ولوو

نقاط قوت و ضعف ولوو XC40 جدید

ولوو XC40 خودروی تازه‌وارد کلاس کراس اوورهای لوکس ساب کامپکت بوده و تا به اینجا بازخوردهای خوبی ازجمله انتخاب به عنوان خودروی سال اروپا را دریافت نموده است.

ولوو XC40 جدید
در یکی از بررسی‌ها نویسندگان تحت تأثیر ترکیب هوشمندانه دینامیک رانندگی خوب و فضاسازی مناسب کابین و فضای بار قرار گرفته‌اند. همچنین گفته شده نسخه تمام الکتریکی این خودرو که در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد رضایت‌مندی بیشتری را در پی خواهد داشت.

ولوو XC40 جدید
ولوو قبلاً با کراس اوورهای XC60 و XC90 موفقیت بالایی را تجربه کرده و هم‌اکنون محصول جدید خود نیز همان راه را طی خواهد کند. در ادامه نقاط قوت و ضعف این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

  • نقاط قوت

شبیه یک ولوو، بدون شبیه‌سازی:
ولوو XC40 جدید
XC40 ما را به یاد برادران بزرگ خود می‌اندازد و همان خطوط شیک و تمیز را در بدنه بکار برده اما خود این خودرو نیز دارای برخی عناصر طراحی جدیدی است که باعث می‌شود خودرویی متمایز باشد. جلوپنجره رو به پایین، کاپوت عضلانی و چراغ‌های عقب متفاوت باعث شده‌اند XC40 از برادران بزرگ خود متمایز شود. این حس منحصربه‌فرد بودن با رینگ‌های آلیاژی سفید، سقف رنگی سفارشی و تریم های جذاب کابین تکمیل می‌شود.

قوای محرکه رقابتی:
ولوو XC40 جدید
تنها پیشرانه در دسترس برای XC40 در زمان عرضه نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو می‌باشد. این پیشرانه قدرت ۲۴۸ اسب بخاری داشته و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است. این مجموعه در XC60 و XC90 عملکرد قوی خود را اثبات کرده است. از آنجایی که XC40 سبک‌تر بوده بنابراین در بحث سرعت و شتاب بهتر عمل کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن حدود ۶.۱ ثانیه می‌باشد. بهترین موضوع اینکه تحویل قدرت با نرمی صورت می‌گیرد و احساس آرامش احساس‌برانگیزی در کابین وجود دارد. اواخر سال جاری مدل T4 با پیشرانه کوچک‌تر و طراحی دیفرانسیل جلو ارائه خواهد شد.

روش‌های فروش نوین و منحصربه‌فرد:
ولوو XC40 جدید
شما می‌توانید XC40 را به روش‌های سنتی پول نقد، اقساطی و یا لیزینگ خریداری نمایید؛ اما برای اولین بار در صنعت خودرو شما می‌توانید برنامه اشتراک ساده‌ای را انتخاب نمایید که به شما اجازه می‌دهد درست همانند مالکیت یک گوشی هوشمند این خودرو را مالک شوید. این برنامه که Care by Volvo نام دارد برنامه پرداخت جدیدی است که شامل قیمت ماهانه برای خودرو می‌باشد. این قیمت دربردارنده حق بیمه، هزینه نگهداری و دیگر موارد می‌باشد. این روش برای افرادی که مالکیت ساده یک خودرو را می‌خواهند جذاب است.

قیمت پایه نسبتاً ارزان:
ولوو XC40 جدید
با بهای پایه ۳۶۱۹۵ دلاری (شامل هزینه تحویل)، XC40 قیمتی مشابه رقبا داشته اما ارزش آن در برابر مبلغ پرداختی بالاست زیرا تجهیزات استاندارد زیادی دارد. چراغ‌های جلو و عقب LED به‌صورت استاندارد وجود داشته و از سایر تجهیزات می‌توان به ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی، سیستم پیشگیری از برخورد شهری، کنترل هشدار راننده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از عقب و… اشاره کرد. داخل کابین نیز شاهد صندلی‌های چرم واقعی، صندلی برقی راننده با حافظه و صفحه لمسی ۹ اینچی هستیم.

فضاسازی خلاقانه کابین:
ولوو XC40 جدید
بلندگوهای این خودرو از روی درب‌ها برداشته شده تا جا برای قرار گرفتن اشیای بزرگی همچون لپتاب در این بخش میسر شود. این تنها یکی از روش‌های خلاقانه ولوو برای ایجاد فضای زیاد در کابین می‌باشد. همچنین یک محفظه مخفی در کنسول مرکزی وجود دارد. همچنین علیرغم ابعاد کوچک بدنه، XC40 فضای پا و صندوق‌عقب مناسبی دارد.

  • نقاط ضعف

سیستم اطلاعات سرگرمی پیچیده:
ولوو XC40 جدید
سیستم Sensus دارای هسته عملکردی زیبا و خلاقانه است اما باعث حواس‌پرتی شده و چندان با کاربر دوست نیست. بسیاری از منوهای اصلی در داخل سیستم قرار داشته و این امر باعث حواس‌پرتی راننده از جاده می‌شود. این سیستم می‌توانست ساده‌تر از این‌ها باشد.

ذهنیت خریداران درباره برند ولوو:
ولوو XC40 جدید
علیرغم اینکه محصول جدید ولوو کاملاً لوکس بوده و بسیاری از خودروهای گران‌تر را نیز شرمنده می‌کند اما XC40 در کلاسی حضور دارد که پر بوده از رقیبان تثبیت شده‌ای همچون ب‌ام‌و X2 و آئودی Q3 که همین امر باعث می‌شود ولوو در برابر آن‌ها به عنوان برند خیلی لوکس در نظر گرفته نشود. هر فردی که در این کلاس به دنبال خرید خودرویی لوکس است و چشمش به ژرمن‌های اغواکننده می‌افتد شاید از دیدن ولوو کمی ناامید شود.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به هر حال ولوو ماشین خوبی هست ولی به نظر من بجای xc40 پورشه ماکان انتخاب بهتری با همین رنج قیمت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javad

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اشتباه میکنی
      ماکان تو رنج xc60هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        بیس همین قیمت هست منتهی مدلهای بالا تر دوبرابر این میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرامرز

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        ماکان برای یه کلاس بزرگتره و قیمتش هم حداقل تو مدل پایه خیلی بالاتره (تو آمریکا بدون احتساب مالیات و هزینه تحویل 47800 دلار)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهران

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ماکان یه کراس اوور کامپکت هست نه ساب کامپکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Omid622

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اینجا بیاد قیمتش چند در میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامـینـ

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من نمیدونم ماشین چین ها دارن به سمت اروپایا میرن یا اروپایا به سمت چینی ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا