ولوو

فراخوان تمامی محصولات دو سال اخیر ولوو

ولوو بی‌شک به خاطر ایمنی بالای محصولات خود شناخته می‌شود اما این برند هم مجبور به فراخوان می‌شود. تمامی خودروهای ولوو به‌صورت استاندارد دارای ترمز اضطراری خودکار برای پیشگیری از تصادفات است اما این تکنولوژی در صورت پیدا کردن عیب می‌تواند خطرساز شود. متأسفانه این مشکلی است که برخی محصولات ولوو در سراسر جهان را به خود درگیر کرده است.

سال پیش و هنگام تست سیستم‌های خودران نصب شده در ولوو XC60، مقامات دانمارکی فهمیدند که ترمز اضطراری خودکار در صورت مواجه شدن با مانع نمی‌تواند از برخورد خودرو جلوگیری کند.

ولوو اقدام به بررسی و تست آن خودرو در مقر خود در گوتنبرگ سوئد کرد و آنجا بود که فهمید تمامی محصولات تولیدی از ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ به بعد دارای همین نقص هستند. به همین خاطر ولوو نزدیک به ۷۵۰ هزار دستگاه از خودروهای خود در جهان را فراخوان کرده و ۱۲۱۶۰۵ دستگاه از آن خودروها در آمریکا تردد می‌کنند. این فراخوان تمامی محصولات مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ولوو شامل V90، S90، V60، XC60، XC40 و XC90 را در بر می گیرد.

ولوو XC40

این خودروساز سوئدی می‌گوید نقص موردبحث به نرم‌افزار و حسگر AEB داخل شیشه جلو مربوط است. به همین خاطر سیستم ترمز اضطراری خودکار شاید نتواند مانع را تشخیص داده و ترمز را درگیر کند که این امر ریسک تصادف را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه فعلاً گزارشی از وقوع تصادف یا تلفات مربوط به این فراخوان به دست ولوو نرسیده است.

ولوو قبلاً برنامه‌ی رفع اشکال سیستم AEB را در نظر گرفته و به‌روزرسانی نرم‌افزاری این خودروها را به‌صورت رایگان انجام خواهد داد. فراخوان محصولات این برند انتظار می‌رود از اول می شروع شود و مالکان خودروهای یاد شده نیز باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    سلام خدمت سربیر و دوستان در تیم تحریریه پدال.
    یک مشکلی هست وقتی با آیفون و مرورگر سافاری به سایت میام، تو صفحه ی اصلی نمی تونم لینک نمایش بیشتر رو کلیک کنم و به مطالب قبل تر دسترسی داشته باشم. و مجبورم میشم با PC بیام.میشه چک کنین ببینین مشکل گوشی منه یا مشکله سایت هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. این مشکل احتمالا از مرورگر شماست که با جاوا ظاهرا مشکل دارد. اجمالا می توانید از صفحه آرشیو سایت که تمام مطالب به صورت صفحه بندی در ان قابل دستیابی است استفاده بفرمایید.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        سپاس ،
        قربان شما.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرید

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    من ولوو مشکل دار رو هم قبول دارم.
    هر کی نمیخواد بیاد بده به من

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا