ولوو

قیمت و مشخصات ولوو V60 مدل 2019

شاید ولوو اعلام کرده که هیچ خودرویی را در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ به نمایش درنیاورده اما در واقع دومین نسل استیشن شیک V60 در این رویداد حضور داشته و البته جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن هم منتشر شده است.


رقیب ب ام و سری ۳ اسپورت واگن قیمت پایه‌ی ۳۸۹۰۰ دلاری دارد که به این مبلغ باید ۹۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل را هم اضافه کرد. با این مبلغ می‌توان مالک مدل پایه‌ی V60 T5 FWD مومنتوم شد. مدل چهار چرخ محرک V60 T6 AWD مومنتوم هم قیمت پایه‌ی ۴۳۴۰۰ دلاری دارد. مدل‌های T5 از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند.


این پیشرانه نیروی خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. مشتریانی که خواهان مدل چهار چرخ محرک هستند باید پیشرانه‌ی T6 را انتخاب کنند که به‌صورت استاندارد با این سیستم همراه است.


این پیشرانه هم از نوع ۲ لیتری بنزینی بوده اما از توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده کرده و خروجی آن به ۳۱۶ اسب بخار و گشتاورش هم به ۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد. همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به چهار گوشه خودرو می‌فرستد.


مدل پایه‌ی مومنتوم به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، مونروف پانورامیک، اینترفس صفحه لمسی عرضه می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی استاندارد سود می‌برد که برجسته‌ترین آن‌ها ایمنی شهری است که از برخورد خودرو در تقاطع‌ها با عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ پیشگیری می‌کند.


مدل‌های میانی R-Design قیمت پایه‌ی ۴۳۹۰۰ دلاری داشته و با تریم مشکی براق اطراف شیشه‌ها، آینه‌های جانبی و جلوپنجره‌ی جلو متمایز می‌شوند. کابین هم شامل صندلی‌های اسپورت با چرم ناپا، فرمان گرم شونده با پدال شیفترها و اهرم تعویض دنده پوشیده از چرم می‌باشد.


نهایتاً به مدل‌های پرچم‌دار اینسکریپشن می‌رسیم که از تریم کروم روشن اطراف پنجره‌ها و جلوپنجره سود می‌برند. داخل کابین هم عناصر چوبی و چرمی به همراه سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای و… به چشم می‌خورند.

اولین نمونه‌های این استیشن لوکس میان سایز در اوایل سال ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا خواهند شد. این خودرو منحصراً از طریق سفارشی مشتری در دسترس بوده تا به این منظور مشتریان کاملاً بتوانند خودروی خود را شخصی‌سازی کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. PlymouthBarracuda

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    ایمن
    زیبا
    قدرتمند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      با اینکه از خودروهای استیشن اصلا خوشم نمیاد ولی این یکی واقعا به دل میشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Saeed

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    نمیفهمم چرا ولوو به جای استفاده از توربو و شوپرشارژ همزمان و اصرار به گرفتن قدرت از یه موتور ۲ لیتری برای خروجی زیاد از یه موتور ۶ سیلندر استفاده نمیکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الهی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      راهی که ولوو پیش گرفته ظاهرا درسته…
      ولی منم نظرم اینه که ولوو باید یه 8 سیلندری چیز بزنه اونم تویین توربو.. با قدرت فوق العاده…. بد نیست برای بستن دهان منتقدینش….

      البته ولوو در دهه 70 هم قرار بود 8 سیلندر بزنه.. ولی بحران سوخت نذاشت..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسینی

        ۱۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        منتقدین؟ اونم منتقدین ایرانی؟
        حاجی ول کنن تورو خدا
        این منتقدین داخلی همشون بچه دبیرستانی ان به خدا شایدم راهنمایی
        ولوو پنج سینلدر میزد و کلی انجین طراحی و تولید کرده بعد نمیتونه یه هشت سیلندر بزنه؟ تا هنوز که هنوزه پنج سیلندرای ولوو با قیمتای خیلی بالا تو سایتای خارجی به فروش میره. گیربکس و موتور و کلا موتور و سیستم انتقال قدرت ولوو یکی از بهترینها برا تیونینگه. تو یوتوب به قدری که ولووهای پنج سیلندر تیونیگ شده فراری و لامبو و مکلارن و ام پاور بی ام و و ای ام جی بنز رو زدن شرکت دیگه ایی نتونسته.
        مشکل نتوانستن نیست. مشکل اینه چرا بزنه؟ چون یه عده بچه دبیرستانی تو ایران ازش انتقاد میکنن؟
        مسئله اینه که اون شرائط ایده الی که یه پنج سیلندر قدرت رو ارائه میده تو شرائط واقعی شاید اصلا رخ نده. برا همینه اکثر خودروسازها دنبال دو سیلندر با توربو و یا توئین توربو هستن. چون نبود پنج سیلندر منافعش بیشتر از بودنشه. خب الانم میشه
        پولستار یکی از قهرمانای رالیه
        یه زمانی تکنولوژی مثل الان نبودش پنج سیلندر میساختن. الان خب لازم نیست چرا بسازن؟ مثل اینه من به یه ادمی که پول داره بگم ده میلیون اسکنانس جلوی من اتیش بزن تا قبول کنم پول داری. خب این که نشد.
        توصیه منم اینه این بچه راهنمایی و دبیرستانیا رو ول کن مشغول باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saeed

        ۱۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        ۱۰۰ درصد ولوو کارش درسته .شکی نیست و قطعا یه دلیل یا سیاستی پشتشه فقط کنجکاوم‌دلیلشو بدونم برای بالا بردن اطلاعات خودم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      چون هدفش داره با همون موتور 2 لیتری فراهم میشه. تا چند سال دیگه هم تمام الکتریکی میشه و نیازی به طراحی موتور جدید نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. emad1990

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      Saeed
      علتش پاس کردن قوانین الایندگی و مصرف سوخت کمتره و سیاست های خود ولوو عه
      ولوو با استفاده از موتور 6سیلندر میتونست توان به مراتب بهتری بگیره ولی ترجیح داد با کاهش تعداد سیلندر و همینطور حجم موتور از مصرف سوخت و الایندگی کم کنه
      توربو و سوپر شارژ به کار گرفته شده بیشترین توان و گشتاور ممکن رو در دور پایین از موتور میگیره و باعث کاهش مصرف سوخت میشه
      ولی اینکه ولوو کلا موتور های 6و8سیلندر تولید نمیکنه قابل توجیه نیست چون رقباش مثل بنز و بیمر واعودی فروش خوبی هم از اونها در دیگر بازارها دارن و این برمیگرده به سیاست های داخلی ولوو که رسانه ها هم چیزی ازش نمینویسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۱۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        مرسی نوید جان و عماد جان بابت اطلاعتتون.منم فکر کنم چون همون بحث الکتریکی شدن هست دیگه سراغ موتورهای حجم بالا نمیرن‌والا به قول عماد رقباش از موتورهای ۶ و ۸ دارن استفاده میکنن حتی با توربو شارژ و تمام استاندارهای آلایندگی و مصرف سوختو هم پاس میکنن.یه پیشنهادم داشتم اگه مایل بودید کساییکه میان با اون ادبیات سطح پایینو و کوچه بازاری کامنت میزارن نه جواب بدید نه حتی دیسلایک بزنید .بی اهمیتی به این آدما بهترین روشه فکر کنم چون فقط دنباله مطرح شدنن صرفا با بکار بردن این الفاظ.بازم ممنون.موفق باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    استیشن ها هم جادارتر هم راحت تر از اون نیمچه شاسی بلندایی که ملت الکی عاشقش شدن
    این مدلم خیلی قشنگه البته کلا اروپایی ها خودروهای استیت خوشگلی میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمین

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (283 ديدگاه)

    ولوو اگه یه آرم زیبا طراحی کنه خیلی خوب میشه چون آرم فعلیش خیلی سادس و اصلا در خور یه برند لوکس نیست خودرو هایی مثل بی ام و ،پورشه،بنز،لامبورگینی،فراری و مازراتی از آرم های زیبایی برخوردارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ح.ع

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ولوو برای رحفظ توان قابت هم که شده باید موتورهای حجیم تر تولید کنه..تکتونولوژی از مدار خارج کردن سیلندر ها هم برای کاهش مصرف سوختش…یعنی آلمانیها نمیتونن مث ولوو باشن..ژاپنیها چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا