ولوو

علاقه شدید ولوو به تولید استیشن‌ها!

سال ۲۰۱۸ از نظر فروش سالی بسیار خوب برای خودروهای کراس اوور، شاسی‌بلند و پیکاپ بوده است. در حقیقت میزان تقاضا برای این خودروهای قدبلند در ۵ تا ۶ سال اخیر به حدی زیاد بوده که کراس اوورهای کامپکت رشد فروش قابل توجه ۷۵ درصدی داشته اند و پس از این خودروها نیز شاسی بلندها و پیکاپ های میان سایز با رشد فروش ۷۱ و ۶۰ درصدی قرار دارند. البته موضوع سورپرایز کننده اینکه خودروهای استیشن در حال حاضر چهارمین دسته ی خودرویی از نظر سریع ترین میزان رشد فروش بوده و فروش آنها از سال ۲۰۱۲ تاکنون افزایش ۲۹ درصدی داشته است.


اگرچه این آمار به معنی داغ شدن دوباره‌ی بازار استیشن ها نیست اما یک خودروساز مشهور وجود دارد که علاقه‌ی زیادی به تولید و فروش چنین خودروهایی نشان می دهد.


می‌دانیم که نام این خودروساز را حدس زده‌اید! بله درباره‌ی ولوو صحبت می‌کنیم. این خودروساز سوئدی در حال حاضر ۹ سری خودرو را در آمریکا عرضه می‌کند که ۴ نمونه از آن‌ها استیشن هستند. به این ترتیب ۴۴.۴ درصد از تولیدات این شرکت در آمریکا از نوع استیشن بوده و این خبر خوبی برای طرفداران این دست خودروهاست. جدای از کراس اوورهای XC90، XC60 و XC40، ولوو سدان های S90 و S60 و استیشن های آن‌ها یعنی V90 و V60 را عرضه می‌کند. این دو خودرو در نسخه‌های کراس کانتری نیز قابل خریداری هستند.

ارزان ترین استیشن ولوو برای مدل سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی عادی V60 است که قیمت پایه ی ۳۹۶۵۰ دلاری دارد. مدل V60 کراس کانتری با قیمت ۴۵۱۰۰ دلاری در دسترس بوده و این تقریبا بهایی است که نیسان برای مورانو پلاتینیم AWD فول طلب می‌کند. قیمت خانواده‌ی V90 نیز از ۵۱۴۵۰ دلار آغاز شده و به ۵۴۵۵۰ دلار برای مدل پرچمدار V90 کراس کانتری می رسد.


ولوو سال پیش تعداد ۶۹۸۸ دستگاه استیشن را در آمریکا به فروش رسانده است که در مقایسه با آمار فروش شاسی بلندهای این شرکت خیلی زیاد نیست اما خب از تعهد این برند به کلاس استیشن ها خوشحال هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. اميررضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا استیشن های ولوو زیبا و جذابن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا