ولوو

ولوو به دنبال تولید شاسی‌بلندهای کوپه و الکتریکی

پس از ماه‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بحران ویروس کرونا و کاهش محدودیت‌های ناشی از فاصله‌گذاری و قرنطینه، صنعت خودرو ظاهراً دوباره روی ریل افتاده و پروژه‌های به تعویق افتاده سریعاً از سر گرفته می‌شوند. ولوو تعهد خود به عرضه حداقل یک خودروی الکتریکی در سال تا ۲۰۲۵ را دوباره اعلام کرده و البته به برخی برنامه‌های آتی خود اشاره نموده است. معاون ارشد بخش طراحی ولوو در مصاحبه با اتو اکسپرس گفته که تمرکز روی الکتریکی سازی به ایجاد تنوع در سبد محصولات این شرکت و ایجاد فرصت‌های جدید در کلاس‌های خودرویی دیگر کمک خواهد کرد.

او گفته است:

حرکت به سمت الکتریکی به ما فرصت بازنگری درباره محصولاتمان را داده است. ما نه تنها از تکرار کارهای قبلی استقبال می‌کنیم بلکه به دنبال فرصت‌های جدید در کلاس خودروهای بزرگ‌تر و کوچک‌تر هستیم. ما به عنوان یک تیم طراحی همیشه در حال بررسی گزینه‌های جدید هستیم و خودروهای الکتریکی فرصت‌ها و چالش‌هایی از نظر آئرودینامیکی و توازن بین خواسته‌های مشتریان و محصولات ما ایجاد کرده‌اند.

اما مدیر ولوو می‌داند که مشتریان خواهان شاسی بلندها هستند و این دسته از خودروها کاربری و انعطاف زیادی برای همه مشتریان ایجاد می‌کنند. او اظهار می‌دارد:

بخش مهمی از آینده به شاسی بلندها تعلق دارد. از آنجایی که به دنبال تولید محصولات الکتریکی هستیم بنابراین آئرودینامیک و شعاع حرکتی اهمیت زیادی خواهد داشت. ولوو در حال یافتن راه‌هایی برای ادغام ویژگی‌های یک شاسی‌بلند با تکنولوژی‌های مدنظر به منظور دستیابی به اهداف آلایندگی است.

او ادامه می‌دهد:

وقتی شما مردمی دارید که خواهان موقعیت رانندگی بالا و انعطاف‌پذیری یک شاسی‌بلند بوده و از طرف دیگر شعاع حرکتی بالا نیز می‌خواهند دنیا چه شکلی خواهد بود؟ اینجا بحث آئرودینامیک مطرح می‌شود.

البته منظور از این آئرودینامیک در شاسی بلندها به معنی پروفایل کوپه مانند است. البته این موضوع ضرورتاً درباره ولوو صدق نمی‌کند اما انتظار داریم محصولاتی مشابه با تناسباتی روان‌تر توسط سوئدی‌ها تولید شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    عکس اول چه باحال بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3521 ديدگاه)

    متاسفانه از وقتی ماشینا برقی شدن خیلی شبیهه هم شدن
    شاید بخاطر از بین رفتن مشبکهای جلو پنجره ها باشه و خطی شدن چراغها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا عشق ماشین

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    ولوو عجقه عجق تر هم میشه ولی چرا من نگران دوج هستم اگه دوج برقی کنه من پراید های توی خیابونو اتیش میزنم ولی خب دیگه مجبوریم خودرو سازی داره پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4870 ديدگاه)

    تو ایران ولوو سواری شاید به تعداد انگشتای دست و حتی کمتر موجود باشه که البته همون تعداد انگشت شمارم بیشتر تو مناطق آزاد هستن ولی در عوض تو کل جاده های ایران پر از کامیونای ولوو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      یکی از مدیران سایپا ولوو داره اونم مدل بالا (عکسش را تو نت دیدم یکشون BMW یکی دیگه مرسدس بنز و یکی دیگه پورشه یا فورد و آخری هم ولوو بود )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (4870 ديدگاه)

        آره چندتایی ولوو سواری پلاک ملی هم تو کشور تردد دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ارشیاsvj

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    تو ایران فقط xc90 زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMG///

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    شبیه پاسات خودمونه که
    امیدوارم بشه پشتش چنتا بکس پپسی کولا جا داد
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا