلاً مالکیت بخش خودروهای سواری ولوو را در اختیار داشته توانست ۸.۲ درصد سهام ولوو تراکس را هم با بهایی در حدود ۳.۳ میلیارد دلار خریداری کند.


Cevian Capital با فروش ۸.۲ درصد از سهام این کمپانی به جیلی موافقت کرده اما هنوز ارزش این نقل و انتقال توسط هیچ‌کدام از کمپانی‌ها اعلام نشده است.


این امر باعث می‌شود هولدینگ جیلی بزرگ‌ترین مالک Capital باشد و از نظر حق رأی پس از شرکت سرمایه‌گذاری Industrivarden در رتبه دوم قرار گیرد.

تجربه جیلی در توسعه خودروهای الکتریکی و خودران می‌تواند به گسترش این کامیون ساز سوئدی نیز کمک کند. این شرکت هم‌اکنون ۴۵ درصد مالکیت خودروهای تجاری دانگ فنگ که یکی از بزرگ‌ترین کامیون سازهای چین است را در اختیار دارد.

مدیرعامل هولدینگ جیلی در بیانیه‌ای گفت:

با توجه به تجربه‌ای که از همکاری با گروه خودروسازی ولوو به دست آورده‌ایم، ارزش تاریخ و فرهنگ اسکاندیناویایی را دانسته و به آن افتخار می‌کنیم. ما به موقعیت، تکنولوژی و توانایی‌های محیطی گروه ولوو اطمینان داریم.

جیلی تأیید کرده برنامه‌ای برای ارتباط بخش خودرو و کامیون ولوو با یکدیگر ندارد. این دو کمپانی از سال ۱۹۹۹ از همدیگر جدا شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3136 ديدگاه)

    داخل نمایشگاه ماشین تهران جدیدترین و گرانترین ترانزیت اسکانیا،بنز،ولوو بود که در جاده های اروپا هست ولی داف ،رنو،مان،نبود.اسکانیا داخلش لوکستر و خوشکلتر بود بعد بنز و بعد ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسام

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کل سهام میشه چیری نزدیک به 40 میلیارد دلار??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    جیلی داره خودشو تو هر عرصه ای وارد میکنه عجب غولیه. وختی اقدامش واسه خریدن سهام دایملر به نتیجه نرسید اومد سراغ وولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ولوو تراک انقدر عظیمه که حدود 8 درصدش 3.3 میلیار دلار باشه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا